60 dagen met nieuwe visa regels?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#16 Bericht door joepattaya » donderdag 09 oktober 2014, 07:57

Het enige probleem kun je krijgen bij het inchecken, omdat je verblijf langer duurt dan de toegestane 30 dagen mits de luchtvaartmij op de hoogte is van de wijziging. Misschien inderdaad zinvol om het 1 en ander uit te printen.

Binnenkomst in Thailand is geen probleem........daar wordt in principe nooit gevraagd naar een retourticket al willen ze nog wel eens vragen hoe lang je blijft.

Gebruikersavatar
Kuhn John
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2014, 18:38

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#17 Bericht door Kuhn John » donderdag 09 oktober 2014, 10:32

Zojuist heeft een goede vriendin van mij die zelf werkzaam is bij een groot internationaal bedrijf in BKK en daar o.a de visa voor alle expats regelt, contact opgenomen met het Immigration Office in BKK.
Die hebben het volgende verhelderd aangaande de nieuwe regelgeving;

Voor reizigers die aankomen vanuit Nederland zonder visa;
30 dagen + eenmalig 30 dagen verlengen.
Voor reizigers met bijvoorbeeld een single tourist entry;
60 dagen + eenmalig 30 dagen verlengen.

90 dagen blijven met een single entry tourist visa is dus ook een nieuwe optie.



Overigens; de luchtvaartmaatschappij kan mij toch niet weigeren op het moment dat ze zelf een verouderde
regelgeving hanteren?
Ik heb bovendien dan een uitgeprint mailcontact van de thaise ambassade bij mij, waarin de kwestie wordt bevestigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#18 Bericht door stevenl » donderdag 09 oktober 2014, 11:00

Helaas blijf je continue entree met verblijf verwarren.

Entree: tourist visa (60 dagen) of visumvrij (30 dagen indien aankomst door de lucht). Voor visumvrij is vliegticket naar buiten Thailand officieel vereist.
Verblijf: zowel visam als visumvrije entree kan met 30 dagen worden verlengd (was voor visum altijd al het geval, visumvrij was 7 dagen verlenging).

Dus: 90 dagen met single entry is geen nieuwe optie, dat was altijd al mogelijk. En nogmaals dus: de luchtvaartmaatschappij hanteert geen oude regels, maar de entreeregels, met verblijf hebben zij niets te maken, alleen met entree. En die entreeregels zijn NIET gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kuhn John
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2014, 18:38

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#19 Bericht door Kuhn John » donderdag 09 oktober 2014, 11:41

Dankjewel voor je reactie Steven, dat voor een single entry altijd al +30 dagen mogelijk was wist ik niet.

1 ding blijft mij dan toch onduidelijk;
Je spreekt bij een entree zonder visum (30 dagen aankomst door de lucht) over het feit dat een ticket buiten Thailand vereist is.
Echter staat op de website van het consulaat in Amsterdam "U hebt geen retourticket nodig".
http://www.royalthaiconsulateamsterdam. ... stellingen

Op welke grond kan de vliegtuigmaatschappij mij dan nog weigeren?
Wie weet blijf ik maar 25 dagen in Thailand en ga dan over land naar Cambodia om uiteindelijk vanuit
Phnom Penh terug te vliegen naar Bangkok en vanaf daar terug naar Nederland.
(Dan zou ik dus niet meer dan 30 dagen blijven in dit voorbeeld)

Het Thaise consulaat geeft op haar website zelf aan dat ongeacht een retourticket of niet, ze die 30 dagen
vrijsteling geven.
Ook de immigration in BKK bevestigd dit.
Ze vertellen mij bovendien dat ik beter 60 dagen in Thailand kan blijven (met behulp van verlenging) dan dat ik tussentijds Thailand verlaat. Omdat ze dan WEL moeilijk kunnen gaan doen waarom ik 2 keer kort achter elkaar binnen kom zonder visum.

Snap ik het nu niet meer?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#20 Bericht door Ben » donderdag 09 oktober 2014, 14:03

Kuhn John schreef:Dankjewel voor je reactie Steven, dat voor een single entry altijd al +30 dagen mogelijk was wist ik niet.

