Non immigrant B visa (multiple entry)

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Non immigrant B visa (multiple entry)

#16 Bericht door stevenl » vrijdag 07 november 2014, 08:52

Klopt wat je schrijft Joep, alleen dit
Je krijgt geen vragen bij welke re-entry dan ook.
Je voldoet volledig aan de gestelde eisen, dat heeft de Thaise Ambassade in NL al onderzocht en men heeft op grond daarvan een multiple entry verstrekt.
klopt niet. Een visum geeft nooit recht op entree, en er zijn wel degelijk vragen mogelijk. De ambassade heeft niets onderzocht, alleen een viusm afgegeven.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Non immigrant B visa (multiple entry)

#17 Bericht door Ben » vrijdag 07 november 2014, 14:50

Hallo,

Door een bedrijf in Thailand ben ik (als afgevaardigde van mijn eigen eenmanszaak) uitgenodigd om consultancy taken voor hen te verrichten en als partner te fungeren voor uitbreiding van hun business. Ik zal hen hiervoor een faktuur in euro's sturen. Hiervoor heb ik een non immigrant B multiple entry visa gekregen van de ambassade.


Ik denk dus NIET dat je een WP nodig hebt als je volgens Paraaf:1 hebt gehandeld?
volgens Paraaf :2 kon hij niet eens een multiple entry krijgen ,en die heeft hij wel
dus is door de Ambassade paraaf : 1 aangehouden en daar ben je niet verplcht een WP aan te vragen.
In feite kan de OP dus niets gebeuren .
Dan maar hopen dat je niet zo'n streber tegen komt die lastig wil zijn
maar ook daar kan men je niets maken .
Je voldoet aan de regels!



Paraaf:1
Benodigdheden voor een Non-Immigrant type B (business)visum, single en multiple entry.
Uw paspoort, kopie van uw paspoort, kopie van de vliegticket/vluchtgegevens, 2 recente gelijkende pasfoto's, volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier , kopie van bewijs van inschrijving bij de Kamer van Koophandel van het bedrijf (dit bewijs mag niet ouder zijn dan 6 maanden op het moment van de visumaanvraag), uitnodigingsbrief van het bedrijf waar u de werkzaamheden, consultancy etc. gaat verrichten in Thailand, een kopie van ID-kaart van de persoon die de brief heeft ondertekend.
Hebt u een visum met een multiple entry dan dient u een reisplan blij te voegen.
Voor downloaden reisplan formulier klik hier.

De kosten voor een multiple entry visum zijn € 140,- per persoon (alleen contante betaling), het paspoort dient nog 15 maanden geldig te zijn op het moment van aanvraag.
De kosten voor een single entry zijn € 55,- per persoon (alleen contante betaling mogelijk) het paspoort dient nog 9 maanden geldig te zijn op het moment dat u Thailand binnen reist.

Paraaf:2
Werkt u voor een Thais bedrijf of voor een bedrijf dat is gevestigd in Thailand dan zijn de volgende documenten nodig:
- Uw paspoort, kopie van het paspoort, kopie van de vliegticket/vluchtgegevens, 2 recente gelijkende pasfoto's, volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.
- Een bewijs van inschrijving van het bedrijf bij het 'Ministry of Commerce' in Thailand (dit bewijs mag niet ouder zijn dan 6 maanden op het moment van visumaanvraag).
- Een uitnodigingsbrief van het bedrijf waarvoor u werkt of werk gaat verrichten.
- Een kopie van de ID-kaart van de persoon die de uitnodigingsbrief heeft ondertekend. Is de persoon die de brief heeft ondertekend geen Thaise ingezetene dan dient een kopie van zjin/haar werkvergunning van alle beschreven/gestempelde bladzijden bijgevoegd te zijn.

- Copy of corporate documents; namely 1) List of shareholders 2) Business registration and business license 3) Company profile 4) Details of business operation 5) List of foreign workers stating names, nationalities and positions 6)Map indicating the location of the company 7) Balance sheet, statement of Income Tax and Business Tax (Por Ngor Dor 50 and Por Ngor Dor 30) of the latest year 8) Alien income tax return (Por Ngor Dor 91) and 9) Value -added tax registration (Por Ngor Dor 20)

**Consular officers reserve the rights to request additional documents as deemed necessary

Als u voor een bedrijf werkt dat gevestigd is in Thailand kunt u alleen en single entry aanvragen.
In Thailand dient u een werkvergunning aan te vragen.


