90 dagen rapportering kan nu online

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

90 dagen rapportering kan nu online

#1 Bericht door KhunSugar » donderdag 12 februari 2015, 21:40

Thai Immigration has confirmed to Thaivisa.com that it is now possible to make your Notification of Staying in the Kingdom over 90 Days online! Currently the system only works with Internet Explorer but it will be possible to do your 90 day report with other browsers soon.
Learn more about making your 90 day report online here: http://extranet.immi...7/TM47Action.do
or visit Immigration web site for more details: http://www.immigration.go.th/


Ik ben is online gaan piepen voor jullie, je moet akkoord gaan met hun voorwaarden en hiervan heb ik de meest belangrijke screenshots op een rij gezet.

https://www.dropbox.com/s/7yptdc3605n93 ... 3.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/rtdmefj7ok10p ... 3.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/i4y1r2e4t0rk8 ... 2.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/5v0nuk2pikun2 ... 5.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/n49sv8xixajjx ... 3.png?dl=0

Administratieve vereenvoudiging

KS [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen rapportering kan nu online

#2 Bericht door prajak » vrijdag 13 februari 2015, 00:07

Suiker, goeie morgen, goed je hier weer te zien :clap:

Ik woon een 3 km van de Immigration af. Voor mij is 90 dagen een 'uitje', even gaan buurten en babbelen. Ik surf met Chrome en zal tzt eens gaan kijken.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 90 dagen rapportering kan nu online

#3 Bericht door printen44 » vrijdag 13 februari 2015, 04:00

Je kan alleen via Internet Explorer inloggen om die 90-dagen online te kunnen doen. Op zich geen probleem.

Net als Prajak, is Immigration bij mij om de hoek. Ik combineer dat altijd met een bezoek aan Chiang Mai.

Voor mensen die ver van Immigration wonen, een uitkomst.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 90 dagen rapportering kan nu online

#4 Bericht door Ben » vrijdag 13 februari 2015, 07:45

http://extranet.immigration.go.th/pibic ... 7Action.do

Hier nog een keer de link voor degene waar de andee link niet werkt .

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: 90 dagen rapportering kan nu online

#5 Bericht door KhunSugar » vrijdag 13 februari 2015, 08:39

Vanzelfsprekend is men niet verplicht hiervan gebruik te maken, men mag gerust op het immigratiekantoor als vanouds de rapporteringsplicht gaan voldoen.
Alleen is het zo, jullie weten het wel te vertellen, volgens een kennis is op zijn vertrouwd immigratiekantoor (Bangkok) het loket voor de 90 dagen rapportering afgeschaft en moet hij aanschuiven in de rij van extension aanvragers. Bij zijn laatste rapportering heeft het 2u15 geduurd eer hij buiten was. Queuing kan ook leuk zijn, zelfs dan blijft het een uitstapje en kom je eens onder lotgenoten, anderen vinden dit dan weer zonde van de verloren tijd.
Naar goede gewoonte zal het verschillend zijn volgens de gebruiken en goodwill van ieder immigratiekantoor. Hoe dan ook...er is nu een alternatief.

KS [|)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 90 dagen rapportering kan nu online

#6 Bericht door dutch » vrijdag 13 februari 2015, 09:18

KhunSugar schreef:Vanzelfsprekend is men niet verplicht hiervan gebruik te maken, men mag gerust op het immigratiekantoor als vanouds de rapporteringsplicht gaan voldoen.
Alleen is het zo, jullie weten het wel te vertellen, volgens een kennis is op zijn vertrouwd immigratiekantoor (Bangkok) het loket voor de 90 dagen rapportering afgeschaft en moet hij aanschuiven in de rij van extension aanvragers. Bij zijn laatste rapportering heeft het 2u15 geduurd eer hij buiten was. Queuing kan ook leuk zijn, zelfs dan blijft het een uitstapje en kom je eens onder lotgenoten, anderen vinden dit dan weer zonde van de verloren tijd.
Naar goede gewoonte zal het verschillend zijn volgens de gebruiken en goodwill van ieder immigratiekantoor. Hoe dan ook...er is nu een alternatief.

