90 dagen / extension

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

90 dagen / extension

#1 Bericht door Hua Thale » donderdag 15 januari 2015, 10:08

Een kennis van mij wist mij te vertellen dat het met ingang van NU verplicht is om je 90 dagen report op het zelfde buro te doen als waar je je extension gehaald heb.
Tenzij je via vliegveld of doaune binnen komt.
Iets wat tot nu toe nog niet het geval was.
Heb voor deze man even snel internet afgezocht maar kan niks vinden. ?
Mijn eerste reactie is ook zoiets van vreemde regeling.
Maar goed het hoe wat waarom is de vraag ook even niet dat kunnen meerdere zijn.
Zijn er mensen die iets gehoord hebben nieuwsbericht link gerucht et cetera.?
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen / extension

#2 Bericht door prajak » donderdag 15 januari 2015, 10:15

Ik niet. Ben daar 12 Feb en zal het vragen als niemand iets weet. Maar het kan weer lokaal geregeld zijn zoals zo vaak.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 90 dagen / extension

#3 Bericht door Hua Thale » donderdag 15 januari 2015, 10:27

Volgens de mededeling was het een landelijke regel.
Mocht het kloppen dit verhaal zal het voor 12 Feb. wel duidelijk zijn lijk mij.
Informatie bron volgens die persoon was aljazeera [TV] news.
Site geeft het laatste nieuws van 9 jan.
Krijg een beetje :crazy: :happyno: gevoel dit soort mededelingen moeten toch rap op het net te vinden zijn.?
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: 90 dagen / extension

#4 Bericht door nbreeker » donderdag 15 januari 2015, 10:30

Hier in Udon hoef je sinds kort geen formulier meer in te vullen voor je 90 dagen extension je brengt alleen je paspoort en dan kijkt de goede man in de computer en tikt het een en ander in en dan wordt het uitgeprint en moet je een handtekening zetten,en een gedeelte wordt in je paspoort geniet,misschien is dat de reden dat je naar hetzelfde kantoor moet omdat daar je gegevens in de computer staan,ik neem aan dat die Immigratie kantoren niet doorgelinkt zijn.
Laatst gewijzigd door nbreeker op donderdag 15 januari 2015, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 90 dagen / extension

#5 Bericht door Hua Thale » donderdag 15 januari 2015, 10:49

Dat is hier in deze provicie ook al een tijdje via de PC.
Was niet de mededeling er werd gesproken over het zelfde immigratie bureau als je extensie stempel.

Het lijk mij dan eerder vreemd als van niet dat gegevens niet zijn 'doorgelinkt' Nick.
Je zou vele dansjes makkelijk kunnen ontspringen als dat een 'plaatselijk' info blijft.

:giggle: Aardige hint Prajak maar als de vele Engelstalige site's via Google niks te melden hebben met een officiele link zouden ze wel verdomde slim zijn als hun dat wel hebben.
Wacht het nog even af het verloop als het morgen nog 'niks' is kan ik die kennis inlichten dat het niet klopt of een toekomst visie was.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 90 dagen / extension

#6 Bericht door Ben » donderdag 15 januari 2015, 10:54

Dat is jaren het geval !

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: 90 dagen / extension

#7 Bericht door yandre » donderdag 15 januari 2015, 11:23

nu heb zelf mee gemaakt stempel in de provincie bungkhan
en wilde mij 90 dagen melding doen in nongkhai.
nee u moet naar bungkhan voor dit.
dus conclusie waarschijnlijk staan computers niet gekoppeld
of ze willen het niet aan vaarden dat je op ander kantoor melding
maakt.
mijn ervaring denk een jaar ge;leden

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 90 dagen / extension

#8 Bericht door Hua Thale » donderdag 15 januari 2015, 11:24

Ben ik niet met je eens Ben

Zie deze link tweede vak eerste regel.


Offices accepting notification:
Immigration offices throughout the country


http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... age=90days
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 90 dagen / extension

#9 Bericht door Ben » donderdag 15 januari 2015, 11:41

Hua Thale schreef:Ben ik niet met je eens Ben

Zie deze link tweede vak eerste regel.


Offices accepting notification:
Immigration offices throughout the country


http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... age=90days

TIT 90 % van de kantoren stuurt je naar de plaats waar je hem hebt gehaald .

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: 90 dagen / extension

#10 Bericht door greenthaiway » donderdag 15 januari 2015, 11:47

In de ruim 4 jaar en 8 maanden die ik in Thailand woonde, van Maart 2008 tot November 2012, speelde dit i.i.g niet.
Ben regelmatig verhuisd en kon voor de 90 dagen verlenging in elk kantoor terecht.
Lijkt mij ook niet werkbaar, stel dat je gaat verhuizen van Mukdahan naar Chiang Rai.
Zouden ze je het hele stuk laten afleggen enkel voor een 90 dagen report?
Nee, zo bont zullen ze het niet maken.
Dat slaat nergens op en dat ook nog eens in een jaar 4 x?

Voor mijn gevoel een rondzingend broodje aap verhaal...

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 90 dagen / extension

#11 Bericht door Hua Thale » donderdag 15 januari 2015, 11:55

:) Ja met veel zaken heeft men 'eigen' regels.
Maar dat is wat anders als 'Dat is al jaren zo' Ben.

