-

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#121 Bericht door RuudThai » zaterdag 14 februari 2015, 10:12

Arie, mooi verhaal, zo beleeft iedereen Thailand op z'n eigen manier en het is leuk te zien hoe jij dat invult.
Maar wat het bier betreft: zou je niet eens een ander merk nemen? Ik kan van alle merken best één fles nemen, maar van enkele merken niet meer dan dat want dan krijg ik ook hoofdpijn. Ik heb dat met Chang, Singha en Archa. Niet met Leo of Heineken en merken als Tiger, Beer Lao heb ik nog nooit geprobeerd.
Overigens ben ik niet zo'n alcoholdrinker, er kunnen weken voorbij gaan dat ik niks nuttig op dat gebied! Beter voor m'n lever en de portemonnee denk ik dan maar.... ;) [|)

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#122 Bericht door jomel17 » zaterdag 14 februari 2015, 10:13

Ja Chang is in Thailand ook mijn favoriete bier maar hakt er goed in ...
Ga door Arie.!!
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#123 Bericht door driver » zaterdag 14 februari 2015, 10:24

RuudThai schreef:Arie, mooi verhaal, zo beleeft iedereen Thailand op z'n eigen manier en het is leuk te zien hoe jij dat invult.
Maar wat het bier betreft: zou je niet eens een ander merk nemen? Ik kan van alle merken best één fles nemen, maar van enkele merken niet meer dan dat want dan krijg ik ook hoofdpijn. Ik heb dat met Chang, Singha en Archa. Niet met Leo of Heineken en merken als Tiger, Beer Lao heb ik nog nooit geprobeerd.
Overigens ben ik niet zo'n alcoholdrinker, er kunnen weken voorbij gaan dat ik niks nuttig op dat gebied! Beter voor m'n lever en de portemonnee denk ik dan maar.... ;) [|)
Dank Ruud..Bier..Leo vindt ik te bitter en Singha is wel okee .Heineken drink ik bewust niet dat heb ik thuis ook eventueel.
Archa/Tiger heeft ook niet mijn voorkeur .
Beer Lao heb ik nog niet gedronken.
Chang Classic blijf ik het lekkerst vinden dus daarom koop ik dat indien mogelijk.
Maar ik ben ook niet echt een drinker Ruud en hier in Nederland drink ik ook nooit echt veel dus mijn lever lijdt er niet onder denk ik.
Portemonnee wel wat maar ik ben verder niet zo,n geld opmaker behalve qua motoren dan ;) dus biertje kan er nog wel van af tot nu toe.
Vanaf mijn 16 de drink ik iedere avond rond etenstijd een biertje , voorheen vaak beugels van Grolsh maar de laatste jaren altijd een 0,5 liter blikje Amstel en daar blijft het meestal dan ook bij.
Soms een 2de blikje of als er bezoek is of bij warm weer.

gr Arie

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#124 Bericht door driver » zaterdag 14 februari 2015, 10:27

jomel17 schreef:Ja Chang is in Thailand ook mijn favoriete bier maar hakt er goed in ...
Ga door Arie.!!
Ja, zo,n Chang Classic voel je wel na er wat meer gedronken te hebben Jomel17.
Er liep vlgs mij een hele kudde door mijn hoofd die nacht en ze kwamen steeds weer terug :cry:

En ik ga door met schrijven/posten dat duurt nu geen half jaar meer voordat het klaar is .. ;)

siempiedee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 04 oktober 2011, 11:21

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#125 Bericht door siempiedee » zaterdag 14 februari 2015, 13:14

driver schreef:
Farang Baa schreef:Mooie foto's driver!

Ik hoop in juni per auto een dag of zeven het noorden te verkennen (Chiang Mai, Chiang Rai, Gouden Driehoek, Pai, Mae Hong Son, ???) en vervolgens helemaal naar het zuiden te rijden. Ik voel dan weliswaar niet de wind langs mijn lichaam, maar heb dezelfde vrijheid als op de motor. Helaas kan en mag ik geen motor besturen. En durf ik het niet. :giggle:

Ik ben gek op bergachtige omgevingen en vond (Zuid-)Yala daarom de mooiste provincie die ik tot nu toe bezocht heb. Zo te zien kan ik in het uiterste noorden/noordwesten mijn hart ophalen en mijn sd-kaartje volschieten met plaatjes. [$)
Ook thanks...heb wel meer fotoos maar vindt het allemaal wat omslachtig voordat ik ze hier kan plaatsen.
Eeerst uitzoeken op de computer, Dan naar photobucket om ze up te loaden en dan weer 1 voor 1 hier in een bericht plaatsen.

