Roofvogel gesnapt

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hanshu

Re: Roofvogel gesnapt

#16 Bericht door hanshu » dinsdag 03 maart 2015, 21:27

driver schreef:
hanshu schreef:De natuur is hard......deze wezel heeft door tussenkomst van de mens geen eten voor de kinders.
Deze grote bonte specht (want dat is het) heeft door tussenkomst van de mens nog een leven te gaan.
Tja...het is maar aan welke kant je staat.....

groet,
Hans
( sinds 5 jaar werkzaam voor dierenbescherming Noord-Zuid Holland)
Maar de wezel heeft wslijk wel weer een nieuwe kans gehad om de kinderen te voeden misschien.
De natuur geeft niet zo veel kansen Driver...het is eten of gegeten worden.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Roofvogel gesnapt

#17 Bericht door driver » dinsdag 03 maart 2015, 21:46

okee...

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Roofvogel gesnapt

#18 Bericht door v@go » dinsdag 03 maart 2015, 23:23

hanshu schreef:De natuur is hard......deze wezel heeft door tussenkomst van de mens geen eten voor de kinders.
Deze grote bonte specht (want dat is het) heeft door tussenkomst van de mens nog een leven te gaan.
Tja...het is maar aan welke kant je staat.....

groet,
Hans
( sinds 5 jaar werkzaam voor dierenbescherming Noord-Zuid Holland)
Het is een groene specht een grote bonte specht is zwart rood wit.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Roofvogel gesnapt

#19 Bericht door Gardensafari » dinsdag 03 maart 2015, 23:59

v@go schreef:
hanshu schreef:De natuur is hard......deze wezel heeft door tussenkomst van de mens geen eten voor de kinders.
Deze grote bonte specht (want dat is het) heeft door tussenkomst van de mens nog een leven te gaan.
Tja...het is maar aan welke kant je staat.....

groet,
Hans
( sinds 5 jaar werkzaam voor dierenbescherming Noord-Zuid Holland)
Het is een groene specht een grote bonte specht is zwart rood wit.
Klopt!
Het is een groene specht en die is veel groter dan de bonte, zelfs de grote bonte.
Alleen de zwarte specht is nog groter.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

hanshu

Re: Roofvogel gesnapt

#20 Bericht door hanshu » woensdag 04 maart 2015, 06:35

Het is een dooie groene specht nu waarschijnlijk.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Roofvogel gesnapt

#21 Bericht door bontje » woensdag 04 maart 2015, 07:30

Het lijkt alleen maar op een wezel maar als je echt goed naar de foto kijkt dan kan je zien dat het Niels Holgersson is.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Roofvogel gesnapt

#22 Bericht door driver » woensdag 04 maart 2015, 07:33

bontje schreef:Het lijkt alleen maar op een wezel maar als je echt goed naar de foto kijkt dan kan je zien dat het Niels Holgersson is.
:mrgreen:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Roofvogel gesnapt

#23 Bericht door RuudThai » woensdag 04 maart 2015, 15:33

hanshu schreef:Het is een dooie groene specht nu waarschijnlijk.
Als ik het artikel in de Telegraaf lees lijkt de specht te zijn ontsnapt. Je weet natuurlijk niet of hij een flinke beet in de nek heeft gehad en daar een infectie aan heeft overgehouden waar vogels meestal aan doodgaan. Net als bij een beet door een kat. Net zoiets als bij een komodovaraan, een beet daarvan die niet meteen dodelijk is werkt zeer infectueus en na een paar dagen is het slachtoffer dood.

Je ziet trouwens op die foto dat de specht doodsbang is, de ogen puilen bijna uit en de pupil is heel klein dus zie je veel oogwit.

hanshu

Re: Roofvogel gesnapt

#24 Bericht door hanshu » woensdag 04 maart 2015, 15:56

Normaal hangen die wezeltjes onder aan de keel van de prooi. En dat kunnen ze lang volhouden want loslaten is er niet bij.Ik zie ze hier in het duin wel eens onderaan een konijn bungelen in volle vaart. Dat ze het winnen van een konijn heb ik nooit gezien ze zullen op een moment wel loslaten denk ik.
Tja vogels kunnen inderdaad weinig hebben. Ik breng er met de dierenambulance honderden per jaar naar het vogelhospitaal maar daar sterft meer dan 75% helaas.

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Roofvogel gesnapt

#25 Bericht door BKK_Bert » vrijdag 06 maart 2015, 07:02

RuudThai schreef:Vandaag fietste ik met mijn zoontje naar een vervallen stadspark aan het meer achter onze wijk.
Een aantal jaren geleden aangelegd met fraaie tuinhuisjes, uitkijkpost, gebouwtjes die konden dienen als restaurant met terras, speeltuin en vele volières. Maar een totaal mislukt project want het lag veel te ver van de stad en er kwam schijnbaar geen kip want het werd totaal niet meer onderhouden.
Maar het is nu een mooi stukje natuurgebied tussen alle ingestorte gebouwtjes en zo door. Het hoofdweggetje er doorheen gebruiken wij wel eens om mijn vrouw achter het stuur van de auto te zetten zodat ze kan proberen te leren rijden maar ik zie weinig vooruitgang. Ze heeft het niet in zich volgens mij dus probeer ik het maar niet eens op normale wegen. Ik wil graag de auto heel houden..... ;)

Maar goed, wij fietsten daar dus en opeens wijst mijn zoontje naar zo'n lege volière en roept 'Papa, vogel!', en ja, ik zag een vogel in die kooi. Terwijl de deuren allang uit die kooien zijn gehaald vloog hij daar heen en weer en kon de uitgang niet vinden. Ik ging de kooi binnen en zag dat het een kleine roofvogel was. Het leek veel op het smelleken, een kleine valkensoort die in Nederland voorkomt. Ik heb nog niet de juiste benaming kunnen vinden maar hieronder zijn 2 foto's die ik met mijn oude gsm maakte en helaas wat onscherp, de lens is al behoorlijk gekrast.
Ik ben de kooi ingegaan en heb na de foto's hem naar de deuropening gedreven en Sjoerd stond buiten en klapte in z'n handen en toen had hij de uitgang gevonden en vloog weg.

Afbeelding

Afbeelding
Ik hou het op een "jonge"slechtvalk....

Voor de liefhebbers:

http://www.beleefdelente.nl/vogel/slechtvalk

http://www.volgdeoehoe.nl/

Je moet wel veel geduld hebben bij de vogels, Maar de kerkuil en de slechtvalk zijn tot nu toe het meest in beeld.
Home is not where you live, but where they accept you.

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”