Thailand....".The day after"

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#31 Bericht door driver » zaterdag 18 april 2015, 13:50

Die toekomstige graaipartij kun je zelf al e.e.a aan doen lijkt me nu je er nog bent .
pch klanten...dan weten ze in ieder geval waar ze voor werken :mrgreen:
Ik wil er niet eens doorheen lopen/rijden want voel me dan niet op m,n gemak denk ik tussen al dat wijsneuzen volluk.

gr driver

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Thailand....".The day after"

#32 Bericht door mooatje » zaterdag 18 april 2015, 16:01

Hua Thale schreef:VAN JE was ik even vergeten.

En ja water is hoewel het altijd het eerste is wat men doet slecht bij brandwonden.
Voor de rest had ik als werknemer een hele grote kist op het bedrijf eentje in de auto en ja je raad het al eentje thuis aan de muur hangen.

Nu het hier al een tijdje boven de 40 graden is slaap ik niet best dat klopt maar mijn 'humeur' is veelal gelijk.
Zal wat meer een smileys in de strijd mikken.
sollie

Oeps weer vergeten. :worshippy:
En wat betekent dit dan?Heb het zelf al toegepast en werkt uitstekend.

Snap echt niet wat water verkeerd doet.Tenzij te koud natuurlijk.


http://www.brandwonden.be/index.php/ehbo/nl/
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#33 Bericht door ron » zaterdag 18 april 2015, 16:19

driver schreef:Die toekomstige graaipartij kun je zelf al e.e.a aan doen lijkt me nu je er nog bent .
pch klanten...dan weten ze in ieder geval waar ze voor werken :mrgreen:
Ik wil er niet eens doorheen lopen/rijden want voel me dan niet op m,n gemak denk ik tussen al dat wijsneuzen volluk.

gr driver
Nee Arie,het liefst van een ander z,n geld................van mij bijvoorbeeld.
Moeders is al leeggeroofd,en nu dachten ze blijkbaar mijn zakelijke rekening ietwat lichter te maken,terwijl ik thuis zat :happyno:
Was al redelijk gelukt,en kreeg een grote bek toe........
Heerlijk voel ik mij op dit moment............BEVRIJD! :clap: :worshippy:
Op naar een nieuwe klus,waar de jongeman misschien tegen uurloon op factuur mag werken,maar daar ben ik nog niet helemaal uit :Whistle: .

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand....".The day after"

#34 Bericht door prajak » zaterdag 18 april 2015, 16:43

Brandwondjes, -JES en dus geen maat 45 brandwonden behandelen wij hier met de sappen van de Aloë Vera.

Die groeit hier in Thailand en wij hebben er zat in de tuin. Ziet er als een stekelkaktus uit maar behoort de familie van lelies. Een bekende lelie is bijvoorbeeld de Lelie van Dalen of het meiklokje. Een bekende kaktus is Meneer Kaktus......

Het sap van de Aloë Vera sluit direct de huid af en voorkomt verlies van vocht. Twintig minuten het sap inwrijven voorkomt blaren. Voorkomt geen pijn want brand beschadigt de zenuwpuntjes dus pijn krijg je toch.

Een fotootje zoeken van die plant....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alo%C3%AB_vera
Laatst gewijzigd door prajak op zaterdag 18 april 2015, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

hanshu

Re: Thailand....".The day after"

#35 Bericht door hanshu » zaterdag 18 april 2015, 16:47

Smaakt ook nog lekker als drankje....blijf je jonger van...had je dat nou maar eerder geweten....

