Langer dan 60 dagen. Wat nu?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#61 Bericht door stevenl » donderdag 25 september 2014, 03:49

Farang Baa schreef:Wat is enkele dagen? Als ik één nacht in het buitenland doorbreng, kom ik dan weer visumvrij Thailand binnen? Ik vraag dit omdat ik tijdens mijn volgende vakantie 62 dagen in Thailand zit, te lang voor een toeristenvisum van 60 dagen dus.
Dit is niet duidelijk geformuleerd, de immigratie beambte heeft wat vrijheid nodig.

Voor mijn gevoel is enkele dagen een dag of 2-3, dus ik zou minimaal 2 nachten elders plannen.

Maar waarom verleng je je visum niet gewoon bij een immigratiekantoor in Thailand?

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#62 Bericht door Farang Baa » maandag 29 september 2014, 20:26

Het is uitgeplozen en ik heb beslist: ik ga mijn visum overstayen. Omdat ik slechts twee dagen extra blijf en in de tweede nacht om 1.45 uur mijn Ukraine Int. vlucht vertrekt van BKK, zou ik boeteloos het land moeten kunnen verlaten als ik vóór 12 uur 's nachts door de immigration op het vliegveld ga. Op één dag overstay zou nl. geen boete staan. Dat ik tijdens mijn laatste dag echter geen immigratiebeambte moet tegenkomen, dat mag wel duidelijk zijn!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#63 Bericht door stevenl » dinsdag 30 september 2014, 03:59

Farang Baa schreef:Het is uitgeplozen en ik heb beslist: ik ga mijn visum overstayen. Omdat ik slechts twee dagen extra blijf en in de tweede nacht om 1.45 uur mijn Ukraine Int. vlucht vertrekt van BKK, zou ik boeteloos het land moeten kunnen verlaten als ik vóór 12 uur 's nachts door de immigration op het vliegveld ga. Op één dag overstay zou nl. geen boete staan. Dat ik tijdens mijn laatste dag echter geen immigratiebeambte moet tegenkomen, dat mag wel duidelijk zijn!
Zou kunnen lukken, maar: officieel niet, aangezien je vlucht de 2e dag van overstay vertrekt. Niet het moment van immigratie passeren is bepalend maar dat van vluchtvertrek.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#64 Bericht door driver » dinsdag 30 september 2014, 05:17

Farang Baa schreef:Het is uitgeplozen en ik heb beslist: ik ga mijn visum overstayen. Omdat ik slechts twee dagen extra blijf en in de tweede nacht om 1.45 uur mijn Ukraine Int. vlucht vertrekt van BKK, zou ik boeteloos het land moeten kunnen verlaten als ik vóór 12 uur 's nachts door de immigration op het vliegveld ga. Op één dag overstay zou nl. geen boete staan. Dat ik tijdens mijn laatste dag echter geen immigratiebeambte moet tegenkomen, dat mag wel duidelijk zijn!
Ik lees Ukraine en vlucht...daar heb ik wat over gevraagt en tot nu toe reageert daar niemand op wat betreft Ukrain dan misschien jij wel ?


http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... &start=255

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#65 Bericht door Farang Baa » dinsdag 30 september 2014, 10:51

Als je vraag is of Oost-Oekraïne wordt vermeden, dan denk ik dat het antwoord ja is. Ik heb via Gate1 geboekt en heb nu zoveel wijzigingen in mijn schema gekregen, met langere vluchten Kiev - Bangkok v.v. dat er ongetwijfeld een flinke boog om het oosten wordt gemaakt.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#66 Bericht door Duncan » dinsdag 30 september 2014, 11:36

Volgens mij vliegt er momenteel geen enkele maatschappij meer over Oost-Oekraine. Wel over Syrie... :crazy:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#67 Bericht door driver » dinsdag 30 september 2014, 18:56

Farang Baa schreef:Als je vraag is of Oost-Oekraïne wordt vermeden, dan denk ik dat het antwoord ja is. Ik heb via Gate1 geboekt en heb nu zoveel wijzigingen in mijn schema gekregen, met langere vluchten Kiev - Bangkok v.v. dat er ongetwijfeld een flinke boog om het oosten wordt gemaakt.
Als we hier dan verder gaan...ik heb van Cheap tickets gehord dat routes op enkele uren voor een vlucht gewijzigt kunnen worden dus op mijn vliegroute vraag kreeg ik van hun geen antwoord.

Langere vluchten Kiew-BKK waar praat je dan over qua reistijd ?

Op dit moment vindt ik de prijs van 1000 euro voor 2 personen wel interessant eigenlijk.

gr driver

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#68 Bericht door Farang Baa » dinsdag 30 september 2014, 19:50

Kiev - Bangkok duurt nu 10 uur en 40 minuten. Dat is 60 minuten langer dan oorspronkelijk.
De terugreis duurt met 11 uur 15 zelfs 65 minuten langer dan in de eerste planning. Er wordt dus een flinke omweg genomen.:(

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#69 Bericht door driver » dinsdag 30 september 2014, 19:55

Farang Baa schreef:Kiev - Bangkok duurt nu 10 uur en 40 minuten. Dat is 60 minuten langer dan oorspronkelijk.
De terugreis duurt met 11 uur 15 zelfs 65 minuten langer dan in de eerste planning. Er wordt dus een flinke omweg genomen.:(
Okee, met Schiphol-Kiev en vice versa kost het wel aardig wat tijd incl wachten in Kiev maar ja...voor zo,n 475/500 pp moet je dat maar op de koop toenemen.
Of we gaan weet ik wslijk eind deze week.

gr driver

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#70 Bericht door Jim » dinsdag 30 september 2014, 22:36

tijd is ook geld ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#71 Bericht door driver » woensdag 01 oktober 2014, 05:14

Jim schreef:tijd is ook geld ;)
kleingeld dan he ! ;)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”