Thaise erf- en schenkbelasting

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Thaise erf- en schenkbelasting

#16 Bericht door dutch » maandag 25 mei 2015, 09:34

Ashakorat schreef:Nobel streven Driver, hetzelfde geld voor mij ook. Tot ik mijn vriendin leerde kennen zou alles worden nagelaten aan een goed doel, dat is/was "maar" 11 procent belasting, maar zelfs dat vind ik nog diefstal. Tegenwoordig is mijn vriendin mijn "goede doel" geworden en ik streef er naar om zo weinig mogelijk, liefs helemaal geen belasting over sparen/vermogen te betalen. Is mijn geld en ik wil zelf beslissen waar het naar toe gaat ipv den haag er sinterklaas mee te laten spelen.

Zal nooit die opmerking van Wiegel vergeten heel lang geleden in een debat; "Sinterklaas bestaat, daar zit ie" over Joop den Uyl, een waarheid als een koe en dat geld nog steeds voor sommige partijen.
Dat waren nog eens tijden ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thaise erf- en schenkbelasting

#17 Bericht door driver » maandag 25 mei 2015, 09:36

dutch schreef:
Ashakorat schreef:Nobel streven Driver, hetzelfde geld voor mij ook. Tot ik mijn vriendin leerde kennen zou alles worden nagelaten aan een goed doel, dat is/was "maar" 11 procent belasting, maar zelfs dat vind ik nog diefstal. Tegenwoordig is mijn vriendin mijn "goede doel" geworden en ik streef er naar om zo weinig mogelijk, liefs helemaal geen belasting over sparen/vermogen te betalen. Is mijn geld en ik wil zelf beslissen waar het naar toe gaat ipv den haag er sinterklaas mee te laten spelen.

Zal nooit die opmerking van Wiegel vergeten heel lang geleden in een debat; "Sinterklaas bestaat, daar zit ie" over Joop den Uyl, een waarheid als een koe en dat geld nog steeds voor sommige partijen.
Dat waren nog eens tijden ;)
Beide heren ken ik uiteraard maar politiek is niet zo aan mij besteedt dus de opmerking van Wiegel als VVD-er richting meneer Pvda in de olie ken ik dan ook niet.

gr driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thaise erf- en schenkbelasting

#18 Bericht door prajak » maandag 25 mei 2015, 09:57

Jumbo, dit gaat over het Thaise recht. Over het Nederlandse recht verwijs ik je naar het meergenoemde belastingdossier postactieven in dit forum, met name de laatste vragen.

De mensen die naar de NL politiek willen wijzen maak ik er op attent dat de wet waarin dit staat de Successiewet 1956 is en er zijn na 1956 waarachtig wel kabinetten geweest zonder enige linkse vertegenwoordiging en de wet is in stand gebleven.

Het laatste kabinet zonder 'links' was Rutte-Verhagen en ook die liet de wet mooi in stand.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”