90 dagen / extension

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: 90 dagen / extension

#31 Bericht door nbreeker » zaterdag 17 januari 2015, 05:59

prajak schreef:Wat ik niet lees, Herbergier, is het formulier TM30. Notification of housemaster.....

Dat is hier in Nongkhai heilig verklaard. Iedere verlenging weer moet ik dat inleveren, getekend door de eigenaar van de grond en van het huis (want dat laatste ben ik niet, ik heb lang lease en geel huisboek) dus getekend door Kai of haar zoon. (Ik ga, voor de goede orde, op 8 ton bankgeld voor retirement.)

Daar zit een scheurstrook onder en die MOET in mijn paspoort geniet worden na afstempeling door de ambtenaar van de Imm Pol. Dat systeem bestond ook toen ik nog huurde. Ik had en heb een setje klaar liggen, alleen de datum moet er nog onder. De familie heeft al getekend.

Bij jou ogenschijnlijk niet?

't Is overal weer anders in dit land.
Dat komt omdat je niet getrouwd bent Erik maar aan het hokken ben,ik moet een copy van mijn trouwpapieren overleggen en een getuige dat ik daar echt met mijn echtgenote woon,die getuige mag geen family zijn.Ja voor de goede orde die 8 ton retirement is algemeen bekend en al vele malen vermeld jouwerzijds.maar ik denk ik help je nog even dat vooral iedereen ook de nieuwkomers dat weten dat PRAJAK een retirementvisa heeft en dat kost 8 ton zuiver bankgeld.Trouwens je kunt nu voor een permanent visa gaan aanvraag kost 7000 bath en bij afwijzing niet refundable,er worden er van iedere natonaliteit 100 aangewezen en als je tot de gelukkige behoor moet je nog een keer 191.000 bath schuiven maar ja dan heb je ook wat.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 90 dagen / extension

#32 Bericht door stevenl » zaterdag 17 januari 2015, 06:07

Hua Thale schreef:Dus naar jouw idee kan je dit simpelweg tekkelen met de nodige Tm.......... formulieren.
Fictief voorbeeld van deze persoon uit Rayong: 6 maanden Rayong 6 maanden Korat verhuisbericht doorgeven en klaar?
Ja, zie posten 49 en 51. Eerst verhuizing doorgeven in Rayong, dan in Korat doorgeven dat je verhuizing hebt doorgegeven.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen / extension

#33 Bericht door prajak » zaterdag 17 januari 2015, 06:30

Voor een permanent visum moet je toch getrouwd zijn? En belasting betalen en aan charity doen. Nou, dat laatste wel, maar het eerste echt niet en het tweede mag ik niet van hen.....

Dus ik hou het maar zo. En 8 ton op de bank is niet zo bijzonder hoor. Een Schot hier heeft 8 miljoen baht in de bank. Niet te geloven van een Schot maar 't is echt wel zo.

Trouwens, ik heb geen auto en 2 brommers, jij wel Nick.....Je zit er warmer bij dan ik. :giggle2: Zo, weet men dat ook weer.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen / extension

#34 Bericht door Herbergier » zaterdag 17 januari 2015, 10:02

stevenl schreef:
Herbergier schreef:Het erge is dat er elk jaar andere ambtenaren op de immigration zitten, dus als je denkt, nu heb ik het eindelijk goed voor elkaar en nu weet ik hoe ze het willen hebben, verandert de nieuwe garde veel regeltjes weer naar eigen inzicht en zit je weer mis.
Ik heb bv. alle immigratie formulieren ingevuld in mijn pc, bij mijn documenten zitten, dus ik hoef alleen maar de datum, leeftijd en een handtekening te zetten, maar elk jaar komt er weer een nieuw wetje bij, maar ik blijf volhouden en zet dit ook maar weer bij mijn documenten, mijn map wordt steeds voller en ik sjouw elk jaar meer mee naar de immigration.
Nooit al je papieren ongevraagd aanbieden, eerst wachten op de vraag van de ambtenaar naar wat hij wil.
Zo werk ik ook Steven, ik heb twee mappen bij me, een map met alle papieren die ik echt nodig heb, zoals het ingevulde tm47 formulier, alle kopieën van mijn paspoort, een pasfoto en de inkomensverklaring in een gesloten envelop van de Ned. ambassade en een tweede map met alle eigendoms papieren van ons huis, de trouwakte met alles erbij, bankboekje en veel foto's, dat alles krijgt hij pas te zien als hij er naar vraagt, maar volgende keer wil ik daar ook een geel boekje bij hebben, want ik ga altijd alleen naar de immigration en hij vroeg nu om mijn gele boekje.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: 90 dagen / extension

