60 dagen met nieuwe visa regels?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kuhn John
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2014, 18:38

60 dagen met nieuwe visa regels?

#1 Bericht door Kuhn John » dinsdag 07 oktober 2014, 22:44

Hallo allemaal,

Sorry dat ik me niet eerst voorstel en meteen begin met een vraag. Maar ik heb even snel iets wat ik aan jullie voor zou willen leggen.

Zaterdag 18 oktober vertrek ik voor 2 maanden naar Thailand. Of 58 dagen om precies te zijn.
(ik zal rond februari volgend jaar weer heengaan, maar dan een jaar daar thais studeren en ondertussen mijn mogelijkheden daar verkennen qua toekomst. Heb namelijk een zoontje van bijna 1 jaar in Thailand. )

In ieder geval komt het erop neer dat ik vanwege omstandigheden nu op korte termijn daar eerst 58 dagen heen ga. Normaal gesproken
zal ik dan een single entry visum aanvragen voor 60 dagen, maar aangezien de tussentijd om dat te regelen kort is, vroeg ik mij het volgende af; Bij aankomst kun je het gratis 30 dagen visum krijgen en met de nieuwe wetswijziging kun je nu een extension van 30 dagen er later bij kopen. Dat is samen 60 dagen en dan kom ik dus precies uit.
Naar mijn idee volg ik dan precies de nieuwe regelgeving toch?
Echter ben ik bang dat ik bij aankomst niet het 30 dagen visum krijg omdat mijn terugvlucht 58 dagen later is, en je net zult zien dat de nieuwe regels nog niet optimaal doorgecommuniceerd zijn.

Iemand die hier zijn licht op kan laten schijnen?
Ik weet dat ik met een visum hier in Nederland aanvragen het meest safe zit, maar vanwege de omstandigheden zou het mij een hoop stress nu besparen als ik gewoon in Thailand mijn 30 dagen visum krijg en hem later bij de immigration police in Bangkok verleng met die nieuwe 30 dagen regeling voor 1.900 bath.

Alvast bedankt voor het meedenken en jullie reacties!

Groeten
John

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#2 Bericht door Duncan » dinsdag 07 oktober 2014, 23:32

Zaterdag 18 oktober. Vandaag ( woensdag ) is het de 8e. Ga gewoon langs dat consulaat en laat paspoort met visum aangetekend opsturen ( als voor de 18e ophalen een probleem is. Volgens mij kun je het zelfs door iemand anders af laten halen als je dat bij ze aangeeft, mocht het je niet lukken ). Heb je ook geen gemier met de vliegmaatschappij of bij binnenkomst ( of tijdens de visumrun ) in Thailand.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#3 Bericht door stevenl » woensdag 08 oktober 2014, 03:54

Echter ben ik bang dat ik bij aankomst niet het 30 dagen visum krijg omdat mijn terugvlucht 58 dagen later is, en je net zult zien dat de nieuwe regels nog niet optimaal doorgecommuniceerd zijn.
De nieuwe regelbetreft enkel visumextensie. Voor een visumvrije entree zijn de regels niet veranderd: officieel is een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dage gewijzigd. Heel vaak kom je toch wel weg zonder dat ticket.

Maar je hebt natuurlijk nog tijd genoeg om gewoon een visum aan te vragen.

hanshu

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#4 Bericht door hanshu » woensdag 08 oktober 2014, 07:20

Kuhn John schreef:
Ik weet dat ik met een visum hier in Nederland aanvragen het meest safe zit, maar vanwege de omstandigheden zou het mij een hoop stress nu besparen als ik gewoon in Thailand mijn 30 dagen visum krijg en hem later bij de immigration police in Bangkok verleng met die nieuwe 30 dagen regeling voor 1.900 bath.

