Koh Lipe en Koh Lanta

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Peppertje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: vrijdag 09 mei 2014, 02:12

Koh Lipe en Koh Lanta

#1 Bericht door Peppertje » donderdag 19 maart 2015, 22:25

Hoi,

Dit jaar is mijn zuid thailandreis helaas in het water gevallen door een gebroken knie. Maar ben van plan om het volgend jaar in te halen in januari. Ik ben in 2012 voor het eerst 4 weken geweest: Phuket/Khao sok/Samui/ Tao en weer retour naar Phuket en dat is mij, ondanks dat ik een handicap heb, goed bevallen.
Nu zit ik wat te surfen op het net (had nu eigenlijk op Phangan moeten zitten :cry: ) en komen koh lipe en lanta voorbij.
Maar de prijzen op lipe zijn best hoog, zitten daar alleen dure hotels of zit er ook wat goedkopers, zo ussen de 17,50 en 25 euro per nacht?

Groetjes Peppertje

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: Koh Lipe en Koh Lanta

#2 Bericht door asiantraveler » dinsdag 24 maart 2015, 18:20

Koh Lipe is een heel klein eiland met relatief beperkte hoeveelheid aan accommodatie. Hierdoor liggen de prijzen op zich al hoger en nu de thb ook fors in waarde is gestegen is het er alleen maar duurder op geworden. Voor 17.5 = ongeveer 600 bht vraag ik me af of je iets gaat vinden. Omdat januari ook nog eens hoogseizoen is denk ik dat je onder de 1000 bht niet snel iets vindt.

Het is er echter wel heel mooi dus misschien kun je ergens anders in je reis wat besparen.

http://www.youtube.com/watch?v=lMh3cnbRyYk

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Koh Lipe en Koh Lanta

#3 Bericht door Inge » donderdag 26 maart 2015, 10:38

http://www.lipebeachresort.com/

Ik heb vorig jaar ook alles uitgespit, en deze kwam als 1 vd goedkoopste en beste uit de bus! Is ook echt een heerlijke plek, super personeel, en nederlandse eigenaar Bart en Thaise vrouw.
Wel boeken want zit eigenlijk altijd vol!
Lipe is goed te doen voor een dag of 3-4. Mooiste heldere water en prachtig strand! Dan kun je met de boot naar Lanta waar je wel wat langer kunt blijven.
Wij zijn van Koh lipe naar Langkawi in Maleisie gegaan , ook prima te doen. 1 uur per boot.

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: Koh Lipe en Koh Lanta

#4 Bericht door asiantraveler » donderdag 26 maart 2015, 17:58

Ik verbleef destijds op Sunrise beach. Mooi strand waar je een visser kon vragen voor een dagtocht naar andere eilanden en onderweg snorkelen bij mooie stukken koraal.

De aankomst vanaf het vaste land was op pattaya beach, het stonk hier enorm omdat er een groot ponton in zee lag waarop het huisvuil werd gedumpt. Geen aanrader.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”