Wijzigen Thais woonadres in BRP en RNI

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Wijzigen Thais woonadres in BRP en RNI

#1 Bericht door brake034 » vrijdag 17 oktober 2014, 11:10

Vijf dagen voor ons vertrek naar Thailand hebben wij bij de gemeente waar we ingeschreven stonden een Emigratie formulier ingeleverd.
Bij de registratie van ons adres in Thailand in de Basisregistratie Personen (BRP) en de nieuwe Registratie Niet-Ingezetenen (RNI) is echter een foutje geslopen.

Dus ik denk ik bel die gemeente eens om dit recht te trekken, dat bleek te simpel gedacht. :mrgreen:
Er zijn maar 18 gemeentes met inschrijfvoorzieningen, meld u zich daar maar.
Dan maar eens met mijn geboorteplaats gebeld, Den Haag, lang verhaal kort "we gaan u terugbellen".

Zal verslag doen van de vorderingen, het is ten slotte belangrijke info indien een mede forum lid binnen Thailand gaat verhuizen.
Marcel

hanshu

Re: Wijzigen Thais woonadres in BRP en RNI

#2 Bericht door hanshu » vrijdag 17 oktober 2014, 13:53

We kunnen het al raden Brake........

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Wijzigen Thais woonadres in BRP en RNI

#3 Bericht door brake034 » vrijdag 17 oktober 2014, 14:00

Vertel Hanshu??
Marcel

hanshu

Re: Wijzigen Thais woonadres in BRP en RNI

#4 Bericht door hanshu » vrijdag 17 oktober 2014, 14:35

brake034 schreef:Vertel Hanshu??
Ik doel op het"we gaan u terugbellen" Dat is overal ter wereld hetzelfde.
Tegenwoordig kom je als je iets probeert te bellen in allemaal menutjes terecht waarna na 7 keer doorverbonden de verbinding verbroken wordt.
Maar we wachten het af of het terugbellen naar Thailand wat soepeler verloopt. :thumbsup:

Janthai
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2012, 14:39

Re: Wijzigen Thais woonadres in BRP en RNI

#5 Bericht door Janthai » zondag 19 oktober 2014, 03:43

hanshu schreef:
brake034 schreef:Vertel Hanshu??
Ik doel op het"we gaan u terugbellen" Dat is overal ter wereld hetzelfde.
Tegenwoordig kom je als je iets probeert te bellen in allemaal menutjes terecht waarna na 7 keer doorverbonden de verbinding verbroken wordt.
Maar we wachten het af of het terugbellen naar Thailand wat soepeler verloopt. :thumbsup:

Ook al geef je goede adres in th bij het uitschrijven, dan is dat geen enkele garantie dat het ook goed gebruikt wordt.
De buitenlandse adressen passen niet de kadertjes om het adres te digitaliseren , dus men doet maar wat. Net een brief gehad van de blauwe brigade waar bij het land niet in het adres vermeld stond . De brief heeft een wereldreis gemaakt van drie maanden ...Taipei.....Singapore ........Saigon. Het ging om een aanslag van 68 eur. Wat moet je nu doen ? Een normaal gesprek met de heren is niet mogelijk want een brief komt altijd aan volgens hun en dat klopt ook wel. Alleen is nu de invordering in een fase die niet meer omkeerbaar lijkt.

Jan.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wijzigen Thais woonadres in BRP en RNI

#6 Bericht door driver » zondag 19 oktober 2014, 08:36

Janthai schreef:
hanshu schreef:
brake034 schreef:Vertel Hanshu??
Ik doel op het"we gaan u terugbellen" Dat is overal ter wereld hetzelfde.
Tegenwoordig kom je als je iets probeert te bellen in allemaal menutjes terecht waarna na 7 keer doorverbonden de verbinding verbroken wordt.
Maar we wachten het af of het terugbellen naar Thailand wat soepeler verloopt. :thumbsup:

Ook al geef je goede adres in th bij het uitschrijven, dan is dat geen enkele garantie dat het ook goed gebruikt wordt.
De buitenlandse adressen passen niet de kadertjes om het adres te digitaliseren , dus men doet maar wat. Net een brief gehad van de blauwe brigade waar bij het land niet in het adres vermeld stond . De brief heeft een wereldreis gemaakt van drie maanden ...Taipei.....Singapore ........Saigon. Het ging om een aanslag van 68 eur. Wat moet je nu doen ? Een normaal gesprek met de heren is niet mogelijk want een brief komt altijd aan volgens hun en dat klopt ook wel. Alleen is nu de invordering in een fase die niet meer omkeerbaar lijkt.

Jan.
Kopie maken van die omzwervingen en dan toch contact zoeken met de blauwe brigade hetzij per email of telefoon of via bijv mensen in Nederland die je kent en dan maar hopen dat ze je begrijpen en dat ze zien dat de huidige invordering niet geheel correct is omdat jij van niets wist.
Dat haal ik nu uit je bericht althans.

gr driver

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Wijzigen Thais woonadres in BRP en RNI

#7 Bericht door brake034 » maandag 03 november 2014, 13:39

Jaha, we bellen u terug....niet! :mrgreen:

Overigens hebben ook Thaise instellingen en bedrijven daar wat moeite mee, ze beloven het wel, maar doen het vervolgens niet.
In Thailand verwacht ik het dus, maar het valt me van de gemeente Den Haag tegen!

Ga over een week of twee-drie wel weer eens bellen, heb tenslotte nog wat jaren te gaan hier, dat dan weer wel.
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Wijzigen Thais woonadres in BRP en RNI

#8 Bericht door brake034 » zaterdag 22 november 2014, 15:04

Vandaag gecontroleerd op mijnoverheid.nl en wat denkt u? Stilzwijgend gewijzigd naar het juiste adres!!
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wijzigen Thais woonadres in BRP en RNI

#9 Bericht door driver » zaterdag 22 november 2014, 15:09

brake034 schreef:Vandaag gecontroleerd op mijnoverheid.nl en wat denkt u? Stilzwijgend gewijzigd naar het juiste adres!!
Keurig geregeld dus :thumbsup:

gr driver

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Wijzigen Thais woonadres in BRP en RNI

#10 Bericht door brake034 » zaterdag 22 november 2014, 15:32

driver schreef:]Keurig geregeld dus :thumbsup:
gr driver
Yep, eind goed al goed! :mrgreen:
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Wijzigen Thais woonadres in BRP en RNI

#11 Bericht door brake034 » zaterdag 03 januari 2015, 09:12

Sterker nog, ook de post komt nu in Thailand met het juiste adres! :thumbsup:
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”