Huisje, boompje, beestje in Nederland.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Huisje, boompje, beestje in Nederland.

#1 Bericht door Jeanette » vrijdag 16 mei 2014, 23:00

Ik dacht laat ik eens een toppic starten over het leven in Nederland. 8-)
Misschien leuk voor de mensen die hier al jaren weg zijn.
Het lijkt me leuk om steeds een nieuw item te starten in dit draadje en ik begin met;

Het leven in ons appartementencomplex.

Sinds 1992 zijn de appartementen aan de huurders te koop aangeboden en ook bij vertrek van de huurder werden ze verkocht.
Op dit moment zijn er van de 92 woningen geen 10 huurders meer.

Mijn man is erg druk met de flat. Hij is een van de aanspreekpunten voor alle VVE leden en lid van de CvTO (commissie van toezicht en overleg)
Ze zijn met een persoon of 5 en nog 4 of 5 onofficieel, waar onder ik het 'bloemenmeisje'. :mrgreen:
In de afgelopen jaren is er al veel vernieuwd en aan onderhoud gedaan.
We hebben nieuwe hekwerken aan beide zijden en betonrenovatie gehad.
De hal is vernieuwd met automatische deuren en een plafond met led-licht.
Het dakleer is vernieuwd en met grover grind bedekt en op de randen zijn vogelpinnen geplaatst want de vogels gooiden de steentjes naar beneden en dat is niet leuk voor geparkeerde auto's.

Op dit moment worden de voordeuren vervangen en ook het bel- en communicatie systeem moet nog vernieuwd worden.

Er was altijd een goede verstandhouding met de beheerder - een administratiekantoor - want dat is te veel werk en te ingewikkeld voor vrijwilligers.
Maar sinds een jaar of 3 zit er een andere leiding en nu wil de CvTO op de jaarvergadering voorstellen om een andere beheerder te nemen.
Vooral omdat 'onze man daar' er uitgeknikkerd wordt anderhalf jaar voor z'n pensioen omdat z'n verbrijzelde arm maar niet genezen wil. Zelfs in de ziektewet heeft hij toch nog veel voor de flat betekend.
Dus als we toch met iemand nieuw moeten werken dan maar helemaal nieuw, we willen nu het zelfde kantoor als de buurflats VVE's.

Goed, later meer.

[|)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Huisje, boompje, beestje in Nederland.

#2 Bericht door Hua Thale » zaterdag 17 mei 2014, 01:27

Het is allemaal spanning en een klein beetje sensatie aldaar bij het 'bloemenmeisje'
Zaken in het algemeen belang waar de Thai zijn schouders bij op haalt en zich afvraagt of je wel helemaal lekker ben.
Onderhouden, als het kapot is koop je nieuw of zeg je mai pen lai.
Wat zijn vogelpinnen eigenlijk.
Is er een foto mogelijk. :?:

Hier een kleine bijdrage van mijn kant uit aangezien ik wat jaren in deze mooie stad heb mogen wonen.

Sinterklaas komt dit jaar aan in Gouda

De landelijke intocht van Sinterklaas vindt dit jaar op 15 november plaats in Gouda.
Sinterklaas komt dit jaar aan in Gouda Foto: ANP

Dat meldt mede-organisator NTR vrijdag. De goedheiligman en zijn pieten arriveren die dag per stoomboot en stappen in de historische binnenstad van Gouda op Nederlandse bodem.

Burgemeester Milo Schoenmaker reageert verheugd. "Onze inspanningen om de landelijke intocht van Sinterklaas naar Gouda te krijgen, zijn beloond", aldus Schoenmaker

Sinterklaas kwam vorig jaar aan in Groningen.




Paar uur minder varen voor deze goedheiligman man altijd prettig.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Huisje, boompje, beestje in Nederland.

#3 Bericht door prajak » zaterdag 17 mei 2014, 02:12

Vogelpin ! Ik kende het niet. Nu wel....

http://www.duivenpinnenwinkel.nl/?gclid ... vAodD4AAXg

De VVE, Jeanette, jarenlang ook dat werk gedaan en ons flatje was maar met 10 eigenaren waarvan 2 zakelijk (een praktijk hoorapparaten en een praktijk gebitsbeugels, heel rustige buren al hoorde je af en toe "kunt u mij verstaan...?" :giggle2: ) en dan de centen beheren en een onderhoudsplan en controle daarop. Leuk werk.

