Welke documenten neem ik mee voor mijn zoon van 1 jaar

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Welke documenten neem ik mee voor mijn zoon van 1 jaar

#1 Bericht door max » maandag 30 juni 2014, 15:46

Hoe zit het eigenlijk, want ik lees hierover wilde verhalen.

Binnenkort reizen mijn vrouw met NL en THAI nationaliteit, mijn zoontje van 1 jaar met NL nationaliteit en ondergetekende naar Thailand. Ik lees op verschillende sites dat een paspoort niet voldoende is maar dat er bijvoorbeeld naar een geboorteakte gevraagd kan worden om kinderhandel te voorkomen. Moet ik extra documenten meenemen of is mijn paspoort (en op punt van vertrek) het Thaise paspoort van mijn vrouw voldoende? (in het Thaise paspoort staat de meisjesnaam van mijn vrouw, in haar NL echtgenote van) Ik heb eigenlijk geen zin in gedonder aan de grens.

Wordt dezelfde controle overigens ook op binnenlandse vluchten gedaan?

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Welke documenten neem ik mee voor mijn zoon van 1 jaar

#2 Bericht door RuudThai » maandag 30 juni 2014, 16:05

Je zoontje (jullie zoontje neem ik aan!) heeft in ieder geval naast de Nederlandse ook de Thaise nationaliteit. Ik zou bij de Thaise ambassade in Den Haag voor hem ook een Thaise geboorteakte laten opmaken en dan gelijk een Thais paspoort aanvragen. Je moet voor die procedures in elk geval een internationale geboorteakte meenemen die ook gelegaliseerd is door het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Als je bij het reizen dan voor alle zekerheid zowel het Nederlandse internationale als het Thaise document bij je hebt zijn er geen problemen te verwachten.

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Welke documenten neem ik mee voor mijn zoon van 1 jaar

#3 Bericht door max » maandag 30 juni 2014, 16:25

Het is inderdaad onze zoon, en ik weet dat ik voor hem de Thaise nationaliteit kan aanvragen, maar dat hebben we nog niet gedaan 'want-dat-heeft-geen-haast' en het is te kort dag om dit alsnog te doen.

De situatie is dus als boven beschreven. Wat ik hierboven niet heb vermeld is dat ik een TR visum heb (waar mijn zoon in staat bijgeschreven??). De vraag blijft dus bestaan: heb ik naast het NL paspoort nog andere documenten nodig of wordt hier niet naar gevraagd?

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Welke documenten neem ik mee voor mijn zoon van 1 jaar

#4 Bericht door stevenl » dinsdag 01 juli 2014, 03:30

Paspoort is voldoende, geboorteakte is alleen nodig als je geen paspoort hebt en kan dan gebruikt worden als identificatie voor binnenlandse reizen.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Welke documenten neem ik mee voor mijn zoon van 1 jaar

#5 Bericht door pong » donderdag 03 juli 2014, 12:24

was gisteren of zo nog in NL op de radio:
Waarschuwing voor ouders die zonder hun partner met kinderen uitreizen. ter voorkoming van ontvoering van het kind, moet dan een getekende verklaring van de partner worden meegenomen, met kopie van ID/pas van die partner. Formulieren kan je downloaden van de site van defensie.nl (NB-dat komt omdat de marechaussee daar onder valt).

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Welke documenten neem ik mee voor mijn zoon van 1 jaar

#6 Bericht door stevenl » vrijdag 04 juli 2014, 03:28

pong schreef:was gisteren of zo nog in NL op de radio:
Waarschuwing voor ouders die zonder hun partner met kinderen uitreizen. ter voorkoming van ontvoering van het kind, moet dan een getekende verklaring van de partner worden meegenomen, met kopie van ID/pas van die partner. Formulieren kan je downloaden van de site van defensie.nl (NB-dat komt omdat de marechaussee daar onder valt).
Goede informatie die misschien beter op een andere plek zou staan, aangezien deze hier niet van toepassing is.

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Welke documenten neem ik mee voor mijn zoon van 1 jaar

#7 Bericht door gerrit11 » zondag 06 juli 2014, 22:18

mijn vrouw is vorige week ook met die kleine van 1.5 jaar erheen gegaan, gewoon ze nl'se en thaise pas meegenomen. ik zag bij de douane controle geen problemen, misschien omdat ik 10 m verderop stond met ze broer maar t was kijken naar ze gezicht en klaar.
wel omdat ie 2 maand gaat ze thaise pas erbij zodat je geen visum nodig hebt.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”