Toekomst van dit forum?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 64
Lid geworden op: zondag 12 augustus 2012, 13:57
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Toekomst van dit forum?

#1 Bericht door YankeeDoodle » zaterdag 20 september 2014, 23:18

Heb de afgelopen week veel tijd, heel veel tijd besteed aan het doorlezen van het forum op voor mijn situatie belangrijke punten en natuurlijk ook andere onderwerpen. Je kunt hier tot aan je uitvaart mee toe, zo lijkt het wel................

Maar ik wil toch even iets kwijt.

Het valt mij op, zoals gebruikelijk op een forum (ben ook forumbeheerder geweest, met de nadruk op "geweest") dat zeer ervaren schrijvers/leden worden gebetweterd door nieuwelingen, dagjesmensen, onbenullen, trollen etc. en besluiten te stoppen met belangrijke topics of hun gewaardeerde reacties.

Dat is niets nieuws, heb je overal op elk forum en het verschijnsel zal nooit verdwijnen, OF er moeten standvastige moderators en EEN (1) beheerder zijn die het beleid maakt en ook uitvoert, of door zijn moderators LAAT uitvoeren.
Zonder dat is een forum uiteindelijk ten dode opgeschreven, dat heb ik in mijn IT-leven van de afgelopen 20 jaar al tientallen keren gezien.
Iemand volledig in de ban doen en voorgoed van het forum gooien is één ding, maar er is niets mis met het voetbalsysteem van gele en rode kaarten (misschien voor tijdelijk, dat werkt goed).

Er is nog een ander probleem dat speelt. Sommige leden wonen al jaren en jaren en jaren in Thailand en weten waar ze over praten: over Thailand en ook nog de NL kant van de zaken.
Maar er zal op het forum toch een zekere acceptatie dienen te bestaan voor sommige mensen, misschien nieuw op dit forum (of alleen voor een eenmalige vakantie naar TH) of anderszins, die OOK nog over andere capaciteiten beschikken of hele andere plannen hebben, of misschien ook wel ervaringen kennen van andere landen waar veel NL-expats/pensionado's wonen.

Soms besluit iemand voorgoed naar TH te emigreren, met of zonder O-visum, of op een rubberboot vanuit zee, met minimale middelen, of juist een miljoen dollar op een verre bankrekening.
Misschien keert hij/zij weer terug naar NL, of stapt op zijn zeilboot om het "een landje verderop" te proberen.
Wie zal het weten, het is erg moeilijk te oordelen over wat zich achter het voordeur van de buurman afspeelt.....

Wederzijds respect is de belangrijkste factor op een forum en het moet mij van het hart dat sommige "leden", zoals op vele fora, alleen maar reageren om te reageren. Dat lokt dus discussie uit, die in 99% van de gevallen eindigt in ruzie op papier en een soort patstelling waar niemand iets mee opschiet.
Neem maar eens een willekeurig topic op EEN forum, lees het eerste, oorspronkelijk start-bericht en lees dan het laatste bericht.
Vaak is daar geen touw aan vast te knopen en bestaat er geen enkel verband meer.

Beheerder en moderators, let op Uw saeck. Het zou echt DOODzonde zijn van dit (voor heel veel mensen) zo belangrijke forum als het langzaam maar zeker doodbloedt.
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Toekomst van dit forum?

#2 Bericht door trangerkuda » zondag 21 september 2014, 03:01

YankeeDoodle, ik ben het eens met je eens, dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van dit forum aan het afnemen is en dat wanneer er niet spoedig maatregelen genomen worden, een 'natuurlijke' dood onontkomelijk is.

Jammer genoeg heb ik echter nimmer kunnen constateren, dat moderators/beheerder of hoe je verantwoordelijken voor een forum ook wilt betitelen, de moed en/of wil hebben om er iets aan te doen. Ik krijg de indruk, dat het hen eigenlijk niet (meer) interesseert.

Het lijkt wel, dat men zich er zich bij neergelegd heeft, dat dit forum - zoals je het verwoordt - 'uiteindelijk ten dode is opgeschreven'.

Verder ben ik van mening, dat waar je schrijft, dat ervaren schrijvers/leden worden gebetweterd door nieuwelingen, dagjesmensen, onbenullen, trollen etc. onder etc. een paar individuen schuil gaan, die BEWUST bezig zijn om het forum om zeep te helpen.

Des te schrijnender is het, dat moderators/beheerder daartegen geen enkele actie ondernemen.

