kun je sjoemelen met speed test?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

kun je sjoemelen met speed test?

#1 Bericht door Harm » woensdag 25 juni 2014, 05:16

Ik heb in korat internet van 3BB
het is mij verkocht als 30 mbs
toen de monteurs klaar waren met de installatie lieten ze mij de speed test zien
die was op dat moment 34 ruim voldoende, ik tevreden.
Een paar dagen later echter was het openen van een web site echter geen fluitje van een cent meer
openen van bv De Telefaag of van het AD duurde gewoon meer als een minuut.
Ik heb een onpartijdige speedtest opgezocht en die test meerdere keren herhaald
De test kwam nooit boven de 15 meestal ver eronder zoals gisteravond om 18.00 was de download nog niet eens 1
upload werd al niet eens meer uitgevoerd
Vandaag monteurs van 3BB langs geweest op mijn klacht van de speed
ik doe met de onafhankelijke tester de speed test en kom tot 14 download en op 3 upload
zij doen op hun computer de 3BB speedtest en komen op 43 download en upload 3.98
ik doe op mijn laptop de 3BB speedtest en kom op 42 en upload 3
op de onafhankelijk wederom 14 en upload 2.8
volgens monteur heeft hij regelmatig klachten van falang omdat die een ander meetsysteem hanteren.
hanteren wij een ander meetsysteem???
kan het me niet indenken dat er meerdere meetsystemen zijn en dat het meetsysteem van Thailand anders is dan in de rest van de wereld.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: kun je sjoemelen met speed test?

#2 Bericht door dutch » woensdag 25 juni 2014, 07:24

future expat harm schreef:Ik heb in korat internet van 3BB
het is mij verkocht als 30 mbs
toen de monteurs klaar waren met de installatie lieten ze mij de speed test zien
die was op dat moment 34 ruim voldoende, ik tevreden.
Een paar dagen later echter was het openen van een web site echter geen fluitje van een cent meer
openen van bv De Telefaag of van het AD duurde gewoon meer als een minuut.
Ik heb een onpartijdige speedtest opgezocht en die test meerdere keren herhaald
De test kwam nooit boven de 15 meestal ver eronder zoals gisteravond om 18.00 was de download nog niet eens 1
upload werd al niet eens meer uitgevoerd
Vandaag monteurs van 3BB langs geweest op mijn klacht van de speed
ik doe met de onafhankelijke tester de speed test en kom tot 14 download en op 3 upload
zij doen op hun computer de 3BB speedtest en komen op 43 download en upload 3.98
ik doe op mijn laptop de 3BB speedtest en kom op 42 en upload 3
op de onafhankelijk wederom 14 en upload 2.8
volgens monteur heeft hij regelmatig klachten van falang omdat die een ander meetsysteem hanteren.
hanteren wij een ander meetsysteem???
kan het me niet indenken dat er meerdere meetsystemen zijn en dat het meetsysteem van Thailand anders is dan in de rest van de wereld.
Ik woon ca. 20 km buiten Korat stad.
3BB gaf niet thuis en het maximale wat ik via TOT krijg is 5,0 download en 0,5 upload en daar ben ik zo blij mee als een kind ,want daarvoor was het en slechter en duurder.
Men heeft mij van TOT nooit iets meer beloofd als wat ik nu krijg.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: kun je sjoemelen met speed test?

#3 Bericht door baco101 » woensdag 25 juni 2014, 13:30

Wat er aan de hand kan zijn is dat 3BB de speedtest uitvoert naar een server binnen thailand en jij naar een server in het buitenland dan zal er altiijd een verschil zijn maar het verschil bij jou is wel extreem harm moet ik zeggen.

Ik heb op koh phangan ook 3bb ,13mb down en 1 up, en als ik een speedtest doe met speedtest.net dan heb ik met een server binnen thailand 14,5 mb down en 1 up en een met een server in nederland nog altijd rond d 8.5 mb u en down ong 0.6 mb.

Ik woon dan wel slechts 50 meter van de box waarvan de kabel naar mijn huis is getrokken.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Gebruikersavatar
Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 360
Lid geworden op: maandag 22 september 2008, 05:12

Re: kun je sjoemelen met speed test?

#4 Bericht door Meritus » woensdag 25 juni 2014, 14:12

... ik heb 3bb in Pathum Thani, ruim 12 mb down internationaal en boven de 30 nationaal, blijkt een verschil te zijn ... :|

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: kun je sjoemelen met speed test?

