ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
phranee
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: donderdag 25 november 2010, 11:22

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#31 Bericht door phranee » dinsdag 03 februari 2015, 06:52

@ stevenl

Dit staat in mijn dossier.
Er is wel een beperking. Toeristen die Thailand binnenkomen met een ‘Visa Exemption’ (zonder visum), mogen maximaal slechts 90 dagen in Thailand verblijven, binnen een periode van 6 maanden. Deze periode begint te tellen vanaf de eerste binnenkomst.
Jouw reactie:
stevenl schreef:Zoals gezegd, zoek een andere informatiebron, maximaal 9-0 per 180 dagen is al in ik geloof 2008 geschrapt.
Steven, ook dat heb ik even nagegaan.
1. Die info kreeg ik in januari van de immigratie van Jomtien.
2. Op de site van Royal Thai Embassy Londen staat op 3/2/2015:
Royal Thai Embassy London schreef:Foreigners who enter Thailand under the Tourist Visa Exemption category and would like to leave and re-enter may only stay for a cumulative duration which does not exceed 90 days and is within a 6-month period from the date of first entry. (Passport or travel document must be valid for at least 6 months after the date of first entry).
Zou het kunnen dat jij je vergist?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#32 Bericht door stevenl » dinsdag 03 februari 2015, 07:00

phranee schreef:@ stevenl

Dit staat in mijn dossier.
Er is wel een beperking. Toeristen die Thailand binnenkomen met een ‘Visa Exemption’ (zonder visum), mogen maximaal slechts 90 dagen in Thailand verblijven, binnen een periode van 6 maanden. Deze periode begint te tellen vanaf de eerste binnenkomst.
Jouw reactie:
stevenl schreef:Zoals gezegd, zoek een andere informatiebron, maximaal 9-0 per 180 dagen is al in ik geloof 2008 geschrapt.
Steven, ook dat heb ik even nagegaan.
1. Die info kreeg ik in januari van de immigratie van Jomtien.
2. Op de site van Royal Thai Embassy Londen staat op 3/2/2015:
Royal Thai Embassy London schreef:Foreigners who enter Thailand under the Tourist Visa Exemption category and would like to leave and re-enter may only stay for a cumulative duration which does not exceed 90 days and is within a 6-month period from the date of first entry. (Passport or travel document must be valid for at least 6 months after the date of first entry).
Zou het kunnen dat jij je vergist?
Deze regeling is in 2008 afgeschaft, maar staat helaas nog op enkele websites. Ook 6 maanden paspoort geldigheid is trouwens geen vereiste voor een visumvrije entree.

phranee
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: donderdag 25 november 2010, 11:22

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#33 Bericht door phranee » dinsdag 03 februari 2015, 11:01

@stevenl

Ik heb de alinea van de 90 dagen van het dossier gehaald.
Ook 6 maanden paspoort geldigheid is trouwens geen vereiste voor een visumvrije entree.
Steven, mag ik even vragen waarop jij je baseert, zodat ik dit kan voorleggen bij de immigratie.
Laatst gewijzigd door phranee op dinsdag 03 februari 2015, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#34 Bericht door stevenl » dinsdag 03 februari 2015, 11:24

phranee schreef:@stevenl
Deze regeling is in 2008 afgeschaft, maar staat helaas nog op enkele websites. Ook 6 maanden paspoort geldigheid is trouwens geen vereiste voor een visumvrije entree.
Steven, mag ik even vragen waarop jij je baseert, zodat ik dit kan voorleggen bij de immigratie.

Hoe vaak mag volgens jouw informatie iemand die zonder visum komt Thailand voor 30 dagen in en opnieuw uit en weer in etc...
Phranee,

Als je iets basaals als dit soort informatie niet weer raad ik je dringend aan de website gewoon te laten zitten. Je blijft altijd achterlopen en onjuiste informatie geven. Maar de informatie komt uit politieorder 778/2551. Afschaffing van de max. 90 per 180 dagen is in december 2008 gebeurd, gelijktijdig met invoeren van maximaal 15 dagen visum exempt indien binnenkomst over land.

