Vogels vangen?

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Moke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 17 december 2014, 18:53

Re: Vogels vangen?

#16 Bericht door Moke » zondag 21 december 2014, 10:41

Hoi allemaal , het is mijn bedoeling niet om daar gaan te ringen of te vangen hoor!!.Inmiddels had ik al een mail gestuurt naar WNF, doch nog geen antwoord.Zal heus nog wel komen (hoop ik).Wil julie allemaal bedanken voor de nuttige informatie, en leuke reacties.Hou julie gezond en geniet van de natuur. Groetjes, Moke

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vogels vangen?

#17 Bericht door driver » zondag 21 december 2014, 11:10

prajak schreef:Zodra Moke met een net of schepnet in de weer gaat krijgt Moke problemen met Thai want Moke pakt hun boterham af, of met de politie want Moke is aan het werken zonder vergunning. Dan gaat Moke een vettig hok in tot het vliegtuig gaat.

Ik heb hem/haar op 19 december geadviseerd de Thaise WNF of de Thaise dierenclubs te benaderen maar dat advies is ogenschijnlijk niet in vruchtbare aarde gevallen.
Blijkbaar reageer je te voorbarig want Moke heeft het WNF benaderd lees ik net.
Misschien zou je ook eens moeten wachten met reageren totdat anderen , in dit geval Moke hebben gereageerd voordat je hier bijv neerzet dat het niet in vruchtbare aarde is gevallen.Bij het Serpay /Vincent draadje reageer je ook wat verrassend vindt ik en komt er weer geen reactie als hij je wat vraagt.

gr driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vogels vangen?

#18 Bericht door prajak » zondag 21 december 2014, 16:00

Driver, mijn reactie was om Moke af te houden van het gebruik van netten. Hij vroeg namelijk om een net, dat heb je kunnen lezen. En een net gebruiken brengt hem in de cel.

Op Serpay ga ik niet meer in. Dat onderwerp is afgesloten en dat heb ik hier ook geschreven.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vogels vangen?

#19 Bericht door driver » zondag 21 december 2014, 16:07

prajak schreef:Driver, mijn reactie was om Moke af te houden van het gebruik van netten. Hij vroeg namelijk om een net, dat heb je kunnen lezen. En een net gebruiken brengt hem in de cel.

Op Serpay ga ik niet meer in. Dat onderwerp is afgesloten en dat heb ik hier ook geschreven.
Ik las wat anders wat ik ook aangaf in mijn post maar onderwerp hier dan ook closed wat mij betreft en verder met het heden...Serpay ...dat is jouw besluit maar ik had gewoon antwoordt terug gegeven in zijn draadje op zijn vragen aan jouw .

gr driver

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Vogels vangen?

#20 Bericht door Wereldvreemd » maandag 22 december 2014, 17:19

vogeltjes van alle soorten kun je eten, maar ook levend aanschouwen.Je vroeg naar markten. J.J. market in bangkok heeft nog wel wat te bieden. Behalve vogels komt de rest van het dierenrijk ook langs.

Duidelijk is dat niet alle dieren in gevangenschap zijn opgegroeid.
- -

Sajan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 14 februari 2014, 16:18

Re: Vogels vangen?

#21 Bericht door Sajan » vrijdag 20 maart 2015, 14:36

Ik zou de roodoorbuulbuul maar niet vervoeren naar de isaan.
Dit zijn beschermde vogels.
Dat zou je niet zeggen als je in Pattaya zit.
Ik heb eens buulbuul mee genomen naar de isaan voor een thai die in korat woonde, maar die moest er nog 100km mee rijden en werd aagehouden.
Hij kwam er mee weg omdat hij bij de brandweer zat maar anders was hij de vogel en 2000 bath lichter geweest.

Sajan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 14 februari 2014, 16:18

Re: Vogels vangen?

#22 Bericht door Sajan » vrijdag 20 maart 2015, 15:01

Het word anders als ze geringd zijn dan mag je ze wel vervoeren.
Ik weet niet of je dan ergens aangemeld moet zijn als fokker.
Misschien weet iemand dat?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Vogels vangen?

#23 Bericht door RuudThai » dinsdag 24 maart 2015, 10:01

Sajan schreef:Het word anders als ze geringd zijn dan mag je ze wel vervoeren.
Ik weet niet of je dan ergens aangemeld moet zijn als fokker.
Misschien weet iemand dat?
Vreemd, ik zie hier in de stad wat winkels waar ze in meerdere kooien buiten worden gehangen, niet voor de verkoop maar waarschijnlijk zijn het hobbyisten die ze voor zangwedstrijden houden. Er is er niet één geringd en de kooien hangen vrij in het zicht, dus ook voor de politie goed zichtbaar.
Ik heb er zelf ook 2 gehad in zo'n zangkooi, leuke levendige vogels. En ook bij mij hingen ze buiten en niemand die er wat van zei.

Sajan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 14 februari 2014, 16:18

Re: Vogels vangen?

#24 Bericht door Sajan » vrijdag 27 maart 2015, 14:29

Ja Ruudthai ik zie dat ook, maar snap het ook niet!

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”