#5 Bericht door Harm » woensdag 25 juni 2014, 15:31

Hebben overigens (binnen een maand) een nieuw adres gevonden
Huidig adres voldeed wat minder
Op het nieuwe adres (ook in Korat) was niet de voorziening aanwezig die men mij beloofd had op mijn huidige adres
Kon wel gemaakt worden, was geen probleem. Of ik even 7000 bath wilde betalen voor het aanleggen van een nieuwe kabel daar ons nw huis toch wel een eindje van de weg afstaat,
Nou dat was ik niet van plan tenslotte verdienen ze ook aan mij, bovendien als er nieuwe internetters komen dan gaan die meedoen op ""mijn"" kabel
Ik heb tegen vriendin gezegd ruim de boel maar op we zoeken een andere provider
Zij heeft dat vertaald en waarempel na enig gesoebat en wat harde woorden van vriendin haar kant was het opeens ook mogelijk om internet naar ons huis te brengen voor 3500 bath
en gewoon de 30mbs terwijl er in die omgeving alleen tot 13 mbs verkocht wordt
Wordt dus regelmatig speed test doen als we daar wonen
MAAR: ook in Thailand kun je dus gewoon onderhandelen over de prijs.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: kun je sjoemelen met speed test?

#6 Bericht door Henk Korat » woensdag 25 juni 2014, 16:15

Harm, wij wonen ook in Khorat en ik was TOT zat, omdat ze bij storing niet kwamen opdagen. Ben toen naar 3BB gegaan, omdat AIS in Khorat niet de draadloze router leverde. De moo ban was nog niet voorzien van een 3BB kabel, dus graag even 8.000 Bath neertellen. In dit soort zaken ben ik kort van stof en zei dat ik naar een andere provider zou gaan. Dat was snel geregeld. 3BB kwam dezelfde middag een kabel naar ons huis aanleggen. Kosten 0 Bath. De ontvangst is wisselend en geheel afhankelijk van het aantal gebruikers tegelijkertijd op het net. Met de schoolvakanties kun je internetten overdag beter vergeten.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: kun je sjoemelen met speed test?

#7 Bericht door Harm » donderdag 26 juni 2014, 06:17

Hoe het wordt op ons nieuwe adres weet ik (nog) niet
Maar tot nu toe niets te klagen over de service die 3BB biedt
Laat in de middag (18.00 uur) gebeld met de klacht over de lage snelheid (zie hier voor)
De volgende morgen om 9.00 uur stonden er 2 monteurs voor de deur om e.e.a. na te meten
waarbij beide monteurs begonnen met zich te verontschuldigen voor evt problemen
Hoofd monteur die Engels sprak begon met uit te leggen dat zijn baas internet snelheid / pakket van de regering inkoopt
en dat de service punten opdracht hebben om te verkopen ongeacht.........
waardoor hij dus al diverse klachten had over die lage snelheid
Ze garanderen namelijk in het pakket wat ik van ze afneem dat ze een snelheid van tenminste 30 mbps leveren
Is een pakket wat bedoeld is voor bedrijven / kantoren.

Hij begon ook gelijk foto's te nemen van mijn pc waarop ik die speedtest liet zien
daarna foto's van zijn eigen pc met de 3BB speedtest
maar ook hoe de contractors die de boel hadden aangelegd alles hadden achter gelaten en hadden gemonteerd.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: kun je sjoemelen met speed test?

#8 Bericht door Harm » donderdag 26 juni 2014, 06:21

Henk Korat schreef:Harm, wij wonen ook in Khorat en ik was TOT zat, omdat ze bij storing niet kwamen opdagen. Ben toen naar 3BB gegaan, omdat AIS in Khorat niet de draadloze router leverde. De moo ban was nog niet voorzien van een 3BB kabel, dus graag even 8.000 Bath neertellen. In dit soort zaken ben ik kort van stof en zei dat ik naar een andere provider zou gaan. Dat was snel geregeld. 3BB kwam dezelfde middag een kabel naar ons huis aanleggen. Kosten 0 Bath. De ontvangst is wisselend en geheel afhankelijk van het aantal gebruikers tegelijkertijd op het net. Met de schoolvakanties kun je internetten overdag beter vergeten.