#35 Bericht door nbreeker » maandag 19 januari 2015, 07:04

Hedenmorgen met mijn echtgenote en een Thaise vriendin als getuige naar de Immigratie van Udon Thani geweest om verlenging of stay van mijn marriedvisa aan te vragen,aangezien ik alle papieren in de computer heb staan is de formulieren voor elkaar maken zo gepiept,ik dacht dat ik alles had zoals gewoonlijk maar nee er is weer wat bijgekomen,

Toen ik namelijk van plan was om hier in Thailand wederom in het huwelijk tetreden,heb ik mij naar De Nederlandse Ambassade in Bangkok begeven en een "Contract of Marriage"aangevraagd ten overlegging van mijn echtscheidingstukken en mijn inkomen.Nadat je het Contract of Marriage uitgereikt heb gekregen in het engels laat je het in het Thai's vertalen en daarna begeef je je naar de Thaise Ministerie van Buitenlandse zaken,daar bekijken ze het en tevens controleren ze of je aanstaande bruid niet stiekem getrouwd is en dan krijg je het geheel gestempeld terug en kan je overal in Thailand trouwen.
Nu dat gestempelde formulier waarin verklaard wordt dat je op dat moment niet ergens in de echt verbonden bent,willen ze nu ook hebben bij de Immigratie,ik zei dat ik dat niet had,toen hebben ze eerst alle papieren in orde gemaakt en m'n getuige gehoord en toen gingen de papieren in de la en kreeg ik de mededeling dat ik op het amphur moest vragen naar dat formulier wat ik ruim 8 jaar geleden daar heb ingeleverd.

Dus ik naar huis en m'n getuige weg gebracht,thuisgekomen ben ik in mijn administratie gedoken ik heb een kast vol mappen en ben aardig georganiseerd en wat denk ja hoor ik had nog een kopie van dat bewuste formulier waarin ze mij toen als een begerenswaardig vrijgezel bestempelde,dus ik daar kopieën van gemaakt en weer terug alleen naar de Immigratie dat uitpuilde van het volk want de internet lag er uit,maar goed ik hoefde niet achteraan te sluiten toen ze mij gewaar werd riep ze me naar voren,daarna alles afgehandeld en betaald,toen moest ik ook gaan zitten want er was nog wat nieuws ze wilde een foto van me,maar het internet werkte nog steeds niet.Maar gelukkig na zo'n minuut of 10 geduimedraaid te hebben kwam het internet weer online en werd ik geroepen en een foto gemaakt en kreeg ik m'n paspoort met de mededeling om op 25 february mijn verlenging of stay op te halen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 90 dagen / extension

#36 Bericht door printen44 » maandag 19 januari 2015, 08:00

En Thailand was toch het land met minder bureaucratie? Elk jaar komt er wel wat bij.

Ben ik blij dat ik vrijgezel ben... [$) [$) [$) [$) [$)

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: 90 dagen / extension

#37 Bericht door nbreeker » maandag 19 januari 2015, 08:17

printen44 schreef:En Thailand was toch het land met minder bureaucratie? Elk jaar komt er wel wat bij.

Ben ik blij dat ik vrijgezel ben... [$) [$) [$) [$) [$)
Dat zijn gegarandeerd eigen luizen die bijten en de boel belazeren,daarom willen ze weten of je echt rechtmatig getrouwd bent en dat is hun goed recht,nu Kees ik heb m'n vrouw twee keer mee genomen naar Nederland als je denkt dat dat makkelijk is een grote papierwinkel en dan heb je alles voor elkaar denk je dan kan die douane beambte je in Nederland nog eens tegen houden en alle papieren in willen zien,dan ben je ook aan de beurt na een lange vermoeiende vliegreis.
En ja iedere keer vinden criminelen weer wat uit om de boel te omzeilen en wordt er een tegenmaatregel van kracht.Ik ben blij dat ik geen vrijgezel ben ik geniet van de aanwezigheid van mijn vrouw en om iedere nacht alleen met kouwe pootjes in bed te liggen lijkt me ook niks.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 90 dagen / extension

#38 Bericht door RuudThai » maandag 19 januari 2015, 08:47

Ach, misschien komt er nog eens een regel - je weet het tenslotte maar nooit in Thailand - dat je alleen maar een jaarvisum krijgt als je getrouwd bent met een Thaise vrouw/man.
Uiteraard geldt dat niet voor personen van hetzelfde geslacht want wat dat betreft zijn ze hier zo hypocriet als wat, katoeys is geen probleem maar een homohuwelijk kan niet!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 90 dagen / extension

