Hoe lang op Koh Samui en Koh Phangan

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
taimi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: zaterdag 21 december 2013, 17:42

Hoe lang op Koh Samui en Koh Phangan

#1 Bericht door taimi » dinsdag 18 maart 2014, 20:47

Hallo allemaal,
wij vliegen op 27 juli vanuit Bangkok naar Surat Thani en reizen dan meteen door naar Koh Samui waar we vooralsnog 4 dagen willen blijven en dan 4 dagen naar Koh Phangan. Aangezien we 5 augustus weer terugvliegen naar Bangkok (vanuit Surat Thani) willen we op 4 augustus weer terug naar Koh Samui voor 1 nacht.
Nu is mijn vraag: is dit handig of heeft iemand een beter idee?
Ook wil ik graag weten of het simpel ter plekke te regelen is om tussen de eilanden vervoer te regelen?
Ik hoop op een topidee van een van jullie!
gr. Dennis

Thaigoods
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Re: Hoe lang op Koh Samui en Koh Phangan

#2 Bericht door Thaigoods » woensdag 19 maart 2014, 06:22

Ter plekker vervoer regelen is geen enkel probleem, loop een reisburootje aldaar binnen en zij reserveren een kaartje voor je inclusief vervoer naar de pier.

chinaski
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zondag 29 oktober 2006, 23:05
Locatie: Klein Brabant

Re: Hoe lang op Koh Samui en Koh Phangan

#3 Bericht door chinaski » donderdag 20 maart 2014, 19:29

Hi Dennis
Je kan ook van Koh Phangan terugkeren naar Surat Thani, waarom eerst nog eens terug naar Samui...
http://urly.nl/9ez
Ikzelf ga eind juni ook nog eens voor 8 dagen naar Koh Phangan, Samui laat ik voor wat het is, was er bijna 30 jaar geleden voor het eerst, en enkele jaren geleden waarschijnlijk voor de laatste keer. Phangan is nog okee, zolang je de full moon toestanden mijdt (tenzij je ervan houdt natuurlijk) ;) Mooi eiland.
Vervoer tussen de eilanden is idd. ter plaatse probleemloos te regelen.
Laatste keer verbleven we bij Mai Pen Rai bungalows aan Than sadet beach (http://thansadet.com/
Deze keer gaan we Tantawaan bungalows aan Had Yao eens uitproberen http://tantawanbungalow.com/
Het eiland verkennen met een brommertje is heel leuk, net als een kayaktochtje langs de kust. Bottle beach vond ik ook heel mooi.
Black is the colour of my true love's hair.

taimi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: zaterdag 21 december 2013, 17:42

Re: Hoe lang op Koh Samui en Koh Phangan

#4 Bericht door taimi » donderdag 20 maart 2014, 22:05

He Chinaski,
we willen eigenlijk terug naar Samui omdat we terugvliegen met Air Asia en een eiland transfer hebben bijgeboekt. Maar het is inderdaad een goed idee om direkt terug te gaan naar ST, weet jij hoe lang de oversteek duurt vanaf Phangan? En is dat makkelijk te boeken, zal wel he....
gr. Dennis

chinaski
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zondag 29 oktober 2006, 23:05
Locatie: Klein Brabant

Re: Hoe lang op Koh Samui en Koh Phangan

#5 Bericht door chinaski » vrijdag 21 maart 2014, 11:14

taimi schreef:He Chinaski, weet jij hoe lang de oversteek duurt vanaf Phangan? En is dat makkelijk te boeken, zal wel he....
De tijd die de oversteek in beslag neemt zal er vanaf hangen welke ferrymaatschappy je neemt (je hebt keuze, te vinden in de link in mijn vorige antwoord)
Hier nogmaals : http://www.samuiphanganinfo.com/boat-ti ... suratthani
Makkelijk te boeken ja, reisbureautjes bij de vleet of bij de maatschappij zelf.
Wel voldoende tijd incalculeren voor het transport van de pier naar de luchthaven ;)
Black is the colour of my true love's hair.

