Van het zuiden naar Pattaya

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
denbosch
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: woensdag 06 mei 2015, 19:33

Van het zuiden naar Pattaya

#1 Bericht door denbosch » maandag 11 mei 2015, 15:58

Hallo Forumleden,

Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen, wij zijn een aantal jaren geleden naar Thailand geweest we hebben daar een rondreis gemaakt via FOX, allemaal top geregeld! de laatste paar dagen waren we daar in Jomtien nabij pattaya, daar heb ik toen een tattoo laten zetten wat 12 uur duurde.
Nu willen we graag nog n keer een rondreis maken maar nu van het zuiden en dan weer de laatste dagen in de buurt van Pattaya om weer een tattoo te laten zetten maar ik kan geen enkele maatschappij vinden die eindigt in de buurt van Pattaya.
Nu hoop ik dat iemand wat tips heeft of ons kan helpen ermee.
Het alleen boeken durven we nog niet zo goed.

Groetjes

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Van het zuiden naar Pattaya

#2 Bericht door prajak » maandag 11 mei 2015, 16:51

Hoe zuidelijk wil je gaan? Je weet vast dat er voor het diepe zuiden een negatief reisadvies is van Buitenlandse Zaken maar er zijn ook buitenlanders die daar gewoon lekker vakantie vieren.

Hoe kom je uit het 'zuiden' naar Pattaya? Heel simpel.

Thailand is goed georganiseerd in lokaal vervoer. De treindienst van het zuiden naar Bangkok is prima geregeld als je vertraging als gewoonte wilt meetellen. Ik ga de website van de trein even zoeken.....
http://www.railway.co.th/checktime/chec ... nguage=Eng

En er zijn busdiensten, airco, vanuit alle grote plaatsen naar Bangkok.

Vanaf enkele plaatsen in het zuiden is er een vliegdienst naar Bangkok. Zoek eens bij de sites van Nok Air, Thai Air, Thai Smile, Thai Air Asia, Bangkok Air. Vliegen is snel maar relatief duur.

Dus je komt altijd in Bangkok en vandaar naar Pattaya is maar 200 km en op On Nut pak je de snelbus naar Pattaya en dat zal 3 uur kosten.

Het is dus mogelijk.

hanshu

Re: Van het zuiden naar Pattaya

#3 Bericht door hanshu » maandag 11 mei 2015, 17:30

citaat: Vanaf enkele plaatsen in het zuiden is er een vliegdienst naar Bangkok. Zoek eens bij de sites van Nok Air, Thai Air, Thai Smile, Thai Air Asia, Bangkok Air. Vliegen is snel maar relatief duur.

Vandaag zat ik even te zoeken.....Udon Thani (want daar zit ik nou eenmaal) Bangkok (want dat is meestal de tussenstop)
Met de bus....6 tot 8 uur afhankelijk van de drukte en welke bus je neemt (stopbus, speedbus) 580 baht...
Vliegtuig Lion Air iets meer dan 1 uur....620 baht
Scheelt 40 baht...met de huidige koers dus in euro 1,081081.
Dus als je goedkoop wilt....neem de bus en als het een euro meer mag kosten kijk op de site van Lion air.

hanshu

Re: Van het zuiden naar Pattaya

#4 Bericht door hanshu » maandag 11 mei 2015, 18:00

Maar het zuiden.....ik denk niet dat er reisorganisaties zijn die reizen in het zuiden aanbieden.
Ik ga dus uit van de hoogte Phuket-Koh Samui ?? Al die reizen eindigen in Bangkok....vanuit Bkk naar Pattaya kost 1500 baht met de taxi en 1300 baht terug naar Bkk....Bus ook mogelijk..stuk goedkoper maar meer omslachtig.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Van het zuiden naar Pattaya

#5 Bericht door Henk Korat » maandag 11 mei 2015, 18:12

Ik denk niet dat OP bedoelt, dat hij in het zuiden van Thailand zijn reis wil beginnen, maar meer rond Krabi, Phuket, Hua Hin en noem maar nog een aantal plaatsen op. Fox heeft een reis in het zuiden van Thailand, die deze plaatsen dekt. Het is de 15 daagse reis. Je kan met fox bellen, om deze reis met een week te verlengen in Jomtien. Ik weet bijna zeker, dat ze daar een oplossing voor vinden.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

denbosch
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: woensdag 06 mei 2015, 19:33