Nadeel hiervan is ook dat als photobucket storing heeft of bijvoorbeeld vol is en er moeten fotoos gedeleted worden de kans er is dat fotoos hier ook niet meer te zien zijn.


Wat betreft jouw toekomstige uitstapje per auto : Bovenin is het zeker mooi CR is leuk en de rest wat jij aangeeft ook maar Gouden Driehoek gebied waren wij snel doorheen omdat we weinig zagen wat ons interessant leek qua rijden maar misschien hebben we dat wat foutief ingeschat .
Ik kijk op de kaart en zoek wegen op die mij leuk lijken om te rijden en tempels of andere beziens waardigheden boeien mij niet echt zeker niet als ik met de motor op pad ga zoals deze trip dan draait het alleen maar om het rijden.
Simon denkt er hetzelfde over dus lekker makkelijk.
En zo is dat Arie ik denk vaak aan die mooie trip terug het is al weer 1 jaar geleden maar wij hebben mooie foto,s dus weer ff genieten.
gr Driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#126 Bericht door driver » zaterdag 14 februari 2015, 14:25

Siempie schreef dit :....

En zo is dat Arie ik denk vaak aan die mooie trip terug het is al weer 1 jaar geleden maar wij hebben mooie foto,s dus weer ff genieten......

En zo is het Siempie het was al met al een geslaagd uitstapje waarin zowel jij als ik veel plekken hebben gezien die we nog niet kenden en waar we wslijk per auto ook niet zo snel heen waren gegaan.

gr Arie

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#127 Bericht door driver » donderdag 19 februari 2015, 12:29

18 January

Na een goede nachtrust en het dagje ziek,zwak en misselijk in bed hangen ben ik er nu helemaal klaar voor.
We hebben besloten naar Doi Ang Khang te gaan en we gaan vanavond weer terug naar dit Hotel zodat we zonder bepakking op pad kunnen deze dag.
Omdat Siempie voor het eerst een motorvakantie rijdt en hij dus geen rij ervaring heeft breng ik hem onderweg soms wat dingen bij zoals :

Stilstaand op een weg omhoog de voetrem indrukken en bij wegrijden gewoon de koppeling op laten komen iets gas geven en dan in de 1 wegrijden en de voetrem rustig los laten.
Op deze manier kun je bijna nooit achteruit rollen en eventueel omvallen.

Bergafwaarts en scherpe bochts naar rechts : niet stoppen omdat je dan meestal je rechterbeen niet op de grond of in de berm kunt neerzetten en duszz...lazer je meestal om. :oops:
Siempie leert snel en tot nu toe no problem.

Nadat we ons Hotel verlaten hebben moet er nog worden ontbeten en dat wordt deze keer de 7 Eleven.
Bak koffie en een tostie en Arie is weer klaar en Simon besluit om gezond te eten en neemt een broodje hamburger en wat worstjes en om het weg te spoelen een energie drankje. :clap:

Voldaan en nog wat cola gekocht vertrekken we weer naar de geweldige 107 :cry: die we verlaten bij de 1249 richting Doi A.K.
Caution..very steep..staat op de kaart dus succes verzekerd denk ik. :thumbsup:
En jawel....een mooie en soms ook steile weg brengt ons na wat tussenstops uiteindelijk in D.A.K.
Daar eten we wat en we rijden daar ook via een kleinere weg door Ban Luang een klein dorpje waar ook weer de armoede afstraalt vinden we maar ook weer mooi om te zien hoe de mensen daar wonen en leven, de paarden lopen gewoon aan/langs de weg en ook wat varkens vlgs mij of waren we dat zelf ?

