Eigendomspapieren

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Eigendomspapieren

#1 Bericht door Ashakorat » zondag 07 december 2014, 20:52

Ik heb de diverse filmpjes gezien en commentaren gelezen over het op naam zetten van een huis/condo. Aangetoond moet kunnen worden dat het geld van de nederlandse naar de thaise bankrekening is gekomen , beide bankrekeningen onder dezelfde naam. Alleen het volgende is me niet duidelijk, hoe lang mag dat geld in thailand zijn VOOR ik tot aankoop van onroerend goed over ga.
Bijvoorbeeld; Als ik nu, zeg een miljoen bath naar mijn rekening in thailand over maak maar ik koop pas over 1 of 2 jaar een condo, geeft dat dan problemen? Of moet ik het geld vlak voor de aankoop overmaken?

Vast bedankt
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Eigendomspapieren

#2 Bericht door nbreeker » maandag 08 december 2014, 00:44

Ashakorat schreef:Ik heb de diverse filmpjes gezien en commentaren gelezen over het op naam zetten van een huis/condo. Aangetoond moet kunnen worden dat het geld van de nederlandse naar de thaise bankrekening is gekomen , beide bankrekeningen onder dezelfde naam. Alleen het volgende is me niet duidelijk, hoe lang mag dat geld in thailand zijn VOOR ik tot aankoop van onroerend goed over ga.
Bijvoorbeeld; Als ik nu, zeg een miljoen bath naar mijn rekening in thailand over maak maar ik koop pas over 1 of 2 jaar een condo, geeft dat dan problemen? Of moet ik het geld vlak voor de aankoop overmaken?

Vast bedankt
Han je kunt in Thailand geen onroerend goed op je naam zetten,behalve bij aankoop van een Condo heb ik begrepen,of de wet moet aangepast zijn maar zover ik weet is dat nog steeds zo,als je een huis koop en je registreert het moeten je vriendin/vrouw ervoor tekenen dat het haar geld is en niet het jouwe.

Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Eigendomspapieren

#3 Bericht door Hua Thale » maandag 08 december 2014, 03:35

Zolang het geld OOK op je Thaise bankrekening traceerbaar is en er weinig tot geen transacties geweest zijn lijk het mijn geen probleem.
Zeker weten doe je met dit soort zaken alleen als je is een lawyer belt voor een GRATIS consult van een uur veelal.
Vragenlijstje bespreken en je weet alles volgens de wet van het moment dat je bij die man of vrouw ben.
"Mijn" lawyer doet het met liefde en vraagt zich helemaal niet af waarom ik geen betaalde acties bij de firma plaatst.
En ook bij 'gratis' hebben ze beroeps geheim kortom doen kan ook vaak met e-mail een of twee vragen.

Als je 'vreemde' zaken krijgt te horen zullen er vast leden zijn die dat graag willen weten [90 dagen max of zo op je rekening].
Laatst gewijzigd door Hua Thale op maandag 08 december 2014, 04:36, 1 keer totaal gewijzigd.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Eigendomspapieren

#4 Bericht door prajak » maandag 08 december 2014, 03:44

Het enige dat ik je hierover wil zeggen is dat Thailand een depositogarantiestelsel kent van max 1 miljoen baht per bank per rekeninghouder. Als je dus al geld hebt staan hier zou ik de limiet in de gaten houden.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Eigendomspapieren

#5 Bericht door Ben » maandag 08 december 2014, 08:05

Ashakorat schreef:Ik heb de diverse filmpjes gezien en commentaren gelezen over het op naam zetten van een huis/condo. Aangetoond moet kunnen worden dat het geld van de nederlandse naar de thaise bankrekening is gekomen , beide bankrekeningen onder dezelfde naam. Alleen het volgende is me niet duidelijk, hoe lang mag dat geld in thailand zijn VOOR ik tot aankoop van onroerend goed over ga.
Bijvoorbeeld; Als ik nu, zeg een miljoen bath naar mijn rekening in thailand over maak maar ik koop pas over 1 of 2 jaar een condo, geeft dat dan problemen? Of moet ik het geld vlak voor de aankoop overmaken?

Vast bedankt

Als je dit per bank overboekt heb je het bewijs al .Neem je 9.999 € mee in cash kun je het melden bij de custom als invoer, dan krijg je een document dat je het ingevoerd hebt en dan mag je het ook weer uitvoeren .
Hier neerzetten geen probleem je bent niet verplicht iets te kopen . let op de aanwijzing van Prajak voor de bankgarantie .