Groeten
John
Ik denk dat het meer stress bespaart door gewoon een T-visum op te halen in A'dam of D'Haag.
Maar afwachten of je aan boord komt of het land in zou mij niks lijken. Bovendien heb je tijd zat en kun je het visum voor 10.- euro extra binnen 3 dagen aangetekend thuis verwachten.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#5 Bericht door Ben » woensdag 08 oktober 2014, 07:27

stevenl schreef:
Echter ben ik bang dat ik bij aankomst niet het 30 dagen visum krijg omdat mijn terugvlucht 58 dagen later is, en je net zult zien dat de nieuwe regels nog niet optimaal doorgecommuniceerd zijn.
De nieuwe regelbetreft enkel visumextensie. Voor een visumvrije entree zijn de regels niet veranderd: officieel is een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dage gewijzigd. Heel vaak kom je toch wel weg zonder dat ticket.

Maar je hebt natuurlijk nog tijd genoeg om gewoon een visum aan te vragen.

News > Local News Tourists get extended visas


Published: 27 Aug 2014 at 18.35 | Viewed: 50,963 | Comments: 29 Online news: Local News Writer: Chaloempong Phanthupo -+ The Immigration Bureau has approved a new regulation that...

Please credit and share this article with others using this link:http://www.bangkokpost.com/news/local/4 ... nded-visas. View our policies at http://goo.gl/9HgTd and http://goo.gl/ou6Ip. © Post Publishing PCL. All rights reserved.
That will mean holidaymakers from 49 countries who enter Thailand under a 30-day visa exemption can stay for 60 days. Visitors entering on the 60-day tourist visa are still eligible for the extra stay... The extension will cost 1,900 baht




Extended (verlengd )
Extension of Exemption maakt wel veel uit, ik lees duidelijk een Exemption (Vrijstelling )
Extension (uitbreiding) Dus welk woord is nu het goede? en waarvoor is het . :?

Zover ik er op uit kan maken is een Exemption een Vrijstelling en dus een Visa on Arival ,30 dagen vrij.
En kan extended (verlengd) worden tegen 1.900 bath betaling bij de Immigratie Thailand .

Wie het anders ziet mag het zeggen ,graag!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#6 Bericht door stevenl » woensdag 08 oktober 2014, 07:34

Ben schreef:
stevenl schreef:
Echter ben ik bang dat ik bij aankomst niet het 30 dagen visum krijg omdat mijn terugvlucht 58 dagen later is, en je net zult zien dat de nieuwe regels nog niet optimaal doorgecommuniceerd zijn.
De nieuwe regelbetreft enkel visumextensie. Voor een visumvrije entree zijn de regels niet veranderd: officieel is een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dage gewijzigd. Heel vaak kom je toch wel weg zonder dat ticket.

Maar je hebt natuurlijk nog tijd genoeg om gewoon een visum aan te vragen.

News > Local News Tourists get extended visas


Published: 27 Aug 2014 at 18.35 | Viewed: 50,963 | Comments: 29 Online news: Local News Writer: Chaloempong Phanthupo -+ The Immigration Bureau has approved a new regulation that...

Please credit and share this article with others using this link:http://www.bangkokpost.com/news/local/4 ... nded-visas. View our policies at http://goo.gl/9HgTd and http://goo.gl/ou6Ip. © Post Publishing PCL. All rights reserved.
That will mean holidaymakers from 49 countries who enter Thailand under a 30-day visa exemption can stay for 60 days. Visitors entering on the 60-day tourist visa are still eligible for the extra stay... The extension will cost 1,900 baht




Extended (verlengd )
Extension of Exemption maakt wel veel uit, ik lees duidelijk een Exemption (Vrijstelling )
Extension (uitbreiding) Dus welk woord is nu het goede? en waarvoor is het . :?

Zover ik er op uit kan maken is een Exemption een Vrijstelling en dus een Visa on Arival ,30 dagen vrij.
En kan extended (verlengd) worden tegen 1.900 bath betaling bij de Immigratie Thailand .

