manier om met vriendin samen te wonen?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#151 Bericht door Loe » zondag 13 april 2014, 06:18

Dank je farhaai,

Ik heb weer eens goed kunnen lachen dank jouw bericht.
farhaai schreef: deze x bezoek ik gewoon heel thailand zon beetje phuket en chiang mai en bangkok en die eilandjes ko chang en ko *** /ko kud ?
volgens mn vriendin is er af en toe een aanbieding via een luchtmaatschapij om heel goedkoop naar singapore te gaan dus mischien daar ook eens
14 -30 mei ik doe er nu al jaren over, wat ben ik toch langzaam aan het worden, was ik nog maar eens zo oud als jij. :clap: :cheesy: :cheesy:

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#152 Bericht door mai mi tang » zondag 13 april 2014, 19:26

farhaai schreef: Mijn vriendin wilt niet naar turkije omdat ze niet kan kiezen tussen hotels hehe.. (ja ik weet het )
dan ga ik maar lekker naar thailand , deze x bezoek ik gewoon heel thailand zon beetje phuket en chiang mai en bangkok en die eilandjes ko chang en ko *** /ko kud ?
volgens mn vriendin is er af en toe een aanbieding via een luchtmaatschapij om heel goedkoop naar singapore te gaan dus mischien daar ook eens heen.
Vergeet Koh Samui en Koh Phangan niet Farshad!

Afbeelding

En de Floating Market is trouwens óók is héél leuk :crazy:
Ik snap niet waarom Loe zo goed heeft kunnen lachen.
Maar dàt zal dan wel weer eens aan mij liggen :oops: ;)
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#153 Bericht door farhaai » zondag 13 april 2014, 20:05

ja ik zal kijken dan :D
maar is de floating market niet in pattaya ?
een paar maanden geleden toen ik daar was ging ik op zoek naar die floating market ... 5 x van de snelweg af en weer in en toen gaf ik op :p lekker door naar beach road.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#154 Bericht door Ben » zondag 13 april 2014, 21:15

farhaai schreef:Ze werkt nu in chiang mai asia scenic cooking school.
ze is daar leraar.
Haar werkgever wouw toevallig volgende maand samen met nog een collega naar turkije dus mijn vriendin zij of het een leuk idee is als zij ook met hun meegaat en dat ik dan daar ook heen ga,
ik zij ja natuurlijk kan dat.. waarom niet :D

maar zoals prayak zij ..veranderen mijn plannen altijd :( ik weet niet waarom .. mischien is mijn vriendin in de war ofzo * vandaag had ze hoofdpijn door naar een hotel te zoeken in istanbul.
Toen zij ze ;; nevermind just come to thailand . ''

Zij is nou eenmaal zo , het is niet goed maar zeker ook niet zo slecht want ik acepteer dat gewoon - niet iedereen is met alles perfect
In elk geval ben je lekker flexible ,kan goed van pas komen bij vele Thai :D hoewel ze op sommige momenten weer zo flexiebel als een stalen balk kunnen zijn .Never mind up to you ! :giggle2:

farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#155 Bericht door farhaai » zondag 13 april 2014, 22:09

Haha ja vandaag was ze een hotel aan het zoeken in phuket en na een paar uur zegt ze " ok nvm , screw phuket lets goto pataya instead"
Toen ging ze zoeken naar rental cars enzo en ze gaf weer op " nvm! Lets just goto chiang mai"

Ik heb nog een klein maandje om een planning te maken die zal wss ook elke dag veranderen als het niet goed is geregeld hehe.

Oja , ik heb nog was info gelezen over dat duitsland route.
Is het echt zo makkelijk? Ze vragen dus niet om je inkomen als ik het goed heb gelezen en t enigste wat ze nodig heeft om hierheen te komen is eem geldige paspoort?hmmm

Heel handig voor mij omdat duitsland hier 5 minuten vandaan is

Maar ja , over chiang mai..
Mijn vriendin heeft een brommer ( motorscooter) en daar mag ik met mijn am rijbewijs niet mee rijden?
Als ik mijn rijbewijs omzet in een internationale denken de thai dan dat mijn ้ am gewoon een motor rijbewijs is?
Ik werd vorig jaar aangehouden in pattaya voor een rijbewijs controle.. Die agent keek naar mijn rijbewijs naar die am brommer plaatje en zij go on... Denk dat ik toen geluk heb gehad.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#156 Bericht door driver » maandag 14 april 2014, 05:39

farhaai schreef:ja ik zal kijken dan :D
maar is de floating market niet in pattaya ?
een paar maanden geleden toen ik daar was ging ik op zoek naar die floating market ... 5 x van de snelweg af en weer in en toen gaf ik op :p lekker door naar beach road.
die floating market daar is een lachertje vindt ik, eerst ffe betalen als farangetje dan naar binnen en wat zie je dan..toeristische opgezette oninteresante meuk met dito verkopers/sters vondt ik oftewel..niet echt boeiend maar dat is slechts mijn mening uiteraard.

gr driver

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#157 Bericht door elst99 » maandag 14 april 2014, 07:17

Wordt het niet een AAP verhaal, kan er niet meer serieus bij blijven! Hadden we al niet eerder ook zo'n figuur?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#158 Bericht door printen44 » maandag 14 april 2014, 07:49

