Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#31 Bericht door sawadikrap » zaterdag 25 oktober 2014, 13:28

Jeanette schreef:Rob wordt wel gestoken door de muggen en ik bijna niet.
Door mijn vit B12 injecties vermoed ik.

Misschien werkt dat bij teken bij honden ook?
Misschien heeft je ene hond beter werkende darmen.
Die injecties zijn niet zo duur.


:?:



Het houdt meteen die Rus op een afstand .... hoe heette die ook alweer? :mrgreen:
Jeanette dank je het gaat ook niet of ik een behandeling of iets moet kopen. Als je dieren hebt moet je daar zo goed als mogelijk voor zijn.
Zou best kunnen dat dit zou werken en is dat een kans dan geen probleem om de honden te behandelen.

Heb vanmiddag even een gesprek met de dierenarts gelegen in het begin van Pattaya Tai, en had er een goed gevoel van.
Dus nu kijk ik wat er gebeurt en anders neem ik de honden mee naar haar en laat haar kijken wat ze er van vind.


Ik heb nu het gevoel dat ik actie heb ondernomen en nu afwachten maar.

Robert. ;)

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#32 Bericht door Loe » zaterdag 25 oktober 2014, 14:00

Robert, goed dat je zelf hebt leren spuiten. Ja ook hier geen vent te vinden die normaal een spuit geeft, als ze de bek al zien rennen ze naar de overkant. De dierenarts durfde wel, maar met twee honden steeds 15 km reizen is ook niet te doen. Vandaag nog niet de spuiten gehaald, we gaan morgen dan geef ik je het merk wel door

Groetjes. Loe

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#33 Bericht door sawadikrap » zondag 26 oktober 2014, 05:31

Loe schreef:Robert, goed dat je zelf hebt leren spuiten. Ja ook hier geen vent te vinden die normaal een spuit geeft, als ze de bek al zien rennen ze naar de overkant. De dierenarts durfde wel, maar met twee honden steeds 15 km reizen is ook niet te doen. Vandaag nog niet de spuiten gehaald, we gaan morgen dan geef ik je het merk wel door

Groetjes. Loe

Graag Loe ;),

Nou voor mij ook de eerste keer, en had door het soms bijten van mijn doberman haar vastgemaakt aan het hek.
Ze heeft vele jaren geleden een keer bijna mijn vinger afgebeten, ook doordat ze w.s. het gevoel had in de val te zitten.
Dus tot mijn bot was mijn vinger kapot maar geluk gehad.

Echter toen ze niets meer kon en ik haar de injectie gaf bleek er niets te gebeuren was in een tel gebeurt en totaal geen reactie.

Dus de andere 2 honden ook vrij gewoon de injectie gegeven en dat ging zonder probleem.

Nu weet ik dat een prik zo gebeurt is en eigenlijk de reactie bij de honden minimaal is. Zeker geen gevoel dat ze willen bijten.

Ja hoor graag wat het middel is.

Prettige zondag :)

Robert.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#34 Bericht door Loe » zondag 26 oktober 2014, 14:21

Robert,

Het spul heet Ivermectin en werkt voor meerdere parasieten, 1 milligram per kg gewicht mogen ze hebben niet meer. Wij hebben sinds we dit spul zelf spuiten, zo,n half jaar geen last meer van teken :clap: :clap: :clap:

Wij betalen hier 100 baht per spuit, ik weet niet hoeveel jij moet betalen in Pattaya.

Groetjes Loe

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#35 Bericht door v@go » zondag 26 oktober 2014, 23:10

Let op wat Wikipedia schrijft over dit spul

Sommige hondenrassen zijn overmatig gevoelig voor ivermectine. Naast de gewone gevoeligheid die alle honden kennen, leidt de inname van kleine hoeveelheden ivermectine bij daarvoor overgevoelige dieren tot verlamming, coma en zelfs de dood. Deze overgevoeligheid vindt zijn oorsprong in het ontbreken van het MDR-2 enzym in het lichaam van deze dieren, waardoor Ivermectine giftige bijwerkingen kan geven. MDR-2 deficiëntie is bekend bij collie-achtige honden (zoals de bordercollie, Schotse collie en de Australian cattledog) maar ook bij bijvoorbeeld de (witte) Zwitserse herdershond. MDR-2 deficiëntie is tegenwoordig vast te stellen in het bloed.

meer hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ivermectine
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#36 Bericht door Loe » maandag 27 oktober 2014, 01:34

