Visarun

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visarun

#31 Bericht door prajak » dinsdag 13 mei 2014, 15:39

Men heeft tegenwoordig computers en daarin staat heel jouw grensverkeer. Het paspoort is ook een indicatie. Het ticket van aankomst en vertrek is een indicatie. De tijdsduur in het buurland is een teken.

Ik denk dat de gewone toerist geen last krijgt van deze regel. Maar het is ter beoordeling aan een grensambtenaar die de hele dag in een hokkie zit met aan de muur een portret van de majesteit, een kalender en een bordje 'waarempel ik stempel' en zich verveelt en HOPPA ! daar kan ie wat betekenen en Teun Toerist een stempel weigeren.

Ik zou het niet riskeren en als straks het Asean visum komt dat gewoon kopen. En wacht even af wat op 12 augustus komt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Visarun

#32 Bericht door driver » dinsdag 13 mei 2014, 16:29

Erik schreef:
driver schreef: Zit ik bijv in Chiang Rai een week daarna even naar Suphan B en ach ... toch nog even door naar Udon Thany /Bandung en dan ben ik er 3 weken en nou ja...Nonkai is ............
gr driver
Het lijkt me toch dat als je 3-4 weken Laos doet, daarna weer een paar dagen Thailand om door te reizen naar Cambodia, daar een paar weken verblijft om vervolgens weer terug te komen dat dit geen probleem mag zijn.

Waar het om lijkt te gaan is een einde te maken aan back-to-back visa-runs. Als jij met een solide reisplan aankomt waarbij je de regels niet te ver rekt, lijkt het me (ja is een aanname) dat ze niet moeilijk gaan doen omdat je daarmee niet de doelgroep bent die ze willen stoppen.
Het staat tenslotte de immigration officer vrij om uitzonderingen te maken. Maar als je op de laatste dag van de 30 Thailand uit gaat, en na 2 dagen weer terug komt heb je wel de schijn tegen als je het zelfde nogmaals probeert als je naar Cambodia gaat na 15 dagen.

Wil je dat wel dan zou ik echt vooraf een visum aanvragen vooraf, of in één van de 2 landen alsnog een toeristenvisum te halen.
Inmiddels heb ik ook wat reacties gelezen via links of hier en ik denk ook dat de toerist min of meer gedoogt gaat worden en dat ze alleen de visa runs willen aanpakken of stoppen.
Voorlopig is het voor mij ook niet aan de orde maar toen ik de begin post las dacht ik maar wat als...en zo kwamen de vragen en opmerkingen en reacties .... ;)

gr driver

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Visarun

#33 Bericht door Jim » dinsdag 13 mei 2014, 22:55

driver schreef:ik denk ook dat de toerist min of meer gedoogt gaat worden
kijk, dit is nu een grijs gebied :P
het mag niet, maar als je mazzel hebt kom je er mee weg.. soms..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Visarun

#34 Bericht door driver » dinsdag 13 mei 2014, 23:53

Jim schreef:
driver schreef:ik denk ook dat de toerist min of meer gedoogt gaat worden
kijk, dit is nu een grijs gebied :P
het mag niet, maar als je mazzel hebt kom je er mee weg.. soms..
Ik hou van grijs Jim mijn leven lang al :angel:
dus ik zie het tzt wel als het ooit ter sprake komt teveel ( opgelegde) zekerheidjes in het leven is tenslotte ook niet alles. :thumbsup:
En misschien is er eerdaags wel iemand hier die het gaat meemaken je weet maar nooit .

gr driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visarun

#35 Bericht door prajak » woensdag 14 mei 2014, 00:58

De grensambtenaar beoordeelt en beslist naar eer, geweten en kontzak :giggle2:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visarun

#36 Bericht door stevenl » woensdag 14 mei 2014, 01:17

Erik schreef:
driver schreef: Zit ik bijv in Chiang Rai een week daarna even naar Suphan B en ach ... toch nog even door naar Udon Thany /Bandung en dan ben ik er 3 weken en nou ja...Nonkai is ............
gr driver
Het lijkt me toch dat als je 3-4 weken Laos doet, daarna weer een paar dagen Thailand om door te reizen naar Cambodia, daar een paar weken verblijft om vervolgens weer terug te komen dat dit geen probleem mag zijn.