Leuke bijdrage.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Huisje, boompje, beestje in Nederland.

#4 Bericht door Duncan » zaterdag 17 mei 2014, 02:44

Toch apart, hoe verschillend beleving kan zijn, afhankelijk waar je je toekomst ziet.
Ik zou knettergek worden van dat gekneuter op de vierkante milimeter ( mijn ervaring, moet niets van dat collectieve gedoe hebben en wat zal mij het boeien wat voor licht er schijnt, zolang het maar goedkoop is en het me niet uit m'n slaap houdt ) terwijl sommigen hier knettergek van mij zouden worden omdat het me geen reet interesseert hoe mijn tuin erbij ligt, zolang het maar praktisch is en er niet teveel groene zooi tussen de tegels groeit :mrgreen: .
Ik kan bijvoorbeeld geen aanhanger voor m'n huis neerpleuren, want dat mag niet, openbare weg. En ik mag ook m'n tuin niet overkappen voor de opslag en tegen de inkijk, want "bestemming tuin". En als je niet regelmatig de luxaflex voor opent - zodat mensen naar binnen kunnen kijken, en dat mot ik niet - wordt er geroddeld dat hij misschien wel... :neus:
Dat is toch wel het mooie aan Thailand hoor, als je iets wilt flikker je het er gewoon neer. Wat hout, wat betonblokken en als je het dom in elkaar zet valt het op je eigen kop kapot, eigen schuld, had je maar beter moeten nadenken.
Heerlijk, die vrijheid [|) .

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Huisje, boompje, beestje in Nederland.

#5 Bericht door Duncan » zaterdag 17 mei 2014, 02:53

Oh, en om weer positief te gaan, vanaf morgen ( vandaag dus ) wordt het echt lekker weer, dus dan is het hier weer heerlijk toeren langs de IJssel door die schitterende oude vesting- en hanzestadjes. En diegenen die daar wel eens geweest zijn zullen kunnen beamen dat de Gelderse kant net wat lichter groen van kleur is dan de Overijsselse kant ( Heerde/Marle/Veessen vs. Wijhe/Den Nul/Olst/Deventer, om maar wat te noemen ). Daar word ik nou blij van, de natuur in het Oosten van ons land :thumbsup: .

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Huisje, boompje, beestje in Nederland.

#6 Bericht door nbreeker » zaterdag 17 mei 2014, 02:58

Duncan schreef:Toch apart, hoe verschillend beleving kan zijn, afhankelijk waar je je toekomst ziet.
Ik zou knettergek worden van dat gekneuter op de vierkante milimeter ( mijn ervaring, moet niets van dat collectieve gedoe hebben en wat zal mij het boeien wat voor licht er schijnt, zolang het maar goedkoop is en het me niet uit m'n slaap houdt ) terwijl sommigen hier knettergek van mij zouden worden omdat het me geen reet interesseert hoe mijn tuin erbij ligt, zolang het maar praktisch is en er niet teveel groene zooi tussen de tegels groeit :mrgreen: .
Ik kan bijvoorbeeld geen aanhanger voor m'n huis neerpleuren, want dat mag niet, openbare weg. En ik mag ook m'n tuin niet overkappen voor de opslag en tegen de inkijk, want "bestemming tuin". En als je niet regelmatig de luxaflex voor opent - zodat mensen naar binnen kunnen kijken, en dat mot ik niet - wordt er geroddeld dat hij misschien wel... :neus:
Dat is toch wel het mooie aan Thailand hoor, als je iets wilt flikker je het er gewoon neer. Wat hout, wat betonblokken en als je het dom in elkaar zet valt het op je eigen kop kapot, eigen schuld, had je maar beter moeten nadenken.
Heerlijk, die vrijheid [|) .
Ja wat dat betreft begin je al op een echte Thai te lijken,hier kan je gewoon alles neerpleuren op je erf,hout betonblokken en wat nog meer pleur maar neer,en het interesseert je geen reet hoe je tuin er bij ligt hoe meer troep om je huis heen hoe beter,flikker maar neer nu volgens mij ben jij geslaagd voor het inburgerings examen hier in Thailand gefeliciteerd.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Huisje, boompje, beestje in Nederland.

