Nieuw Nederlands paspoort in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joeisan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: maandag 04 november 2013, 06:51
Locatie: Udonthani province

Nieuw Nederlands paspoort in Thailand

#1 Bericht door joeisan » vrijdag 04 april 2014, 12:58

Ben net terug uit Bangkok en wilde even mijn ervaringen delen, ter lering ende vermaak :giggle3:

Vantevoren op de website van de ambassade alles nagelezen, het aanvraagformulier on line ingevuld en uitgeprint, foto matrix uitgeprint voor de fotograaf (meer later), plus voor mijn retirement extension in Mei het "inkomensformulier" gedownload van de website Rijksoverheid en uitgeprint. Foto's laten maken, 2x omdat ondanks de matrix het de eerste keer niet goed was, ik had een lineaaltje bij me :)

Bij de ambassade:
Keurig geregeld alles, 3-4 veiligheids agenten aanwezig, één van hen fungeerde als portier om vanuit de wachtkamer naar het binnenste gedeelte te komen, daar op nummer 4 hokjes met evenveel functionarissen. Ik had weer geluk om in een hokje terecht te komen met een bijzonder aantrekkelijke dame die ook nog eens erg ervaren was, want:
1. de foto's werden afgekeurd door de computer (te groot hoofd = geen anomalie, maar een foutje van de fotograaf)
2. het inkomensformulier was niet het juiste.

Oplossingen: aan de overkant van de ambassade is een kantoor waar van alles geregeld kan worden, inclusief foto's, en de lieftallige dame gaf mij ter plekke het juiste formulier voor inkomen.

Na foto's maken terug naar binnen (zonder te wachten) en alles geregeld, vingerafdrukken, geld (131 Euro voor het paspoort en ik geloof 1400 baht voor het inkomensformulier, totaal 7.200 baht). Nog even moeten wachten en het ondertekende en gestempelde inkomensformulier was klaar, alles in orde, dat was het.

In en uit in 1 uur tijd, een verademing!
Een goed lid verslapt niet

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”