Wie het anders ziet mag het zeggen ,graag!
Klopt Ben, er kan voor 30 dagen worden verlengd.

Maar dat maakt niets uit voor de entree regels: 30 dagen visum exempt indien aankomst door de lucht, vliegticket naar buiten Thailand vereist. En dat kan dan verlengd worden, was 7 nu voor 30 dagen.

Dit heeft niets te maken met visa on arrival overigens, dat is iets heel anders.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#7 Bericht door Ben » woensdag 08 oktober 2014, 07:38

Oke Steven dan lezen en begrijpen we hetzelfde .

Was zelf ook even :? aangezien ik binnenkort een familie daar gebruik van laat maken .
Wel zo handig .
Amterdam ook verder dan de Immigratie hier . :D

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#8 Bericht door Loe » woensdag 08 oktober 2014, 09:31

Tijd genoeg om een toeristen visum voor 60 dagen aan te vragen, wanneer je zelf geen tijd hebt kun je het iemand anders laten doen en terug laten sturen per aangetekende post. Zie voor de juiste papieren en machtiging de website van het Thais consulaat.

Gebruikersavatar
Kuhn John
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2014, 18:38

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#9 Bericht door Kuhn John » woensdag 08 oktober 2014, 20:03

Ik heb vandaag toch nog maar even contact gehad met het consulaat in Amsterdam.
En dezelfde vraag aan hun voorgelegd.

Dat ik dus in totaal 58 dagen in Thailand blijf (niet tussentijds uitreis dus)
en bij aankomst gebruik wil maken van het visa on arrival en het dan later met die 30 dagen wil verlengen.
Ik kreeg een reactie terug van het consultaat dat dit correct is en dus WEL kan.
Als ik deze mail van het consultaat uitprint waarin ze het zelf bevestigen, dan zit ik gewoon safe toch?
Dear sir/madam,

It’s correct.

Please kindly find more information on the following website http://www.immigration.go.th/nov2004/en/base.php

To Apply for an extension of stay, please contact the immigration office when you are in Thailand.

Kind regards,

RTCG
Ik woon zelf in Groningen dus a'dam is niet naast de deur voor mij.
En helemaal als het op deze nieuwe manier makkelijker kan....

Of begrijp ik het toch allemaal verkeerd?

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#10 Bericht door KhunSugar » woensdag 08 oktober 2014, 22:05

Het is allemaal correct.

Behalve... dat u Thailand niet binnen komt op basis van een 'Visa on Arrival' maar gewoon zonder visum, u komt Thailand binnen met een 'visa exemption' of visumvrijstelling. En het is juist het verblijfsrecht van 30 dagen wat je met een visumvrijstelling krijgt die men bij de Thaise immigratie tegen 1900 baht kan laten verlengen voor nog eens 30 dagen.

Reizigers die op voorhand weten dat ze langer dan 30 dagen in Thailand willen verblijven zal ook ik aanraden een Toeristenvisum aan te vragen bij een Thaise ambassade of consulaat. Maar het bovenstaande kan sinds 29 augustus 2014 ook.

Het spreekt voor zich dat het nu even wachten is tot iemand de nieuwe regelgeving heeft uitgetest en zijn ervaring neerschrijft. De grensposten en luchtvaartmaatschappijen zouden op de hoogte zijn van de nieuwe regels, nu nog uitkijken of het in de praktijk zo geolied loopt als het geschreven staat.

KS [|)

Gebruikersavatar
Kuhn John
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2014, 18:38

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#11 Bericht door Kuhn John » woensdag 08 oktober 2014, 23:02

Ja dit is dus zoals ik het ook exact interpreteer.
Maar dan is er voor een verblijf van 60 dagen dus een dubbele mogelijkheid nu;
Een single entry visa van 60 dagen OF 30 dagen bij aankomst + 30 dagen verlengen.

