90 dagen / extension

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen / extension

#16 Bericht door prajak » donderdag 15 januari 2015, 17:03

Wat ik niet lees, Herbergier, is het formulier TM30. Notification of housemaster.....

Dat is hier in Nongkhai heilig verklaard. Iedere verlenging weer moet ik dat inleveren, getekend door de eigenaar van de grond en van het huis (want dat laatste ben ik niet, ik heb lang lease en geel huisboek) dus getekend door Kai of haar zoon. (Ik ga, voor de goede orde, op 8 ton bankgeld voor retirement.)

Daar zit een scheurstrook onder en die MOET in mijn paspoort geniet worden na afstempeling door de ambtenaar van de Imm Pol. Dat systeem bestond ook toen ik nog huurde. Ik had en heb een setje klaar liggen, alleen de datum moet er nog onder. De familie heeft al getekend.

Bij jou ogenschijnlijk niet?

't Is overal weer anders in dit land.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 90 dagen / extension

#17 Bericht door Hua Thale » vrijdag 16 januari 2015, 01:50

Paar jaar terug is bij aantreden van het nieuwe team hier ook de bezem erdoor gehaald.
Om je ster of streep waar te maken is dat schijnbaar nodig.
Zelf verzonnen regels zijn daar bij een leuk stokje achter de deur zeg maar ijzeren staaf indien nodig als de ambtenaar het niet naar het zin heeft.
Want ja waar staat dat, dat je 'voldoende' geld uit moet geven om maar eens een opmerking van herbergier te onderstrepen.
Mijn vraag of er iets met de 90 dagen melding en de locatie extensie zeg in de laatste 72 uur veranderd is, is dus zo te lezen hier [en daar] niet aan de orde.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 90 dagen / extension

#18 Bericht door stevenl » vrijdag 16 januari 2015, 03:26

Hua Thale schreef:Ben ik niet met je eens Ben

Zie deze link tweede vak eerste regel.


Offices accepting notification:
Immigration offices throughout the country


http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... age=90days
Een link uit 2004 heeft niets met de dagelijkse praktijk te maken.

Bovendien, wat is de noodzaak om het elders te doen, je hebt marge voor- en achteraf, en kunt het ook per post doen.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 90 dagen / extension

#19 Bericht door Hua Thale » vrijdag 16 januari 2015, 03:51

Vandaag ook nog eens her en der gekeken niks nergens geen melding steven dus die link uit 2004 is nog wat het is.
Het waarom kan om meerdere redenen zijn [verhuizen vergeten vakantie dichterbij et cetera] maar zoals je al aangeeft er is op zich mogelijkheid zat om van mijn part in Chiang Mai je 90 dagen melding te halen terwijl je in Krabbi aan het strand zit zonder al te veel moeite.
Laatst gewijzigd door Hua Thale op vrijdag 16 januari 2015, 04:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 90 dagen / extension

#20 Bericht door stevenl » vrijdag 16 januari 2015, 04:00

Hua Thale schreef:Vandaag ook nog eens her en der gekeken niks nergens geen melding steven dus die link uit 2004 is nog wat het is.
Het waarom kan om meerdere redenen zijn [verhuizen vergeten vakantie et cetera] maar zoals je al aangeeft er is op zich mogelijkheid zat om van mijn part in Chiang Mai je 90 dagen melding te halen terwijl je in Krabbi aan het strand zit zonder al te veel moeite.
Maak je geen zorgen, je kunt het elders doen. Moet je wel ook een adres opgeven in die provincie elders (TM47), misschien dat daar het misverstand ligt?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen / extension

#21 Bericht door prajak » vrijdag 16 januari 2015, 04:03

Ik heb al eens geschreven, men is bang dat wij werken, dat mag sowieso al niet, en daarmee banen afpikken van Thais. Dat men dat mogelijk doet in badplaatsen en kroegen en bij duiklessen betekent nog niet dat semi-ouwetjes als de oudere forumleden dat ook doen.

Men wil mijn ATM bankboek ook in kopie hebben. Geen mens kijkt er naar, het gaat de dossiers in. En op andere plaatsen wil men het niet hebben. Zo is het leven hier. Wij zijn hier welkom en verdacht tegelijk.