Waar het om lijkt te gaan is een einde te maken aan back-to-back visa-runs. Als jij met een solide reisplan aankomt waarbij je de regels niet te ver rekt, lijkt het me (ja is een aanname) dat ze niet moeilijk gaan doen omdat je daarmee niet de doelgroep bent die ze willen stoppen.
Het staat tenslotte de immigration officer vrij om uitzonderingen te maken. Maar als je op de laatste dag van de 30 Thailand uit gaat, en na 2 dagen weer terug komt heb je wel de schijn tegen als je het zelfde nogmaals probeert als je naar Cambodia gaat na 15 dagen.

Wil je dat wel dan zou ik echt vooraf een visum aanvragen vooraf, of in één van de 2 landen alsnog een toeristenvisum te halen.
Klopt helemaal Erik, dit gaat om het aanpakken van out-in visaruns. Eerst aan de landgrenzen, vanaf Augustus ook op de vliegvelden.

Echte toeristen hoeven zich geen zorgen te maken, mensen die hier leven op visa vrije entrees wel.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Visarun

#37 Bericht door nbreeker » woensdag 14 mei 2014, 02:10

prajak schreef:De grensambtenaar beoordeelt en beslist naar eer, geweten en kontzak :giggle2:
Erik ik lees bij jou heel vaak de opmerking over geld onder tafel zoals nu ook weer eer en geweten en kontzak hoevaak heb jij nu in al die jaren meegemaakt dat je geld moest schuiven om iets voor elkaar te krijgen,ik denk heel weinig maar als dat niet zo is wil ik het graag horen, ik heb nog nooit hoeven te betalen in die negen jaar dat ik hier ben en het zal toch niet zo zijn dat ik de enigste hier ben met blauwe ogen.
En ik zie wel dat er een giggle achterstaat maar dat maakt me niets uit,probeer nu eens te antwoorden zonder Thailand zwart te maken.

Van de week werd er ook iemand en beetje pissig omdat hij beticht werd van "Domme praat" ja zei degene die dat geschreven had er stond een knipoog achter maar zo lust ik er nog wel een paar.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Visarun

#38 Bericht door dutch » woensdag 14 mei 2014, 03:27

nbreeker schreef:
prajak schreef:De grensambtenaar beoordeelt en beslist naar eer, geweten en kontzak :giggle2:
Erik ik lees bij jou heel vaak de opmerking over geld onder tafel zoals nu ook weer eer en geweten en kontzak hoevaak heb jij nu in al die jaren meegemaakt dat je geld moest schuiven om iets voor elkaar te krijgen,ik denk heel weinig maar als dat niet zo is wil ik het graag horen, ik heb nog nooit hoeven te betalen in die negen jaar dat ik hier ben en het zal toch niet zo zijn dat ik de enigste hier ben met blauwe ogen.
En ik zie wel dat er een giggle achterstaat maar dat maakt me niets uit,probeer nu eens te antwoorden zonder Thailand zwart te maken.

Van de week werd er ook iemand en beetje pissig omdat hij beticht werd van "Domme praat" ja zei degene die dat geschreven had er stond een knipoog achter maar zo lust ik er nog wel een paar.
Ook hier eentje die nog NOOIT iets heeft hoeven doen,wat op steekpenningen lijkt of iets dergelijks.
Ik heb een keer een boete gehad voor een verkeersovertreding,die overduidelijk was en ook nog voor de neus van een politie controle post :giggle: .
Ben inmiddels bijna 10 jaren in Thailand woonachtig en daarvoor nog 6 jaren in Indonesie,vanuit daar zeer frequent naar Thailand i.v.m. het bouwen van het huis en veelvuldig familie bezoek,hetgeen dus toen een voudiger was dan vanuit Europa.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Visarun

