emigreren naar Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: emigreren naar Thailand

#16 Bericht door Jim » zaterdag 01 februari 2014, 09:33

dutch schreef:Je vergeet een ding.
Thailand is zijn vaderland.

Hij heeft totaal andere mogelijkheden als wij arme ,tijdelijk voor een-jaar geaccepteerde luxe toeristen.
dat is idd een voordeel.
geen visumgedoe scheelt een slok op een borrel.
maar aan de andere kant is hij waarschijnlijk een belg in hart en nieren en dan is azie toch wel even wennen.
prajak schreef:O Jee, Wilders ! Daar komen 67 miljoen Thaise mensen aan.
ik bedoelde "99% van de thai die emigreert verlaat thailand" ;)

moet je trouwens niet voor een bepaalde leeftijd je thaise nationaliteit hebben geclaimend?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: emigreren naar Thailand

#17 Bericht door prajak » zaterdag 01 februari 2014, 09:38

"...moet je trouwens niet voor een bepaalde leeftijd je thaise nationaliteit hebben geclaimend?.."

Nationaliteit heb je of niet, denk ik. Maar meneer gaat zijn paspoort en ID in Thailand ophalen (kan dat niet op de ambassade in Brussel ?) dus dat zal wel in orde zijn.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: emigreren naar Thailand

#18 Bericht door Jim » zaterdag 01 februari 2014, 09:51

ok, staat me iets bij van voor een bepaalde leeftijd moeten kiezen.
rond de 21ste oid.

kan ook een andere nationaliteit zijn.. kweetut niet meer :)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: emigreren naar Thailand

#19 Bericht door v@go » zaterdag 01 februari 2014, 10:12

Hij moet zijn paspoort en id-kaart gaan ophalen dus dat zal wel geregeld zijn.
Hoe zit het met dienstplicht?
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

sarge
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: woensdag 29 januari 2014, 20:15

Re: emigreren naar Thailand

#20 Bericht door sarge » zaterdag 01 februari 2014, 13:33

Beste allen. . Neen ben geen belg. Maar woon al langer in België. Heb namelijk al heel wat gezien en meegemaakt. Gewoond in verschillende landen internationaal. Heb wel een nl paspoort maar Maar helft van mijn leven in nl gewoond ( alleen jeugd)..

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: emigreren naar Thailand

#21 Bericht door Jeanette » zaterdag 01 februari 2014, 15:15

sarge schreef:Beste allen. . Neen ben geen belg. Maar woon al langer in België. Heb namelijk al heel wat gezien en meegemaakt. Gewoond in verschillende landen internationaal. Heb wel een nl paspoort maar Maar helft van mijn leven in nl gewoond ( alleen jeugd)..
Nou, daar zijn al onze vragen en veronderstellingen helemaal mee beantwoord. [|( :mrgreen:
Ach, houd ons maar lekker bezig hoor, pensionada's zijn net veredelde google's.
En een ietsiepietsie redigeren van je schrijfsels is wel zo leuk.
Want waarom zou jij 3 minuten geven en 3 uur terug vragen?

(wordt vervolgd?)
:?:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: emigreren naar Thailand

#22 Bericht door Jim » zaterdag 01 februari 2014, 15:43

ben dan geen pensionado maar ik vraag me wel af waarom iemand wil emigreren naar een land waar hij nog nooit is geweest.
dat doen eigenlijk alleen mensen die op de vlucht zijn vanwege oorlog of om economische redenen en die gaan niet europa uit maar willen er eerder in.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: emigreren naar Thailand

#23 Bericht door mai mi tang » zaterdag 01 februari 2014, 16:07

Even klikken... 42 berichten. Er is vast wel iemand die nieuwsgierig is en een klein beetje tijd over heeft ;)
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: emigreren naar Thailand

#24 Bericht door prajak » zaterdag 01 februari 2014, 16:17

:giggle2:

Gebruikersavatar
bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 236
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 18:55
Locatie: Overijssel-Khorat

Re: emigreren naar Thailand

#25 Bericht door bantakokennerkhorat » zaterdag 01 februari 2014, 18:29

sarge schreef.

Ik moet sowieso naar Thailand toe om mijn Thaise paspoort en ID card te gaan ophalen.

Dit leest alsof hij de de thaise nationaliteit pas verkregen heeft want bij verlenging had hij dit gewoon op de ambassade kunnen aanvragen en ophalen {paspoort dan ID card weet ik niet}Nu rijst bij mij de vraag en ik denk dat prajak daar het antwoordt wel op weet kun je wel de thaise nationaliteit krijgen terwijl je er nog nooit bent ook al is je vrouw een Thaise en je niet de taal spreekt of ook al niet een klein beetje?
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: emigreren naar Thailand

#26 Bericht door mooatje » zaterdag 01 februari 2014, 23:41

bantakokennerkhorat schreef:sarge schreef.

Ik moet sowieso naar Thailand toe om mijn Thaise paspoort en ID card te gaan ophalen.