Ik had het ook al opgezocht, maar veel andere keuzes hadden we niet meer. Alles hadden we al geprobeerd een hond is zelfs overleden aan de gevolgen van teken, dus dan maar paardemiddellen toepassen. Daarom ook zeer goed opletten dat de hoeveelheid niet overschreden wordt.
Wij zijn er gelukkig mee, en geef mij maar eens een geneesmiddel dat GEEN bijwijkerkingen heeft, het is tenslotte allemaal chemische troep.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#37 Bericht door Hua Thale » maandag 27 oktober 2014, 03:18

geef mij maar eens een geneesmiddel dat GEEN bijwijkerkingen heeft,
Ieder het zijne natuurlijk maar proef toch een van dik hout maak je planken mentaliteit.
LInk met eenvoudige keukenmiddeltjes of die van Hetty die ik geplaatst had geeft men geen antwoordt op.[BS schijnbaar]
En deze link biedt in Nederland [maar zal in Thailand ook aanwezig zijn alternatieven] een chemicalien vrije mogelijkheid.

http://www.huisdierendokter.nl/inteken-bestrijding.html

Preventief moet het mogelijk zijn zoals blijkt bij de beestenboel van mijn vrouw om het zeer goed onder controle te houden.
Poeder spray druppels et cetera.
En zeg niet dat het overbodig is twee keer per jaar een spuit met een voor mij onbekend middel.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#38 Bericht door Loe » maandag 27 oktober 2014, 04:38

Hua,

Ik heb alle middeltjes geprobeerd, voordat ik deze spuit gebruikte. Het was water naar de zee brengen, niets hielp er kwamen steeds meer van die rot beestjes. Nogmaals een teek legt 1000 eitjes dus als je er tien hiervan over het hoofd ziet kun je je indenken dat het krioelt.
Natuurlijk ben ik ook voorstander van natuurlijke middelen, maar liever een klein risico dan een opgevreten hond.(een herdershond was letterlijk opgevreten, hoewel ik iedere dag twee a drie uur teken verwijderde).het hoogseizoen is nu bijna voorbij en ik zal dan zeker proberen de nieuwste adviezen weer uit te proberen.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#39 Bericht door sawadikrap » maandag 27 oktober 2014, 05:22

Loe schreef:Robert,

Het spul heet Ivermectin en werkt voor meerdere parasieten, 1 milligram per kg gewicht mogen ze hebben niet meer. Wij hebben sinds we dit spul zelf spuiten, zo,n half jaar geen last meer van teken :clap: :clap: :clap:

Wij betalen hier 100 baht per spuit, ik weet niet hoeveel jij moet betalen in Pattaya.

Groetjes Loe
Dank je Loe ;)

Ga kijken hoe ik er aan kan komen.
De drie spuiten die ik voor mijn honden heb gekocht was totaal 600 bath.

Maar dit is Pattaya dus alles kost hier duurder.
Wacht af wat de al gegeven injectie's doen en blij met deze naam van het middel.

vriendelijke groet

Robert

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#40 Bericht door sawadikrap » maandag 27 oktober 2014, 05:26

v@go schreef:Let op wat Wikipedia schrijft over dit spul

Sommige hondenrassen zijn overmatig gevoelig voor ivermectine. Naast de gewone gevoeligheid die alle honden kennen, leidt de inname van kleine hoeveelheden ivermectine bij daarvoor overgevoelige dieren tot verlamming, coma en zelfs de dood. Deze overgevoeligheid vindt zijn oorsprong in het ontbreken van het MDR-2 enzym in het lichaam van deze dieren, waardoor Ivermectine giftige bijwerkingen kan geven. MDR-2 deficiëntie is bekend bij collie-achtige honden (zoals de bordercollie, Schotse collie en de Australian cattledog) maar ook bij bijvoorbeeld de (witte) Zwitserse herdershond. MDR-2 deficiëntie is tegenwoordig vast te stellen in het bloed.

meer hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ivermectine

Dank voor extra informatie over dit middel.

Hoop eigenlijk dat het middel wat ik nu bij een andere dierenarts heb gekregen wel werkt.
Dan ben ik zeker van het probleem af, ze hebben het sinds kort gekregen dus ik wacht af wat het effect is.

Robert.:)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#41 Bericht door sawadikrap » maandag 27 oktober 2014, 05:39

Begrijp dat andere leden waarschuwen als dit middel een zeer sterk medicijn is met de nodige bijwerkingen.
Maar heb de oudste hond nu 9 jaar en 1 van 7 jaar en de jongste van ruim 3 jaar.
Heb alles gedaan met maandelijks laten injecteren door dierenarts wassen etc. druppels in nek poeder en spray.
Mijn hond nokia ( herdershond ) is inmiddels veel magerder geworden, een donkere huid door de hele dag krabben.
En voor de donkere kale huid plekken ook een middel laten voorschrijven, maar het werkt niet voor de huid problemen.

Dus gaat als dit zo langer doorgaat de verkeerde kant op.

En kan niet zeggen dat ik geen meerdere dierenartsen heb gebruikt.

De oplossing hoop ik nog steeds is weer bij een nieuwe dierenarts haar injectie's.

Wat betreft het middel van Loe zijn arts, extra reden zou ik het uiteindelijk als ook deze huidige middel niet werk een optie.
Maar zal extra nadenken en vind ik het de dierenarts die het heeft zelf laten injecteren.