Er is geen limiet aan het aantal keren dat iemand Thailand per jaar/6 maanden binnen kan komen. Wat wel kan is dat een lokale immigratie ambtenaar iemand weigert visa exempt toe te laten (zal dan al weigeren het land uit te laten gaan) als iemand een out-in visum run wil maken en dat al eerder gedaan heeft of al een 30 dagen extension heeft. Daar proberen ze een einde aan te maken. Het kan ook zo zijn dat een consulaat/ambassade iemand een toeristen of non-immigrant visum weigert, soms omdat ze niet woonachtig zijn in dat land (bijvoorbeeld Singapore), soms omdat ze al enkele visa bij het betreffende consulaat of ambassade hebben gehaald.

Beste informatiebron is zoals gezegd Thai Visa, of immigratie hoofdkantoor helpdesk, telefoon 1111. Deze laatste kunnen ook lokale immigratiekantoren corrigeren.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#35 Bericht door stevenl » dinsdag 03 februari 2015, 11:28

phranee schreef:@stevenl

Ik heb de alinea van de 90 dagen van het dossier gehaald.
Ook 6 maanden paspoort geldigheid is trouwens geen vereiste voor een visumvrije entree.
Steven, mag ik even vragen waarop jij je baseert, zodat ik dit kan voorleggen bij de immigratie.
Je hebt je vraag aangepast zie ik, en de 90 dagen regeling uit het dossier gehaald, prima. Het zou ook goed zijn als je het dossier eens nakijkt op terminologie, heel vaak gebruik je bijvoorbeeld visa wanneer dat extension of stay moet zijn.

Voor visum exempt is 6 maanden paspoort geldigheid nooit geweest, wel voor visa (logisch gezien de geldigheid van een visum). Wat wel kan zijn is dat een luchtvaartmaatschappij deze eis in haar algemene voorwaarden heeft staan, aangezien veel landen wel een dergelijke eis hebben. Air Asia bijvoorbeeld heeft deze 6 maanden geldigheid eis in haar algemene voorwaarden staan.

phranee
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: donderdag 25 november 2010, 11:22

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#36 Bericht door phranee » dinsdag 03 februari 2015, 11:34

Als je iets basaals als dit soort informatie niet weer raad ik je dringend aan de website gewoon te laten zitten.
Sorry Steven, zo basaals is het allemaal niet als een immigratiekantoor het beweert of het op een site van een Thaise ambassade staat.
Ik tracht, met de hulp van immigratie en ook aan de hand van reacties die ik hier en daar krijg (ook van u), uiteindelijk een Nederlandstalige tekst te maken die voor iedereen duidelijk is en wel correct is.

Ik heb intussen, naar aanleiding van je vorige reactie, contact opgenomen met de immigratie i.v.m. de 6 maanden geldigheid. Daar kreeg ik als antwoord dat het een absolute vereiste is dat het paspoort nog 6 maanden geldig is al je Thailand verlaat. Ik pluis dat verder uit.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#37 Bericht door stevenl » dinsdag 03 februari 2015, 11:48

phranee schreef:
Als je iets basaals als dit soort informatie niet weer raad ik je dringend aan de website gewoon te laten zitten.
Sorry Steven, zo basaals is het allemaal niet als een immigratiekantoor het beweert of het op een site van een Thaise ambassade staat.
Ik tracht, met de hulp van immigratie en ook aan de hand van reacties die ik hier en daar krijg (ook van u), uiteindelijk een Nederlandstalige tekst te maken die voor iedereen duidelijk is en wel correct is.

