Vliegen via Oekraïne

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Vliegen via Oekraïne

#1 Bericht door Farang Baa » vrijdag 18 juli 2014, 14:05

In november vlieg ik naar Bangkok met de Oekraïense maatschappij Ukraine International, met een tussenstop in Kiev.

Moet ik me na het neergeschoten vliegtuig boeven Oost-Oekraïne zorgen gaan maken over mijn veiligheid en/of het wel of niet doorgaan van de vlucht?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Vliegen via Oekraïne

#2 Bericht door RuudThai » vrijdag 18 juli 2014, 14:12

Het luchtruim boven Oekraïne is momenteel gesloten, dus ik vraag me af of dat voor het hele land geldt of alleen voor het rebellengebied. Als dat voor het hele land geldt zijn er ook geen vluchten op Kiev.
Maar misschien zijn over een paar maanden de vijandelijkheden wel over, hetzij door onderhandelingen, hetzij door het neerslaan van de rebellie door het Oekraïense leger.
Dus de actuele ontwikkelingen volgen en contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Vliegen via Oekraïne

#3 Bericht door Farang Baa » vrijdag 18 juli 2014, 14:47

Voor zover ik weet is het luchtruim tot Kiev nog open. Blijft het probleem dat de vlucht Kiev - BKK hoogstwaarschijnlijk wel over oostelijk Oekraïne móet vliegen.

Hmm, gelukkig is het pas in november zover en vlieg ik volgende maand via Abu Dhabi. Ik neem aan dat die vluchten sowieso al via een andere route vliegen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vliegen via Oekraïne

#4 Bericht door driver » vrijdag 18 juli 2014, 15:44

Dit is vlgs mij een eenmalige trieste vergissing geweest die nog heel veel vervolg gaat krijgen wereldwijd dus alle toekomstige burger vluchten zullen m.i ongehinderd daar over heen kunnen vliegen of wat al geopperd is via een andere route.

gr driver

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Vliegen via Oekraïne

#5 Bericht door Jos Flachs » zaterdag 19 juli 2014, 01:31

Da's over 3,5 maanden. Er zal heel wat water door de Dnjepr stromen voor het zo ver is. Het is veel te vroeg om daar voorspellingen over te doen.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Vliegen via Oekraïne

#6 Bericht door Phuket Dragon » zaterdag 19 juli 2014, 14:32

Farang Baa schreef:Voor zover ik weet is het luchtruim tot Kiev nog open. Blijft het probleem dat de vlucht Kiev - BKK hoogstwaarschijnlijk wel over oostelijk Oekraïne móet vliegen.

Hmm, gelukkig is het pas in november zover en vlieg ik volgende maand via Abu Dhabi. Ik neem aan dat die vluchten sowieso al via een andere route vliegen.
Kiev ligt redelijk hoog en zal dus richting het oosten de noordelijke route kunnen volgen en komen ze niet over het rebellen gebied. Ik ben ook vele malen over de zwarte zee en zelfs Turkije gevlogen beide richtingen Europa/Azie en daar ligt Ukraine boven.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”