Ook ik denk, dat het doodzonde zou zijn wanneer dit forum langzaam - inmiddels al niet zo langzaam meer naar mijn idee - maar zeker zou doodbloeden.

Dat zou zeker jammer zijn. Echter wanneer bij de voor het forum verantwoordelijken de wil ontbreekt om daar iets tegen te doen, dan moeten we dat maar beschouwen als een evolutieproces.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Toekomst van dit forum?

#3 Bericht door Hua Thale » zondag 21 september 2014, 04:04

Internetforum

Een internet- of discussieforum, meestal gewoon forum is een online discussieruimte tussen verschillende gebruikers. Deze gebruikers plaatsen langere berichten en kunnen 'asynchroon' met elkaar overleggen; de bijdrages worden gearchiveerd en de discussie kan over een langere periode verder gaan. Internetfora verschillen hiermee van andere discussiemogelijkheden ..............


Volgens deze informatiebron wikipedia

Dit forum scheelt weinig tot niks met andere forum's heren.
Van totale onzin prietpraat tot betrouwbare info die men ten alle tijden zelf zal moeten controleren of met een knipoog moet benaderen.
Dat de Moderatie ruimdenkend is, is vaak prettig soms ook niet zoals zeer kort geleden of zelfs nu duidelijk is.
Afspiegeling van de maatschappij sommige leren nooit de meeste doen hun best.

Voor YankeeDoodle het verleden is niet zo belangrijk de geschiedenis herhaalt zich en kan alleen maar WEER opgeschreven worden anno 2014.
In het algemeen het aantal berichten van leden hoeft ook echt niet zoals Prajak te zijn in het verleden maar een bijdrage dat je denkt wie is dat ook al weer en dan vooral het basis punt van een forum daarna snel vergeten ja och......................
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Toekomst van dit forum?

#4 Bericht door Gardensafari » zondag 21 september 2014, 07:25

Ik vind dat de moderatie terughoudend moet zijn, want de moderator is in dienst van de LEDEN van het forum.
Niet de beheerder of de moderatie maken het forum, maar de leden.
Wel heb ik altijd gepleit voor een actief beleid als het gaat om echt belangwekkende topics: zet die apart en vermijdt daar ongein.
Je zou eigenlijk aparte moderators moeten hebben voor belangrijke onderwerpen als emigratie naar Thailand en emigratie naar Nederland.
En die topics zou je schoon moeten houden en up-to-date: een helse klus.
Voor de rest: lama leuteren, alleen de incidentele echte troll verwijderen.
Hoewel we daar in het verleden toch eigenlijk ook wel van genoten hebben, hè Boris?

En verder: dit forum heeft periodes gekend met heel veel bijdragen per dag en periodes waarin het stil was.
Ik zie het voorlopig nog geen stille dood sterven. En als dat zo is, dan komt er wel weer een alternatief. Zo belangrijk is een forum nou ook weer niet.
Al denkt de beheerder/moderator die er veel tijd in stopt er anders over :worshippy:
Laatst gewijzigd door Gardensafari op zondag 21 september 2014, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Toekomst van dit forum?

#5 Bericht door carpediem » zondag 21 september 2014, 07:50

Zo is dat Gardensafari
pluk de dag (carpediem)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Toekomst van dit forum?

#6 Bericht door driver » zondag 21 september 2014, 09:00

Wat ik al eerder gezegt heb blijf ik bij...Een forum is maar een forum en wordt gedragen door diegenen die er te gast te zijn.
Veelschrijvers/sters of dagjesmensen het zijn allemaal gasten en geen beheerders/sters.
En dat er ook hier net als elders mensen opstappen, zich gepasseerd voelen, betweterig zijn, hun gelijk willen halen het zij zo dat voorkom je op geen enkel forum.
Stil, druk...ook dat gebeurt nu eenmaal en wat draadjes starter aangeeft zal ongetwijfeld op wat punten correct zijn maar ik vindt het niet de moeite waard een discussie op te starten over het welzijn en de toekomst van dit forum of over mensen die om wat voor reden dan ook zijn afgehaakt.

Passanten dat zijn we of blijvers/sters en meer is het niet .

