Bankbrief voor Immigratie kantoor afdeling Korat

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Bankbrief voor Immigratie kantoor afdeling Korat

#1 Bericht door dutch » zaterdag 08 november 2014, 07:32

Ik las in een bericht op Thaivisa dat er sedert kort een apart opschrift op de bankbrief hoort te staan ( indien U de 800.000 baht inkomens regel gebruikt voor Uw visum verlenging (jaarlijks).
Iemand hier al iets over gehoord cq mee gemaakt??
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Bankbrief voor Immigratie kantoor afdeling Korat

#2 Bericht door Ben » zaterdag 08 november 2014, 08:14

dutch schreef:Ik las in een bericht op Thaivisa dat er sedert kort een apart opschrift op de bankbrief hoort te staan ( indien U de 800.000 baht inkomens regel gebruikt voor Uw visum verlenging (jaarlijks).
Iemand hier al iets over gehoord cq mee gemaakt??

Ik lever altijd in bankstatement uitdraai, copy bankboekje zelfde dag.
En een extra bevestiging van de bank dat ik dit voor een visa doeleind gebruik en dat alles naar waarheid klopt . kosten +/- 200 bath.
Mogelijk dat ze dat bedoelen maar het is een ander visa wat ik heb .
Jou bericht gaat over een retirement .

Of je belt 1111 :thumbsup:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bankbrief voor Immigratie kantoor afdeling Korat

#3 Bericht door dutch » zaterdag 08 november 2014, 08:32

Neen,het was zeer duidelijk.
Verlenging van het jaarvisum gebaseerd op minimaal 800.000 baht op de bank.Uiteraard voor de minimale termijn zoals noodzakelijk.
Deze persoon had het al minig keer gedaan en werd nu weggestuurd omdat de adressering op de bankbrief niet in orde zou zijn.(zou iets moeten zijn in de geest van;aan de commandant etc etc)

Mijn simpele gedachte is dat de bank aan MIJ een brief overhandigd waarin het saldo,de datum,mijn naam en rekening nummer vermeld staan.Ik voeg daar altijd een copie van mijn complete bankboekje bij en zorg dat de laatste transactie datum maximaal 1dag voor de brief datum is.Overigens had deze briefschrijver ook dit alles hetzelfde gedaan.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Bankbrief voor Immigratie kantoor afdeling Korat

#4 Bericht door Henk Korat » zaterdag 08 november 2014, 08:57

dutch schreef:Ik las in een bericht op Thaivisa dat er sedert kort een apart opschrift op de bankbrief hoort te staan ( indien U de 800.000 baht inkomens regel gebruikt voor Uw visum verlenging (jaarlijks).
Iemand hier al iets over gehoord cq mee gemaakt??
Bij mijn laatste verlenging eind mei heb ik de gewoonlijke brief van mijn bank overhandigd (zelfde dag gedateerd). Geen probleem. Ik neem ook aan, dat als de regel is veranderd, de bank direct een ander formulier zal afgeven.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bankbrief voor Immigratie kantoor afdeling Korat

#5 Bericht door dutch » zaterdag 08 november 2014, 09:46

Henk Korat schreef:
dutch schreef:Ik las in een bericht op Thaivisa dat er sedert kort een apart opschrift op de bankbrief hoort te staan ( indien U de 800.000 baht inkomens regel gebruikt voor Uw visum verlenging (jaarlijks).
Iemand hier al iets over gehoord cq mee gemaakt??
Bij mijn laatste verlenging eind mei heb ik de gewoonlijke brief van mijn bank overhandigd (zelfde dag gedateerd). Geen probleem. Ik neem ook aan, dat als de regel is veranderd, de bank direct een ander formulier zal afgeven.
Dat zou je wel verwachten,maar niets is onmogelijk.Het is en blijft Thailand.
Bedankt voor de reactie al hoewel die van Mei is en de door mij aangehaalde mededeling van de laatste week was.
Laat ons elkaar op de hoogte blijven houden bij enigerlei recente verandering.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Bankbrief voor Immigratie kantoor afdeling Korat

#6 Bericht door Henk Korat » zaterdag 08 november 2014, 11:58

Wellicht is een andere zaak die mij ten ore kwam over het Immigration Office in Dan Kwian ook van belang. Ik sprak een goede kennis van mij verleden week in een restaurant. Wij hadden elkaar eerder ontmoet in het Immigration Office tijdens het 90 dagen rapport. Het was toen druk en hij en ik hadden zo ongeveer een wachttijd uitgerekend van drie uur. Maar de vriendelijke Officer wuifde naar mij en ik mocht naar zijn bureau. Ik keek een beetje sip naar mijn buurman, want hij moest waarschijnlijk nog langer wachten.Hij vertelde mij afgelopen weekend dat de officer hem direct na mij naar zijn bureau wuifde. Gelukkig.

Maar wat was zijn laatste ervaring van een maand geleden. Eerst de mededeling dat sinds dit jaar de 90 dagen rapporten in een apart kantoor gescheiden van de "long stay" worden afgewikkeld. Hij kwam om 10:00 uur op het kantoor, trok een nummertje en ging zitten. Na drie uur wachten was hij nog niet aan de beurt en het nummer apparaat veranderde niet. Hij nam eens een kijkje en zag dat de ambtenaar met stapels paspoorten bezig was. OK dacht hij, ik zal wel gauw aan de beurt zijn. Maar om 15:00 uur was er nog geen beweging te zien. Hij ging naar de ambtenaar, ging zitten, schoof de stapel paspoorten aan de kant, legde zijn paspoort en de papieren voor de officer en vroeg directe behandeling. Het gevolg was dat hij bijna het Immigration Office werd uitgezet door de politie. Uiteindelijk lukte het hem voor sluitingstijd het 90 dagen rapport te doen.

De les die ik hieruit trek is eerst te controleren of het bureau van de desbetreffende ambtenaar niet vol ligt met paspoorten. Zowel, dan kom ik de volgende dag wel terug, zo niet, dan ga ik zitten en wacht mijn beurt af. Waarschijnlijk heb je in Dan Kwian vaste of traditionele dagen op welke grote bedrijven voor hun buitenlandse werknemer de 90 dagen rapporten laten verzorgen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Bankbrief voor Immigratie kantoor afdeling Korat

#7 Bericht door Herbergier » zaterdag 08 november 2014, 16:23

Dutch was jij niet degeen die het had over bronvermelding of eigen ervaring, al het andere gezeur is gewoon geleuter.

ik vind Thaivisa ook niet echt een bronvermelding, maar ook een ervaring van wat een ander schrijft.
Alles van waarde is weerloos.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bankbrief voor Immigratie kantoor afdeling Korat

#8 Bericht door dutch » zaterdag 08 november 2014, 16:57

Herbergier schreef:Dutch was jij niet degeen die het had over bronvermelding of eigen ervaring, al het andere gezeur is gewoon geleuter.

ik vind Thaivisa ook niet echt een bronvermelding, maar ook een ervaring van wat een ander schrijft.
Mijn eerste bericht was geen mededeling,maar een vraag of iemand in ons (korat) district dit ook had ervaren.Meer niet.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Bankbrief voor Immigratie kantoor afdeling Korat

#9 Bericht door stevenl » zondag 09 november 2014, 04:31

De vraag van Dutch is naar aanleiding van dit draadje, http://www.thaivisa.com/forum/topic/774 ... cific-way/.

Oplossing lijkt mij eenvoudig, zorg ervoor dat de brief is geadresseerd als aangegeven.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”