Immigratie.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Immigratie.

#16 Bericht door Ben » woensdag 18 maart 2015, 03:14

bontje schreef:
Ben schreef:
bontje schreef:Ik kan niet begrijpen dat mensen die jaarlijks miljoenen en miljoenen in de thaise economie pompen het zo moeilijk gemaakt moet worden.
Hoezo moeilijk ? Iemand die er het geld voor heeft kan dat op een vrij eenvoudige manier .
Aan al die Robin Hood figuren heeft Thailand ook niets.
Het verkrijgen van een retirement visa is inderdaad niet zo moeilijk, Maar de 3 maandelijkse melding kan met een simpel computersysteem zoals Prajak schrijft overal in Thailand gedaan worden, Wat mij tegenstaat is dat je als farang Nog geen 300 vierkante meter grond kan kopen om een huis op te bouwen, Zodat je bijvoorbeeld bij een scheiding nog iets van recht hebt, En waarom moet iemand die bijvoorbeeld al 30 jaar lang zijn aow, pensioen en spaargeld in Thailand besteed nog steeds het 8 voudige van een thai betalen als hij een nationaal park wil bezichtigen? Ik hoef en wil helemaal geen voorkeurs behandeling, Maar een beetje gelijkwaardige behandeling moet toch wel kunnen lijkt mij.
Hebben ze jou ooit een officiele uitnodiging gestuurd om hier A.U.B te komen wonen?
In Nederland zijn er die moord en brand schreeuwen dat het vol is en dat er niemand meer bij kan zeker niet van een bepaald soort . Ook daar hebben ze de regels strenger gemaakt .
Als je alles met je partner op papier zet over grond huis auto motobike, Wat Pa en Ma krijgen
wie de dokter betaald als de buffalo of oma ziek is, en nog veel meer van dat soort dingen .
en laat dat in contract zetten en tekenen dan lost je al een heleboel problemen op.

Als men de buitenlander het recht geeft om hier land te kopen is het hek van de dam .
Dan komen er een paar Duitsers en kopen hele dorpen op en noemen het Meinland of Rundhausen stichten eigen GmbH's, Geh mahl bier Holen en allemaal van dat soort zaken .Zie Mallorca. :giggle:
Die 90 dagen melding zoals ik schreef , gaat naar zeggen 1 april online.
Dat de immigratiedinst niets doet kan je ook niet zeggen ,neem bv Bangkok voorheen propten ze iedereen in dat kleine gebouw op San Plu Sathorn, met een beetje geluk was je daar in 2 a 4 uur aan de beurt .
Dan is Lak Si wel een hele vooruitgang. al mis ik de Noodle tent aan de overkant van San Plu wel :crazy:
Op veel plaatsen waar je evt je Thai rijbeijs laat zien kan je ook op Thai fee binnen
al meerdere keren meegemaakt.
Volgens mij zien jullie te veel beren op je weg.
Er zijn zoveel dingen in Thailand voor een buitenlander die veel en veel makkelijker en met veel minder regels en geld te regelen zijn dan in Nederland.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Immigratie.

#17 Bericht door bontje » woensdag 18 maart 2015, 04:01

Waarom moeten woorden steeds verdraaid worden, Ik heb het over 300vierkante meter En als men daar de eis aan verbind dat je dan Bijvoorbeeld 9 maanden in Thailand moet wonen, Ik kan me niet voorstellen dat het voor de thaise economie slecht zou zijn dat je als farang maximal 300m2 mag kopen en 9 maanden geld komt besteden, Volgens mij kan iedere thai als hij geld heeft een huis met grond in Nederland kopen, Ik zeg niet dat hij of zij dan in Nederland mag wonen, Maar het huis zal ten aller tijden zijn of haar eigendom blijven.
En mijn vrouw is verpleegster, Dus haar kinderen en ouders zijn automatisch mee verzekert, En ik vertrouw mijn vrouw ook voledig, Dus persoonlijk maak ik mij geen zorgen om mijn huis te verliezen, En al zou dat gebeuren dan overleaf ik dat ook wel, Maar er zijn er ook maar zat die hier met goede bedoelingen komen en een paar jaar later berooid moeten terug keren, En dat zijn heus niet allemaal losers.
4 maanden geleden was mijn 85jarige moeder, mijn broer met vrouw en dochter voor een dag of 10 bij mij op vakantie, We zijn toen naar national park khao yai gereden, Mijn vrouw moest 50baht betalen en wij moesten ieder 400baht per persoon betalen, Dat moet je in Nederland eens flikken.
Ik heb het verders prima naar mijn zin in Thailand en ik weet ondertussen dat er op dit forum een paar zijn die altijd moeten hakken zodra je ook maar met een beetje kritiek op Thailand durft te komen :happyno:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Immigratie.

#18 Bericht door prajak » woensdag 18 maart 2015, 04:21

Wij zijn te netjes.

Hele eilanden zitten vol met Russen en criminelen en die hebben alle grond gekocht via ... vertel het me maar, stromannen en kontzakgeld. Er is een eiland nota bene waar de straatnaamborden uitsluitend in Thai en Russisch zijn.