Maar op een gegeven moment moet je toch wat, maar nu kan ik wachten en hoop dat de oplossing via de al gegeven middel is gevonden.

Heb ook geen behoefte mijn honden zo maar aan een risico bloot te stellen, maar zal het middel in gedachten houden en vind ik de arts hem zelf moet toedienen als dit zo'n sterk middel is met vele bijwerkingen.

Robert.

:)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#42 Bericht door Hua Thale » maandag 27 oktober 2014, 09:39

Er leiden vele wegen naar Rome. ;)
Denk dat je juist aan de beestjes die niet op de hond zitten moet denken.
Door Loe al opgemerkt dat de vermeerdering van deze beestjes ruim is en de meeste zitten dus [nog] NIET op je hond.
Leven enkele JAREN zag ik staan.
Heb in het verleden wel een flink gedeelte van een bus baygon over het grasveld leeg gespoten.
[In de schemer want ik wil ook niet helelmaal voor gek uit gemaakt worden. :oops: ]
Zitten ook de al eerder genoemde middelen in dus aan de hoge kant blijven. ;)
De muggen brigade hebben wij hier ook met hun witte rook misschien dat ook die er ruim aan mee helpen.
De al eerder vermelde huis tuin en keuken middelen zoals de azijn met anti-bacterieen zeep een op een staan veelal bij een ieder in de kast in twee flessen.
Zal mijzelf eens als testvarken opofferen met de voeten mocht ik geen huiduitslag krijgen of wat dan ook waar ik niet echt van uit gaat moeten de tenen van een van de honden test twee worden.
En misschien meer plekken die 'moeilijk' zijn.
Moeten ze eerst wel weer 'besmet' raken.
Het is toch wat heb je ze wil je er van af heb je ze niet zit je er om verlegen. :happyno:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#43 Bericht door nbreeker » dinsdag 28 oktober 2014, 01:47

Ik heb een tijd terug ergens gelezen dat er een verpleegster was die schreef dat je teeken heel makkelijk kunt verwijderen met een prop watten en groenezeep,ikzelf heb een tekentang maar als er veel teken zijn is dat ook nog een heel karwei,en als dat werkt met groenezeep is dat een enorme tijds besparing ze zegt dat die teeken loslaten door die groenezeep en dan aan die watten prop blijven hangen waarna je ze naar het hiernamaals stuurt door ze in een emmer water te gooien.

Niet geschoten altijd mis.Succes.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

hanshu

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#44 Bericht door hanshu » dinsdag 28 oktober 2014, 07:03

nbreeker schreef:Ik heb een tijd terug ergens gelezen dat er een verpleegster was die schreef dat je teeken heel makkelijk kunt verwijderen met een prop watten en groenezeep,ikzelf heb een tekentang maar als er veel teken zijn is dat ook nog een heel karwei,en als dat werkt met groenezeep is dat een enorme tijds besparing ze zegt dat die teeken loslaten door die groenezeep en dan aan die watten prop blijven hangen waarna je ze naar het hiernamaals stuurt door ze in een emmer water te gooien.

Niet geschoten altijd mis.Succes.
Mij is op dieren EHBO geleerd dat verwijderen van teken uitsluitend met tekentang mag.Bij behandelen met alcohol of id spuiten ze de opgezogen inhoud van hun maag leeg onder de huid waardoor minstens ontstekingen ontstaan.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#45 Bericht door sawadikrap » woensdag 29 oktober 2014, 03:42

:mrgreen:
Hua Thale schreef:Er leiden vele wegen naar Rome. ;)
Denk dat je juist aan de beestjes die niet op de hond zitten moet denken.
Door Loe al opgemerkt dat de vermeerdering van deze beestjes ruim is en de meeste zitten dus [nog] NIET op je hond.
Leven enkele JAREN zag ik staan.
Heb in het verleden wel een flink gedeelte van een bus baygon over het grasveld leeg gespoten.
[In de schemer want ik wil ook niet helelmaal voor gek uit gemaakt worden. :oops: ]
Zitten ook de al eerder genoemde middelen in dus aan de hoge kant blijven. ;)
De muggen brigade hebben wij hier ook met hun witte rook misschien dat ook die er ruim aan mee helpen.
De al eerder vermelde huis tuin en keuken middelen zoals de azijn met anti-bacterieen zeep een op een staan veelal bij een ieder in de kast in twee flessen.
Zal mijzelf eens als testvarken opofferen met de voeten mocht ik geen huiduitslag krijgen of wat dan ook waar ik niet echt van uit gaat moeten de tenen van een van de honden test twee worden.
En misschien meer plekken die 'moeilijk' zijn.
Moeten ze eerst wel weer 'besmet' raken.
Het is toch wat heb je ze wil je er van af heb je ze niet zit je er om verlegen. :happyno:

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”