Ik kan daarmee leven; een ander zou vertrekken.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: 90 dagen / extension

#22 Bericht door yandre » vrijdag 16 januari 2015, 07:05

zo blijkt dan maar elke provincie of imigratie kan toor anders
en je kan er weining aan doen .dus sommige hebben het makkelijker
en sommige lastiger.
en ook de ene ambtenaar of de ander scheelt in sommige dingen
op het kantoor

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 90 dagen / extension

#23 Bericht door dutch » vrijdag 16 januari 2015, 08:56

yandre schreef:zo blijkt dan maar elke provincie of imigratie kan toor anders
en je kan er weining aan doen .dus sommige hebben het makkelijker
en sommige lastiger.
en ook de ene ambtenaar of de ander scheelt in sommige dingen
op het kantoor
De schriftelijke instructie is voor eenieder gelijk,maar op het einde van de instructie staat altijd dat de beambte op eigen verantwoording extra vragen kan en mag stellen.
Voor sommigen dus jammer en voor anderen geluk
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen / extension

#24 Bericht door Herbergier » vrijdag 16 januari 2015, 14:37

Het erge is dat er elk jaar andere ambtenaren op de immigration zitten, dus als je denkt, nu heb ik het eindelijk goed voor elkaar en nu weet ik hoe ze het willen hebben, verandert de nieuwe garde veel regeltjes weer naar eigen inzicht en zit je weer mis.
Ik heb bv. alle immigratie formulieren ingevuld in mijn pc, bij mijn documenten zitten, dus ik hoef alleen maar de datum, leeftijd en een handtekening te zetten, maar elk jaar komt er weer een nieuw wetje bij, maar ik blijf volhouden en zet dit ook maar weer bij mijn documenten, mijn map wordt steeds voller en ik sjouw elk jaar meer mee naar de immigration.
Alles van waarde is weerloos.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 90 dagen / extension

#25 Bericht door stevenl » zaterdag 17 januari 2015, 04:04

Herbergier schreef:Het erge is dat er elk jaar andere ambtenaren op de immigration zitten, dus als je denkt, nu heb ik het eindelijk goed voor elkaar en nu weet ik hoe ze het willen hebben, verandert de nieuwe garde veel regeltjes weer naar eigen inzicht en zit je weer mis.
Ik heb bv. alle immigratie formulieren ingevuld in mijn pc, bij mijn documenten zitten, dus ik hoef alleen maar de datum, leeftijd en een handtekening te zetten, maar elk jaar komt er weer een nieuw wetje bij, maar ik blijf volhouden en zet dit ook maar weer bij mijn documenten, mijn map wordt steeds voller en ik sjouw elk jaar meer mee naar de immigration.
Nooit al je papieren ongevraagd aanbieden, eerst wachten op de vraag van de ambtenaar naar wat hij wil.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 90 dagen / extension

#26 Bericht door stevenl » zaterdag 17 januari 2015, 04:46

Kijk ook eens hier voor de laatste informatie, http://www.thaivisa.com/forum/topic/791 ... 1st/page-3. Voorlopig nog een verwarrende discussie, aangezien mensen verkeerde termen gebruiken, opmerkingen van immigratie niet begrijpen, etc.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 90 dagen / extension

#27 Bericht door De Beweerder » zaterdag 17 januari 2015, 05:13

I have just been to Korat for my 90 day report. Only to be told I must go to the office where I got my visa which is Rayong. I told the officer she was wrong and asked her to please get her supervisor, when he came he explained that one must do the 90 day report where they get their visa, this is a new rule started 1-1-15.

I called an Immigration officer I know & he informed that this is correct but he fixed it for me this time, next report I must go to Rayong.

Bron site hier boven, duidelijk.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 90 dagen / extension

#28 Bericht door stevenl » zaterdag 17 januari 2015, 05:18

De Beweerder schreef:I have just been to Korat for my 90 day report. Only to be told I must go to the office where I got my visa which is Rayong. I told the officer she was wrong and asked her to please get her supervisor, when he came he explained that one must do the 90 day report where they get their visa, this is a new rule started 1-1-15.

I called an Immigration officer I know & he informed that this is correct but he fixed it for me this time, next report I must go to Rayong.

Bron site hier boven, duidelijk.
Nee, zie latere commentaren, niet duidelijk en/of correct.

Degene die dit report heeft gemaakt is verhuisd naar Korat, dus moet dat ook officieel doorgeven aan immigratie. En dat lijkt nog niet gebeurd.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 90 dagen / extension

#29 Bericht door Hua Thale » zaterdag 17 januari 2015, 05:38

Dus naar jouw idee kan je dit simpelweg tekkelen met de nodige Tm.......... formulieren.
Fictief voorbeeld van deze persoon uit Rayong: 6 maanden Rayong 6 maanden Korat verhuisbericht doorgeven en klaar?
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: 90 dagen / extension

#30 Bericht door nbreeker » zaterdag 17 januari 2015, 05:53

Een kennis van me hier In Udon heeft een retirementvisa net als prajak 800.000 bath dit even ten overvloede ,en als hij voor een nieuwe verlenging of stay gaat dan krijgt hij dat altijd gelijk mee,en niet zoals een marriedvisa waar je na een maand terug moet komen,maar deze keer toen hij verleden week ging kreeg hij het niet gelijk mee en moet ook over een maand terugkomen ja alles is veranderd is hetgeen ze hem vertelden,maar de werkelijke reden hebben we niet kunnen achterhalen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”