Wil je meer, wil je invloed, wil je een ego opvijzelen oid wat ik hier ook regelmatig zag bij personen ...begin dan zelf een Thailand forum en ervaar hoe moeilijk het is om dat draaiende te houden naar ieders zin.
Dit forum draait m.i nog wel lekker door en er komen toch ook weer nieuwelingen bij die wat te melden hebben denk ik.
Ervaren Thailand gangers die afgehaakt zijn dat klopt en ja...de goede info die ze hadden is een gemis hier maar ze stappen om wat voor reden dan ook zelf op en ze kunnen ook weer terug komen als ze willen zo moeilijk is het m.i allemaal niet.

En ja, ik denk simpel en leef simpel en schrijf het ook simpel maar alle info die ik wil hebben vindt ik hier nog steeds het zij hier of via een pm of telefoontje dus voor mij is dit forum nog steeds een goed forum tot nu toe en daarom zit ik hier nog steeds.

gr driver

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Toekomst van dit forum?

#7 Bericht door KhunSugar » zondag 21 september 2014, 09:16

Dit forum heeft een schat aan informatie net als het gelijknamig BE forum.
Jammer genoeg staat er nog een grotere schat aan geleuter op dat in feite niets met het doel van het forum te maken heeft.
Beneden de moerdijk zijn we begonnen met archiveren en de belangrijke topics te reanimeren en te actualiseren, het is daar niet anders.

Leden die anderen wegpesten zijn losers, vanaf het moment dat je persoonlijk wordt en onder de gordel mept vlieg je er bij ons al dan niet tijdelijk uit.

nog een prettig weekend

KS

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Toekomst van dit forum?

#8 Bericht door driver » zondag 21 september 2014, 09:26

KhunSugar schreef:Dit forum heeft een schat aan informatie net als het gelijknamig BE forum.
Jammer genoeg staat er nog een grotere schat aan geleuter op dat in feite niets met het doel van het forum te maken heeft.
Beneden de moerdijk zijn we begonnen met archiveren en de belangrijke topics te reanimeren en te actualiseren, het is daar niet anders.

Leden die anderen wegpesten zijn losers, vanaf het moment dat je persoonlijk wordt en onder de gordel mept vlieg je er bij ons al dan niet tijdelijk uit.

nog een prettig weekend

KS
Dat stukje over leden wegpesten ect...daar is de moderatie voor om dat in te schatten en in te grijpen vindt ik.
Dat er nu onder de moerdijk opgeschoond wordt in een ander Thailandforum staat natuurlijk weer los van hier .
Je hebt uiteraard gelijk dat leden die andere wegpesten losers zijn maar er zijn ook weggepeste leden die misschien zelf ook niet de makkelijkste waren het verhaal heeft altijd 2 kanten toch ?
Blijft gewoon moeilijk om een forum netjes aan de praat te houden naar ieders zin.

gr driver

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Toekomst van dit forum?

#9 Bericht door Ashley » zondag 21 september 2014, 12:41

Wat driver zegt het is maar een forum.
Als je geen zin hebt om te posten doe je dat niet als je bepaalde zaken niet interresant vind lees je die topics niet, boos worden om reacties van een ander of geïrriteerd raken van bepaalde personen ontgaat mij een beetje, het is een forum....
En je weg laten pesten van een forum.....gewoon loslaten helpt misschien.

En dat gekibbel hier af en toe.....soms zijn het net stel kleuters

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Toekomst van dit forum?

#10 Bericht door Henk Korat » zondag 21 september 2014, 14:46

Dit draadje heeft een groot gehalte van Oude Koeien Uit De Sloot Halen. De leden moeten gewoon doorgaan zoals ze gewend zijn en de moderatie/beheerder moet gewoon handelen zoals in het verleden.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Toekomst van dit forum?

#11 Bericht door KhunSugar » zondag 21 september 2014, 16:16

Ashley schreef:Wat driver zegt het is maar een forum.
Als je geen zin hebt om te posten doe je dat niet als je bepaalde zaken niet interresant vind lees je die topics niet, boos worden om reacties van een ander of geïrriteerd raken van bepaalde personen ontgaat mij een beetje, het is een forum....
En je weg laten pesten van een forum.....gewoon loslaten helpt misschien.

En dat gekibbel hier af en toe.....soms zijn het net stel kleuters
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

KS

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Toekomst van dit forum?