De Land Act is een goeie zaak. Dat heb ik meer geschreven.

Bescherm de vrije grond tegen buitenlandse investeerders die de grond zo duur maken dat een Thai het niet meer kan betalen. De grondprijzen vliegen al de pan uit en hier, waar ik woon, moet men al passen en meten met een huis voor de volgende generatie. Als je hier schuiframen kunt introduceren kunnen de huizen nog iets dichter tegen elkaar aan.

De wetgeving is aangepast zodanig dat je als buitenlander kunt kopen op vruchtgebruik, op recht van opstal en op langlopende huur. Voor bedrijven is er de constructie met de dochtermaatschappij.

Erf je een stuk grond voor bewoning (max 1 rai) of voor nijverheid (max 10 rai) dan krijg je dat op naam voor max EEN jaar. Dat mag van mij best wat langer, een jaar is kort vooral omdat iedereen weet dat je het kwijt moet.

Maar die 90 dagen, dat kan er echt wel af hoor. Of dat 'online' moet echt gaan werken. We zien het wel. In ben in mei weer aan de beurt voor de 90 dagen.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Immigratie.

#19 Bericht door joepattaya » woensdag 18 maart 2015, 05:36

"Chagrijniger kunnen we je niet maken, makkelijker ook niet!"

Als de OP naar Phuket gaat om zich officieel af te melden, dan krijgt hij waarschijnlijk te horen: "Wat doet U hier mijnheer?........u bent verhuisd? Oh, dan moet u zich binnen 24 uur na aankomst in uw nieuwe woonplaats even melden bij de (immigratie-)politie. Alstublieft.....hier is het formulier!"

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Immigratie.

#20 Bericht door stevenl » woensdag 18 maart 2015, 06:23

joepattaya schreef:"Chagrijniger kunnen we je niet maken, makkelijker ook niet!"

Als de OP naar Phuket gaat om zich officieel af te melden, dan krijgt hij waarschijnlijk te horen: "Wat doet U hier mijnheer?........u bent verhuisd? Oh, dan moet u zich binnen 24 uur na aankomst in uw nieuwe woonplaats even melden bij de (immigratie-)politie. Alstublieft.....hier is het formulier!"
Sorry, niet correct.

Waarom dat soort informatie plaatsen als je duidelijk de procedure niet kent?

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Immigratie.

#21 Bericht door nbreeker » woensdag 18 maart 2015, 06:47

joepattaya schreef:"Chagrijniger kunnen we je niet maken, makkelijker ook niet!"

Als de OP naar Phuket gaat om zich officieel af te melden, dan krijgt hij waarschijnlijk te horen: "Wat doet U hier mijnheer?........u bent verhuisd? Oh, dan moet u zich binnen 24 uur na aankomst in uw nieuwe woonplaats even melden bij de (immigratie-)politie. Alstublieft.....hier is het formulier!"
Wat dacht je Joe ik schrijf even een chagrijnig stukje.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Immigratie.

#22 Bericht door nbreeker » woensdag 18 maart 2015, 06:52

Ja 400 bath per persoon is de normale entreeprijs,en aangezien die parken zich in Thailand bevinden wil men ook graag dat Thaise mensen daar gebruik van maken,maar die worden gesubsidieerd daar het anders te duur is voor ze,als je maar 300 bath verdiend en je moet 400 bath entree betalen komt er geen hond.Enne naar leeftijd wordt niet gekeken,en de verhouding salaris en entreegelden liggen in Nederland iets anders dus dat is appels met peren vergelijken.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Immigratie.

#23 Bericht door Jeanette » woensdag 18 maart 2015, 09:56

joepattaya schreef:"Chagrijniger kunnen we je niet maken, makkelijker ook niet!"
Ik kan het even niet laten .... Afbeelding


:thumbsup: joepattaya. :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Immigratie.

#24 Bericht door prajak » woensdag 18 maart 2015, 10:06

Als ik die TM28 bekijk staat er strikt genomen dat ik me moet melden bij de Imm Pol in de provincie waar ik 24 h of meer verblijf. Dat is in dit geval de 'nieuwe' provincie. En is er geen Imm Pol dan meld ik me bij de lokale politie.

Dus van afmelden lijkt geen sprake, wel van aanmelden. En wel binnen 24 uur.

Nog strikter genomen, als ik naar de ambassade ga en op dag 1 reis, dag 2 de ambassade bezoek en lekker ga winkelen, en dag 3 terugreis zou ik me dus in Bangkok moeten melden. Iemand?

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Immigratie.

#25 Bericht door yandre » woensdag 18 maart 2015, 10:25

nu ga ik naar bangkok verblijf daar in ons huis
x aan tal dagen weken moet ik mij in bangkok melden oficeel dan??
ga ik weer terug naar nongkhai moet ik mij hier weer melden
nu ben benieuwd als je dit doet wat er gezegd wordt.
voorheen 1 jaar bangkok gewoond en stond in geschreven in bungkhan
bij imigratie .nooit geen probleem stuurde 90 dagen papieren op en
keurig retoer.maar mischien oficeel kunnen ze het eisen
dit is thailand je weet maar nooit :giggle:

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Immigratie.