#39 Bericht door brake034 » woensdag 14 mei 2014, 04:19

Ook ik heb maar 1 keer meegemaakt dat wat thee geld gevraagd werd, 25 jaar geleden voor papierwerk op het gemeentehuis in Nonthaburi.
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visarun

#40 Bericht door prajak » woensdag 14 mei 2014, 04:46

Twee keer Nick in 12 jaar dus dat valt mee. Maar lees eens in forums en blogs, ook hier.

Staande houden op de autoweg, 200 baht in het kontzakje, enkele leden schreven er over.

Vriend van me ziet met eigen ogen in Ban Zoveel dat de ambtenaar die een stempel moet zetten vaak een hand omlaag deed. Nou, even de schoenen vastmaken...en gluren...en hij ziet iedereen een bedrag van 200 baht in die hand leggen. Een dagloon toen !

thailandforum heeft nu een item open over kontzakbetalingen. Lees maar eens.

Dat is niet Thailand zwart maken, dat is vertellen wat er gebeurt. En wij kleine lieden zien alleen de kleine dingen. Het grote geld, dat weet alleen de Thai.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Visarun

#41 Bericht door printen44 » woensdag 14 mei 2014, 11:42

Thailand staat niet voor niets bekend als een van de meest corrupte landen ter wereld. Er werd 360 miljard baht uitgetrokken om de waterhuishouding in Thailand op orde te brengen na de overstromingen van meer dan twee jaar geleden. Tot nu toe is slechts 9 miljard uitgegeven. Er staat nog voor 10 miljard in de steigers, de rest is foetsie, weg, niet meer te achterhalen.

Als Nico een de moeite neemt om bij het begin van een kabinetsperiode te lezen wat het vermogen is van een nieuwe minister, en lees dan ook eens het vermogen als hij het Ministerie verlaat. De ex-minister van Rijstzaken, zo noem ik het maar, was mede verantwoordelijk voor het rijsthypotheekschema. Toen hij aantrad was zijn vermogen 4 miljoen baht. Toen hij demissionair werd, was zijn vermogen 23 miljoen baht. Niet slecht voor twee jaar Minister zijn.

De lijst is eindeloos. Een Nederlandse investeringsmaatschappij die in Chiang Mai een winkelcentrum liet bouwen en diverse van die winkelcentra in de planning had staan, investeerd nu zijn geld ergens anders. In Thailand was het onmogelijk zaken te doen, zonder steekpenningen te geven. Tot 30% van de investering toe.

De wereldwaakhond wat corrupte landen betreft, becijfert dat minimaal 20% van het BNP van Thailand aan steekpenningen verloren gaat. Voor dat rijsthypotheekschema word de corruptie op anderhalf miljard baht geschat.

Kortom Nico, net als wat Prajak schrijft, wij maken Thailand niet zwart, we schrijven alleen de feiten neer. En dat zijn geen leuke feiten, dat geef ik toe.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Visarun

#42 Bericht door nbreeker » woensdag 14 mei 2014, 12:07

printen44 schreef:Thailand staat niet voor niets bekend als een van de meest corrupte landen ter wereld. Er werd 360 miljard baht uitgetrokken om de waterhuishouding in Thailand op orde te brengen na de overstromingen van meer dan twee jaar geleden. Tot nu toe is slechts 9 miljard uitgegeven. Er staat nog voor 10 miljard in de steigers, de rest is foetsie, weg, niet meer te achterhalen.

Als Nico een de moeite neemt om bij het begin van een kabinetsperiode te lezen wat het vermogen is van een nieuwe minister, en lees dan ook eens het vermogen als hij het Ministerie verlaat. De ex-minister van Rijstzaken, zo noem ik het maar, was mede verantwoordelijk voor het rijsthypotheekschema. Toen hij aantrad was zijn vermogen 4 miljoen baht. Toen hij demissionair werd, was zijn vermogen 23 miljoen baht. Niet slecht voor twee jaar Minister zijn.