#39 Bericht door dutch » maandag 19 januari 2015, 09:08

RuudThai schreef:Ach, misschien komt er nog eens een regel - je weet het tenslotte maar nooit in Thailand - dat je alleen maar een jaarvisum krijgt als je getrouwd bent met een Thaise vrouw/man.
Uiteraard geldt dat niet voor personen van hetzelfde geslacht want wat dat betreft zijn ze hier zo hypocriet als wat, katoeys is geen probleem maar een homohuwelijk kan niet!
En dan ,in dergelijk geval,maar hopen dat je Thaise vrouw eerder sterf .
Laatst gewijzigd door dutch op maandag 19 januari 2015, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 90 dagen / extension

#40 Bericht door RuudThai » maandag 19 januari 2015, 09:29

Merkwaardige opmerking, zeker van jou Dutch!

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: 90 dagen / extension

#41 Bericht door nbreeker » maandag 19 januari 2015, 09:33

Ja schoot je pen uit Dutch zulke rare opmerkingen zijn we van jou niet gewend,vooral niet omdat je dat zelf heb meegemaakt,mijn vrouw is een stuk jonger en ik hoop dat ze nog lang leeft en ik doe mijn uiterste best haar goed verzorgt achter te laten,wat ze vanwege haar goede zorgen dubbel en dwars heeft verdiend.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 90 dagen / extension

#42 Bericht door dutch » maandag 19 januari 2015, 10:19

Ik reageerde op Ruudthai's bericht.
In dergelijk geval zou je dus als weduwnaar de klos zijn.
Het was een hypothetische stelling en een hypothetische reactie zonder foutieve bijbedoeling.Zeker niet gezien het feit dat mij dit weduwnaarschap zelf is overkomen.
Niet overal iets achterzoeken hoor.

Mijn bedoeling was nobel en zeker niet beledigend bedoeld,want dat zou inderdaad snijden in eigen vlees zijn.
Sorry,maar mijn goede bedoeling is in "schoonheid" gestorven.
Laatst gewijzigd door dutch op maandag 19 januari 2015, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 90 dagen / extension

#43 Bericht door printen44 » maandag 19 januari 2015, 10:19

Nico, van die "kouwe pootjes" heb je groot gelijk. Zeker in deze kouwe dagen. Maar ik heb twee katten en die liggen aan het voeteneind van het bed. Heb ik, als ze er liggen, geen "kouwe poten". [$) [$) [$) [$) [$)

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: 90 dagen / extension

#44 Bericht door nbreeker » maandag 19 januari 2015, 12:29

Nu kees ik slaap dan wel niet alleen in bed maar dat helpt niet voor koude voeten hoor,mijn vrouw komt altijd met diepvries voetjes in bed die zelfs ik die het normaal gesproken altijd warm heeft met moeite kan ontdooien dus wat heb ik gedaan van de zomer een elektrische deken aangeschaft in Holland en die ligt nu op haar helft uiteraard een eenpersoons,en ik heb het tot mijn taak gemaakt om die ruim een uur voordat we naar de echtelijke sponde verhuizen om de deken voor haar aan te doen.Nu je had haar gezicht moeten zien de eerste keer dat ze in bed stapte en die warmte voelde,ze vind het lekker maar na een tijdje als ze doorgewarmd is dan gaat hij uit.
Het zijn de kleine dingen die het leven voor elkaar aangenaam maken.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 90 dagen / extension

#45 Bericht door driver » maandag 19 januari 2015, 15:52

nbreeker schreef:Nu kees ik slaap dan wel niet alleen in bed maar dat helpt niet voor koude voeten hoor,mijn vrouw komt altijd met diepvries voetjes in bed die zelfs ik die het normaal gesproken altijd warm heeft met moeite kan ontdooien dus wat heb ik gedaan van de zomer een elektrische deken aangeschaft in Holland en die ligt nu op haar helft uiteraard een eenpersoons,en ik heb het tot mijn taak gemaakt om die ruim een uur voordat we naar de echtelijke sponde verhuizen om de deken voor haar aan te doen.Nu je had haar gezicht moeten zien de eerste keer dat ze in bed stapte en die warmte voelde,ze vind het lekker maar na een tijdje als ze doorgewarmd is dan gaat hij uit.
Het zijn de kleine dingen die het leven voor elkaar aangenaam maken.
Hier in Nederland is ook iemand heel blij met zo,n dekentje...bed opwarmen aan haar kant , En als ze gaat slapen gaat de deken gaat ook uit.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”