Onroerend goed kopen an zeker wel een condo sowieso .
Een huis ook mits het nog niet voltooidt is en gescheiden van het land .
Land daarintegen kun je niet bezitten op papier , maar er zijn constructies om de waarborg te hebben.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Eigendomspapieren

#6 Bericht door Ashakorat » maandag 08 december 2014, 08:34

Het gaat me inderdaad om een condo. Ik weet echter niet of dat volgend jaar of over 2 jaar is maar wil het geld vast overmaken dan heb ikm daar een stukje zekerheid. Was er niet iemand op dit forum wiens vrouw advocaat is?

Bedankt
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Eigendomspapieren

#7 Bericht door RuudThai » maandag 08 december 2014, 08:43

"Was er niet iemand op dit forum wiens vrouw advocaat is?"
Ja, degene van het vorige antwoord.... ;) :giggle:

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Eigendomspapieren

#8 Bericht door Ashakorat » maandag 08 december 2014, 09:30

Als een consult inclusief een stroopwafel bij de koffie is, moet ik daar zeker serieus over na gaan denken. :thumbsup:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Eigendomspapieren

#9 Bericht door Ben » dinsdag 09 december 2014, 07:02

Ashakorat schreef:Als een consult inclusief een stroopwafel bij de koffie is, moet ik daar zeker serieus over na gaan denken. :thumbsup:

Ja kan het idd overmaken ,maar als je nu nog niet koopt is het wellicht verstandig om een evt wat hoger koers af te wachten ! Hopelijk :D
Of je zet het hier in een fund dan heb je in elk geval 3% rente per jaar .

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Eigendomspapieren

#10 Bericht door Ashakorat » dinsdag 09 december 2014, 09:12

Dank voor de info Ben.
Is lastig met die wisselkoersen Ben. Heb 4 maanden geleden ook geld over gemaakt voor mijn auto die ik volgende maand ga kopen. Zat toen een hele tijd te twijfelen, wordt ie nog hoger of niet maar met een koers van bijna 45 was ik wel tevreden. Een paar dagen later begon de koers in te zakken. Ik wacht nog even tot volgende maand, heb naar mijn gevoel nu te veel geld op een savings account staan, zodra die weer wat leger is door de auto aankoop en nog wat andere dingen ga ik even kijken hoe de koers loopt.
Wat bedoel je met een "fund". Als ik het 11 maanden vast zet kan ik 2,8 procent krijgen, met een fund 3 %?
Klopt het dat jouw vrouw advocaat is?
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Eigendomspapieren

#11 Bericht door Ben » dinsdag 09 december 2014, 11:13

Ashakorat schreef:Dank voor de info Ben.
Is lastig met die wisselkoersen Ben. Heb 4 maanden geleden ook geld over gemaakt voor mijn auto die ik volgende maand ga kopen. Zat toen een hele tijd te twijfelen, wordt ie nog hoger of niet maar met een koers van bijna 45 was ik wel tevreden. Een paar dagen later begon de koers in te zakken. Ik wacht nog even tot volgende maand, heb naar mijn gevoel nu te veel geld op een savings account staan, zodra die weer wat leger is door de auto aankoop en nog wat andere dingen ga ik even kijken hoe de koers loopt.
Wat bedoel je met een "fund". Als ik het 11 maanden vast zet kan ik 2,8 procent krijgen, met een fund 3 %?
Klopt het dat jouw vrouw advocaat is?
12 maanden vast 2.8 % tot 3.0 % kwestie van her en der shoppen
kan wat verschil in zitten ,hier spreekt men over een Fund .
In de meeste gevallen kan alleen een Thai ID card houder dit, koersen voor foreigner zijn lager :crazy:
Soms kun je voor inleg van 1 mil ook wel eens aanbiedingen hebben van 3 maanden voor 5.0 tot 6.0 % Bank of ayudhaya heeft het wel eens .
Klopt het dat jouw vrouw advocaat is?
Klopt Idd !

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Eigendomspapieren

#12 Bericht door Ashakorat » dinsdag 09 december 2014, 13:08

Ik heb nu ook een fixed rate van 3 procent maar vorig jaar lagen de tarieven iets hoger. Die 5 a 6 procent kan ik alleen maar van dromen.

Wat de rest betreft zal ik een pb sturen tzt

Bedankt voor de info
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Eigendomspapieren

#13 Bericht door Ben » dinsdag 09 december 2014, 15:52

Ashakorat schreef:Ik heb nu ook een fixed rate van 3 procent maar vorig jaar lagen de tarieven iets hoger. Die 5 a 6 procent kan ik alleen maar van dromen.

Wat de rest betreft zal ik een pb sturen tzt

Bedankt voor de info

Die aanbiedingen van 5% a 6% zijn vaak kort voor de snelle beslissers en in het Thais.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”