Thai Income Tax; praktisch (na wijziging 2014 of later..)

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thai Income Tax; praktisch (na wijziging 2014 of later..

#76 Bericht door prajak » vrijdag 28 februari 2014, 15:00

Ik heb geen vruchtgebruik want ben niet met Kai getrouwd en de advocate raadde het af dat te proberen. Ik heb 30 jaar geregistreerde lease en als die afloopt loop ik tegen de 100 dus 30 jaar is genoeg.

Op naam van stiefdochter zetten is een overdracht en kost belasting en soortgelijke rechten. Dan is een testament veel goedkoper.

Ik neem aan dat je vruchtgebruik hebt, of recht van opstal, of langlopend geregistreerde lease ? Heb je dat niet en dat nu vragen is een motie van wantrouwen jegens jouw vrouw tenzij je haar kunt overtuigen dat tenaamstelling op dochter logischer en beter is en DAN neem je beiden vruchtgebruik op de langstlevende van jullie beiden. maar zoals gezegd, dat kost belasting en contracten opstellen etc. Op kale grond kan dat meevallen, staat er inmiddels een huis op dan kost dat mogelijk veel geld.

Van Ubon Ratchathani naar Nongkhai is een stevig eind hoor ! 400 Km en zover ik weet pas vanaf Khon Kaen autobaan. Da's niks voor EEN dag heen en weer dus dat wordt hotel. Maar je bent van harte welkom. Laat tegen die tijd wat weten dan geef ik je mijn tel nummer.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”