maand mei reizen met dreumes, Ao Nang, Railay, Lanta en dan?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
trendymum
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 05 maart 2015, 13:34

maand mei reizen met dreumes, Ao Nang, Railay, Lanta en dan?

#1 Bericht door trendymum » vrijdag 06 maart 2015, 00:28

Wij reizen deze keer met ons kleine meisje van bijna 22 maanden in april/mei voor 4 weken door de regio Andaman sea.

Wij beginnen in Bangkok-Krabi, 3 dagen Ao Nang, en dan 2 dagen Railay en dan door naar Koh Lanta voor 6 dagen bij het drukkere gedeelte zodat ons meid
misschien nog andere kindjes ziet/treft om lekker mee te spelen op het strand. Zij heeft tenslotte aan een schepje en emmer genoeg;)
Ik ben zelf altijd wat onrustig en heb het gauw wel gezien na 6 dagen.

Nu vroegen wij ons af waar wij in de regio Phuket/Krabi/Phang na/ nog 2 weken kunnen volbrengen? (gesplit in 1 week hier en 1 week daar of 2 weken aan een als het zo mooi is)

Wij zoeken; een stenen bungalow op het strand, mag zonder airco zijn (mits er verkoeling is door licht zeebriesje;-), eenvoudig (wel oké zacht bed graag en schoon) liefst ook warm water, iets heel betaalbaars €25 - €30,- per nacht.
Een plek waar je van zegt, ' daar kan je heerlijk wel een week vertoeven!' Het strand is mooi, je kan de zee in, zwembad mag hoeft niet als je prima in zee kan zwemmen, geen hoge golven dus, en niet iets wat droog trekt (dat zag je op Koh Phangnan steeds aan de west kant in mei)
Iets waar ook wel keuze is uit restaurantjes/eetplaatsen van andere accommodatie bijvoorbeeld, lekker met de stoelen in het zand, laidback.
Kraampjes/winkeltjes op loopafstand zou leuk zijn, hoeft niet.
Helaas gaat reizen met een scooter niet met ons kleintje, dus alternatief (draagzak als we niet kunnen rijden met de buggy, taxi etc zijn nodig waarschijnlijk?)

Vraag 2: Is Koh Sok te doen met een dreumes in mei? Veel muggen? Is het voor ons alleen leuk aapjes kijken, of zal zij het ' te zwaar vinden deze trip'? (ik denk het namelijk wel)
Vraag 3; Hoe is Kao Lak in mei? te rustig? is er wel wat te doen behalve strand en duiken? Kan mijn dochter mee op de boot.
Vraag 4: is het aan te raden om een babyzwemvest uit NL mee te nemen voor onze reis met haar? (ik wil graag met mijn man en haar in het midden klein kayak tochtje maken bij Ao Nang)

Vraag 5: Zijn er nog must do's in Bangkok behalve: Kao San, big Shoppingmalls Sukumvit, Grand Palace etc?
Waar zijn die leuke terrassen bij de Chao Prao river? Waar zouden wij leuk kunnen eten, in een luxe hotel misschien langs de rivier? Even high tea om te starten;-))

Laatste vraag..haha mag onze dreumes Lebua in boven mee dineren voor the amazing view???

Van basic naar luxe, wij willen graag een mooie combi maken zodat het ook in het budget past!


Alvast super bedankt voor de tips!

Oja, wij zijn vaker in Thailand geweest, wel met zn 2tjes;-)) En Ko Tao, Koh Samui, Koh Phangnan al vaker gezien, Phi Phi ook voor de Tsunami, Phuket ook. Nu eens wat nieuws en eventueel weer wat ouds:-)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: maand mei reizen met dreumes, Ao Nang, Railay, Lanta en

#2 Bericht door prajak » vrijdag 06 maart 2015, 00:41

Mocht je ook hier zijn in de periode 10 - 19 april hou dan rekening met een volksverhuizing op 10, 11 en 12, en op 17, 18 en 19 april in verband met Thais nieuwjaar. Dan pas een domestic vlucht boeken kan wel eens illusie zijn.