1 ding blijft mij dan toch onduidelijk;
Je spreekt bij een entree zonder visum (30 dagen aankomst door de lucht) over het feit dat een ticket buiten Thailand vereist is.
Echter staat op de website van het consulaat in Amsterdam "U hebt geen retourticket nodig".
http://www.royalthaiconsulateamsterdam. ... stellingen

Op welke grond kan de vliegtuigmaatschappij mij dan nog weigeren?
Wie weet blijf ik maar 25 dagen in Thailand en ga dan over land naar Cambodia om uiteindelijk vanuit
Phnom Penh terug te vliegen naar Bangkok en vanaf daar terug naar Nederland.
(Dan zou ik dus niet meer dan 30 dagen blijven in dit voorbeeld)

Het Thaise consulaat geeft op haar website zelf aan dat ongeacht een retourticket of niet, ze die 30 dagen
vrijsteling geven.
Ook de immigration in BKK bevestigd dit.
Ze vertellen mij bovendien dat ik beter 60 dagen in Thailand kan blijven (met behulp van verlenging) dan dat ik tussentijds Thailand verlaat. Omdat ze dan WEL moeilijk kunnen gaan doen waarom ik 2 keer kort achter elkaar binnen kom zonder visum.

Snap ik het nu niet meer?

Dat bedoeld Steven niet .

Het punt is dat er mensen zijn die een ticket boeken waarvan de retourdatum over de 30 dagen is.
en in de tussentijd een visa run maken .
In principe kan dat niet volgens de regels van vliegtuigmaatschappijen.
En kunnen ze je op basis daarvan weigeren mits je een uitreisticket kunt tonen voor verloop van de 30 dagen .
Kun je dat niet ,zou je in principe een geldig Visum moeten tonen voor verrek bij overschrijding van de 30 dagen.

De Thaise immigratie heeft in principe niets met de regels van vliegtuigmaatschapijen te maken .
En andersom ook niet .

Gebruikersavatar
Kuhn John
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2014, 18:38

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#21 Bericht door Kuhn John » donderdag 09 oktober 2014, 14:15

Ik begrijp je helemaal Ben.

Maar van de regels begrijp ik niets meer.
In dit geval hanteert de vliegtuigmaatschappij dus WEL haar eigen regels.
Want de thaise immigratie geeft duidelijk aan dat men NIET middels een ticket
aan hoeft te geven dat men binnen 30 dagen het land verlaat.
Je kunt ook via land thailand verlaten of een "extension" in Bangkok regelen (zonder te verlaten).

Lijkt mij een kwestie van een vliegtuigmaatschappij die de regels niet 1 op 1 overneemt zoals
die immers zelf beschreven zijn door het land in kwestie.

Op dit moment kan dan toch vanwege de vliegmaatschappij, niemand gebruik maken van 60 dagen zonder visum.
Terwijl het immigration office in BKK dit zelf aanbeveelt aan mij en zegt dat dit beter is dan over land of lucht een "visa-run"
te maken.
Over een tourist visum van tevoren aanmaken spreken ze daar niet. Omdat dit met die wetswijziging niet meer nodig is, wordt
mij verteld.

Zucht......

hanshu

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#22 Bericht door hanshu » donderdag 09 oktober 2014, 14:39

Het probleem zou niet bestaan als Thailand de entry zou wijzigen in 60 dagen visumvrij.In dat geval volgen de vliegmaatschappijen. Maar dat hebben ze niet gedaan...ze hebben slechts de verblijfsduur via een verlenging verruimd.
Maar dat was voorheen al mogelijk 7 dagen, en nu dus 30.

Gebruikersavatar
YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 64
Lid geworden op: zondag 12 augustus 2012, 13:57
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#23 Bericht door YankeeDoodle » donderdag 09 oktober 2014, 14:47

En zo heb je altijd de "wijzen" en de "eigenwijzen".............
Op je bek vallen is een HEERLIJKE manier om te leren van je fouten :clap:

"Mijn vriendin BKK".......... "Volgens de website van TH consulaat"..............
(en de vele, vele wijze raad hier op het forum)

..........tot slot: "Zucht........" :crazy:

Zoals de agenten in de USA vaak zeggen: "If you are looking for trouble, Sir... you can get it, if you want...."
Laatst gewijzigd door YankeeDoodle op donderdag 09 oktober 2014, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

Gebruikersavatar
Kuhn John
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2014, 18:38

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#24 Bericht door Kuhn John » donderdag 09 oktober 2014, 14:53

Ja klopt hans.

Maar dan blijft het toch raar dat ze mij iets aanbevelen wat eigenlijk niet kan.
Ik heb nog via die vriendin in BKK het nummer gekregen van een engels-sprekende medewerkster
van het Immigration office en daarmee gebeld.
Die zei zelfs "noooo, no need. Why wan't to do that? You get 30 day when arrive and come office for 30 day stamp"
toen ik zei dat ik dan maar gewoon wel naar amsterdam zou gaan om alsnog een visum te regelen.

Het blijft een rare kwestie vind ik. Want het heeft niet zoveel met eigenwijs zijn te maken als het bestuurlijk orgaan
in Thailand je zelf iets aanraadt.