De lijst is eindeloos. Een Nederlandse investeringsmaatschappij die in Chiang Mai een winkelcentrum liet bouwen en diverse van die winkelcentra in de planning had staan, investeerd nu zijn geld ergens anders. In Thailand was het onmogelijk zaken te doen, zonder steekpenningen te geven. Tot 30% van de investering toe.

De wereldwaakhond wat corrupte landen betreft, becijfert dat minimaal 20% van het BNP van Thailand aan steekpenningen verloren gaat. Voor dat rijsthypotheekschema word de corruptie op anderhalf miljard baht geschat.

Kortom Nico, net als wat Prajak schrijft, wij maken Thailand niet zwart, we schrijven alleen de feiten neer. En dat zijn geen leuke feiten, dat geef ik toe.
Ja kees je schrijft alleen de feiten neer ,maar schrijf nu eens wat positiefs voor de verandering ,zoals Prajak schrijft die ambtenaar doet het geld in z'n kontzak hoe weet hij dat,ik geef toe dat het gebeurt maar niet bij allemaal,maar nee hij is een ambtenaar van de Immigratie dus hij steelt van het gouvernement.Ik wordt eenbeetje moe van alles over een kam scheren en ik neem niet de moeite om bij het begin van een kabinetsperiode naar z'n vermogen te kijken het zij zo ik heb gekozen om hier te wonen in Thailand met z'n goede en slechte kanten en het gaat mij geen moer aan wat er in de regering met het Thaise geld
gebeurt,en als ik me daar aan erger dan moet ik ergens anders gaan wonen.Net zo goed als jij op je achterste poten stond toen ik alle priesters volgens jou over een kam schoor zo halen jullie de gezagdragers van Thailand over een kam.Ja die minister heeft een hoop geld verdient in die paar jaar maar er komt een tijd dat hij daar de rekening van krijgt.En over geld verkwisting gesproken wat denk je wat er zich in Brussel afspeelt en hoeveel daar verdwijnt.Ja Thailand staat volgens jou bekend als een van de meest corrupte landen maar toch kom je hier wonen en achteraf heb je commentaar en stel je feiten vast vanachter een pseudoniem ik denk dat je mazzel heb en jij niet alleen dat ze geen Nederlands kunnen lezen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visarun

#43 Bericht door Ben » woensdag 14 mei 2014, 12:13

Als je de beerput helemaal open gooit is het niet zwart maar git zwart.
Van hoog tot laag is er corruptie en doen ze er vrolijk aan mee, in vele gevallen vindt men het normaal.
In dat opzicht Thailand mooier laten lijken dan het is,....Is een farce.
Gewoon naar andere dingen kijken dan is er nog voldoende over.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Visarun

#44 Bericht door brake034 » woensdag 14 mei 2014, 12:16

Soms vraag je je af waarom Thaise mensen niet luidop roepen "als je zo over ons land denkt, pleur dan lekker op naar je eigen land"??
Marcel

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Visarun

#45 Bericht door nbreeker » woensdag 14 mei 2014, 12:21

Ben schreef:Als je de beerput helemaal open gooit is het niet zwart maar git zwart.
Van hoog tot laag is er corruptie en doen ze er vrolijk aan mee, in vele gevallen vindt men het normaal.
In dat opzicht Thailand mooier laten lijken dan het is,....Is een farce.
Gewoon naar andere dingen kijken dan is er nog voldoende over.
Ben jij ook altijd negatief ga lekker terug naar Urk waar je vandaan kom,al is het gitzwart jij heb daar geen moer mee te maken het is niet jou geld dus het gaat je geen bal aan.Je woont hier in een kapitaal huis en nog een flatje in de stad als je niet naar huis kan voor welke reden dan ook in Holland woon je in een rijtjeshuis en maar kankeren.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”