Enkeltje Thailand met Emirates

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Backpacker90
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: dinsdag 10 februari 2015, 17:57

Enkeltje Thailand met Emirates

#1 Bericht door Backpacker90 » donderdag 12 februari 2015, 23:03

Op 31 maart vertrek ik naar Bangkok met een enkeltje met Emirates over Dubai.
Nu lees ik dat de maatschappij je kan weigeren op een vlucht als je geen uitreisticket kan laten zien binnen 30 dagen.

Iemand enig idee of Emirates dan wel de immigratie hier moeilijk in is? Zal over land binnen 30 dagen naar Laos gaan. Echter valt dit niet te bewijzen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Enkeltje Thailand met Emirates

#2 Bericht door prajak » vrijdag 13 februari 2015, 00:05

De Immigration kan vragen stellen naar jouw reisplan. Dan is het handig om een reisplan bij je te hebben. Papier is geduldig, zegt men wel. De Immigration mag je zelfs naar middelen van bestaan vragen als je geen retourticket hebt.

Zet er een datum in wanneer je naar Laos gaat, download een folder van een aardig hotel daar en neem die mee. Dan heb je tenminste wat om te laten zien. Vientiane, Luang Prabang en er zijn meer geijkte plekken waar de toerist in Laos heen wil.

En dat kun je ook laten zien als Emirates lastig is. Emirates is bang dat men je weigert en dat zij jou gratis mee terug moeten nemen. Wat zegt jouw reisagent? Of bel de Emirates gewoon op.

Succes.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Enkeltje Thailand met Emirates

#3 Bericht door stevenl » vrijdag 13 februari 2015, 08:55

Kijk eens hier, http://www.emirates.com/th/english/plan ... 2cc23569ab

Resultaat (o.a.):
"Document Validity:
Passports and/or passport replacing documents must be valid for at least 6 months from date of arrival.

Passports issued to nationals of Netherlands must be valid for the period of intended stay."

"Visitors who are visa exempt are required to hold documents for their next destination.

Warning:
Visitors who are visa exempt but do not hold return/onward tickets could be refused entry."

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Enkeltje Thailand met Emirates

#4 Bericht door pong » vrijdag 13 februari 2015, 09:59

wat prajak hier stelt is zuiver theorie. heb werkelijk in ruim 24+ jaar ervaring daarmee nog nooit gehoord van dat Immigration op airport hier naar vraagt.
je hebt nogal dom gedaan, omdat je wrs dacht zelf wel voor reisagent te kunnen spelen, dat krijg je met dat online gedoe. DOm omdat er 10tallen mogelijkheden zijn wat met tickets van airlines te spelen en zo terug aan veel lagere prijs ook terug te komen-naar ik aanneem zal dat toch wel in de bedoeling liggen.
Het hep totaal geen sin die airline te gaan bestoken met allerlei vragen van ''wat als'' ze zullen zeggen dat ze daar bij de sjekin over beslissen. En dat doen ze met de TIMatic, een enorm (duur ook) online system (was ooit ook een enorm boekwerk met losse bladen) waarin staat welk land welke eisen aan welk type pax stelt.
Je moet -in principe- en ticket OUT hebben (das is niet terug) binnen 30 dagen na aankomst. Aangezien het een airline is, herkennen die enkel vliegtickets, bovendien KAN je geeneens buiten TH tickets voor bus of trein, laat staan online, uit je laptopje krijgen.
EN: niet om je bang te maken, maar het kan ook nog dat ze je in AMS inboeken en dat je in DXB toch te horen rkijgt dat helaas speculas, je niet aan de eisen voldoet en ze je uitladen en terugsturen gaan. Gebeurt uiterst, uiterst zelden, maar het recht hebben ze.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Enkeltje Thailand met Emirates

#5 Bericht door prajak » vrijdag 13 februari 2015, 10:11

Je gaat toch naar Laos, schrijf je, reserveer een hotel desnoods voor slechts een nacht, laat die email zien en je hebt de uitreis in ieder geval aannemelijk gemaakt.