Toch maar een ochtendje Amsterdam dan om gezeik van de vliegmaatschappij te voorkomen......

Gebruikersavatar
YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 64
Lid geworden op: zondag 12 augustus 2012, 13:57
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#25 Bericht door YankeeDoodle » donderdag 09 oktober 2014, 15:07

......of zoals mijn oude vader (God hebben zijn ziel) altijd zei: "Wie niet wil horen, moet maar voelen.........."
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

hanshu

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#26 Bericht door hanshu » donderdag 09 oktober 2014, 15:09

Kuhn John schreef:Ja klopt hans.

Maar dan blijft het toch raar dat ze mij iets aanbevelen wat eigenlijk niet kan.
Ik heb nog via die vriendin in BKK het nummer gekregen van een engels-sprekende medewerkster
van het Immigration office en daarmee gebeld.
Die zei zelfs "noooo, no need. Why wan't to do that? You get 30 day when arrive and come office for 30 day stamp"
toen ik zei dat ik dan maar gewoon wel naar amsterdam zou gaan om alsnog een visum te regelen.

Het blijft een rare kwestie vind ik. Want het heeft niet zoveel met eigenwijs zijn te maken als het bestuurlijk orgaan
in Thailand je zelf iets aanraadt.

Toch maar een ochtendje Amsterdam dan om gezeik van de vliegmaatschappij te voorkomen......
Heb je het nu tegen yankeedoodleHans of tegen mij?
Ik sta er niet van te kijken dat iemand in bangkok van de immigratie geen benul heeft dat men jou in amsterdam laat staan.
Die mensen die niet mee mogen ziet hij nooit aankomen in zijn wereldje. :happyno: :happyno:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#27 Bericht door Ben » donderdag 09 oktober 2014, 15:12

Thailand heeft getracht de inkomsten te verhogen d.m.v een mogelijkheid te creeren
voor toeristen langer te blijven dan die 30 dagen ,echter niet luchtvaart maatschappijen van te voren in te lichten over deze regels.

Vliegmaatschappijen regels!
1 je plant een vlucht naar Thailand zonder visa ! je mag dan 30 dagen blijven en de terugvlucht moet dan binnen die 30 dagen zijn .Geen visa Nodig dus !
2 je plant een vlucht langer dan 30 dagen met een terugvlucht of vervolg vlucht die binnen 30 dagen garandeerd dat je Thailand verlaat .Geen Visa Nodig dus !.
3 je plant een vlucht langer dan 30 dagen en de terugvlucht overschreid de 30 dagen .Dan heb je een visa Nodig!

Thailand regels,
1 Je mag 30 dagen blijven ! zonder visa , je kan of je visa verlengen
binnen Thailand voorheen 7 dagen Nu 30 dagen en daarna moet je Thailand verlaten.
Je ticket Up to you! Niet het probleem van Thailand.

Je mag 30 dagen blijven in Thailand.
Met een visa (diverse mogelijkheden)! Je mag blijven tot einde visa of weer verlengen .
Je ticket .Up to you! Niet het probleem van Thailand.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#28 Bericht door Ben » donderdag 09 oktober 2014, 15:14

Tip van de dag !

Om het 100 % te tackelen dat ze je niet wijgeren.

Ticket reservation!

hanshu

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#29 Bericht door hanshu » donderdag 09 oktober 2014, 15:15

Ik denk dat het nu wel duidelijk is...

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#30 Bericht door stevenl » vrijdag 10 oktober 2014, 03:45

Kuhn John schreef:Ja klopt hans.

Maar dan blijft het toch raar dat ze mij iets aanbevelen wat eigenlijk niet kan.
Ik heb nog via die vriendin in BKK het nummer gekregen van een engels-sprekende medewerkster
van het Immigration office en daarmee gebeld.
Die zei zelfs "noooo, no need. Why wan't to do that? You get 30 day when arrive and come office for 30 day stamp"
toen ik zei dat ik dan maar gewoon wel naar amsterdam zou gaan om alsnog een visum te regelen.

Het blijft een rare kwestie vind ik. Want het heeft niet zoveel met eigenwijs zijn te maken als het bestuurlijk orgaan
in Thailand je zelf iets aanraadt.

Toch maar een ochtendje Amsterdam dan om gezeik van de vliegmaatschappij te voorkomen......
Zie mijn eerdere reactie:
"Ambassade/consulaat gaat uit van de praktijk: er wordt door immigratie niet gecontroleerd op een uitreisticket.

Officiele regels, waar de luchtvaartmaatschappijen zich aan hebben te houden: vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen vereist."

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”