1e keer Thailand: 1001 vragen

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sofie1983
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 25 maart 2015, 13:38

1e keer Thailand: 1001 vragen

#1 Bericht door Sofie1983 » donderdag 26 maart 2015, 20:14

Hallo allemaal,

Mijn vragen zijn waarschijnlijk al vaak gesteld, maar toch...

In mei zouden we graag 15 dagen naar Thailand gaan. Eerste twijfelpunt Phuket of Khao Lak...
We zijn vooral op zoek naar een mooi resort met een prachtig droomstrand (als het kan ook nog mooi weer ;) ) rustig gelegen maar toch ook niet te ver van wat restaurants en cafés en goed gelegen om ook wat excursies te doen.

Bij Connections was er nu een mooie aanbieding met het Indigo Pearl Hotel en vluchten met Etihad.
Wie kan hier iets over zeggen.

Iedereen raadt ons aan om buiten de hotels te eten kwestie van de prijs, maar wat is zo de gangbare prijs van het eten en drinken in het hotel en buiten het hotel? Kwestie van het budget wat te kennen. En ik heb er echt geen idee van.

Wat de vlucht betreft, als ik het juist heb, Brussel - Abu Dhabi - Phuket... Valt dit mee?

We zijn eigenlijk nog nooit aan deze kant van de wereldbol geweest. Daarom, twijfel alom! En alle hulp is welkom.
Alvast heel erg bedankt!!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: 1e keer Thailand: 1001 vragen

#2 Bericht door pong » zondag 29 maart 2015, 13:03

Het is me nou niet zo duidelijk wat jullie precies willen. Enkel een geheel verzorgde reis om wat aan het strand te bakken? In een zo luxe mogelijk resort? Of ook nog wat van Thailand zelf zien.
de vliegreis (ben net zelf terug met EY, BKK-AMS) is 2x zo'n 6-7 uur in een erg moderne kist met goede verzorging, eigen screen met TV/film/Spelletjes etc-kan haast niet beter. Alleen de transit in AUH is de laatste tijd een ramp=zo'n 20-30 kisten komen tegelijk aan en ieder moet overstappen en ook nog allemaal opnieuw door de safety check-dus dat is wachten, aanschuiven, dringen en soms paniek. Er is een splinternieuwe terminal voor enkel EY in aanbouw.
Zelf ben ik al jaren een zelfdoener, niet zo op luxe ingesteld en in feite kan strand me gestolen worden. Dus daar kan ik niet veel in betekenen. Merk op, dat vele Belzen liever op forum van wereldwijzer posten-vermits daar een alwetende Belg (voorheen wisselwachter bij de NMBS) in eigen taal alles weet.
Beide plaatsen hebben volop resorts en mei is nou niet bepaald hoogseizoen, dus plexat. KL is hevig destijds getroffen door tsunami-dus alles is nog heel nieuw. Het is in feite geen echte plaats, maar 10tallen kms langsheen de kust met zo af en toe een HTL/bungalow of resort. je zit min of meer noodgedwongen dus vast in dat resort-weinig kans om de Thaise nachtmarkten met heel veel eten te gaan bezoeken -is ook van taxi ed afh. is vooral erg populair onder Scandinaviers.
Eten: kan zo duur of goedkoop als je wilt. Goedkoop, vanaf 40/50 bt/bord zijn de straatkramen met enkel Thais eten: rijst met wat erop/bij. Zeevruchten of tiepies toeristen voer kost veel meer. HTLs: meestal sterk afh van geisoleerdheid en type eten, meestal wel net wat goedkoper als je hier zou betalen. Westers eten scheelt meestal amper.
Als alternatief kan ik je KRABI aanraden, aan de andere kant van de baai t.o.v. Phuket gelegen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 1e keer Thailand: 1001 vragen

#3 Bericht door prajak » zondag 29 maart 2015, 16:06

Etihad staat bekend als 'smooth' terwijl Thai bekend staat als 'smooth as silk'. Ik lees er geen klachten over behalve over de overstapplaats en die ervaring had ik 20 jaar geleden ook toen ik met Gulf Air vloog met overstap in zo'n zandbak. Wanorde.

Ik ken beide opties voor verblijf niet maar als je wilt sparen op eten eet dan buiten de deur. Hotelkeukens willen wel eens naar de gemiddelde smaak gaan, wat dat dan ook is, en buiten de deur eet je ook vers en vooral traditioneel. Hou wel rekening met pittig eten en met het toevoegen van MSG (gluten) aan het eten.

En de rest kun je uit dit forum halen, er is een grote reisparagraaf dus gebruik de zoekfunctie (rechts boven) en typ een naam of hotel in. Onder de afdeling sponsors (helemaal bovenaan in de legenda) vind je een hotel-zoek-optie.

Succes.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 1e keer Thailand: 1001 vragen

#4 Bericht door elst99 » zondag 29 maart 2015, 16:15

Etihad is een uitstekende vliegtuigmaatschappij. Niks mis mee.
Vliegen nu en 20 jaar geleden is niet meer te vergelijken, ook de luchthavens niet!
Geniet van je reis, doe Phuket en evt. Khao Sok dat is erg de moeite waard.
Bedenk wel dat 14 dagen erg kort zijn om veel te ondernemen, jetlag en hitte, kost je minstens een paar dagen!
Heel veel plezier.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: 1e keer Thailand: 1001 vragen

#5 Bericht door Jeanette » zondag 29 maart 2015, 16:24

Als je echt alleen voor het strand gaat is het weer aan de Middellandse zee in de zomer beter en een stuk korter vliegen. :idea:
Het grote licht gaat vroeg uit in de tropen.

Voor deze vintage dame in ieder geval geen Thailand in de zomer. ;)

(en ook geen verplichte hoofddoek)

hanshu

Re: 1e keer Thailand: 1001 vragen

#6 Bericht door hanshu » zondag 29 maart 2015, 16:25

elst99 schreef: Bedenk wel dat 14 dagen erg kort zijn om veel te ondernemen, jetlag en hitte, kost je minstens een paar dagen!
Heel veel plezier.
Dit is wat waar ik mensen die de eerste keer naar Azie gaan altijd op wijs...in Azie is alles zo anders dat je echt een paar dagen nodig hebt om je te verbazen. Veel leden die hier al tig keer geweest zijn (of er zelfs wonen) weten dat niet meer...
Doe de eerste keer rustig aan...een paar dagen...wennen aan de temperatuur en vochtigheid, je jetlag, het verkeer,de taal, het licht, de mensen. Laat je niet verlokken tot de "Thailand in 3 weken" uit de folders. Want je bent allang weer thuis voordat het doordringt.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: 1e keer Thailand: 1001 vragen

#7 Bericht door Inge » zondag 29 maart 2015, 18:06

Ga een dag of 3 naar Bangkok, daarna vlucht met Airasia naar Phuket, is genoeg te doen. Eten NIET in de hotels doen, je kunt overal zo lekker eten , op de straat voor weinig! ( zou ik tenminste niet doen!)

Bangkok niet overslaan , is erg druk maar zo gaaf!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”