#12 Bericht door KhunSugar » zondag 21 september 2014, 16:27

Henk Korat schreef:Dit draadje heeft een groot gehalte van Oude Koeien Uit De Sloot Halen. De leden moeten gewoon doorgaan zoals ze gewend zijn en de moderatie/beheerder moet gewoon handelen zoals in het verleden.
Net of dit een reactie is van iemand die zich aangesproken voelt 55555

Er is niets verkeerd met wat zelfreflectie, de TS heeft volgens mij wel degelijk een punt. Als ik lees hoe sommigen hier bij regelmaat gepikeerd naast de kwestie reageren en duidelijk de man/vrouw viseren vraag ik mij soms af of we met volwassenen te maken hebben.
Pas op, het is niet eigen aan dit forum alleen op andere fora ervaren we dat ook...trouwens, een kleutertuin kan ook zijn charmes hebben.

KS wai

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Toekomst van dit forum?

#13 Bericht door carpediem » zondag 21 september 2014, 19:17

Ik zie de problemen niet.
Zolang ze niet voor m'n deur staan kunnen ze me voor rotte vis uitschelden of nog erger bedreigen met alles en nog wat, het zegt me allemaal niets zolang ik iemand nooit recht in de ogen heb gezien.
Als ze me wel weten te vinden sta ik m'n mannetje wel. Ik ben voor niemand bang.
Ik zal me dan ook nooit door een ander laten wegsturen.

Ik loop hier op het forum al een tijdje mee en ook aardig wat gepost, soms serieus, soms geleuter en ook wel informatief. Er zijn goede dingen voortgekomen uit het forum. Mensen zijn geholpen, vriendschappen zijn ontstaan en wat nog niet allemaal meer.

Klagen over het forum is een tekortkoming van jezelf. Wil je iets veranderen breng dan iets in wat boeiend is. Ervaringen, foto's e.d.

In al de jaren dat ik nu meedoe met dit forum heb ik nooit problemen gehad die niet oplosbaar waren.

Nog altijd open ik elke dag dit forum en lees nog wel beperkt en meestal met veel genoegen.

Het gaat tenslotte om het gemeenschappelijke wat we hebben en dat is Thailand.
pluk de dag (carpediem)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Toekomst van dit forum?

#14 Bericht door driver » zondag 21 september 2014, 19:48

carpediem schreef:Ik zie de problemen niet.
Zolang ze niet voor m'n deur staan kunnen ze me voor rotte vis uitschelden of nog erger bedreigen met alles en nog wat, het zegt me allemaal niets zolang ik iemand nooit recht in de ogen heb gezien.
Als ze me wel weten te vinden sta ik m'n mannetje wel. Ik ben voor niemand bang.
Ik zal me dan ook nooit door een ander laten wegsturen.

Ik loop hier op het forum al een tijdje mee en ook aardig wat gepost, soms serieus, soms geleuter en ook wel informatief. Er zijn goede dingen voortgekomen uit het forum. Mensen zijn geholpen, vriendschappen zijn ontstaan en wat nog niet allemaal meer.

Klagen over het forum is een tekortkoming van jezelf. Wil je iets veranderen breng dan iets in wat boeiend is. Ervaringen, foto's e.d.

In al de jaren dat ik nu meedoe met dit forum heb ik nooit problemen gehad die niet oplosbaar waren.

Nog altijd open ik elke dag dit forum en lees nog wel beperkt en meestal met veel genoegen.

Het gaat tenslotte om het gemeenschappelijke wat we hebben en dat is Thailand.
Wat jij nu schrijft zo denk ik ook en ik laat me ook door niemand intimideren niet hier en elders en bij me thuis ook niet .

gr driver

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Toekomst van dit forum?

#15 Bericht door Gardensafari » zondag 21 september 2014, 20:32

carpediem schreef:Ik zie de problemen niet.


Het gaat tenslotte om het gemeenschappelijke wat we hebben en dat is Thailand.
Helemaal juist.
Want verder hebben we niets gemeen.
Nederlandse politiek, religie of cultuur: het heeft met Thailand niets te maken.
Is het erg dat daarover oeverloos gediscuzeurd wordt?
Natuurlijk niet, dat moet kunnen.
Een forum waarin alleen over Thaise zaken mag worden geschreven lijkt mij dodelijk saai.
Dus zeuren we vrolijk door.
Laten we de echte Thailand-onderwerpen enigszins serieus houden, dan mogen we elkaar wat mij betreft op off-topic onderwerpen gewoon de tent uitvechten.
En overigens: sommigen hebben het over Thailand omdat ze er wonen.
Ik heb een Thaise vrouw en samen wonen we in Nederland.
Zelfs met Thailand heb ik (nog) niet zo veel, wel met de Thai.
Ook goed toch?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”