Ik heb intussen, naar aanleiding van je vorige reactie, contact opgenomen met de immigratie i.v.m. de 6 maanden geldigheid. Daar kreeg ik als antwoord dat het een absolute vereiste is dat het paspoort nog 6 maanden geldig is al je Thailand verlaat. Ik pluis dat verder uit.
Het probleem hier is dat je weinig kennis hebt van iets maar daarover toch een website wilt maken. Doe het niet, je geeft onjuiste informatie. En de oorzaak zullen je bronnen zijn, zoals nu weer, maar dat doet niet ter zake.
Kom net een goede site tegen met correcte informatie, die van de Thaise ambassade in Israel, http://www.thaiembassy.org/telaviv/en/s ... ation.html. Heb de site niet helemaal doorgespit, maar lijkt goed, zelfs het vliegticket veriest wordet vermeld, wat zeldzaam is. Bij eisen voor een visum zie je de 6 maanden staan, bij visumvrije entree alleen het vliegticket.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#38 Bericht door stevenl » woensdag 04 februari 2015, 04:08

Ik wil trouwens niet de verkeerde indruk wekken, ik denk dat je initiatief om een dergelijke website op te zetten prima is, maar heb weinig vertrouwen in een goed resultaat. Maar ik zal een dezer dagen de site even doorlopen en snel, verwacht geen uitgebreide correctie, kijken welke fouten ik tegenkom en je daar een PM over sturen.

hanshu

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#39 Bericht door hanshu » woensdag 04 februari 2015, 08:46

En zo komt het toch nog goed....
Bedankt beiden,want het is voor veel lezers nuttige info.
[|)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#40 Bericht door driver » woensdag 04 februari 2015, 08:59

hanshu schreef:En zo komt het toch nog goed....
Bedankt beiden,want het is voor veel lezers nuttige info.
[|)
Mijn idee ook en het initiatief om de site te maken vindt ik ook goed en als het dan op deze manier kan is het natuurlijk prima.

gr driver

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#41 Bericht door joepattaya » woensdag 04 februari 2015, 10:21

Hiermee is tevens bewezen, dat het opzetten van zo'n site ook een bepaalde verantwoordelijkheid met zich draagt: Je moet hem up-to-date houden en dat is zeker met de Thaise Immigratiewetgeving geen sinnecure.

phranee
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: donderdag 25 november 2010, 11:22

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#42 Bericht door phranee » woensdag 04 februari 2015, 12:07

Maar ik zal een dezer dagen de site even doorlopen en snel, verwacht geen uitgebreide correctie, kijken welke fouten ik tegenkom en je daar een PM over sturen.
Dank bij voorbaat.
Mijn einddoel is dat bezoekers niet naar Engelse sites moeten gaan of naar Thaivisa, waar ze dan wel moeten filteren, maar dat er ook een Nederlandstalige site is die correct is.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#43 Bericht door prajak » woensdag 04 februari 2015, 15:33

Phranee, die Nederlandstalige info is ook hier te lezen. Maar extra info kan nooit kwaad en mijn visie op jouw site heb ik al gegeven hier.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#44 Bericht door stevenl » donderdag 05 februari 2015, 03:13

prajak schreef:Phranee, die Nederlandstalige info is ook hier te lezen. Maar extra info kan nooit kwaad en mijn visie op jouw site heb ik al gegeven hier.
Het is vrijwel onmogelijk de regels up to date te houden hier in Thailand. Ze vermelnde bijvoorbeeld "Op een ‘overstay’ van meer dan 90 dagen gelden sinds 22 juli zware sancties." wat niet juist is, deze overstay straffen zijn (nog) niet ingevoerd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#45 Bericht door stevenl » zaterdag 07 februari 2015, 07:03

phranee schreef:
Maar ik zal een dezer dagen de site even doorlopen en snel, verwacht geen uitgebreide correctie, kijken welke fouten ik tegenkom en je daar een PM over sturen.
Dank bij voorbaat.
Mijn einddoel is dat bezoekers niet naar Engelse sites moeten gaan of naar Thaivisa, waar ze dan wel moeten filteren, maar dat er ook een Nederlandstalige site is die correct is.
Mooi.

Als je dan je PM van een paar dagen geleden beantwoordt kan ik je mijn bemerkingen sturen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”