Hallo Henk

Die ""gratis"" aansluiting zat er voor ons niet in omdat er al 13 mbps daar aanwezig was dus zei men gewoon dan moet je daar maar op aansluiten
Ik wil gewoon kunnen internetten en niet telkens koffie moeten gaan halen omdat het internet zo langzaam is
weet nu sinds kort ook wat www. betekend (world wide waight) terwijl ik iets anders dacht.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: kun je sjoemelen met speed test?

#9 Bericht door Harm » donderdag 26 juni 2014, 06:25

Via hun speed test (3BB) heb ik nu overigens een snelheid van 56 mbps. down en 3.04 up
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: kun je sjoemelen met speed test?

#10 Bericht door Hua Thale » donderdag 26 juni 2014, 08:58

Last Result:
Download Speed: 9851 kbps (1231.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 993 kbps (124.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 47 ms
26/6/2557, 14:43:28

true



Last Result:
Download Speed: 11003 kbps (1375.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1055 kbps (131.9 KB/sec transfer rate)
26/6/2557, 14:44:47

3bb

Kleine test hier in Korat.
Let op de tijden pal achter elkaar dus.
Heb thuis true nooit geen problemen meer.
In het verleden 3bb vaak overbelast op de bekende tijden.
In de ochtend voor dat men naar het werk gaat pauze tijdens werk thuiskomst et cetera.
"geknoei' vanuit de centrale tijdens reparatie meegemaakt belletje van de monteur en twee seconde later "Speedy Gonzales".
Ja men wil het aangekochte pakket nog wel eens aanpassen in capaciteit.
Hebben we het nog niet over het plakband om stukken kabel te verbinden en natuurlijk ongedierte in de verdeelkasten en zo.
Zijn ook niet echt bevoordelijk voor verbinding. .
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: kun je sjoemelen met speed test?

#11 Bericht door foppo » donderdag 26 juni 2014, 09:21

Zeer waarschijnlijk worden de lijnen "overbooked" oftewel te veel gebruikers op een "hub" gezet.
Met andere woorden: er worden teveel abonnementen verkocht voor de ingekochte capaciteit.

Daar hadden (en misschien nog hebben) de Nederlandse kabelaars ook een handje van.
Met de komst van glasvezel kan dat haast niet meer, maar dat ligt nog ver weg voor Thailand vrees ik.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: kun je sjoemelen met speed test?

#12 Bericht door v@go » donderdag 26 juni 2014, 13:24

Straks rond 2020 gaat het niet meer over koper of glasvezel maar alles via 5G draadloos.

Duurt nog wel even maar iets in de grond stoppen of aan palen hangen kost nu eenmaal veel meer dan een paal met een zender/ontvanger erop.

4G vs 5G --> wat in 6 minuten met 4G wordt gedownload gaat dan in 6 seconden.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: kun je sjoemelen met speed test?

#13 Bericht door Henk Korat » donderdag 26 juni 2014, 13:29

v@go schreef:Straks rond 2020 gaat het niet meer over koper of glasvezel maar alles via 5G draadloos.

Duurt nog wel even maar iets in de grond stoppen of aan palen hangen kost nu eenmaal veel meer dan een paal met een zender/ontvanger erop.

4G vs 5G --> wat in 6 minuten met 4G wordt gedownload gaat dan in 6 seconden.
Ik hoorde inderdaad dat 5G in ontwikkeling is bij de EU in samenwerking met Zuid Korea. Ze weten nog niet wat ze er allemaal in willen stoppen, maar het belooft wat. Ik denk ook dat alles - net als virussen - door de lucht gaat.

Hier wat leesvoer:

http://en.wikipedia.org/wiki/5G
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: kun je sjoemelen met speed test?

#14 Bericht door foppo » donderdag 26 juni 2014, 13:40

Met 5G krijg je weer andere problemen.
Omdat het zo snel gaat zal er ook heel veel data overheen gestuurd worden waardoor de capaciteit weer dichtslibt.
Dus meer apparatuur en dus gaat dat voorlopig veel te duur worden.
'T is net als met snelwegen, je kunt 12 banen naast elkaar leggen maar dan komt er ook steeds meer verkeer.

Die problemen dreigen nu al te onstaan met glasvezel, de ultra HDTV (4K) gaat nog wel maar straks wordt het 8K en dan gaat de boel zachtjes aan toch krapjes worden.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: kun je sjoemelen met speed test?

#15 Bericht door v@go » donderdag 26 juni 2014, 13:59

TV kijk ik ook al jaren via de schotel, daar is capaciteit genoeg en anders schieten ze wel weer een nieuwe erbij of ter vervanging de lucht in.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”