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Hoe lang op Koh Samui en Koh Phangan

#6 Bericht door heisa » vrijdag 21 maart 2014, 14:14

Vervoer inderdaad lekker ter plaatse regelen en is niet moeilijk. Boten gaan dagelijks meerder keren (ff google op Lomprayah of Seatran). Langzame (auto)boot (Raja ferry) kan ook.

Houd je van drukte, winkels, volle stranden dan moet je op Samui zijn. Houd je meer van relaxt, rust, natuur dan vind je dat op Koh Phangan (met uitzondering van Haad Rin). Wij gaan altijd naar Phangan naar de westkust (stranden Cha Phrao, Haad Yao, Haad Salad, Koh Mae). Leuke bungalow op het strand voor een betaalbare prijs wat je op Samui niet vindt voor dat geld.

En zoals vermeld: lekker een scooter huren en op je gemak het eiland en de stranden verkennen.

Goedkoop vliegen kan met Nok Air of Air Asia (van of naar Surathani maar ook Nakhon Si Thammarat).

Succes en veel plezier

Thaigoods
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Re: Hoe lang op Koh Samui en Koh Phangan

#7 Bericht door Thaigoods » vrijdag 21 maart 2014, 17:36

Probeer niet teveel vanuit Nederland te reserveren of boeken. Het is meestal niet nodig en je betaald teveel. Gewoon lokaal regelen, dat lukt perfect en dan heb je ook meer flexibiliteit in je schema.

taimi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: zaterdag 21 december 2013, 17:42

Re: Hoe lang op Koh Samui en Koh Phangan

#8 Bericht door taimi » zaterdag 22 maart 2014, 16:22

Thaigoods,
ik wil liever vooruit boeken omdat we 3 kinderen hebben, of denk je dat dat ook geen probleem oplevert eind juli/begin augustus? We moeten bijna altijd 2 kamers hebben.....
gr. Dennis

Thaigoods
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Re: Hoe lang op Koh Samui en Koh Phangan

#9 Bericht door Thaigoods » zaterdag 22 maart 2014, 16:58

Ik bedoel met name vervoer of excursies, dat zou ik niet vooraf reserveren. Hangt er ook vanaf hoe oud de kinderen zijn, als je met jonge kinderen gaat kan ik me voorstellen dat op op safe wilt spelen en wel de hotels en eventuele binnenlandse vluchten vooruit boekt.

Juli en augustus zijn drukkere maanden maar geen hoogseizoen, er is altijd wel ergens plek. Wil je wel 2 kamers in zelfde hotel dan gewoon reserveren

Thaifoodfan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 16 april 2014, 11:27

Re: Hoe lang op Koh Samui en Koh Phangan

#10 Bericht door Thaifoodfan » donderdag 17 april 2014, 16:15

Ik heb de eerste keer voor de eiland niets gereserveerd qua accommodatie of vervoer; geen probleem. Merkte dat het de tweede keer qua accommodatie toch iets moeilijker was, enfin niet qua vervoer. Altijd een dag vantevoren een ticket voor de ferry kunnen boeken, ook tussen de eilanden. Samui vond ik ook echt te druk, ofja teveel barretjes etc., maar dat ligt er ook aan in welk gedeelte je zit. Ik ben alleen in Lamai en Rawai geweest en dan kies je ook net de juiste plekken uit [|( Auto gehuurd, eiland rondgereden en wel wat mooie locaties bezocht, maar ik vond Phangang ook mooier. Omdat er erg druk was in Phangang, helaas in Haad Rin overnacht, al hadden we wel een goede bungalow (direct naast de pier waar je aankomt, weet de naam niet meer), maar heb echt mooie accommodaties gezien die net iets buiten het 'centrum' liggen. Zo heb je rust overdag en kun je 's avonds de drukte opzoeken. Verder scooter gehuurd en eiland rondgereden; hele mooie plekjes gevonden! Met Air Asia ook goede ervaringen; goedkoop en vliegen optijd (niet zoals Easyjet).

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”