#7 Bericht door Duncan » zaterdag 17 mei 2014, 03:12

Dank je, Nick [|) .

Die Calvinistische bemoeizucht en betuttelzucht en angst voor alles wat niet binnen regels en standaard past en niet op papier te verantwoorden is vind ik inderdaad benauwend. Eng, bekrompen en benauwend.
Alleen is dat iets anders dan het totaal geen rekening houden met... Een stapel hout of 2/3e van je tuin bebouwen met een verlengde schuur is iets anders dan een oerwoud vol onkruid of hier een stapel oud sloophout, daar wat kapotte stenen en 3 lekkende roestige jerrycans.

Maar als ik jou er blij mee maak slaap ik zometeen met de gordijntjes open ( oh nee, staan 3 felle lampen, want de straat is bang voor inbreekboeven :? ) en de handjes boven de deken, want het is vrijdagnacht.
Happy now? [|)

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Huisje, boompje, beestje in Nederland.

#8 Bericht door nbreeker » zaterdag 17 mei 2014, 03:42

Duncan schreef:Dank je, Nick [|) .

Die Calvinistische bemoeizucht en betuttelzucht en angst voor alles wat niet binnen regels en standaard past en niet op papier te verantwoorden is vind ik inderdaad benauwend. Eng, bekrompen en benauwend.
Alleen is dat iets anders dan het totaal geen rekening houden met... Een stapel hout of 2/3e van je tuin bebouwen met een verlengde schuur is iets anders dan een oerwoud vol onkruid of hier een stapel oud sloophout, daar wat kapotte stenen en 3 lekkende roestige jerrycans.

Maar als ik jou er blij mee maak slaap ik zometeen met de gordijntjes open ( oh nee, staan 3 felle lampen, want de straat is bang voor inbreekboeven :? ) en de handjes boven de deken, want het is vrijdagnacht.
Happy now? [|)
Ik ben altijd happy,het zijn je eigen woorden die ik op een rijtje heb gezet en jij ben de eerste die geslaagd is voor de inburgering cursus in Thailand,nogmaals jij en mevrouw Duncan gefeliciteerd,mevrouw Duncan spreekt zeker geen Nederlands aan je woorden keus te zien.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Huisje, boompje, beestje in Nederland.

#9 Bericht door Jeanette » zaterdag 17 mei 2014, 08:04

Leuk die reacties en die verschillende manieren om tegen het door mij geschrevene aan te kijken. :D
Ha ha - Calvinistische bemoeizucht en betuttelzucht - ook een manier om tegen de vervanging van de hal verlichting na 48 jaar aan te kijken.
Wat dacht je van de lift handmatig tornen als er mensen niet uit kunnen en naar het ketelhuis gaan om de druk te controleren als de verwarming of het warme water weigert?
Rob's vader had een stomerij dus hij weet een hoop van drukketels en zo.
prajak schreef:Vogelpin ! Ik kende het niet. Nu wel....

http://www.duivenpinnenwinkel.nl/?gclid ... vAodD4AAXg

De VVE, Jeanette, jarenlang ook dat werk gedaan en ons flatje was maar met 10 eigenaren waarvan 2 zakelijk (een praktijk hoorapparaten en een praktijk gebitsbeugels, heel rustige buren al hoorde je af en toe "kunt u mij verstaan...?" :giggle2: ) en dan de centen beheren en een onderhoudsplan en controle daarop. Leuk werk.

Leuke bijdrage.
Ja Prajak, die zijn het. Er is 1 bewoner die zich druk maakt over vogels en nesten op het dak dus die zijn weg.
Hoogst waarschijnlijk niet helemaal volgens wettelijke richtlijnen. :o
Binnenkort komt de schoorsteenveger nog wat nesten weghalen uit de ventilatie kokers.
En over --> centen beheren en een onderhoudsplan en controle daarop <--- er gaat zo'n beetje een kwart miljoen om per jaar in onze VVE hoor.

Maar wat is het moeilijk om van beheerder te veranderen zeg.
De VVE staat op zijn naam bij de kamer van koophandel om maar iets te noemen.

En ja Duncan, we zijn bang voor inbreekboeven ....

Afbeelding .... voor de nieuwe deuren was een driepuntsslot het belangrijkste.

[8) [|) [8)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Huisje, boompje, beestje in Nederland.