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#36 Bericht door driver » zaterdag 18 april 2015, 17:28

ron schreef:
driver schreef:Die toekomstige graaipartij kun je zelf al e.e.a aan doen lijkt me nu je er nog bent .
pch klanten...dan weten ze in ieder geval waar ze voor werken :mrgreen:
Ik wil er niet eens doorheen lopen/rijden want voel me dan niet op m,n gemak denk ik tussen al dat wijsneuzen volluk.

gr driver
Nee Arie,het liefst van een ander z,n geld................van mij bijvoorbeeld.
Moeders is al leeggeroofd,en nu dachten ze blijkbaar mijn zakelijke rekening ietwat lichter te maken,terwijl ik thuis zat :happyno:
Was al redelijk gelukt,en kreeg een grote bek toe........
Heerlijk voel ik mij op dit moment............BEVRIJD! :clap: :worshippy:
Op naar een nieuwe klus,waar de jongeman misschien tegen uurloon op factuur mag werken,maar daar ben ik nog niet helemaal uit :Whistle: .

Ron.
Ow...dat had ik niet begrepen Ron. Ben blij dat mijn 2 dochters nergens op uit zijn en mij nu alle geluk met Suk toewensen.
Werk...uurtje, factuurtje dan weet ie ook weer wat het is om te werken voor een x bedrag per uur en niet per klus oid.

gr driver

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#37 Bericht door ron » zaterdag 18 april 2015, 17:34

driver schreef:
ron schreef:
driver schreef:Die toekomstige graaipartij kun je zelf al e.e.a aan doen lijkt me nu je er nog bent .
pch klanten...dan weten ze in ieder geval waar ze voor werken :mrgreen:
Ik wil er niet eens doorheen lopen/rijden want voel me dan niet op m,n gemak denk ik tussen al dat wijsneuzen volluk.

gr driver
Nee Arie,het liefst van een ander z,n geld................van mij bijvoorbeeld.
Moeders is al leeggeroofd,en nu dachten ze blijkbaar mijn zakelijke rekening ietwat lichter te maken,terwijl ik thuis zat :happyno:
Was al redelijk gelukt,en kreeg een grote bek toe........
Heerlijk voel ik mij op dit moment............BEVRIJD! :clap: :worshippy:
Op naar een nieuwe klus,waar de jongeman misschien tegen uurloon op factuur mag werken,maar daar ben ik nog niet helemaal uit :Whistle: .

Ron.
Ow...dat had ik niet begrepen Ron. Ben blij dat mijn 2 dochters nergens op uit zijn en mij nu alle geluk met Suk toewensen.
Werk...uurtje, factuurtje dan weet ie ook weer wat het is om te werken voor een x bedrag per uur en niet per klus oid.

gr driver
Even snel terug gerekend,heeft hij 120 euro per uur gekost.............
Let wel:2 dagen per week vanaf Oktober gerekend.......... :Whistle:

Komt wel goed. ;)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#38 Bericht door driver » zaterdag 18 april 2015, 17:45

mooi uurloon dat haal ik bij lange na niet ...de helft ook niet en daarvan de helft komt in de buurt ,iets meer, iets minder.....had ik maar een vak geleerd.. :cry:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#39 Bericht door ron » zaterdag 18 april 2015, 17:54

driver schreef:mooi uurloon dat haal ik bij lange na niet ...de helft ook niet en daarvan de helft komt in de buurt ,iets meer, iets minder.....had ik maar een vak geleerd.. :cry:
Begrijp ik Arie...........maar als ik mijn geroofde centjes terug reken naar zijn gemaakte uren,kom ik hier op uit.
Duur lesje,maar waarschijnlijk goedkoper dan dat het later zou gebeuren.........
Ben de afgelopen dagen/weken veel bij de Notaris geweest om de boel goed dicht te timmeren.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Thailand....".The day after"

#40 Bericht door genesis » zaterdag 18 april 2015, 17:57

ron schreef:
Toch meent Jeab dat de fout bij mij ligt,als ik haar vertel dat ze dat de volgende keer niet meer moet doen,of tenminste de pan in de uiterste hoek moet zetten met het deksel erop.en de deurop slot voor onze kinderen.......
Met een eigewijs gezicht vertelt ze:Jij stapt er toch in!!.........stommeling!!

Tja,daar heeft zij wel een punt,niet dan?! :roll:
Als er iets met die twee kleine jongens was gebeurd,had deze madamme er niet zo van afgekomen,dreunt het constant door m,n kop.terwijl ik 4 weken liggend op de bank heb doorgebracht,terwijl de werkzaamheden door moesten gaan om brood op de plank te krijgen.......
Ook dat besef zit er niet in..........dat men moet werken om te overleven.

