Eerste keer Thailand! (4 weken)

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ralluf
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: zondag 02 november 2014, 16:52

Eerste keer Thailand! (4 weken)

#1 Bericht door Ralluf » zondag 14 december 2014, 23:22

Hallo mensen,

Ik en mijn vriendin willen in oktober 2015 voor de eerste keer naar Thailand gaan en daar een mooie reis gaan maken. Wij zijn eigenlijk meer van de stranden (Het Zuiden) maar willen toch ook het e.e.a. in het noorden zien. In het begin willen we 2x een 3 daagse excursie gaan doen en kan het wat druk overkomen maar daarna rustig aan en genieten. Wellicht hebben jullie tips of andere voorstellen. Wij hebben trouwens voor oktober gekozen omdat dit voor ons het beste uitkomt qua werk en omdat deze maand gunstige prijzen heeft. Het weer zal niet altijd goed zijn maar dat nemen we maar voor lief ;). Hier ons voorlopige reisprogramma.

Dag 1 Bangkok aankomst
Dag 2 Bangkok
Dag 3 Bangkok (Dagtrip Ayutthaya)
Dag 4 3 Daagse River Kwai Tour
Dag 5 3 Daagse River Kwai Tour
Dag 6 3 Daagse River Kwai Tour
Dag 7 Bangkok - Chiang Mai (Vliegtuig)
Dag 8 Chiang Mai
Dag 9 3 Daagse Gouden Driehoek Tour
Dag 10 3 Daagse Gouden Driehoek Tour
Dag 11 3 Daagse Gouden Driehoek Tour
Dag 12 Chiang Mai - Krabi (Vliegtuig)
Dag 13 Krabi
Dag 14 Krabi
Dag 15 Krabi
Dag 16 Krabi - Koh Yao Yai (Boot)
Dag 17 Koh Yao Yai
Dag 18 Koh Yao Yai
dag 19 Koh Yao Yai
Dag 20 Koh Yao Yai - Phuket (Boot)
Dag 21 Phuket
Dag 22 Phuket
Dag 23 Phuket - Koh Phangan (Vliegtuig Koh Samui, vervolgens boot)
Dag 24 Koh Phangan (Full Moon Party)
Dag 25 Koh Phangan
Dag 26 Koh Phangan
Dag 27 Koh Phangan - Bangkok (Per boot naar Koh Samui, vervolgens vliegtuig)
Dag 28 Bangkok - Amsterdam


3 Daagse River Kwai Tour: Drijvende markt, Brug over de river kwai, Chung Kai ereveld, grottempel, Hellfire pass en museum, Boemeltrein, Jungleraft, Erawan watervallen, Srinakarin dam, Chedi van Nakorn Pathom, Tijgertempel.

3 Daagse Gouden Driehoek Tour: Junglebloemen, Olifanten, Grottenstelsels, Dorpjes in de Himalaya, Apengrot , De machtige Mekong rivier en een overvloed aan opium, drielandenpunt, Karen stam, Wat Rong Khun (De Witte Tempel), Thawul House Museum (Zwarte temple).

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Eerste keer Thailand! (4 weken)

#2 Bericht door Henk Korat » maandag 15 december 2014, 01:43

Druk programma. Ik hoop dat jullie uitgerust op vakantie gaan en nog een weekje na de vakantie uittrekken om uit te rusten. Maar ja, het is 4 weken en de topics zitten erin.

Het weer in oktober is prima. Een paar uitlopers van het regenseizoen, maar dat mag de pret niet drukken.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Eerste keer Thailand! (4 weken)

#3 Bericht door Arietwee » maandag 15 december 2014, 04:50

Nou henk, volgens mij is het in het alleen in chiangmai droog maar iets meer naar het zuiden klaag en klaag NAT.


Regen seizoen duurt tot december aan de phuket kant van thailand, terwijl het aan de kant van Samui dan nog vaak zeer slecht weer is. Kijk maar op de weersites. Het regenseizoen zakt van het noorden langzaam naar het zuiden weg. Niet in oktober gaan.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Eerste keer Thailand! (4 weken)

#4 Bericht door prajak » maandag 15 december 2014, 07:13

Als je het weer voor lief neemt, zoals je schrijft, dan kan het geen tegenvaller worden.

