Goede tattooshops in Thailand?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#16 Bericht door Jos Flachs » dinsdag 28 april 2015, 03:07

GinBlossom schreef:Ik ga deze zomervakantie naar Thailand om vrijwilligerswerk te gaan doen en het lijkt me wel gaaf om me hier mijn eerste tattoo te laten zetten.
Is er iemand hier die mij kan vertellen of dit een betrouwbare lijst is of die misschien andere suggesties heeft?
U is grappig. :giggle2:

Een lijst van betrouwbare tattoo kraampjes. En dat nog wel in Thailand.

Lieverd, Thailand is het meest ongereguleerde land ter wereld. Tattoo zetters zijn de meest vrije jongens in de wereld. Ook, of zelfs, in super gereguleerd Nederland. Laat staan Thailand.

Nee, die zijn er dus niet. In ieder geval niet hier.

Dus als jij een gave tattoo wil laten zetten waar je over (minder dan) tien jaar de rest van je leven gegarandeerd spijt van hebt, ga je gang. De kans op herpes, hepatitis of minder prettige ziektes moet je dan op de koop toe nemen.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#17 Bericht door v@go » dinsdag 28 april 2015, 06:05

Zoek hier op het forum naar "Sak Yant" en vind veel info hierover. Het plaatje is behoorlijk standaard maar de Pali spreuken erbij zijn custom made en gaan uit de vrije hand. Gaat ook totaal anders dan in een Tattoo shop. Afbeelding
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#18 Bericht door Hua Thale » dinsdag 28 april 2015, 07:37

GinBlossom via Google moet het toch geen probleem zijn om een tatoeage shop te vinden in de buurt van de locatie waar je gaat verblijven.
Zo zou ik het doen een beetje voorbereiden voor dat je er naar binnen stapt.
Zomaar een site als dit van het net 'geplukt' of deze waar je toch een aantal punten die de andere leden vernoemd hebben met een plus of een min kan afstrepen.
Je wens kan je al een beetje richting geven via de photo gallery kortom maak er even wat werk van voor dat je dat ding laat 'zetten' of er toch maar vanaf ziet.

Succes en laat eens een plaatje zien als die 'opgedroogd' is als het tenminste op een 'fatsoenlijke' plek zit. ;)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#19 Bericht door Jos Flachs » dinsdag 28 april 2015, 10:52

Tattoo shops vind je nu overal, want het is erg modieus. Tevens een van de meest goedkope shops om op te zetten. Bijna geen kosten. Enkel die naald en wat inkt.

Dus mensen met weinig geld te makken vinden dat prima. Weinig investering, weinig vaste kosten en een grote opbrengst. Dat zijn over het algemeen de mensen die heel erg weinig weten over / geven om hygiëne.

In het niet onwaarschijnlijke geval dat jij een huidziekte oploopt heb je geen poot om op te staan, en is de shop de volgende dag verdwenen.

Vergeet niet dat procederen in Thailand erg moeilijk is, en de Thaise overheid altijd als beleid heeft dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen zaken. Dus als je langs de straat of in een tempeltje voor een paar Baht een tattoo laat zetten en die mislukt, zegt de overheid: U heeft een vervelende ziekte opgelopen? Door die tattoo? Wat had u verwacht voor die paar Baht? Een privé behandeling in Bumrungrad?

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#20 Bericht door Hua Thale » dinsdag 28 april 2015, 11:11

Natuurlijk valt er veel over te schrijven Jos.
De duizenden shops die in een achteraf hokje of een drukke winkelstraat kortstondig hun nering verdienen zijn niet om aan te bevelen.
Maar tussen de 'berg' winkels die de trend volgen en ook net zo snel weer verdwenen zijn zitten natuurlijk ook winkel die wel degelijk aan alle voorwaarden voldoen.
Twee linkjes die ik als voorbeeld aangeeft zijn langer als 20 jaar bezig zo even snel te zien kan je niet meer spreken over Hap snap werk.
Dat je per definitie een ziekte oploopt is kort de bocht door.

Ben zelf ook tatoeageloos maar toen ik een dertig jaar terug die wens wel had kwam je niet verder als de 'Europese stijl' iets waar ik geen waardering voor op kon brengen.
Heb nu zoiets van laat maar zitten maar zie best wel mooie tatoeage's zo af en toe op een jonge dame ruggetje voorbij lopen.
Mag een tatoeage waar aandacht aan besteed is en vakmanschap best waarderen.
Tatoeage waar je scherpen messen mee op kan vangen en erger moet ik om glimlachen maar och ieder zijn meug.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#21 Bericht door Jos Flachs » woensdag 29 april 2015, 07:38

Wat die jonge dames zich vaak niet realiseren is dat dat prachtige kleine sterretje boven een klein gaatje langzaam maar zeker verandert in een griezelige inktvis die uit een grote donkere grot kruipt.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#22 Bericht door Hua Thale » woensdag 29 april 2015, 07:50

:cheesy: :cheesy: stukje ervaring of zo.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#23 Bericht door Jos Flachs » woensdag 29 april 2015, 09:43

Mijn nederige excuses, aangaande dames ben ik nog groener dan mijn grote groene grijns links van hier.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#24 Bericht door Hua Thale » donderdag 30 april 2015, 14:53

Kwam hem toevallig tegen welke is je voorkeur Jos [of wie dan ook]

http://www.wtf.nl/uitgelicht/28218/11-g ... ttoos.html
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#25 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 01 mei 2015, 01:57

Het zal je waarschijnlijk verbazen: geen een. :angel:

Ik zag van de week een tattoo (in de krant) van een knaap die net z'n eerste zoon had gekregen. Zo trots dat hij het gezicht van zijn zoon op zijn gezicht liet zetten. Het is ... geen gezicht.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Goede tattooshops in Thailand?

#26 Bericht door mooatje » vrijdag 01 mei 2015, 12:30

Als je een tattoo wil zetten doe het gewoon.Kijk naar de hygiëne,ontsmettingsmiddelen en laat kleuren nieuw aanmaken en gebruik steeds nieuwe naalden die in jou bijzijn uit de verpakking gehaald wordt.
En probeer zo veel mogelijk van zijn werk op voorhand te bekijken.

En besteedt vooral geen aandacht aan diegenen die spreken over gekras,zelfverminking en dergelijke.Want wat is er nu meer zelfverminking?Een 60-70 jarige vent van 130 kg of een bewust geplaatste tattoo van iemand die zijn job kent.

Je moet beiden maar eens in levende lijve zien :cheesy:
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”