Fijn weekend,Ron. :thumbsup:

Tja..... wat kan ik zeggen daarover............. 1 ding, 'herkenbaar' :roll:

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Thailand....".The day after"

#41 Bericht door genesis » zaterdag 18 april 2015, 18:02

Hua Thale schreef:VAN JE was ik even vergeten.

En ja water is hoewel het altijd het eerste is wat men doet slecht bij brandwonden.


NONSENS! Ik krijg al ruim 25 jaar training voor mijn werk (off-shore waar een ieder zijn EHBO heeft), elk jaar weer van professionals en die geven bij brandwonden altijd aan, koelen, koelen en nog eens koelen en dat doe je met water, al is het slootwater, de warmte moet uit je systeem en de brandwond zelf is voor het ziekenhuis.... :shock:

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#42 Bericht door ron » zaterdag 18 april 2015, 18:09

Ik stond al bellend naar 112 onder de douche met m.n voet,toen ook de dame van 112 mij dezelfde raad gaf om met lauw water te koelen totdat de ambulance er was.
De ambulancebroeders zeiden dat ik juist had gehandeld.......maar ja,dan kennen ze dit forum blijkbaar niet,waar de ECHTE deskundigen zitten........ :cheesy: :clap:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Thailand....".The day after"

#43 Bericht door genesis » zaterdag 18 april 2015, 18:18

Jeanette schreef:In Nederland is zo'n ambulance niet mogelijk gelukkig.

Afbeelding


[|)
Hier mankeert helemaal nix aan, een stabiele starre plank (als ze het slachtoffer 3 of 4 man op de plank hebben gelegd) en de hoofsteun daar hebben ze het hoofd en dan met name de nek me gefixeerd om erger letsel te voorkomen, dus gezien de omstandigheden helemaal goed.

En die 'ambulance' is in dit geval zo op het eerste gezicht helemaal zo belangrijk niet, omdat ik geen (grote) bloeding waarneem.

Er word hier (te) vaak gedacht met westerse referentie waarden, maar die zijn helemaal per definitie beter hoor.

Ik ben voor mijn werk alswel qua reizen de hele wereld over geweest, waarbij ik ook vaak gesurviveld heb of voor werk in desolate gebieden, dan leerde ik hier in Nederland de basics voor noodsituaties en ongevallen en die zijn in dezelfde lijn als wat je op deze foto ziet, dus nix mis mee. :thumbsup:

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Thailand....".The day after"

#44 Bericht door genesis » zaterdag 18 april 2015, 18:45

ron schreef:
Even snel terug gerekend,heeft hij 120 euro per uur gekost.............
Let wel:2 dagen per week vanaf Oktober gerekend.......... :Whistle:

Komt wel goed. ;)
Dás zo'n € 8.000 p mnd :shock: Als je voet weer gezond is, kan je hem daarmee een stamp onder zijn 'rootood' verkopen. :mrgreen:

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#45 Bericht door driver » zaterdag 18 april 2015, 18:45

ron schreef:
driver schreef:mooi uurloon dat haal ik bij lange na niet ...de helft ook niet en daarvan de helft komt in de buurt ,iets meer, iets minder.....had ik maar een vak geleerd.. :cry:
Begrijp ik Arie...........maar als ik mijn geroofde centjes terug reken naar zijn gemaakte uren,kom ik hier op uit.
Duur lesje,maar waarschijnlijk goedkoper dan dat het later zou gebeuren.........
Ben de afgelopen dagen/weken veel bij de Notaris geweest om de boel goed dicht te timmeren.

Ron.
Begrijp ik ook uiteraard dat dit uurloon van hem inclusief de toeslagen waren ;)

Notaris zijn Suk en ik ook geweest voordat we gingen trouwen dus even wat dingen op papier laten zetten zodat er later geen gedoe komt normaal gesproken.

gr Arie

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”