Advies gevraagd.

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Advies gevraagd.

#31 Bericht door Jim » donderdag 24 april 2014, 11:39

ik denk dat je de poea noi's in thailand niet graag allemaal op de koffie krijgt, carpediem ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Advies gevraagd.

#32 Bericht door prajak » donderdag 24 april 2014, 16:18

Soepnel's relatie kan dat aan.

Wie zijn wij dan om dat in twijfel te trekken ? Die twee zijn toch al tig tig jaar bij elkaar ? Dat zijn geen flikflooiers voor een neukje buiten de echtelijke deur/bed/keukentafel/sofa/achterbank van de Trabant XL Sport, lijkt mij. :giggle2:

Jim ziet weer eens overal spoken. Maar dat zijn we van Jim gewend. Jim houdt van zwartepieten.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Advies gevraagd.

#33 Bericht door foppo » donderdag 24 april 2014, 16:54

He?
Een neukje buiten de deur........een neukje buiten de deur.....? :( :( :(

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Advies gevraagd.

#34 Bericht door prajak » donderdag 24 april 2014, 17:12

Foppo, geen idee hoe oud je bent maar ene heer Jan Cremers heeft (heel) wat geschreven en misschien heb je daar wat aan.

En anders is er de oeroude kroniek Kamasutra, het 'boek der standjes' waar je wat van kunt opsteken als je jong bent en waarvan je een dubbele hernia kunt oplopen als je 65+ bent.

Up to you, man !

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Advies gevraagd.

#35 Bericht door foppo » donderdag 24 april 2014, 17:31

Ik meen Jan Cremer duimzuigend gelezen te hebben, was dat niet met een bladzijde vol, zonder alinea's, in alle voorkomende variaties de daad benoemen?
Jawel, "laten" lenen door een wat oudere kennis in de bibliotheek.... zelf durfde ik dat toen nog niet.
en ...hallo....heee....die Jan Wolkers kon d'r ook wat van....

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Advies gevraagd.

#36 Bericht door Jim » donderdag 24 april 2014, 23:00

prajak schreef: Jim ziet weer eens overal spoken. Maar dat zijn we van Jim gewend.
weet je wat je nog meer gewend bent van me?
bewijs en bronvermeldingen:
Thais top the infidelity charts

Thai men are ranked on top and their women are ranked second as the world's most unfaithul lovers, with well over half of them admitting to frequent infidelity, according to a survey conducted by Durex, a condom producer.

Women from Thailand are ranked the world's second most unfaithul lovers, according to the survey report.

The survey of 29,000 women in 36 countries names the women of Ghana the world’s most unfaithful, with 62 per cent of the women questioned there admitting they often cheat on their boyfriends and husbands.

Thai women were just a little more faithful, with 59 per cent admitting to infidelity, followed by Malaysia with 39 per cent.

In fourth and fifth place were Russia (33 per cent) and Singapore (19 per cent).

As for men admitting to extramarital affairs, Thailand came out on top (54 per cent) followed by South Korea (34 per cent) and then Malaysia (33 per cent).

http://www.bangkokpost.com/news/local/3 ... infidelity
maar dat is imho niet eens het grootste bezwaar.
persoonlijk ben ik niet getrouwd om 9 maanden per jaar alleen te zitten.

ik zou een andere oplossing zoeken..
misschien broers, zussen, tantes, ooms, nichtjes of neefjes die de zorg kunnen overnemen (familiebanden zijn sterk in thailand nietwaar?)
of desnoods iemand betalen voor de zorg..
of als het echt niet anders kan de betreffende maar naar nederland halen en hier verzorgen.

soepnel zal er vast goed over na hebben gedacht en hij heeft z'n keuze gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat iemand die een andere keuze zou maken "spoken ziet".
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Soepnel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 06 december 2013, 07:16

Re: Advies gevraagd.

#37 Bericht door Soepnel » maandag 28 april 2014, 03:56

Jim, als je goed hebt gelezen zit ik ook geen 9 maanden/jaar alleen, in de warme maanden komt ze terug naar NL.

Heb deze week al een gesprek gehad met personeelszaken, en zoals het er nu naar uitziet mag deze jongen met 58 met pre-pensioen.
Heb dan genoeg jaren voor onze koningin en koning gediend als militair.
Nu weet je meteen de reden dat ik wel vaker voor langere tijd van huis ben geweest.