BRON
http://www.royalthaiconsulateamsterdam. ... -aanvragen

sentello
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: zaterdag 10 november 2012, 19:00

Re: Non immigrant B visa (multiple entry)

#18 Bericht door sentello » vrijdag 07 november 2014, 21:25

Ben schreef:
Hallo,

Door een bedrijf in Thailand ben ik (als afgevaardigde van mijn eigen eenmanszaak) uitgenodigd om consultancy taken voor hen te verrichten en als partner te fungeren voor uitbreiding van hun business. Ik zal hen hiervoor een faktuur in euro's sturen. Hiervoor heb ik een non immigrant B multiple entry visa gekregen van de ambassade.


Ik denk dus NIET dat je een WP nodig hebt als je volgens Paraaf:1 hebt gehandeld?
volgens Paraaf :2 kon hij niet eens een multiple entry krijgen ,en die heeft hij wel
dus is door de Ambassade paraaf : 1 aangehouden en daar ben je niet verplicht een WP aan te vragen.
In feite kan de OP dus niets gebeuren .
Dan maar hopen dat je niet zo'n streber tegen komt die lastig wil zijn
maar ook daar kan men je niets maken .
Je voldoet aan de regels!
Ik heb het visum inderdaad aangevraagd volgens paraaf 1. In principe houdt ik mij overal aan de regels. Tenzij je vasthoudt aan 'als je werkt moet je een werkvergunning hebben'. Echter zal ik mij zoals JoePattaya al zal ik niet publiekelijk optreden en blijft 'investigating business opportunities' een vaag maar eerlijk antwoord.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Non immigrant B visa (multiple entry)

#19 Bericht door ron » vrijdag 07 november 2014, 22:21

sentello schreef:
Ben schreef:
Hallo,

Door een bedrijf in Thailand ben ik (als afgevaardigde van mijn eigen eenmanszaak) uitgenodigd om consultancy taken voor hen te verrichten en als partner te fungeren voor uitbreiding van hun business. Ik zal hen hiervoor een faktuur in euro's sturen. Hiervoor heb ik een non immigrant B multiple entry visa gekregen van de ambassade.


Ik denk dus NIET dat je een WP nodig hebt als je volgens Paraaf:1 hebt gehandeld?
volgens Paraaf :2 kon hij niet eens een multiple entry krijgen ,en die heeft hij wel
dus is door de Ambassade paraaf : 1 aangehouden en daar ben je niet verplicht een WP aan te vragen.
In feite kan de OP dus niets gebeuren .
Dan maar hopen dat je niet zo'n streber tegen komt die lastig wil zijn
maar ook daar kan men je niets maken .
Je voldoet aan de regels!
Ik heb het visum inderdaad aangevraagd volgens paraaf 1. In principe houdt ik mij overal aan de regels. Tenzij je vasthoudt aan 'als je werkt moet je een werkvergunning hebben'. Echter zal ik mij zoals JoePattaya al zal ik niet publiekelijk optreden en blijft 'investigating business opportunities' een vaag maar eerlijk antwoord.
"zoals JoePattaya al zal ik niet publiekelijk optreden"

Vertel............ :o
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

sentello
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: zaterdag 10 november 2012, 19:00

Re: Non immigrant B visa (multiple entry)

#20 Bericht door sentello » zondag 09 november 2014, 19:06

"zoals JoePattaya al zal ik niet publiekelijk optreden"

Vertel............ :o
Ik zal NIET publiekelijk optreden, dus geen beurzen, media of op een andere manier het bedrijf representeren.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Non immigrant B visa (multiple entry)

#21 Bericht door joepattaya » donderdag 13 november 2014, 05:04

ron schreef:
"zoals JoePattaya al zal ik niet publiekelijk optreden"

Vertel............ :o
sentello was gewoon "zegt" of "aangeeft" vergeten tussen "al" en "zal".........tekeningetje bij maken?

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”