Wat nu ?thailand 5 weken

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dani1
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 04 maart 2014, 13:06

Wat nu ?thailand 5 weken

#1 Bericht door dani1 » maandag 10 maart 2014, 09:17

Eindelijk is het zover alles is geregeld voor Thailand en in juli gaan we dan ook eindelijk! Nu een aantal vragen voor 5 weken backpacken door Thailand denk aan de gebieden chian mai, Bangkok , krabi , phi phi , samui , koh tao , koh phangnan hoeveel zakgeld moet je dan hebben als je een gemiddeld hotel/hostel wilt , veel excursies en eten etc? We gaan met vier man dus je deelt met z'n tween de kamer. Nu de volgende vraag , chiang mai nachttrein wij willen op 9 juli de nachttrein pakken, maar is dat daar ter plekke te regelen voor 1e klas tickets mij werd verteld dat het dan al is uitverkocht en je minimaal 8 dagen van tevoren moet boeken heeft iemand daar ervaring mee?

Hoop dat ik antwoorden op mijn vragen krijg!

En aan welke stranden is het het leukst om
Te verblijven? Super bedankt jongens xx Dani

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Wat nu ?thailand 5 weken

#2 Bericht door Borat » maandag 10 maart 2014, 18:45

een gemiddeld hotel is zo rond de 20-25 euro. Dan heb je een kamer met airco en een fatsoenlijk bed maar over het algemeen geen andere faciliteiten. In het noorden misschien wat goedkoper, in bangkok en de eilanden misschien beetje duurder. Excursies tussen 500 en 1500 bht pp, afhankelijk van soort trip. Eten op straat 50 bht maar daar heb je ook niet 5 weken lang zin in dus reken 100-150 bht per maaltijd met een drankje erbij.

Taxi of openbaar vervoer, bus, boot of binnenlandse vlucht en trein, het tikt allemaal aan alhoewel het niet heel duur is. Biertje of een keer stappen?

Reken op 500 bht eten pp en 500 bht pp overnachting, en 1000 bht pp voor overigen zoals vervoer, stappen, excursies. Dus 2000 bht per dag dan kom je aardig uit.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wat nu ?thailand 5 weken

#3 Bericht door Jeanette » maandag 10 maart 2014, 19:30

Hou er wel rekening mee dat je maar 30 dagen zonder visum naar Thailand kunt.

Dus of een visum aanvragen of een buitenlands uitstapje plannen om 14 dagen erbij te krijgen.

[|)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Wat nu ?thailand 5 weken

#4 Bericht door pong » dinsdag 11 maart 2014, 07:58

Voor dit soort vragen is een heel praktisch ding ooit uitgevonden: de reisgids. Kan je lenen in de bieb-gratis, meest wat oudere, of kopen in een winkel. Die in het NL zijn flut, engelse zijn zo veel gebruikt dat je als een kipzonderkop elkaar naloopt, dus als je een degelijke opldg hebt-of erg dialectisch spreekt, neem dan een Duitse-gruendlich en puenktlich.
Wat je besteedt hangt meest vooral af van hoe je je in NL of op andere vakanties gedraagt, en of je ooit hebt geleerd zuinig te leven of niet. Het kan voor veel minder, als je het zuipen/innemen matigt en niet achter elke Thaise schone aanrent.
Als je zelf niet kan aangeven wat voor jou leuk betekent, hoe kan je dan een antw. verwachten? Over dat soort zaken heft ieder andere opvattingen.

dani1
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 04 maart 2014, 13:06

Re: Wat nu ?thailand 5 weken

#5 Bericht door dani1 » dinsdag 11 maart 2014, 11:31

pong schreef:Voor dit soort vragen is een heel praktisch ding ooit uitgevonden: de reisgids. Kan je lenen in de bieb-gratis, meest wat oudere, of kopen in een winkel. Die in het NL zijn flut, engelse zijn zo veel gebruikt dat je als een kipzonderkop elkaar naloopt, dus als je een degelijke opldg hebt-of erg dialectisch spreekt, neem dan een Duitse-gruendlich en puenktlich.
Wat je besteedt hangt meest vooral af van hoe je je in NL of op andere vakanties gedraagt, en of je ooit hebt geleerd zuinig te leven of niet. Het kan voor veel minder, als je het zuipen/innemen matigt en niet achter elke Thaise schone aanrent.
Als je zelf niet kan aangeven wat voor jou leuk betekent, hoe kan je dan een antw. verwachten? Over dat soort zaken heft ieder andere opvattingen.



Sorry hoor , maar Pong wat voor nut heeft dit forum als je geen vragen kunt stellen en iemand anders advies kunt vragen? Ik heb genoeg reisgidsen gelezen van lonley planets tot Marco Polo's.
Ieder zijn ervaring is anders klopt , maar advies vragen is volgens mij heel het moraal van dit forum en als je mijn vragen nutteloos vindt hoef je niet te reageren.

Jeannette bedankt voor je advies ik wist dit al en heb al contact opgenomen met de thaise ambassade!
En voor de rest met 1500 per persoon redt ik het dus makkelijk 5 weken!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Wat nu ?thailand 5 weken

#6 Bericht door Ben » dinsdag 11 maart 2014, 14:33

Visa kan ook hier
http://www.royalthaiconsulateamsterdam.nl/

Niet onbelangrijk is je reisverzekring en ziektenkosten dekking te checken of ze up to date zijn

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”