KS [|)
Ik behoor ook wel bij die mensen ,die zo af en toe op bezoek bij de immigratie,er maar een uitje van maak.Echter..........het kantoor is niet altijd even gezellig.Ik behoor tot diegenen die zich gewoon netjes/normaal aankleden als ze op weg gaan naar de officiele instanties en heb tevens zijn papieren en evt. kopieen in orde.Het ziet er ook wel eens uit als een ................ :happyno: en dan ben je blij met on-line mogelijkheden.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen rapportering kan nu online

#7 Bericht door Herbergier » vrijdag 13 februari 2015, 11:32

De provincies Buriram en Surin moeten zich nog steeds persoonlijk melden bij de immigration in Kapchung, we want see your face, zeggen ze daar, er zit daar sinds 1 januari een compleet nieuwe staff, die redelijk moeilijk doen en omdat alles met controle over controle gaat, de vorige staff was veel vriendelijker, makkelijker en sneller.
Je bent daar nu voor je 90 dagen al gauw een uurtje kwijt, want er zit helemaal geen lijn meer in, ze werken allemaal langs elkaar heen, ik was daar zelf vorige maand voor mijn jaar extension en dat koste mij twee uur wachten en ze waren drie kwartier met mijn papieren bezig, die allemaal natuurlijk in orde waren, er werden wel een paar mensen zonder stempel weer naar huis gestuurd.
Alles van waarde is weerloos.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: 90 dagen rapportering kan nu online

#8 Bericht door bontje » vrijdag 13 februari 2015, 15:13

Bij de immigration police hier in Khon-Kaen hangt er een bord binnen met daarop de tekst dat je je niet persoonlijk hoeft te melden, Zodoende stuur ik altijd mijn schoonzus voor het 90 dagen raport, Ik ken zelfs een Australier die 2000bath heeft betaald...Die hoeft zich niet te melden voor het 90dagen report.
Ook is het hier mogenlijk zonder geld op de bank een retierment visa te verkrijgen, Je betaald 24000bath...En zij zorgen dat je 800,000 op de bank hebt staan. :Whistle:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 90 dagen rapportering kan nu online

#9 Bericht door driver » vrijdag 13 februari 2015, 15:18

bontje schreef:Bij de immigration police hier in Khon-Kaen hagt er een bord binnen met daarop de tekst dat je je niet persoonlijk hoeft te melden, Zodoende stuur ik altijd mijn schoonzus voor het 90 dagen raport, Ook ken ik een Australier die 2000bath heeft betaald...Die hoeft zich niet meer te melden...Maken ze het zelf in orde, Ook is het hier mogenlijk zonder geld op de bank een retirement visa te verkrijgen, Je betaald 24000bath...En zij zorgen dat je 800,000 op de bank hebt staan. :Whistle:
Dit bericht zal wel weer discussies opleveren verwacht ik... ;)
T.I.T toch ...dus ook in dit soort gevallen zal er zeker wel iets te ritselen zijn als je de weg weet.

gr driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen rapportering kan nu online

#10 Bericht door prajak » vrijdag 13 februari 2015, 15:37

Boven de deur van de Immigration Politie in Nongkhai staat een opschrift over de hele breedte van de deurpartij heen.

CORRUPTION STOPS HERE


Of 'here' staat voor de binnen- of de buitenkant is niet duidelijk.

Mijn 90 dagen melding is in 5 minuten klaar. Ik word geholpen door de officier uiterst rechts aan de lange tafel, bij het raam. Hij kijkt naar...

geldigheid paspoort
het laatste retirement stempel
of de woonplaatsverklaring in het paspoort zit en nog geen jaar oud is
vraagt of het adres nog klopt
typt geboortedatum en achternaam in zijn toetsenbord en prrrt... de printer spuugt het briefje uit.
men vraagt niet om geld en ook niet of ik dameshandtasje of een klokkie wil kopen.

Klaar is het.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: 90 dagen rapportering kan nu online

#11 Bericht door bontje » vrijdag 13 februari 2015, 15:44

prajak schreef:Boven de deur van de Immigration Politie in Nongkhai staat een opschrift over de hele breedte van de deurpartij heen.

CORRUPTION STOPS HERE


Of 'here' staat voor de binnen- of de buitenkant is niet duidelijk.

Mijn 90 dagen melding is in 5 minuten klaar. Ik word geholpen door de officier uiterst rechts aan de lange tafel, bij het raam. Hij kijkt naar...

geldigheid paspoort
het laatste retirement stempel
of de woonplaatsverklaring in het paspoort zit en nog geen jaar oud is
vraagt of het adres nog klopt
typt geboortedatum en achternaam in zijn toetsenbord en prrrt... de printer spuugt het briefje uit.
men vraagt niet om geld en ook niet of ik dameshandtasje of een klokkie wil kopen.

Klaar is het.
En zo hoort het ook!

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”