#26 Bericht door bontje » woensdag 18 maart 2015, 10:35

nbreeker schreef:Ja 400 bath per persoon is de normale entreeprijs,en aangezien die parken zich in Thailand bevinden wil men ook graag dat Thaise mensen daar gebruik van maken,maar die worden gesubsidieerd daar het anders te duur is voor ze,als je maar 300 bath verdiend en je moet 400 bath entree betalen komt er geen hond.Enne naar leeftijd wordt niet gekeken,en de verhouding salaris en entreegelden liggen in Nederland iets anders dus dat is appels met peren vergelijken.
Sorry voor mijn kritiek op Thailand meneer Breeker....Alles in Thailand is perfect geregeld....Ik moet mijn gezeik houden anders moet ik maar snel ophoepelen naar Nederland, Stuk chagerijn dat ik ben.
Waarschijnlijk is het volgens jou ook normaal dat je voor het eiland koh Samet wat ook een nationaal park is als farang 400 baht moet betalen...Terwijl ze er in 10 jaar 1 vuilnisbeld van hebben gemaakt, Voor mij mag je het gerust op nemen voor Thailand....Ik heb het hier zelf prima naar mijn zin...Maar ik ga mijn ogen niet sluiten voor mistoestanden.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Immigratie.

#27 Bericht door nbreeker » woensdag 18 maart 2015, 11:37

bontje schreef:
nbreeker schreef:Ja 400 bath per persoon is de normale entreeprijs,en aangezien die parken zich in Thailand bevinden wil men ook graag dat Thaise mensen daar gebruik van maken,maar die worden gesubsidieerd daar het anders te duur is voor ze,als je maar 300 bath verdiend en je moet 400 bath entree betalen komt er geen hond.Enne naar leeftijd wordt niet gekeken,en de verhouding salaris en entreegelden liggen in Nederland iets anders dus dat is appels met peren vergelijken.
Sorry voor mijn kritiek op Thailand meneer Breeker....Alles in Thailand is perfect geregeld....Ik moet mijn gezeik houden anders moet ik maar snel ophoepelen naar Nederland, Stuk chagerijn dat ik ben.
Waarschijnlijk is het volgens jou ook normaal dat je voor het eiland koh Samet wat ook een nationaal park is als farang 400 baht moet betalen...Terwijl ze er in 10 jaar 1 vuilnisbeld van hebben gemaakt, Voor mij mag je het gerust op nemen voor Thailand....Ik heb het hier zelf prima naar mijn zin...Maar ik ga mijn ogen niet sluiten voor mistoestanden.
Mistoestanden zijn overal,en gelukkig is Thailand niet perfekt anders kwam de hele wereld hier wonen.maar dat is dat kleine klote landje daar onder de zeespiegel ook niet,en ik ben blij dat ik hier woon en niet achter de dijk.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

hanshu

Re: Immigratie.

#28 Bericht door hanshu » woensdag 18 maart 2015, 12:36

De duinen Nico...hier hebben we geen dijk ...die duinen waar 5000 damherten wonen die de hele dag het duin uitkomen en de viooltjes uit de voortuinen vreten....en dat mag niet van de politie dus die schiet ze dan af.Want ja...luisteren doen ze niet die herten.Leuk ook voor de kinderen dat afschieten midden in het dorp.....beetje bloed rondvliegende kogels en 50 kg dood beest op het raadhuisplein dat moet toch kunnen in onze samenleving??
Nee....hier is het allemaal gezellig hoor......
wanneer mag ik weer terug?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Immigratie.

#29 Bericht door prajak » woensdag 18 maart 2015, 16:11

Tja, damherten...het moet niet gekker worden, Hanshu.

Komen die uit de duinen achter Kraantje Lek? Die waren daar in mijn tijd nog niet in die aantallen want daar liep ik op zaterdagmorgen 'hard' (op mijn manier dan) met de zwemvereniging. We konden toen langs het circuit af Zandvoort in; ik praat over eind jaren 60, begin 70. Maar dat zal nu wel afgesloten zijn voor wandelaars en niet voor damherten dus.

En dan is er nog een Oehoe met de naam Alexander en een wolf met de naam Geert. :giggle:

Terug naar Immigratie. Misschien dat StevenL ons morgen kan vertellen hoe Yandre en ik moeten handelen als we een paar dagen Bangkok doen.

hanshu

Re: Immigratie.

#30 Bericht door hanshu » woensdag 18 maart 2015, 19:53

Jij moet gewoon wat geduld hebben tot de imm. website online is Prajak...of raakt het op met het verstrijken van de jaren? :roll:

de herten komen vanuit de a'dam waterleidingduinen...dus niet vanuit (wat jij bedoeld) de kennemer duinen. Er is wel net een natuurbrug opgeleverd van 8 miljoen euro tussen deze gebieden maar daar kunnen alleen mieren over.
TiT=TiH

Je kunt je lol hier ook op.

(= is gelijk aan)

(de wolf is terug naar de "Heimat" en de Oehoe zit bij de stichting "de toevlucht"...dan ben je ook weer bijgepraat)

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”