Oktober is in de Isan meestal al droge tijd en de eilanden krijgen dan nog een staart regen mee maar ik kan me niet voorstellen dat het daar 2 weken aan een stuk regent. Ik heb in de regio Surat Th vakantie gevierd in november en geen spat regen gehad.

Gewoon lekker komen, die maand schikt het best schrijf je, dus doen.

Als dag 27 betekent in de namiddag aankomen in Bangkok en dag 28 om 02.00 uur al vliegen dan zou ik nog een dag Bangkok er bij nemen en dus een dag eiland schrappen. Gebeurt er iets als zware storm op zee dan mis je het vliegtuig; mijn advies is in Bangkok minstens 24 uur tijd hebben.

Ralluf
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: zondag 02 november 2014, 16:52

Re: Eerste keer Thailand! (4 weken)

#5 Bericht door Ralluf » maandag 15 december 2014, 20:46

Henk Korat schreef:Druk programma. Ik hoop dat jullie uitgerust op vakantie gaan en nog een weekje na de vakantie uittrekken om uit te rusten. Maar ja, het is 4 weken en de topics zitten erin.

Het weer in oktober is prima. Een paar uitlopers van het regenseizoen, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik wil natuurlijk wel wat zien Henk.. ;) Maar de laatste 2 weken doe ik rustig aan. :thumbsup:
prajak schreef:Als je het weer voor lief neemt, zoals je schrijft, dan kan het geen tegenvaller worden.

Oktober is in de Isan meestal al droge tijd en de eilanden krijgen dan nog een staart regen mee maar ik kan me niet voorstellen dat het daar 2 weken aan een stuk regent. Ik heb in de regio Surat Th vakantie gevierd in november en geen spat regen gehad.

Gewoon lekker komen, die maand schikt het best schrijf je, dus doen.

Als dag 27 betekent in de namiddag aankomen in Bangkok en dag 28 om 02.00 uur al vliegen dan zou ik nog een dag Bangkok er bij nemen en dus een dag eiland schrappen. Gebeurt er iets als zware storm op zee dan mis je het vliegtuig; mijn advies is in Bangkok minstens 24 uur tijd hebben.
Prajak, Ik vlieg met Eva dus ik vertrek niet midden in de nacht maar om 12:55 's middags. Gelukkig :D Maar misschien is het inderdaad niet zo'n slecht idee om een extra dagje Bangkok te plannen op het laatst.

Het kan gewoon niet weken lang regenen... Heb zoveel reacties gelezen over het weer in oktober en eigenlijk zeggen de meeste dat het in die tijd ook mooi weer is met alleen wel vaker kans op een bui. Nouja.... Prima :angel: Zou het uitmaken als ik een maand eerder of later naar Thailand ga? Niet toch.. :?:

Ralluf
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: zondag 02 november 2014, 16:52

Re: Eerste keer Thailand! (4 weken)

#6 Bericht door Ralluf » vrijdag 09 januari 2015, 11:18

Ik ben bezig geweest om mijn reis aan te passen en iets minder te reizen. Ik heb Koh Yao Yai eruit gehaald en deze dagen verdeeld over de andere plaatsen. Een dag extra in Chiang Mai, Phuket, Koh Samui en Bangkok voordat ik terug ga. Ik heb nu onderstaande reis in de planning... Ik denk dat dit beter te doen is.