Els99, zelfs meerdere figuren, Misschien dezelfde figuur, maar dan onder andere namen. Ik amuseer me kostelijk om deze figuur. Vrijwel alles verzonnen door deze figuur, maar wel kostelijk om te lachen. Als je deze figuur serieus neemt, dan erger je je groen en geel, dus neem ik hem of haar, wat dat kan het ook zijn, een haar, helemaal niet serieus. Maar het is humorvol lezen. [$) [$) [$) [$)

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#159 Bericht door mooatje » maandag 14 april 2014, 09:08

farhaai schreef:dankjewel :D
mijn zusje mag nu de boekhouding enzo doen en ik heb nog 2 mensen die er werken.
Mijn vriendin wilt niet naar turkije omdat ze niet kan kiezen tussen hotels hehe.. (ja ik weet het )
dan ga ik maar lekker naar thailand , deze x bezoek ik gewoon heel thailand zon beetje phuket en chiang mai en bangkok en die eilandjes ko chang en ko *** /ko kud ?
volgens mn vriendin is er af en toe een aanbieding via een luchtmaatschapij om heel goedkoop naar singapore te gaan dus mischien daar ook eens heen.

ik heb vandaag eens goed gekeken naar de '' duitsland route '' het ziet er heel aantrekelijk uit .. vooral omdat ik aan de grens woon en de dichstbijzijnde duitse dorpje 10 minuten verderop ligt.
zal nog eens goed naar informatie zoeken erover , dus nadat ik terug ben ( 30 mei ) ga ik me bezig houden met op een of andere manier haar hierheen te halen.
Kan ze niet kiezen of kan ze geen visum krijgen?Je moet er moeite voor doen he;en ook aan de voorwaarden voldoen.Of is Turkeye voor Thai visum vrij?
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#160 Bericht door farhaai » maandag 14 april 2014, 10:04

Ja ik ben idd datzelfde persoon met meerdere namen ..... -_-
Voor turkije hoeft een thai geen visum aan te vragen , ze krijgen gewoon zon 30 dagen stempel.
Ik weet niet hoe het zit met dat europa en asia gedeelte maar ze kunnen er wel in :p

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#161 Bericht door elst99 » maandag 14 april 2014, 12:18

Ha, ha! Lees VISA voor Turkye
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#162 Bericht door Ben » maandag 14 april 2014, 12:49

elst99 schreef:Ha, ha! Lees VISA voor Turkye
Thailand: Ordinary passport holders are exempted from visa for their travels up to 30 days.
https://www.evisa.gov.tr/en/info/what-d ... plication/

farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#163 Bericht door farhaai » woensdag 23 juli 2014, 17:06

Hallo allemaal, daar ben ik weer .
voor de onbehulpzame medeforumers die het allemaal een broodje aap verhaal vonden : http://www.youtube.com/user/farzzz1/videos

Ik ben nu dus terug naar nederland ( al een tijdje al eigenlijk )
Mijn situatie is nu een beetje veranderd .. mischien in mijn voordeel deze keer ?

1 augustus ga ik verhuizen naar duitsland , paar km over de grens. '' heinsberg - KREIS''
Dat is dus over een paar dagen , nu ik nog hier in NL woon probeer ik mijn geboorteAkte te regelen want deze heb ik niet.
ik ben hier gekomen als vluchteling en heb dit tot nu toe hellemaal nergens voor nodig gehad.
Deze heb ik nu dus wel nodig om te kunnen trouwen.

Maar hoe ik nu dus van de ene ambasade naar de andere wordt doorgestuurd ( amsterdam nl naar den haag afghaanse enzo )
denk ik dat dit niet goed gaat lukken.
Is er een manier om zonder de akte te trouwen ? bijv in denemarken ?
ik heb heel veel gezocht maar alles wat ik over denemarken kan vinden stamt af van 2004 en 2007 ... en ik weet niet of dat nu in 2014 daar nog steeds zo is.

Ik heb begrepen dat de Duitsland route makkelijker is.
de ene zegt dat je 1500 euro nodig hebt en de andere zegt dat als je genoeg kleren in je kast hebt hangen dat het voldoende is om garant te staan :(

Verder is er nog de Brax arrest ? maar daar moet ik natuurlijk voor getrouwd zijn wat ik nu dus probeer te doen.
ik weet niet meer waar ik nu weer aan moet beginnen.
Ik probeer het stap voor stap te doen , mischien iemand die mij in de goeie richting kan sturen ?

Mocht er iemand zijn die geintereseerd is om nog te helpen dan hoor ik dit graag . Dank u wel.
( oja hier nog een filmpje die ik op '' verborgen heb staan '' http://youtu.be/FIpJg3gGBsk ;( )

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#164 Bericht door serpay » woensdag 23 juli 2014, 17:39

ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt.
in duitsland gaan wonen en dan gaan trouwen om je vrouw hierheen te halen.
niet mogelijk.
eerst trouwen voor de nederlandse wetgeving en laten registreren in den-haag.
dan pas in duitsland gaan wonen is de route anders niet.
kijk maar op buitenlandse partner duitsland route.
door mij gevolgd in 2011 met succes
Alfisti rebeli

farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#165 Bericht door farhaai » woensdag 23 juli 2014, 17:52

oke zal ik doen,
Ik ben trouwens niet van plan om terug naar nederland te verhuizen.
maakt dit alles wat makkelijker ?

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”