Goede tattooshops in Thailand?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
GinBlossom
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 26 januari 2015, 22:22

Goede tattooshops in Thailand?

#1 Bericht door GinBlossom » maandag 27 april 2015, 16:21

Ik ga deze zomervakantie naar Thailand om vrijwilligerswerk te gaan doen en het lijkt me wel gaaf om me hier mijn eerste tattoo te laten zetten.
Is er iemand hier die mij kan vertellen of dit een betrouwbare lijst is of die misschien andere suggesties heeft?

Alvast bedankt! :)
Laatst gewijzigd door GinBlossom op maandag 27 april 2015, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#2 Bericht door brake034 » maandag 27 april 2015, 16:32

Daar struikel ik zomaar over een generatiekloof......
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#3 Bericht door brake034 » maandag 27 april 2015, 16:37

Misschien een goed idee om het geld voor dat plakplaatje om te zetten naar een budget voor de tijgers, beren en andere dieren die Edwin probeert te redden voor de toekomst? Het is maar wat je prioriteiten zijn?
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#4 Bericht door prajak » maandag 27 april 2015, 16:41

Jouw keus; niet de mijne. Geen polonaise aan mijn huid.

Of je in Thailand een betrouwbare tattoo-partner vindt? Denk je dat het hier gereglementeerd is? Schone spullen?

Als je het toch wilt laten doen ga dan in NL of BE naar een shop die een licentie heeft. Dan heb je meer zekerheid dat je er zonder nare dingen vanaf komt.

GinBlossom
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 26 januari 2015, 22:22

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#5 Bericht door GinBlossom » maandag 27 april 2015, 16:46

brake034 schreef:Misschien een goed idee om het geld voor dat plakplaatje om te zetten naar een budget voor de tijgers, beren en andere dieren die Edwin probeert te redden voor de toekomst? Het is maar wat je prioriteiten zijn?
Tuurlijk probeer ik nadat ik klaar ben met mijn vrijwilligerswerk ook gewoon een vaste sponsor te blijven en hopelijk nog terug te keren om weer vrijwilligerswerk te gaan doen. Maar als ik voor rond de 2000 baht een tattoo kan laten zetten die als een soort herinnering bij me blijft, waarom niet. ;)

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#6 Bericht door brake034 » maandag 27 april 2015, 16:51

Waarom wel?
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#7 Bericht door prajak » maandag 27 april 2015, 16:54

GinBlossom, alle tattoos komen uit boeken, het zijn gewoon plakplaatjes die met een naald worden nageprikt.

Mijn advies is safety first. En dat is de westerse wereld. Maar voor 2.000 baht (59 euro), lukt dat niet in NL? Daar heb ik hier 10 liter rooie wijn voor en geen chateau migraine.....

GinBlossom
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 26 januari 2015, 22:22

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#8 Bericht door GinBlossom » maandag 27 april 2015, 16:59

brake034 schreef:Waarom wel?
Omdat het me leuk lijkt om tattoos te verzamelen uit verschillende plekken van de wereld die bepaalde momenten uit mijn leven symboliseren. Maar het is natuurlijk niet zo dat ik per se een tattoo wil laten zetten, alleen als ik het idee heb dat het echt iets is waar ik de rest van mijn leven mee rond wil lopen. Anders is het gewoon zonde natuurlijk.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#9 Bericht door RuudThai » maandag 27 april 2015, 17:07

GinBlossom schreef:
brake034 schreef:Waarom wel?
Omdat het me leuk lijkt om tattoos te verzamelen uit verschillende plekken van de wereld die bepaalde momenten uit mijn leven symboliseren. Maar het is natuurlijk niet zo dat ik per se een tattoo wil laten zetten, alleen als ik het idee heb dat het echt iets is waar ik de rest van mijn leven mee rond wil lopen. Anders is het gewoon zonde natuurlijk.
Die bepaalde momenten in je leven kun je ook gewoon op een foto zetten hoor, daar heb je geen gekras op je lijf voor nodig.
Ik heb altijd de indruk dat al dat uiterlijk vertoon zoals tattoos, piercings en body-building alleen maar wordt gebruikt om innerlijke onzekerheden te maskeren.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#10 Bericht door Jeanette » maandag 27 april 2015, 17:18

Keuzes mensen, die zijn persoonlijk - en beïnvloeden ze geen andere mensen negatief - dan bepaalt alleen de kiezer (later) of ze fout waren.


:idea:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#11 Bericht door prajak » maandag 27 april 2015, 17:22

Nee, heer RuudThai, body-building is gewoon een kwestie van gezondheid.

Bovenarmen, borsten, dijen, kuiten, gespierde schouderpartijen, stierennekken, het zijn allemaal tekenen van een gezond en fysiek welvarend leven.

Ik heb jou al een poosje niet gezien dus ik zal niks vertellen maar mijn methode van bodybuilding zit op navelniveau. En daar moet je nu net niet wezen met 'building'..... :mrgreen:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#12 Bericht door printen44 » maandag 27 april 2015, 17:24

Wat ik van tattoo's vind is niet belangrijk, maar in Thailand kijkt men niet zo nauw met de hygiene. Mijn nichtje liet hier een tattoo zetten en ze heeft er redelijk veel last van gehad. En nu jaren later, heeft ze die tattoo weer weg laten halen, omdat ze die niet meer leuk vond.

Drie keer pijn lijden. Een keer voor de tattoo, een keer van de infectie en een keer om het weg te laten halen.

En iets origineels zetten, dat is een utopie in Thailand. Ze kopieren van plakplaatjes.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#13 Bericht door RuudThai » maandag 27 april 2015, 17:28

prajak schreef:Nee, heer RuudThai, body-building is gewoon een kwestie van gezondheid.

Bovenarmen, borsten, dijen, kuiten, gespierde schouderpartijen, stierennekken, het zijn allemaal tekenen van een gezond en fysiek welvarend leven.

Ik heb jou al een poosje niet gezien dus ik zal niks vertellen maar mijn methode van bodybuilding zit op navelniveau. En daar moet je nu net niet wezen met 'building'..... :mrgreen:
Je hebt 2 lichtende voorbeelden om daar wat aan te doen: Sjuul Paradijs en Bart de Wever.
Maar ik vrees dat je er uit blijft zien als Maggie De Block...... ;) :shock: :cheesy:

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#14 Bericht door serpay » maandag 27 april 2015, 19:27

prajak schreef: alle tattoos komen uit boeken, het zijn gewoon plakplaatjes die met een naald worden nageprikt.
dit is dus niet waar een goede tatoeerder tekent zelf een schets en zal deze daarna in overleg op je huid plaatsen.
maar de meeste doen alleen aan plaatjes overtrekken en zijn geen tatoeerder.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#15 Bericht door Gardensafari » maandag 27 april 2015, 20:48

Beetje flauwe antwoorden, heren.
Deze persoon wil een leuke tattoo laten zetten in Thailand en persoonlijke opvattingen over tattoo's van de expats zijn dan echt niet nodig.
Voor een echte Thaise tattoo moet je een sjamaan opzoeken.
Dat zijn in Thailand de echte tattoo-zetters. Ze zetten ook de tattoo's bij de monniken.
wijlen Mart heeft ooit een mooie fotoserie geplaatst van een echte sjamaan en wel hier.
Het probleem is dat ik niet weet hoe je bij een sjamaan terecht komt.
Heren expats: u weet het wellicht, of u Thaise familie/kennissen?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”