Dus onze conclusie is dat we nog 4 jaar wachten en dan gezamenlijk gaan.
Mocht er zich echter een koude winter voordoen, dan gaan we lekker samen op vakantie en zal mijn vrouw wat langer blijven totdat de temperaturen in NL weer aangenaam zijn.

We zullen in de tussentijd eens alles goed bekijken, of we definitief NL achter ons laten (huis verkopen en uitschrijven, of toch regelmatig op en neer reizen en van de NL zomer genieten en de koude winters ontlopen.)

Nou nogmaals een ieder bedankt voor de goede adviezen en de zorgen die men heeft over de bestendigheid van onze relatie :giggle:

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Advies gevraagd.

#38 Bericht door carpediem » maandag 28 april 2014, 05:46

Jim schreef:ik denk dat je de poea noi's in thailand niet graag allemaal op de koffie krijgt, carpediem ;)
Die van mijn vriendin kunnen koffie krijgen en daarna zullen ze wel weten wat ze verder doen.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Advies gevraagd.

#39 Bericht door brake034 » maandag 28 april 2014, 05:56

Soepnel schreef: We zullen in de tussentijd eens alles goed bekijken, of we definitief NL achter ons laten (huis verkopen en uitschrijven, of toch regelmatig op en neer reizen en van de NL zomer genieten en de koude winters ontlopen.)
Dat idee hadden wij twee jaar geleden ook, een paar maanden per jaar in Nederland en de rest van het jaar in Thailand.
Maar vorig jaar hebben we dat na 1 keer proberen als idee afgevoerd, we hebben besloten ons definitief in Chiang Rai te gaan vestigen.
Als je zo heen en weer pendelt hadden wij nergens het gevoel thuis te zijn, ontworteld. Gedeeltelijk kwam dat omdat we onze woning en zaak in Nederland al verkocht hadden.

Natuurlijk is het voor iedereen anders, ik dacht ik geef je maar mee hoe het ons vergaan is.
Marcel

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Advies gevraagd.

#40 Bericht door Gardensafari » dinsdag 29 april 2014, 00:29

carpediem schreef:Wat is er nou zo erg aan een keertje vreemdgaan of is dat alleen aan mannen toe te vertrouwen.

Allemaal monogame types hier op het forum zeker.
Dat weet je toch: allemaal zeer monogame en brave types.
Niet één heeft een barmeid, allen hebben universitair geschoolde types.
Eigenlijk hebben de vrouwen geen cent nodig, maar bij de Gratie Gods krijgen ze een bescheiden maandelijkse toelage als aanvulling op hun riante inkomen.
Kunnen ze in plaats van een Gucci ook nog eens een Prada kopen.

En al die vreemdgaande mannen hebben wel een vrouw nodig om mee vreemd te gaan, daar heb je volkomen gelijk in.

Ik woon met mijn lief in Nederland.
Maar mochten we ooit een goede prijs verdienen in de staatsloterij, dan gaat zij terug naar Thailand.
En wat ik doe?
"Moet je zelf weten."
En dat is niet gemeen, maar Thais bedoeld.
Sommigen denken een Nederlandse vrouw te hebben, maar ze hebben een taai-taai-pop.
En die denken compleet anders.

Trouwens: in Thailand gaan ze vreemd bij het leven?
Wel eens gekeken naar Spoorloos, of DNA Onbekend?
In Nederland gaat vreemdgaan nog gemakkelijker, want minder sociale controle en volgens mij gebeurt het net zo vaak...
De mens is in principe niet monogaam in elkaar gezet.
De Kaukasische mens niet, de Aziatische mens niet en alle andere mensen ook niet.
Oh ja, met één uitzondering natuurlijk: de mens op thailandforum.nl.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Advies gevraagd.

#41 Bericht door paknampo » dinsdag 29 april 2014, 12:46

Gardensafari schreef:
carpediem schreef:Wat is er nou zo erg aan een keertje vreemdgaan of is dat alleen aan mannen toe te vertrouwen.

Allemaal monogame types hier op het forum zeker.
Dat weet je toch: allemaal zeer monogame en brave types.
Niet één heeft een barmeid, allen hebben universitair geschoolde types.


:cheesy: :cheesy: :cheesy: Mwahh.....toch ook wel iets over een B-pakketje gelezen. :cheesy: :cheesy: :cheesy:



:thumbsup:


Gr.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”