Dit leest alsof hij de de thaise nationaliteit pas verkregen heeft want bij verlenging had hij dit gewoon op de ambassade kunnen aanvragen en ophalen {paspoort dan ID card weet ik niet}Nu rijst bij mij de vraag en ik denk dat prajak daar het antwoordt wel op weet kun je wel de thaise nationaliteit krijgen terwijl je er nog nooit bent ook al is je vrouw een Thaise en je niet de taal spreekt of ook al niet een klein beetje?
Als hij een Thaise moeder heeft is dit geen probleem.Een nieuw paspoort kan hij in Brussel krijgen.Hoogstwaarschijnlijk nu ook een Thaise ID-kaart.Maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen.
Trouwens als zijn Thaise ID-kaart verlopen gaat hij gewoon naar de amphur waar hij ingeschreven is en hij krijgt een nieuwe,zelfs al is de oude verlopen.
Maar dan moet hij wel ingeschreven zijn in die gemeente.

En iets doet mij vermoeden dat dit niet het geval is.
En sarge,als je hier met alles in orde bent,moet je helemaal niet naar Thailand voor je paspoort.Maar dan moet je wel Thai zijn;en gekend als Thai(op papier).
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

sarge
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: woensdag 29 januari 2014, 20:15

Re: emigreren naar Thailand

#27 Bericht door sarge » zondag 02 februari 2014, 01:16

hahah lol..leuk jullie suggererende reacties..

Wat mijn is verteld door de Thaise ambassade in Den Haag jaren geleden is dat een Thai 'nooit' zijn nationaliteit kan verliezen..ik ben geadopteerd geweest, terug gedraaid.

zoektocht begonnen jaren geleden. eindelijk mijn vader gevonden, helaas door motor ongeluk overleden. ben zeker geen gepensioneerde.

waarom ik naar Thailand wil heb ik al geprobeerd uit te leggen. Ja het 'eerste jaar' of groot deel daarvan is puur voor persoonlijke redenen, hopen dat ik in contact kan komen met mijn broers / zussen of andere familieleden. buiten dat ik het land en de cultuur wil leren kennen.
ja voor mijn persoonlijk zal het moeilijk genoeg zijn daar ik mijn partner en kids voor langere tijd zal achterlaten. alleen is ook maar 'alleen' in een voor mijn nog vreemde wereld natuurlijk.

persoonlijk ben ik van mening dat het leven ..in NL of B gewoonweg veels te duur aan het worden is. Aow ed is voor ons 3x niets. dus wil mijn eigen bedrijf gaan beginnen. hier in het westen hebt ge dik startkapitaal nodig. daar 'van horen zeggen' stuk minder. business plan(en) al jaren klaar. nu de stap zetten.

dank u voor de links voor business class/ vliegreizen..had die ook al gevonden en bekeken.

Omdat er rondom mijn persoon nog heel wat 'vragen' zijn moet ik mijn helaas persoonlijk gaan melden in Thailand zegt de ambassade en dan krijg ik gewoon zoals het hoort mijn Thai paspoort en ID card ed. ook rijbewijs omzetten naar Thai rijbewijs.
heb de hele wereld bijna overgereisd...veel gedaan en meegemaakt. hou van avontuur en er is nog zoveel moois te zien op de wereld. en wie zou niet terug willen naar zijn geboorteland en de cultuur / mensen leren kennen? gelukkig heb ik daar vrienden (en hier ook) die Thais zijn.

het is een zeer lang en 'onwerkelijk' verhaal ...dit is nog maar een klein beetje. maakt ook niet uit wat iemand ervan vind..ik probeer mezelf zo goed mogelijk voor te bereiden..zoeken en lezen op internet. heb een voormalige vriend die met een thaise vrouw is getrouwd. hij gaat nachtenlang daar uit ...geeft veel geld weg aan rondjes. zuipt en heeft fun. niet mijn ding om zo te leven, ieder zijn/haar keuze he.
tuurlijk ben zeer benieuwd..ben er nu eindelijk klaar voor. wat de toekomst gaat brengen?? zie dan wel weer.

ik weet dat ik sowiezo in een warm land wil gaan wonen..aan zee. hou van jungle en natuur. ga dan ook zeker een week de jungle in! heb paar vrienden die zeer goede fotografen zijn..en misschien als mogelijk neem ik ze paar nachten mee de jungle in. weet niet hoe de 'wetgeving' omtrent dit in elkaar zit daar...vind wel uit.

misschien dat ik mensen als 'survival' training mee de jungle in kan nemen en zo wat kan bijverdienen? idd grote plannen en 'dromen' maar als ge niet probeert! veel mensen dromen en praten alleen maar over dingen. ik ga het gewoon proberen. wie niet waagt die niet wint he!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: emigreren naar Thailand

#28 Bericht door prajak » zondag 02 februari 2014, 01:59

Gewoon doen. Je bent Thai en hebt geen problemen met stempels en werkvergunning. Maar ga eerst maar eens de taal leren.... Dan ben je wel even zoet hoor !

sarge
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: woensdag 29 januari 2014, 20:15

Re: emigreren naar Thailand

#29 Bericht door sarge » zondag 02 februari 2014, 02:05

Idd ben al beetje lerende. . Wel moeilijk haha. Spreek beetje Japans en dat vond ik al moeilijk. Zeker schrijven. Kent iemand in Bangkok thaïse lessen met voorkeur in de voormiddag vroeg. Ervaringen?
Zal eens gaan zoeken. .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: emigreren naar Thailand

#30 Bericht door prajak » zondag 02 februari 2014, 03:41

Gebruik de zoekfunktie en je komt op Thaise taallessen in de metropool. Of zoek bij thaivisa dot com, daar zitten er zeker onder de adverteerders.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”