Ik begrijp je standpunt wel, om van tevoren een visum te regelen.
Maar in mijn geval kost heen en weer Amsterdam naast de tijd die ik kwijt ben,
ongeveer €60 brandstof + €30 visum + €10 retour sturen = €100
Als ik dan voor de helft van dat bedrag in Bangkok een verlenging kan krijgen,
en dan alsnog compleet legaal de nieuwe regelgeving volg, dan valt daar ook
wel iets voor te zeggen toch?

Zal in ieder geval morgen nog eens telefonisch contact opnemen met de ambassade om het
compleet helder te krijgen. Het antwoord zal ik hier dan delen.

Overigens, het is niet zo dat ik opzoek ben naar "de moeilijkste weg". Maar financieel en qua tijd
zal deze manier (als het inderdaad kan) veel logischer zijn voor mij.
Dus waarom een nieuwe regelgeving niet gebruiken, als dat in sommige gevallen handiger is?

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#12 Bericht door KhunSugar » donderdag 09 oktober 2014, 01:14

Kuhn John schreef:Ja dit is dus zoals ik het ook exact interpreteer.
Maar dan is er voor een verblijf van 60 dagen dus een dubbele mogelijkheid nu;
Een single entry visa van 60 dagen OF 30 dagen bij aankomst + 30 dagen verlengen.

Ik begrijp je standpunt wel, om van tevoren een visum te regelen.
Maar in mijn geval kost heen en weer Amsterdam naast de tijd die ik kwijt ben,
ongeveer €60 brandstof + €30 visum + €10 retour sturen = €100
Als ik dan voor de helft van dat bedrag in Bangkok een verlenging kan krijgen,
en dan alsnog compleet legaal de nieuwe regelgeving volg, dan valt daar ook
wel iets voor te zeggen toch?

Zal in ieder geval morgen nog eens telefonisch contact opnemen met de ambassade om het
compleet helder te krijgen. Het antwoord zal ik hier dan delen.

Overigens, het is niet zo dat ik opzoek ben naar "de moeilijkste weg". Maar financieel en qua tijd
zal deze manier (als het inderdaad kan) veel logischer zijn voor mij.
Dus waarom een nieuwe regelgeving niet gebruiken, als dat in sommige gevallen handiger is?
Ik heb alle begrip voor kosten en afstand. U hoeft de ambassade niet nog meer te laten verhelderen, die regel is er, is reeds in voege...helderder dan helder kan niet [$)
Indien u blijft twijfelen aan de nieuwe 30 + 30 regel moet u de kosten en de afstand naar Amsterdam + de verloren tijd erbij nemen. Die regel bestaat immers al langer dan 29 augustus, echter voordien was het 30 + 7.

KS [|)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#13 Bericht door stevenl » donderdag 09 oktober 2014, 03:49

Ambassade/consulaat gaat uit van de praktijk: er wordt door immigratie niet gecontroleerd op een uitreisticket.

Officiele regels, waar de luchtvaartmaatschappijen zich aan hebben te houden: vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen vereist.
Dus waarom een nieuwe regelgeving niet gebruiken, als dat in sommige gevallen handiger is?
Tuurlijk kun je daar gebruik van maken, hou alleen wel rekening met mogelijke problemen bij inchecken. Je voldoet namelijk niet aan de regels voor een visumvrije entree.

hanshu

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#14 Bericht door hanshu » donderdag 09 oktober 2014, 06:36

Niets is vervelender dan met je koffer op schiphol staan en niet mee mogen....Moet je ter plekken nog even een retourvlucht naar KL boeken...Daar gaat je winst.

hanshu

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#15 Bericht door hanshu » donderdag 09 oktober 2014, 06:57

Als je snel bent kun je het spul ook naar mij toe sturen aangetekend.Ik moet toch naar het consulaat voor mijn eigen visum.
Geen moeite om die aanvraag van jou daar gelijk af te geven.
:happyno:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”