Treintickets (ayutthaya -> chiang mai) asap kopen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RikFre
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 02 februari 2015, 16:29

Treintickets (ayutthaya -> chiang mai) asap kopen

#1 Bericht door RikFre » zondag 08 februari 2015, 19:36

Hallo allen!

Is het mogelijk om op de luchthaven BKK suvarnabhumi een treinticket te kopen voor 'Ayutthaya- chiang mai' ?

Ik weet dat er wel een railway-link is naar Makkasan & phaya thai BTS (sky train) station. Maar ik denk dat deze railway-link vanuit de luchthaven niets te maken heeft met de normale treinen en dus kan ik waarschijnlijk geen ticket kopen op de luchthaven?

Kan ik dan wel een ticket 'Ayutthaya-chiang mai' kopen aan het sky train station?
Of moet ik hiervoor naar het hoofdstation van BKK (hualampong) of zelfs naar Ayutthaya?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 360
Lid geworden op: maandag 22 september 2008, 05:12

Re: Treintickets (ayutthaya -> chiang mai) asap kopen

#2 Bericht door Meritus » maandag 09 februari 2015, 06:54


RikFre
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 02 februari 2015, 16:29

Re: Treintickets (ayutthaya -> chiang mai) asap kopen

#3 Bericht door RikFre » maandag 09 februari 2015, 20:28

Dank je voor je antwoord maar helaas kunnen er geen treintickets meer online verkocht worden, sinds een klein jaar dacht ik.. Wel nog via een soort van booking agency's maar daar pas ik voor.

Dus best in BKK een ticket Ayutthaya->chiang mai kopen dan.

Bedankt,
Rik

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Treintickets (ayutthaya -> chiang mai) asap kopen

#4 Bericht door pong » dinsdag 10 februari 2015, 08:51

HOE laat kom je aan? HOeveel tijd heb je extra beschikbaar? IN welke tijd reis je ongeveer? Deze komende week=Chin NwYr? vergeet het maar- miljoenen sjinezen willen ook allemaal, net als thuis, met de ijzeren haan.
OP Swampy rijdt de SRTET, dat is dus HEEL iets anders. Het dichtbijzijnde station met een mens achter de balie naast de computer is 1 halte verder: Lard Krabang, MAAR dat sluit in de loop van de middag-laatste echte trein rond 18.30 of zo. Thai reizen toch gratis met die trein, dus hep weinig sin open te houwe. Dit geldt overigens voor ALLE stops van de ARL-eronder loopt de gewone eastern line, met ouwerwetse stationnetjes.
Meer en meer blijkt sinds het opheffen van de mailservice (vooral door het nog steeds geheel ontoereikende Thaise bankwezen ivm met betaalfraude) dat de gemiddelde turis denkt dat er maar 1 nachttrein naar CM rijdt-onzin, er zijn er 4 en allemaal willen ze net met die 1ne. Die tickets worden al maanden en-masse opgekocht door ticketwederverkopers (lees zwendelaars) die ze tegen een aardige opslag proberen door te verkopen aan al die teleurgestelde witmensen die bij het loket werden weggebonjourd. Het schijnt nu eenmaal bij de 1e TH-reis te horen dat je net met die trein reist.

RikFre
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 02 februari 2015, 16:29

Re: Treintickets (ayutthaya -> chiang mai) asap kopen

#5 Bericht door RikFre » maandag 16 februari 2015, 09:25

Pong,
dank je voor je antwoord! Ondertussen hebben we toch 2 tickets kunnen kopen via internet. (trein 51) (+400BHT)
Thai railways zou beter terug online gaan verkopen, er maken toch heel wat toeristen gebruik van...

Bedankt,
RF

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”