Met andere vragen kan ik je niet helpen. Veel plezier gewenst.

trendymum
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 05 maart 2015, 13:34

Re: maand mei reizen met dreumes, Ao Nang, Railay, Lanta en

#3 Bericht door trendymum » vrijdag 06 maart 2015, 13:43

We gaan eind april;-)

Hoofdvraag wordt nu: welke strandplek is écht leuk 10 dagen te doen? Ja, ik ben met mijn 1,5 jarige en ik wil een momentje van niet wéér de backpacks in en uitpakken;-)
Of bungalow aan mooi strand met rustige zee (niet zoals op karon phuket) Mag eenvoudig, maar dan wel mooie plek met wel eettentjes in de omgeving.

Of heel mooi resort, zacht bed :angel: zwembad 10 dagen niet meer dan 30-35 per nacht :giggle:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: maand mei reizen met dreumes, Ao Nang, Railay, Lanta en

#4 Bericht door Hua Thale » vrijdag 06 maart 2015, 14:07

Een site als dit

http://www.thailandmetkinderen.nl/

kan je toch veel info vinden trendymum.
Uiteraard probeert men aan je te verdienen maar goed pik de voor jouw leuke dingen er tussen uit.

Succes.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: maand mei reizen met dreumes, Ao Nang, Railay, Lanta en

#5 Bericht door afra » vrijdag 06 maart 2015, 18:33

Must in Bangkok: fietstocht. Ik heb destijds bij Co van Kessel redelijke kinderzitjes gezien maar of dat nog zo is?

trendymum
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 05 maart 2015, 13:34

Re: maand mei reizen met dreumes, Ao Nang, Railay, Lanta en

#6 Bericht door trendymum » vrijdag 06 maart 2015, 20:17

Ja die fietstocht lijkt mij zeker nog leuk, dan wel door de achteraf straatjes;)
Thailand kids, idd;-)

Weet iemand hier of het in mei rustig is in Khao Lak?
Ik zie prachtige resorts voor nog geen 30 euro, maar ik heb geen zin om daar in mijn eentje te zitten in een uitgestorven resort.
Beetje aanspraak is wel zo leuk :|
Of dan maar naar Phuket? Daar nog een resortje pakken met wel nog mensen? Daar is het zo wie zo drukker natuurlijk, maar
waar in Phuket is het aan te raden?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: maand mei reizen met dreumes, Ao Nang, Railay, Lanta en

#7 Bericht door stevenl » zaterdag 07 maart 2015, 04:55

trendymum schreef:Ja die fietstocht lijkt mij zeker nog leuk, dan wel door de achteraf straatjes;)
Thailand kids, idd;-)

Weet iemand hier of het in mei rustig is in Khao Lak?
Ik zie prachtige resorts voor nog geen 30 euro, maar ik heb geen zin om daar in mijn eentje te zitten in een uitgestorven resort.
Beetje aanspraak is wel zo leuk :|
Of dan maar naar Phuket? Daar nog een resortje pakken met wel nog mensen? Daar is het zo wie zo drukker natuurlijk, maar
waar in Phuket is het aan te raden?
Hoe later in de maand hoe rustiger het is in Khao Lak.

Phuket, kijk eens naar Kata.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: maand mei reizen met dreumes, Ao Nang, Railay, Lanta en

#8 Bericht door Inge » maandag 09 maart 2015, 12:18

Van Ko Lanta naar Ko Lipe , hier een dag of 3-4 , helemal TOP!!!! Dan kun je evt. nog met de ferry naar Langkawi ( Maleisie, pachtig eiland en genoeg te doen maar ook prachtig strand.

http://www.lipebeachresort.com/

http://pondok-keladi.com/ ligt wat verder van het strand maar helemaal top. Je kunt de keuken gebruiken om ontbijt te maken, prachtige tuin en 2 geweldige gastheren,. Engelse Marc en Rosidi.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”