manier om met vriendin samen te wonen?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

manier om met vriendin samen te wonen?

#1 Bericht door farhaai » maandag 13 januari 2014, 12:01

Hallo allemaal.
Mijn vriendin en ik zijn nu al een maand op zoek naar een weg om samen te wonen.
Zij woont in thailand , (bangkok --> pattaya binnenkort) en ik hier in nederland , we hebben geen voorkeur of we nou hier in nederland of daar in thailand samenwonen maar ik denk dat het makkelijker is als we in thailand wonen ?
Zij werkt als hotelreceptionist en heeft een contract daar en een eigen huisje van de hotel zelf.
Ik ben 21 jaar , wat voor sommigen te jong is om zon beslissing te nemen maar ik ben er zeker van dat ik daarheen wil.

Alleen we weten nu echt niet meer hoe , ik krijg hoofdpijn als ik elke dag weer op google ga en een manier probeer te vinden om daar te gaan wonen.
Voor de visums moet ik allemaal een contract of zoiets hebben van 1300 per maand ? alleen dit is de tricky part van het verhaal want ik werk samen met mijn pa in de supermarkt-
en heb geen contract omdat hij anders belasting moet betalen.
Aantonen dat ik er een paar jaar heb gewerkt en dat ik betaald ben kan hij ook niet want dan moet hij alsnog belasting betalen ( nee ik werk niet zwart , familiezaak hoef je geen contract voor te hebben ofzo)

Is er een manier voor mij om daar samen te wonen met mijn vriendin en waar moet ik allemaal op letten , bijv moet ik dan na een jaar terug naar nederland as ik daar eindelijk ben omdat ik dan anders mijn nederlandse nationaliteit kwijtraak ofzo ? of mag ik gewoon in een andere land verblijven ?

sorry voor mijn taalgebruik en of typfouten , ik heb de hele nacht niet geslapen omdat ik ruzie kreeg met haar over de telefoon , over dat we het niet geregeld krijgen en nooit samen kunnen zijn....
Gr . farshad

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#2 Bericht door Hua Thale » maandag 13 januari 2014, 12:10

Neem eens een

Afbeelding

flink lang graag en ga over een tijdje (maandje of wat) er nog eens over na denken wat je allemaal wil.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#3 Bericht door dutch » maandag 13 januari 2014, 12:17

farhaai schreef:Hallo allemaal.
Mijn vriendin en ik zijn nu al een maand op zoek naar een weg om samen te wonen.
Zij woont in thailand , (bangkok --> pattaya binnenkort) en ik hier in nederland , we hebben geen voorkeur of we nou hier in nederland of daar in thailand samenwonen maar ik denk dat het makkelijker is als we in thailand wonen ?
Zij werkt als hotelreceptionist en heeft een contract daar en een eigen huisje van de hotel zelf.
Ik ben 21 jaar , wat voor sommigen te jong is om zon beslissing te nemen maar ik ben er zeker van dat ik daarheen wil.

Alleen we weten nu echt niet meer hoe , ik krijg hoofdpijn als ik elke dag weer op google ga en een manier probeer te vinden om daar te gaan wonen.
Voor de visums moet ik allemaal een contract of zoiets hebben van 1300 per maand ? alleen dit is de tricky part van het verhaal want ik werk samen met mijn pa in de supermarkt-
en heb geen contract omdat hij anders belasting moet betalen.
Aantonen dat ik er een paar jaar heb gewerkt en dat ik betaald ben kan hij ook niet want dan moet hij alsnog belasting betalen ( nee ik werk niet zwart , familiezaak hoef je geen contract voor te hebben ofzo)

Is er een manier voor mij om daar samen te wonen met mijn vriendin en waar moet ik allemaal op letten , bijv moet ik dan na een jaar terug naar nederland as ik daar eindelijk ben omdat ik dan anders mijn nederlandse nationaliteit kwijtraak ofzo ? of mag ik gewoon in een andere land verblijven ?

sorry voor mijn taalgebruik en of typfouten , ik heb de hele nacht niet geslapen omdat ik ruzie kreeg met haar over de telefoon , over dat we het niet geregeld krijgen en nooit samen kunnen zijn....
Gr . farshad
Welkom in de grote mensen wereld.Ik geloof absoluut in je oprechtheid,maar neig toch het woord kalverliefde te gebruiken ;)
Het is al verwonderlijk dat je op jouw leeftijd en met jouw inkomen,een dergelijke eerste reis naar Thailand kon maken.Als dat zo is tenminste.Het feit dat ze kwaad op je werd,geeft mij ook weinig vertrouwen.
Misschien dat anderen een meer positieve kijk hebben.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#4 Bericht door ron » maandag 13 januari 2014, 12:18

Iemand aan het warm lopen voor

Afbeelding

:clap:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#5 Bericht door Ashley » maandag 13 januari 2014, 12:33

Ik geloof er helemaal niks van.

farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#6 Bericht door farhaai » maandag 13 januari 2014, 13:00

hmm mischien klinkt het allemaal heel leuk en grappig :D
@ ashley , wat geloof je niet ?
@ dutch , ik heb toch nergens gezegd hoeveel mijn inkomen is ? hoe kun je dit weten .
Maar goed ... ik snap wel dat niemand mij hier echt snapt want niemand kent mijn situatie zo goed.
ik hoop toch dat iemand mij nog kan helpen en niet zit af te kraken ( had van dit forum toch wat meer '' zoals dutch zegt: Grote mensen: gedrag '' verwacht)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#7 Bericht door Jim » maandag 13 januari 2014, 13:02

netjes belasting betalen en de MVV procedure opstarten.

meestal duurt het enkele jaren voordat thaise vrouwen boos worden.
als ze er nu al mee begint, maak dan je borst maar nat voor de toekomst ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#8 Bericht door farhaai » maandag 13 januari 2014, 13:12

haha jh als ze boos wordt is het meestal maar voor korte duur.
De mvv is toch als iemand naar nederland wilt komen ?
ik wil toch liever naar thailand als dit gaat , want dan ben ik ook heeeel ver weg van mijn familie .

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#9 Bericht door v@go » maandag 13 januari 2014, 13:22

Probeer eens te kijken naar een studievisum (ED). Ga je lekker bij je vriendin wonen in Pattaya waar ook cursus in de Thaise taal gegeven wordt.

voorbeeld: http://www.thaiwalen.com/en/Home
Hier staat ook een en ander over hoe een visum te bekomen.

Je moet een 180 lessen per jaar volgen. Dit kan voor de Thaise taal max 3 jaar en dan kun je weer iets anders studeren bv Engels duurt ook weer 2 jaar kortom al 5 jaar onder de pannen. Let op wel iedere 3 maanden je voortgang bij immigration laten zien.

Veel succes gewenst
Laatst gewijzigd door v@go op maandag 13 januari 2014, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#10 Bericht door farhaai » maandag 13 januari 2014, 13:28

@ vago , dankje wel! Ik zal eens gaan kijken of ik een school kan vinden dan . is er nog iets waar ik op moet letten als ik daar zolang ga wonen?

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#11 Bericht door v@go » maandag 13 januari 2014, 13:57

geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#12 Bericht door Jim » maandag 13 januari 2014, 15:18

farhaai schreef: is er nog iets waar ik op moet letten als ik daar zolang ga wonen?
een inkomen is wel handig voordat je vriendin je het onflatteuze bijnaampje van mengda gaat geven :angel:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#13 Bericht door prajak » maandag 13 januari 2014, 15:20

Thaivisa dot com heeft ook scholen op de website zowel in Bangkok als in Pattaya.

Maar kom nou eerst eens naar hier.

Jouw pa of de supermarkt (is die van jouw pa ?) kan een inkomensverklaring afgeven en heus, die geeft het consulaat niet aan de belastingdienst hoor..... Je kunt een non im O vragen of een non OA in Amsterdam op het consulaat, kom hier wonen en ga werk zoeken.

Je hebt een opleiding, je spreekt leest en schrijft goed Engels ? Nou, probeer werk te vinden. En anders een verlenging wegens studie.

Er zijn meer mogelijkheden. Je kunt monnik worden en op die basis hier blijven. Alleen zal jouw vriendin je dan geen knuffie meer mogen geven....

farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#14 Bericht door farhaai » maandag 13 januari 2014, 15:45

ja de supermarkt is van mijn pa , ik zal nog eens vragen of hij dat kan doen want de vorige keer begon hij over belastingen en allemaal rare gedoe.
De ED visa lijkt mij wel wat , hij kost ongeveer 700 per jaar dan voor 180 lessen als ik het goed lees.
Verder wil ik daar bij mn vriendin wonen en leven van mijn spaargeld , ik heb begrepen dat ik met een studievisum niet kan werken maar als ik iets vindt of als ik geld nodig heb dan doe ik het toch - ik accepteer de risico's hiervan.

ik kan toch ook via internet geld verdienen ? niemand die erachter komt :D
Mijn opleiding heb ik hier afgemaakt , ik heb mijn diploma's al binnen en engels kan ik best goed ( vindt ik )
Laatste keer dat ik in thailand ben geweest heb ik een paar nieuwe vrienden gemaakt die zeggen dat als ik thai spreek dat ze mij kunnen helpen met werk maar dat kan ik niet dus hellaas ... mischien als ik na een tijdje wel thai spreek.

Ik ben op dit moment informatie aan het zoeken van Walen thai school die ook in pattaya is, nu even wachten tot mijn vriendin klaar is met werk en dan bespreek ik dit even met haar.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#15 Bericht door v@go » maandag 13 januari 2014, 15:54

http://www.farangfriendly.com/thai-lang ... ls-pattaya

hier heb je er enige als voorbeeld.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”