Administratieve voorbereiding op emigratie

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Administratieve voorbereiding op emigratie

#1 Bericht door foppo » dinsdag 24 juni 2014, 16:53

Om een retirement visum aan te vragen mogen de papieren niet ouder zijn dan 6 maanden zo is mij door de Thaise ambassade verteld.
Die periode breekt nu bijna aan en omdat ik een aantal documenten in het Engels wil laten vertalen tijdens mijn 14 dagen In Thailand in Augustus wordt het tijd om in beweging te komen.

Ik heb inmiddels een internationaal uittreksel van het geboorte register (binnen 3 dagen na aanvraag in huis) (!)
Ook moet ik een bewijs van goed gedrag aanvragen bij de gemeente waar ik woon.
Maar die krijg je niet zomaar.
Eerst wil de gemeente weten waarvoor je dat nodig hebt.
Als ik vertel dat ik wil gaan emigreren naar Thailand is dat niet genoeg.
Er moet een papier komen van de Thaise ambassade waarop staat dat de aanvraag voor een bewijs van goed gedrag die door mij wordt ingediend zal zijn ten behoeve van een een aanvraag voor emigratie naar Thailand.

Zo'n formulier kun je downloaden.
Invullen en ondertekenen en voorzien van een geadresseerde en gefrankeerde retour enveloppe opsturen naar de Thaise ambassade in DenHaag met een verzoek om het (verder) in te vullen en te retourneren.
Jawel, per omgaande ingevuld en afgestempeld door de Thaise ambassade retour ontvangen.
Hartelijk dank.

Morgen naar de gemeente:
Nieuw paspoort aanvragen (nu 10 jaar geldig)
Bewijs van goed gedrag aan vragen.
Eens kijken wat dat gaat kosten.
En dat verreken ik dan wel met de belastingdienst als ze weer eens wat van mij moeten......

Wordt vervolgd.....

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Administratieve voorbereiding op emigratie

#2 Bericht door torkom » dinsdag 24 juni 2014, 18:18

foppo schreef: Ook moet ik een bewijs van goed gedrag aanvragen bij de gemeente waar ik woon.

Even vooropgesteld dat ik niet in het bezit ben van een strafblad en me altijd buitengewoon netjes heb gedragen.. :Whistle:

Is het perse noodzakelijk voor emigratie naar Thailand dat je geen strafblad hebt ?

Dat zou dus betekenen dat voor criminelen (met strafblad) immigratie zo goed als onmogelijk is...

Is dat een correcte aanname ?
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Administratieve voorbereiding op emigratie

#3 Bericht door ron » dinsdag 24 juni 2014, 18:47

torkom schreef:
foppo schreef: Ook moet ik een bewijs van goed gedrag aanvragen bij de gemeente waar ik woon.

Even vooropgesteld dat ik niet in het bezit ben van een strafblad en me altijd buitengewoon netjes heb gedragen.. :Whistle:

Is het perse noodzakelijk voor emigratie naar Thailand dat je geen strafblad hebt ?

Dat zou dus betekenen dat voor criminelen (met strafblad) immigratie zo goed als onmogelijk is...

Is dat een correcte aanname ?
Dan kan Pattaya wel ontvolkt worden......

NB:Reden voor aanvraag moet vermeld worden,aangezien er wel verschillen in zijn.
Ook voor taxichauffeurs was/is dit altijd een vereistte geweest,en daar rijdt voor 20.000 jaar lik in de rondte

Ron. :cheesy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Administratieve voorbereiding op emigratie

#4 Bericht door torkom » dinsdag 24 juni 2014, 19:07

"Dan kan Pattaya wel ontvolkt worden......"

Dat bedoel ik Ron...

Dus als ik jou goed begrijp hoeft een strafblad helemaal geen probleem te zijn ?

Maar ik weet echt niet wanneer je geen bewijs van goed gedrag meer krijgt, misschien is dat al als je een klein vergrijp hebt gepleegd of pas wanneer je minimaal een kraak hebt gezet..

(of er met de kleine kas vandoor bent :roll: )
Laatst gewijzigd door torkom op dinsdag 24 juni 2014, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Administratieve voorbereiding op emigratie

#5 Bericht door driver » dinsdag 24 juni 2014, 19:09

Een strafblad hebben betekent niet altijd dat je dan ook een crimineel bent .
En een bewijs van goed gedrag kun je voorzover ik het weet aanvragen voor diverse doeleinden dus ben je bijv. ooit veroordeeld voor belasting fraude en je wilt gaan werken als boekhouder/accountant daar of bij een groot concern dan kan zo,n bewijs wel eens geweigerd worden maar wil je een baan als zwem instructeur krijg je zo,n bewijs wel vlgs mij.

gr driver

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Administratieve voorbereiding op emigratie