#10 Bericht door Jeanette » dinsdag 24 juni 2014, 16:16

Jeanette schreef: Ik dacht laat ik eens een toppic starten over het leven in Nederland. 8-)
Misschien leuk voor de mensen die hier al jaren weg zijn.
Het lijkt me leuk om steeds een nieuw item te starten in dit draadje en ik begin met;

Het leven in ons appartementencomplex.

Sinds 1992 zijn de appartementen aan de huurders te koop aangeboden en ook bij vertrek van de huurder werden ze verkocht.
Op dit moment zijn er van de 92 woningen geen 10 huurders meer.

Mijn man is erg druk met de flat. Hij is een van de aanspreekpunten voor alle VVE leden en lid van de CvTO (commissie van toezicht en overleg)
Ze zijn met een persoon of 5 en nog 4 of 5 onofficieel, waar onder ik het 'bloemenmeisje'. :mrgreen:
In de afgelopen jaren is er al veel vernieuwd en aan onderhoud gedaan.
We hebben nieuwe hekwerken aan beide zijden en betonrenovatie gehad.
De hal is vernieuwd met automatische deuren en een plafond met led-licht.
Het dakleer is vernieuwd en met grover grind bedekt en op de randen zijn vogelpinnen geplaatst want de vogels gooiden de steentjes naar beneden en dat is niet leuk voor geparkeerde auto's.

Op dit moment worden de voordeuren vervangen en ook het bel- en communicatie systeem moet nog vernieuwd worden.

Er was altijd een goede verstandhouding met de beheerder - een administratiekantoor - want dat is te veel werk en te ingewikkeld voor vrijwilligers.
Maar sinds een jaar of 3 zit er een andere leiding en nu wil de CvTO op de jaarvergadering voorstellen om een andere beheerder te nemen.
Vooral omdat 'onze man daar' er uitgeknikkerd wordt anderhalf jaar voor z'n pensioen omdat z'n verbrijzelde arm maar niet genezen wil. Zelfs in de ziektewet heeft hij toch nog veel voor de flat betekend.
Dus als we toch met iemand nieuw moeten werken dan maar helemaal nieuw, we willen nu het zelfde kantoor als de buurflats VVE's.

Goed, later meer.

[|)

Vanavond dus de ledenvergadering van de VVE.
De administrateur had ook wat veel last van geldingsdrang.
En alleen al na het verzoek om op de agenda te zetten dat een man of 10 een ander beheer/admi-kantoor wilde zoeken heeft hij de stekker er uit getrokken.
Hij stopte direct als beheerder en over 2 weken met de administratie.
Dus ondanks dat het niet lekker zat om dit niet aan de vergadering te vragen moesten ze toen wat.

Dus duim voor ons dat het soepeltjes gaat vanavond.


Afbeelding

[|)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Huisje, boompje, beestje in Nederland.

#11 Bericht door ron » dinsdag 24 juni 2014, 16:26

sorry,verkeerd draadje
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Huisje, boompje, beestje in Nederland.

#12 Bericht door Duncan » dinsdag 24 juni 2014, 17:18

Maar is het nu goed dat die man met zijn verbrijzelde arm stopt of niet?
Is mij even niet duidelijk...

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Huisje, boompje, beestje in Nederland.

#13 Bericht door Jeanette » vrijdag 04 juli 2014, 20:32

Gisteren iemand bezocht in het zorghotel in ROC gebouw.
In dit nieuwe gebouw tussen station en LUMC in Leiden zitten de bedrijven in de school of de school bij de bedrijven, het is maar hoe je het bekijkt.
Veel mensen die moeten revalideren willen liever naar dit zorghotel dan naar Leithenrode of een ander verpleeghuis.

Maar wat is het apart zo'n gebouw met 2 restaurants, een Spa en Welness, een sportschool en een zwembad en nog veel meer.

Afbeelding Afbeelding

Uniek toch?

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Huisje, boompje, beestje in Nederland.

#14 Bericht door Gardensafari » vrijdag 04 juli 2014, 23:09

Thaise massage, ook?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Huisje, boompje, beestje in Nederland.

#15 Bericht door Hua Thale » zaterdag 05 juli 2014, 02:40

Soort van vakantieoort dat zorghotel.
Begrijp het volledig dat veel mensen er voor kiezen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”