Ken hier meerdere mensen die om wat voor reden dit niet parallel hebben en netjes hun stempel krijgen zoals het hoort.
Volgens de site is het dus officieel overal mogelijk.
Maar je heb gelijk TIT.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 90 dagen / extension

#12 Bericht door Ben » donderdag 15 januari 2015, 11:59

Hua Thale schreef::) Ja met veel zaken heeft men 'eigen' regels.
Maar dat is wat anders als 'Dat is al jaren zo' Ben.

Ken hier meerdere mensen die om wat voor reden dit niet parallel hebben en netjes hun stempel krijgen zoals het hoort.
Volgens de site is het dus officieel overal mogelijk.
Maar je heb gelijk TIT.
Verhuizen moet je ook doorgeven maar goed jij wint :mrgreen:

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: 90 dagen / extension

#13 Bericht door joepattaya » donderdag 15 januari 2015, 13:14

Het gaat er om dat je je 90-dagen rapport doet bij de dichtstbijzijnde immigratie (gezien vanuit je woning).
Op het formulier wat je in mag vullen, moet ook het adres ingevuld worden. Als dat adres gelinkt is aan een ander immigratie-kantoor, dan zul je daar naar verwezen worden.

Probleem is waarschijnlijk als je ten tijde van je melding net met een rondtripje Thailand bezig bent.

90-rapporten kun je regelen vanaf 15 dagen voor de datum tot en met 7 dagen na de datum op je papiertje (kan ook andersom zijn).

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 90 dagen / extension

#14 Bericht door RuudThai » donderdag 15 januari 2015, 14:50

joepattaya schreef:Het gaat er om dat je je 90-dagen rapport doet bij de dichtstbijzijnde immigratie (gezien vanuit je woning).
Op het formulier wat je in mag vullen, moet ook het adres ingevuld worden. Als dat adres gelinkt is aan een ander immigratie-kantoor, dan zul je daar naar verwezen worden.

Probleem is waarschijnlijk als je ten tijde van je melding net met een rondtripje Thailand bezig bent.

90-rapporten kun je regelen vanaf 15 dagen voor de datum tot en met 7 dagen na de datum op je papiertje (kan ook andersom zijn).
Ik ben ooit eens 1 x een dag of 5 in Pattaya geweest, heel degelijk met vrouw en kind. Net in die dagen moest ik mijn 90 dagen melding doen. In die tijd - een jaar of 7 geleden - was er nog geen immigratiedienst in Sakon Nakhon, ik moest daarvoor naar Nakhon Phanom. En daar hadden ze zo hun eigen regeltjes. De 90 dagen melding moest gebeuren precies op de dag zelf, was het in het weekend, dan de vrijdag ervoor. Kwam je na het weekend of sowieso te laat, dan waren ze erg naar, ze lieten je uren wachten en zo.

Maar ze hadden me wel verteld dat ik me kon melden in Pattaya als ik daar met vakantie was en dat klopte ook. Geen probleem.

Nu in Sakon Nakhon is het een fluitje van een satang. Ze leggen je paspoort met de persoonsgegevens op een kleine scanner en een paar seconden later draait je meldingsformulier uit. Ze zeggen dat iedereen daar terecht kan want de gegevens zijn overal bij alle immigratiediensten oproepbaar, er is dus een centraal systeem.
En ze zijn hier ook soepel, ik krijg telkens i.p.v. 90 dagen 1 of 2 dagen meer zodat de datum van de 90 dagen melding gelijk blijft lopen met de jaarlijkse visumverlenging, prettig geregeld! :thumbsup: :thumbsup:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen / extension

#15 Bericht door Herbergier » donderdag 15 januari 2015, 16:18

Ik ben vandaag voor mijn jaar extension bij de immigration in Kapchoeng, provincie Surin, geweest en het is inderdaad allemaal een stuk strenger geworden, alle buitenlanders die in de provincie Buriram wonen moeten nu voor hun extension of 90 dagen naar het immigratie kantoor van Kapchoeng, dat is voor sommigen meer dan 200km rijden en dat terwijl er misschien een immigration op 50km is, bv. in Korat, ze wilden daar dan ook iemand voor zijn 90 dagen naar Pattaya sturen, maar na lang bellen met de immigration van Bangkok kreeg hij toch zijn 90 dagen papiertje in zijn paspoort geniet.

Ik ga altijd alleen naar de immigration, want mijn vrouw krijgt hiervoor geen vrij van haar werkgever (het gerechtshof), nu vroeg hij waarom mijn vrouw er niet bij was en of ik dan mijn geel huisboekje kon tonen, die heb ik dus niet zei ik, toen moest ik dan maar mijn vrouw bellen want hij wilde even met haar praten over dat geel huisboekje, maar mijn vrouw nam, ook na tien keer proberen, niet op want die zat in de gerechtszaal, ik heb hem toen foto´s laten zien van mijn vrouw met een paar rechters in de gerechtszaal en daar liet hij het dan maar bij.
De brief van mijn inkomstenverklaring, die ik van de Ned. ambassade bij mij had, had ik speciaal nog niet opengemaakt, want de vorige keer waren ze bang dat het een kopie was, maar ik moest daarna wel mijn bankboekje tonen, als bewijs dat ik voldoende geld uitgeef in Thailand.
Gelukkig had ik mij goed voorbereid, ik had nog veel meer bewijsstukken en foto´s bij me, dus uiteindelijk was er voor mij niets aan de hand, maar ik heb vandaag heel wat kwaaie gezichten van buitenlanders gezien, die hadden zich waarschijnlijk niet zo goed voorbereid.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”