We blijven hier wat rondrijden o.a richting Nor Lao /Kop Dong omdat ik eigenlijk de weg langs de Birmese grens naar Nam Hua wil rijden .
Maar we krijgen dat niet voor elkaar omdat er 1 grenspost gesloten is en de andere kleine sluipwegen ons ook niet echt verder brengen.
We besluiten de 1340 te rijden naar Sinchai en deze weg is redelijk te rijden ondanks het mindere wegdek.

Simon heeft er wat meer moeite mee en blijft ver achter mij rijden.
ik ben daar even lekker aan het gassen en met soms een tegenligger of een auto die ik inhaal vermaak ik me prima.
Mooi weer, motorrijden zonder flitspalen in de buurt en no limits...echt fun.
Bij Sinchai aangekomen zijn we binnendoor gaan rijden naar Huai Pai en dat deden we ongeveer 5 keer omdat we iedere keer weer een weg tegen kwamen die we of niet kenden of gewoon leuk vonden om te rijden.

Al met al een mooi dagje en onderstaande fotoos zijn in deze omgeving gemaakt maar waar precies en/of vandaag of toch morgen zal niet altijd bekend zijn mede omdat ik dit een jaar naar dato schrijf en we een dag later weer in deze hoek terecht kwamen.

gr driver

Ontbijtje gescoord :
Afbeelding

Onze reisgids , ouderwetse kaart :
Afbeelding

De kleine tank volhouden :
Afbeelding

De weg naar D.A.K , mooi rijden daar :
Afbeelding

Tis maar een boom maar toch :
Afbeelding

FFe toeteren voor de bocht ? :
Afbeelding

Dit is motorrijden in Thailand :
Afbeelding

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#128 Bericht door driver » donderdag 19 februari 2015, 12:48

18 January

Siempie doet het goed :

Afbeelding

Tsja, motor draadje he ! ;) :

Afbeelding

Vlgs mij linksaf naar...:

Afbeelding

Ban Luang :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door driver op donderdag 19 februari 2015, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#129 Bericht door mai mi tang » donderdag 19 februari 2015, 12:51

Leuk Arie! :thumbsup: Ik zit te genieten. :D
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#130 Bericht door driver » donderdag 19 februari 2015, 12:53

18 January

Afbeelding

Camping bij D.A.K . dit was bij de kruising D.AK en een kleine weg naar Ban Luang vlgs mij ?|:

Afbeelding

Hier ben ik tevreden mee :

Afbeelding

D.A.K vlgs mij bij de ingang naar een park waar resorts waren en ook groente en fruit werdt geteeld zagen we een dag later :

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door driver op donderdag 19 februari 2015, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#131 Bericht door Henk Korat » donderdag 19 februari 2015, 13:02

Prachtige foto's Arie. Smaakt naar meer. :clap: :clap: :clap: :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#132 Bericht door driver » donderdag 19 februari 2015, 13:05

mai mi tang schreef:Leuk Arie! :thumbsup: Ik zit te genieten. :D
Mooi, dan draag ik zo nu en dan ook een klein steentje bij aan het vermaak hier voor anderen ;)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#133 Bericht door driver » donderdag 19 februari 2015, 13:10

Henk Korat schreef:Prachtige foto's Arie. Smaakt naar meer. :clap: :clap: :clap: :clap:
Thanks, Er komen nog wat dagen aan....wordt dus vervolgt...

hanshu

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#134 Bericht door hanshu » donderdag 19 februari 2015, 13:12

Leuk Driver.....en zo beleef je het zelf ook nog een keer in je hoofd.
:thumbsup:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#135 Bericht door driver » donderdag 19 februari 2015, 13:19

hanshu schreef:Leuk Driver.....en zo beleef je het zelf ook nog een keer in je hoofd.
:thumbsup:
Dank je, Ja, de fotoos terug kijkend was het toch wel heel leuk al met al ondanks wat mindere dagen voor mezelf.
Ik had wat eerder hiermee verder moeten gaan want ik weet nu soms niet precies meer wanneer en waar de fotoos zijn gemaakt.
Als er dus af en toe een foto verkeerd staat : Sorry :oops:

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”