Pong en StevenL hebben beiden gelijk: het KAN gebeuren en dan sta je daar met je ticket en je koffertje. En het kan ook zomaar goed gaan.

Ik zou het niet riskeren.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Enkeltje Thailand met Emirates

#6 Bericht door stevenl » vrijdag 13 februari 2015, 10:23

prajak schreef:Je gaat toch naar Laos, schrijf je, reserveer een hotel desnoods voor slechts een nacht, laat die email zien en je hebt de uitreis in ieder geval aannemelijk gemaakt.

Pong en StevenL hebben beiden gelijk: het KAN gebeuren en dan sta je daar met je ticket en je koffertje. En het kan ook zomaar goed gaan.

Ik zou het niet riskeren.
Als het gebeurt heb je niets aan die hotelreservering. Vliegticket naar buiten Thailand is vereist.

Gebruikersavatar
duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 12:24
Locatie: Elst/Mae Phim, Rayong

Re: Enkeltje Thailand met Emirates

#7 Bericht door duikertje » vrijdag 13 februari 2015, 10:49

ik heb het in een andere draadje al een keer verteld dacht ik.
Ik vlieg per jaar 4 a 5 keer naar Thailand en altijd op een single ticket.
Bij Eva air wordt je dan gevraagd om een formulier in te vullen waarin je aangeeft dat de airline niet voor de kosten hoeft op te draaien als je onverhoopt terug zou moeten.
Ik heb in de afgelopen jaren eenmaal een vraag gehad van een immigration officer over mijn visum en toen ik uitlegde dat ik binnen die 30 dagen weer retour NL zou gaan maar alleen niet de exacte datum weet was het verder geen probleem.

Backpacker90
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: dinsdag 10 februari 2015, 17:57

Re: Enkeltje Thailand met Emirates

#8 Bericht door Backpacker90 » vrijdag 13 februari 2015, 11:08

Thnx voor de tips. Maar even het goedkoopste ticket het land uit boeken bij AirAsia o.i.d.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Enkeltje Thailand met Emirates

#9 Bericht door prajak » vrijdag 13 februari 2015, 15:14

StevenL, dit is niet tegenstrijdig...

"Visitors who are visa exempt are required to hold documents for their next destination.

Warning:
Visitors who are visa exempt but do not hold return/onward tickets could be refused entry."

... maar wel hoogst verwarrend. 't Een of 't ander, zou ik zeggen.

Duiker heeft tot nu toe geen probleem en eerlijk gezegd denk ik dat ook niet in dit geval maar IK zou het risico niet nemen.

Ik ben wel in 2002 op een enkele reis naar hier gekomen maar had een non im O multiple in het paspoort.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Enkeltje Thailand met Emirates

#10 Bericht door stevenl » zaterdag 14 februari 2015, 06:31

prajak schreef:StevenL, dit is niet tegenstrijdig...

"Visitors who are visa exempt are required to hold documents for their next destination.

Warning:
Visitors who are visa exempt but do not hold return/onward tickets could be refused entry."

... maar wel hoogst verwarrend. 't Een of 't ander, zou ik zeggen.

Duiker heeft tot nu toe geen probleem en eerlijk gezegd denk ik dat ook niet in dit geval maar IK zou het risico niet nemen.

Ik ben wel in 2002 op een enkele reis naar hier gekomen maar had een non im O multiple in het paspoort.
Hoezo het een of het ander? De regel is heel eenvoudig, onward ticket is vereist. Met de eerste formulering kunnen ze zich een uitweg geven als iemand niet dat heeft maar wel reserveringen voor een volgende bestemming buiten Thailand. Ze kunnen (let wel, kunnen) zich dan soepel opstellen.

Met een visum, zoals bij jou, is de regel zoals hierboven beschreven voor een visumvrije entree niet van toepassing.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Enkeltje Thailand met Emirates

#11 Bericht door yandre » zaterdag 14 februari 2015, 07:05

nu weet niet over wat voor een prijsverschil je praat
enkeltje of retoer.
heb in 2009 retoer genomen en scheelde heel weinig met
enkele reis .en retoer laten vervallen dus is wat je wilt

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”