Re: Van het zuiden naar Pattaya

#6 Bericht door denbosch » maandag 11 mei 2015, 21:24

Bedankt voor jullie reacties, Super!
Ik bedoel idd de plaatsen Koh Samui, Phuket, Cha-am enz. maar geen enkele rondreis vanaf het zuiden ( de plaatsen die ik zonet noem ) bied de laatste dagen rond pataya aan, bij FOX kun je idd verlengen maar ivm met werk zijn we genoodzaakt niet meer als 15/16 dagen te gaan.
Dat vliegen valt me qua prijs heel erg mee.
Maar dat betekent wel dat wel de reis zelf moeten regelen, dat lijkt ons erg moeilijk en stressvol.
Het liefst zouden we 5 dagen bijv. Koh Samui en dan 5 dagen tussen Pataya en Koh Samui in om af te sluiten in Pataya/Jomtien.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Van het zuiden naar Pattaya

#7 Bericht door Farang Baa » dinsdag 12 mei 2015, 04:31

Als er geen reisorganisaties zijn die een combinatiereis met die bestemmingen aanbieden, dan regel je dat toch zelf!? Pattaya barst van de hotels en het vervoer ernaartoe is eenvoudig ter plekke te regelen. Ik begrijp niet dat iemand überhaupt een reisbureau nodig heeft voor een Thailand-vakantie.

Voor vliegreizen zou ik eerst bij Thai Lion Air kijken, welke vliegt op Don Mueang Airport. Kan Air biedt nu ook rechtstreekse, iets duurdere, vluchten aan van/naar U-Tapao, nu ook vanaf Surat Thani en Hat Yai. Houd hun website dus in de gaten, want er worden regelmatig nieuwe routes uitgerold.

hanshu

Re: Van het zuiden naar Pattaya

#8 Bericht door hanshu » dinsdag 12 mei 2015, 07:41

Vanaf Koh Samui kun je rechtstreeks vliegen naar Pattaya.

denbosch
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: woensdag 06 mei 2015, 19:33

Re: Van het zuiden naar Pattaya

#9 Bericht door denbosch » dinsdag 12 mei 2015, 18:08

Oke dank je, misschien toch maar zelf alles regelen dan als t niet zo ingewikkeld is.
Weet er iemand of je kan landen op koh samui/Phuket en vertrekken vanuit Bangkok?, of moet je dan 2 enkele vluchten boeken?

hanshu

Re: Van het zuiden naar Pattaya

#10 Bericht door hanshu » dinsdag 12 mei 2015, 18:40

Bkk- samui ,Samui- Pattaya,......niks ingewikkeld aan allemaal. Als je voor het eerst in Thailand bent, boek je tickets thuis op internet met de verschillende maatschappijen. Op Samui vliegt alleen Bangkok air ( en in licentie Thai Air).
Kijk hier op het forum met de zoekfunctie...er zijn er vele voor gegaan...
Reizen in Thailand is simpel...bussen,treinen,taxi,vliegtuigen...je vind het allemaal hier.
Maak een lijstje wat en waar je dingen wilt zien.....echt... het verlengt je vakantie.

denbosch
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: woensdag 06 mei 2015, 19:33

Re: Van het zuiden naar Pattaya

#11 Bericht door denbosch » donderdag 14 mei 2015, 18:49

Thnx voor alle berichten, we willen het toch allemaal zelf proberen.
Nu word het denk ik bangkok - Koh Chang - Koh Samet - om af te sluiten in Pattaya.
We weten alleen nog niet of we vliegen of een taxi pakken van Bangkok naar Koh Chang.
Als iemand nog tips heeft hoor ik t graag.
Welke site voor hotels te boeken bijvoorbeeld, of is het een optie om aan de taxi chaufeur een goed hotel te vragen?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Van het zuiden naar Pattaya

#12 Bericht door prajak » donderdag 14 mei 2015, 23:51

Hotelsite viewforum.php?f=28

Als je van de pont af komt vind je zat mensen die je naar een hotel willen brengen, ze krijgen daar wat voor. Maar of je dan de beste hebt? Beter rustig op internet zoeken en ervaringen van anderen meenemen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”