Dag 1 Bangkok aankomst
Dag 2 Bangkok
Dag 3 Bangkok (Dagtrip Ayutthaya)
Dag 4 3 Daagse River Kwai Tour
Dag 5 3 Daagse River Kwai Tour
Dag 6 3 Daagse River Kwai Tour
Dag 7 Bangkok - Chiang Mai (Vliegtuig)
Dag 8 Chiang Mai
Dag 9 3 Daagse Gouden Driehoek Tour
Dag 10 3 Daagse Gouden Driehoek Tour
Dag 11 3 Daagse Gouden Driehoek Tour
Dag 12 Chiang Mai
Dag 13 Chiang Mai - Krabi (Vliegtuig)
Dag 14 Krabi
Dag 15 Krabi
Dag 16 Krabi
Dag 17 Krabi - Phuket (Boot)
Dag 18 Phuket
dag 19 Phuket
Dag 20 Phuket
Dag 21 Phuket - Koh Samui (Vliegtuig)
Dag 22 Koh Samui
Dag 23 Koh Samui
Dag 24 Koh Samui (Full Moon Party Koh Phangan)
Dag 25 Koh Samui
Dag 26 Koh Samui - Bangkok (Vliegtuig)
Dag 27 Bangkok
Dag 28 Bangkok - Amsterdam

Ralluf
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: zondag 02 november 2014, 16:52

Re: Eerste keer Thailand! (4 weken)

#7 Bericht door Ralluf » maandag 17 augustus 2015, 21:55

Zo! Dat is even geleden dat ik voor het laatst iets typte in mijn topic. Over 6 weken is het zover en gaan we onze reis maken. Het schema is uiteindelijk toch gewijzigd, we gaan voornamelijk naar Thailand maar pakken ook Siem Reap Cambodja en Kuala Lumpur Maleisië mee. Ik heb nog wat vraagjes, wellicht dat jullie mij kunnen helpen.

1. Even over het visum verhaal, klopt mijn redenering?:
Bij binnenkomst in Thailand krijgen we een stempel in ons paspoort zodat we 30 dagen in Thailand mogen blijven?
Bij binnenkomst in Cambodja moeten we op het vliegveld een visum kopen van 25 dollar? 2 pasfoto's meenemen.
Bij binnenkomst in Maleisië krijgen we ook een stempel zodat we x aantal dagen mogen blijven.

2. Ik vlieg van Chiang Mai naar Siem Reap met een tussenstop in Bangkok. De bagage die ik incheck op het vliegveld van Chiang Mai, die gaan toch regelrecht mee naar de eindbestemming Siem Reap? Ik hoef dat in Bangkok toch niet op te pikken en opnieuw in te checken? Het is een combi vlucht van Air Asia, 1 boeking.

3. Hebben jullie al vaker gevlogen met Air Asia en Bankok Airways? Jullie checken in het hotel al in voor de vlucht? Printen de ticket uit? Wat is het handigste? Op je mobiel inchecken? Scannen ze dan een code op je mobiel?

4. Hoe zit het met tempels bezoeken in Thailand. Mannen kunnen een korte broek aan? Schoenen wel uit doen begreep ik. Vrouwen moeten hun schouders bedekken?

5. Wat betreft het geld:
In Thailand pinnen op het vliegveld bij binnenkomst?
Voor Cambodja alvast in Nederland Dollars bestellen bij de bank?
In Maleisië pinnen op het vliegveld bij binnenkomst?

6. Ik moet toch de roze taxi nemen?

Alvast bedankt als iemand even wil reageren.

Gr.
Ralph :thumbsup:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Eerste keer Thailand! (4 weken)

#8 Bericht door prajak » dinsdag 18 augustus 2015, 01:36

Ik heb niet op alles een antwoord....

1. Bij binnenkomst op een Thaise luchthaven, 30 dagen inclusief dag van aankomst. Kom je over een landgrens dan 15 dagen maar ik lees dat je alles per vliegtuig doet?

2.Lijkt me wel maar je kunt aan de incheckbalie het label zelf controleren en vragen of hij/zij doorlabelt naar A-land. Een stukje label komt op jouw ticket; aan die balie kun je nog laten corrigeren.

4. Verschilt per tempel. Er zijn tempels waar de man met short niet binnenkomt en een 'sarong' om krijgt. Er zijn vrouwen die schouder en soms nog wel meer bloot hebben dus daar zal in voorkomend geval een doek omheen gaan.