#6 Bericht door RuudThai » dinsdag 24 juni 2014, 19:17

Nee, je krijgt geen bewijs van goed gedrag als je een strafbaar feit hebt gepleegd dat niet verenigbaar is met het doel waarvoor het dient.
Ik heb ooit als behandelend ambtenaar bij de gemeente iemand zo'n verklaring geweigerd.
Hij had een veroordeling wegens pedosexuele handelingen met minderjarigen en hij vroeg de verklaring aan om buschauffeur te worden op een schoolbus.... Je moet de kat niet op het spek binden dacht ik en weigerde de afgifte van de verklaring.
Hij ging in beroep bij de rechter en daar heb ik toen verklaard dat hij voor dit doel geen verklaring van goed gedrag kreeg maar wel voor functies waar hij niet in aanraking met jonge kinderen zou komen.
De rechter gaf mij (oftewel de gemeente) gelijk, hij kreeg geen verklaring van goed gedrag voor deze baan en dus kreeg hij die baan ook niet.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Administratieve voorbereiding op emigratie

#7 Bericht door torkom » dinsdag 24 juni 2014, 19:23

Wat zou dan een reden kunnen zijn om een bewijs van goed gedrag te weigeren als het doel emigreren naar Thailand is ?
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Administratieve voorbereiding op emigratie

#8 Bericht door RuudThai » dinsdag 24 juni 2014, 19:30

torkom schreef:Wat zou dan een reden kunnen zijn om een bewijs van goed gedrag te weigeren als het doel emigreren naar Thailand is ?
Weet ik niet precies, maar misschien als je bent veroordeeld wegens de actieve deelname aan de onwettige activiteiten van een criminele organisatie ?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Administratieve voorbereiding op emigratie

#9 Bericht door ron » dinsdag 24 juni 2014, 19:35

torkom schreef:Wat zou dan een reden kunnen zijn om een bewijs van goed gedrag te weigeren als het doel emigreren naar Thailand is ?
Mischien als je werkelijk onmisbaar zou wezen voor de Nederlandse gemeenschap Torkom........ :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Administratieve voorbereiding op emigratie

#10 Bericht door foppo » dinsdag 24 juni 2014, 19:38

ron schreef: Mischien als je werkelijk onmisbaar zou wezen voor de Nederlandse gemeenschap ........ :thumbsup:
Sodeju, nou, dan kan ik het wel schudden zeker?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Administratieve voorbereiding op emigratie

#11 Bericht door ron » dinsdag 24 juni 2014, 19:39

foppo schreef:
ron schreef: Mischien als je werkelijk onmisbaar zou wezen voor de Nederlandse gemeenschap ........ :thumbsup:
Sodeju, nou, dan kan ik het wel schudden zeker?
Yep,ik ben ook terug geroepen............ :cheesy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Administratieve voorbereiding op emigratie

#12 Bericht door driver » dinsdag 24 juni 2014, 20:09

RuudThai schreef:Nee, je krijgt geen bewijs van goed gedrag als je een strafbaar feit hebt gepleegd dat niet verenigbaar is met het doel waarvoor het dient.
Ik heb ooit als behandelend ambtenaar bij de gemeente iemand zo'n verklaring geweigerd.
Hij had een veroordeling wegens pedosexuele handelingen met minderjarigen en hij vroeg de verklaring aan om buschauffeur te worden op een schoolbus.... Je moet de kat niet op het spek binden dacht ik en weigerde de afgifte van de verklaring.
Hij ging in beroep bij de rechter en daar heb ik toen verklaard dat hij voor dit doel geen verklaring van goed gedrag kreeg maar wel voor functies waar hij niet in aanraking met jonge kinderen zou komen.
De rechter gaf mij (oftewel de gemeente) gelijk, hij kreeg geen verklaring van goed gedrag voor deze baan en dus kreeg hij die baan ook niet.
Wat ik in mijn voorbeeld dus ook aanhaalde eigenlijk als ik dit zo lees.
Er zijn diverse redenen mogelijk om wel of geen bewijs van goed gedrag af te geven.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Administratieve voorbereiding op emigratie

#13 Bericht door joepattaya » woensdag 25 juni 2014, 01:59

Wat de reden kan zijn bij een pensionering weet ik niet.
Een weigering in zake een non-immigrant-B + work-permit bij educatieve activiteiten kan voorkomen bij zeden-delicten of als je aan de slag gaat als financiele topman en je hebt een strafblad inzake fraude en oplichting.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Administratieve voorbereiding op emigratie

#14 Bericht door stevenl » woensdag 25 juni 2014, 04:38

torkom schreef:
foppo schreef: Ook moet ik een bewijs van goed gedrag aanvragen bij de gemeente waar ik woon.

Even vooropgesteld dat ik niet in het bezit ben van een strafblad en me altijd buitengewoon netjes heb gedragen.. :Whistle:

Is het perse noodzakelijk voor emigratie naar Thailand dat je geen strafblad hebt ?

Dat zou dus betekenen dat voor criminelen (met strafblad) immigratie zo goed als onmogelijk is...

Is dat een correcte aanname ?
Bewijs van goed gedrag is alleen nodig voor bepaalde visa extensions, is geen vereiste voor immigratie.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”