5. Pinnen op luchthavens kan duurder zijn dan in de stad. Pin wat je nodig hebt op de luchthaven. Denk er aan dat men in taxi's vaak geen wisselgeld heeft en dat je op de tolweg contant moet betalen aan de poortjes.

Ik nam altijd een pakje twintigjes en honderdjes mee naar NL maar jij bent hier nu voor het eerst neem ik aan? Dus pinnen en dan een krantje kopen, heb je wat klein geld. US$ zou ik in NL kopen, max waarde 10.000 euro of anders aangeven bij de douane.

Omdat er gisteren een aanslag was in Bangkok is het raadplegen van de site van Buitenlandse zaken met de reisadviezen wellicht een goeie tip.

Veel plezier.

Ralluf
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: zondag 02 november 2014, 16:52

Re: Eerste keer Thailand! (4 weken)

#9 Bericht door Ralluf » dinsdag 18 augustus 2015, 15:39

prajak schreef:Ik heb niet op alles een antwoord....

1. Bij binnenkomst op een Thaise luchthaven, 30 dagen inclusief dag van aankomst. Kom je over een landgrens dan 15 dagen maar ik lees dat je alles per vliegtuig doet?

2.Lijkt me wel maar je kunt aan de incheckbalie het label zelf controleren en vragen of hij/zij doorlabelt naar A-land. Een stukje label komt op jouw ticket; aan die balie kun je nog laten corrigeren.

4. Verschilt per tempel. Er zijn tempels waar de man met short niet binnenkomt en een 'sarong' om krijgt. Er zijn vrouwen die schouder en soms nog wel meer bloot hebben dus daar zal in voorkomend geval een doek omheen gaan.

5. Pinnen op luchthavens kan duurder zijn dan in de stad. Pin wat je nodig hebt op de luchthaven. Denk er aan dat men in taxi's vaak geen wisselgeld heeft en dat je op de tolweg contant moet betalen aan de poortjes.

Ik nam altijd een pakje twintigjes en honderdjes mee naar NL maar jij bent hier nu voor het eerst neem ik aan? Dus pinnen en dan een krantje kopen, heb je wat klein geld. US$ zou ik in NL kopen, max waarde 10.000 euro of anders aangeven bij de douane.

Omdat er gisteren een aanslag was in Bangkok is het raadplegen van de site van Buitenlandse zaken met de reisadviezen wellicht een goeie tip.

Veel plezier.
Bedankt voor je antwoorden Prajak. Ik ga inderdaad per vliegtuig naar verschillende steden. En inderdaad even een flesje water kopen net na het pinnen zodat ik wat klein geld heb voor de taxi. We gaan het nieuws rondom Bangkok goed in de gaten houden, ik zal de website van buitenlandse zaken checken :thumbsup:

Ralluf
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: zondag 02 november 2014, 16:52

Re: Eerste keer Thailand! (4 weken)

#10 Bericht door Ralluf » zaterdag 02 januari 2016, 19:50

Hallo!

Wij hebben een prachtige vakantie gehad afgelopen oktober! We zijn uiteindelijk naar de volgende landen gegaan: Thailand, Cambodja en Maleisië!

3 oktober vertrokken en 4 weken later op 31 oktober weer terug naar NL. Hier het schema hoe de reis uiteindelijk is geworden... In het begin lekker druk en heel veel gezien met regelmatig een dagje chillen bij het zwembad. De laatste week chillen op het strand en lekker uitgerust naar huis. Lekker weer gehad, af en toe een buitje maar niet storend. In Kuala Lumpur en Krabi wat last gehad van de smog uit Indonesië.

Dingen die we hebben gezien en gedaan: (Mede heel veel gezien door de 2x 3 daagse tour wat absoluut een aanrader is)
Fietsen in Bangkok
Sky Bar Lebua State Tower
Grand Palace
Khao San Road
Erawan Waterfalls
Wat Pho
Ayutthaya
Bridge over the River Kwai
Damnoen Saduak
Hellfire Pass
Chungkai War Cemetary
Nakhon Pathom
Srinakarin Dam
Chiang Mai Saturday & Sunday Night market
Wat Chedi Luan, Chiang Man, Wat Phrathat Doi Suthep, Wat Phra Sing, Wat Umong
Tiger Kingdom
Long Necks
Monkey Cave
Doi Mae Salong thee plantages
Chiang Rai, witte en zwarte tempel
Donsao Island (Laos per boot bereikt)
Golden Triangle Thailand, Laos en Birma
Siem Reap -> Angkor Wat
Wat Bo Siem Reap
Batu Caves Kuala Lumpur
Petronas Towers Kuala Lumpur
Sky Bar Traders Hotel Kuala Lumpur
AO Nang
Phi Phi eilanden
Phra Nang Beach en Railay Beach
Chaweng Beach
Big Buddha's Koh Samui
Full moon Party Koh Phangan
+ wat ik nog vergeet 8-)


-Heen en terug een rechtstreekse vlucht met EVA Airlines €568,- p.p.
-Vluchten in Azië met Air Asia en Bangkok Airways.
-Alle vluchten waren top en geen gekke of vervelende dingen meegemaakt.

Schema:
3/10 Vertrek Amsterdam
4/10 Dag 1 Bangkok aankomst (Thailand)
5/10 Dag 2 3 Daagse River Kwai Tour
6/10 Dag 3 3 Daagse River Kwai Tour
7/10 Dag 4 3 Daagse River Kwai Tour
8/10 Dag 5 Bangkok
9/10 Dag 6 Bangkok
10/10 Dag 7 Bangkok – Chiang Mai (vliegtuig) (Thailand)
11/10 Dag 8 Chiang Mai
12/10 Dag 9 3 Daagse Gouden Driehoek Tour
13/10 Dag 10 3 Daagse Gouden Driehoek Tour
14/10 Dag 11 3 Daagse Gouden Driehoek Tour
15/10 Dag 12 Chiang Mai – Siem Reap (Vliegtuig) (Cambodja)
16/10 Dag 13 Siem Reap
17/10 Dag 14 Siem Reap
18/10 Dag 15 Siem Reap – Kuala Lumpur (vliegtuig) (Maleisië)
19/10 Dag 16 Kuala Lumpur
20/10 Dag 17 Kuala Lumpur
21/10 Dag 18 Kuala Lumpur - Krabi (Vliegtuig) (Thailand)
22/10 Dag 19 Krabi
23/10 Dag 20 Krabi
24/10 Dag 21 Krabi
25/10 Dag 22 Krabi – Koh Samui (Vliegtuig) (Thailand)
26/10 Dag 23 Koh Samui
27/10 Dag 24 Koh Samui
28/10 Dag 25 Koh Samui
29/10 Dag 26 Koh Samui - Bangkok (Vliegtuig) (Thailand)
30/10 Dag 27 Bangkok
31/10 Dag 28 Bangkok – Amsterdam


Amen :worshippy:

Dit jaar vertrekken we eind augustus voor onze volgende lange vakantie. Iets heel anders deze keer, namelijk 1 week Canada, 4 weken West USA en 1 week Hawaï. 6 weken op vakantie waar we enorm naar uitkijken! Maar we gaan zeker nog terug naar Azië, de sfeer daar is geweldig.

Bedankt voor jullie tips.

Groet,
Ralph

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Eerste keer Thailand! (4 weken)

#11 Bericht door Kees » zaterdag 02 januari 2016, 20:53

Leuk om te lezen dat jullie het naar de zin hebben gehad.
Kunnen ze in ieder geval niet meer van je afnemen ;)
Niet klagen, maar dragen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Eerste keer Thailand! (4 weken)

#12 Bericht door Jeanette » zondag 03 januari 2016, 04:15

Het zou erg leuk zijn als je wat verhalen uit je andere sociale media zou kopiëren en plakken. :idea:

Voor mij in ieder geval zeker wel, wij voelen ons te oud voor zulke intensieve reizen maar lezen er graag over. [8)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”