-

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#106 Bericht door Casper » woensdag 13 augustus 2014, 20:17

Geweldige trip Driver! Leuk om te lezen.

Ik wilde dat een aantel jaren geleden ook gaan doen maar toen kwam ik mijn vriendin tegen en heb ik de plannen omgegooid. Nou ja plannen, ik ben niet zo van de plannen en de schema's, het plan was: motor huren in Noord-Thailand en maar zien waar het schip strandt.

Als surrogaat zijn we nog wel met zijn tweetjes bepakt en bezakt op een scooter van Chiang Mai naar Pai gereden toen. Dat was best een avontuur, vooral helling op, en op zo'n 125 cctje kan je nog best lol hebben. Maar dat was mijn mening, voor mijn vriendin was dat niet voor herhaling vatbaar. Dus wacht ik maar op een kans als de jouwe in de toekomst.

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#107 Bericht door mai mi tang » woensdag 13 augustus 2014, 20:36

Al een paar dagen niet gekeken... :roll: Maar hier word ik weer echt vrolijk van Arie! :thumbsup:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#108 Bericht door driver » vrijdag 13 februari 2015, 14:23

6 maanden later inmiddels maar wie wat bewaart die heeft wat al is het geheugen inmiddels wat minder sterk geworden dus mochten er fotoos komen die misschien toch elders horen : Sorry ;) .

16 January :

We hebben de afgelopen nacht echt prima geslapen in het in onze ogen toch wel mooie kleine resort .
De huisjes zijn nieuw en schoon en met een prachtig uitzicht vinden we.
Maar ja....rust komt in ons woordenboek niet voor dus we gaan toch maar weer op pad richting ...tsja...waar gaan we eigenlijk heen Simon ?
Ja, dat weet ik toch niet jij regelt dat toch is het antwoord met een big smile .
En dus besluit ik om gewoon de weg te gaan volgen richting Lorcha.
Het eerste dorp waar we doorheen rijden lijkt Chinatown wel en ik besluit om daar bij een kleine bromfiets winkel te stoppen om ketting spray te scoren.
De man kijkt naar me en wil direct met een oliespuitje de ketting inspuiten met wslijk oude afgewerkte olie en zowel Simon als ik houden dat tegen en we leggen uit dat we een spuitbus willen kopen.
Okay,okay...no ploblem ...even later beide kettingen ingesprayd en weer verder op een toch wel leuke weg om te rijden.
Bij Lorcha aangekomen zijn we de 1089 opgereden richting Mae Ali.
Dit vondt ik een weinig interesante doorgaande weg zonder veel schaduw en het enigste positieve was het leuke en zeer vriendelijke serverstertje toen we even wat gingen drinken.
Onderweg ook nog een toerische plek bezocht waar langnekken oid zouden wonen maar ffe gekeken en direct weer gegaan...toeristen meuk en opdringerig gedoe houden wij niet zo van namelijk we rijden liever ...

Bij Tha Ton hadden we eigenlijk rechtsaf gewild maar niet goed opgelet zijn we doorgereden tot M.A waar we rechtsaf de 1314 op zijn gegaan.
Kleine en perfect te rijden weg voor onze 2 motoren vonden we.
Veel zoniet heel veel armoede gezien daar , Kleine of vervallen huisjes en ik denk dat de mensen in dit soort gebieden veelal echt niets hebben .
Bij checkpoint Pan San Khrua konden we linksaf ri Nam Hua maar het werdt al wat later dus we besloten door te rijden naar Pan Ton Kong en daar gearriveerd zijn we weer de grote weg opgegaan om een slaapplek te vinden.
Dat lukte niet echt en we zijn doorgereden naar Fang en na wat vragen en zoeken kwamen we terecht in een fraai gebouw waar vlgs ons alleen maar vrouwen zaten wat ons zeker niet tegenstond uiteraard :angel:
De prijs werdt weer low budget want het koste 400 thb per nacht en dat kon er nog wel van af vondt Simon .

Spullen in de kamer gemikt en lekker gedoucht en toen zijn we lopend richting het centrum gegaan ...daarover later meer nu eerst wat fotoos van vandaag...

De kettingspray stop in Chinatown :
Afbeelding

Een langnekken toeristen plek vonden we :
Afbeelding


Toppertje :
Afbeelding

Bijna geen verkeer, goed te rijden en mooie omgeving :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Checkpoint Arie :

Afbeelding


Mooi toch onze slaapplek :

Afbeelding
Laatst gewijzigd door driver op vrijdag 13 februari 2015, 14:40, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#109 Bericht door brake034 » vrijdag 13 februari 2015, 14:30

:thumbsup:
Marcel

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#110 Bericht door Henk Korat » vrijdag 13 februari 2015, 14:39

:clap: :clap: :clap: :clap: Perfect Arie, mooie foto's en mooi verhaal.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#111 Bericht door driver » vrijdag 13 februari 2015, 14:43

Henk Korat schreef::clap: :clap: :clap: :clap: Perfect Arie, mooie foto's en mooi verhaal.
Ik doe mijn best maar sappig schrijven is niet mijn dagelijkse werk dus ik tracht het wat lees en volgbaar te houden.
Doe het in gedeeltes omdat ik anders misschien alles kwijt ben als ik wat fout intik oid.

Fotoos weer wat bijgeplaatst inmiddels.

gr Arie

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#112 Bericht door serpay » vrijdag 13 februari 2015, 18:03

super arie weer wat te lezen van jouw
Alfisti rebeli

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#113 Bericht door driver » vrijdag 13 februari 2015, 18:23

serpay schreef:super arie weer wat te lezen van jouw
Dank je Serpay, Ik heb eigenlijk niks te melden verder over Thailand want ik woon er niet en kom er niet vaak en dit verslagje was ik aan begonnen maar ja....Augustus t/m December had ik eigenlijk continu werk dus dan worden dit soort dingen al snel op de lange baan geschoven.

Nu heb ik amper werk dat is wat minder natuurlijk maar geeft me wel de tijd om dit soort dingen te gaan doen .

gr Arie

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#114 Bericht door jomel17 » vrijdag 13 februari 2015, 19:41

Leuk leeswerk Arie en dat weggetje wil ik ook wel eens gaan berijden.
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#115 Bericht door driver » vrijdag 13 februari 2015, 21:22

jomel17 schreef:Leuk leeswerk Arie en dat weggetje wil ik ook wel eens gaan berijden.
Thanks, Er zijn daar meer leuke wegen om te rijden net als de dagen ervoor waar ik over schreef inmiddels.
Bij dat checkpoint kun je ook rechtdoor richting Nam Hua maar vlgs de kaart kun je langs de grens rondrijden tot aan Non Tao een binnendoor weg via wat kleine meertjes wat ik zo zag op de kaart en er staat op de kaart ook weer : very steep / extremely steepy dus perfect voor dit soort motoren natuurlijk.

Toen wij daar stonden stopte er een auto met wat later bleek een Australier en die vroeg ons of de weg goed te rijden was en of we al meer farangs hadden gezien daar .
De weg kennen we nog niet zei ik en hier rijdt amper wat dus waarom meer farangs ?
Antwoord was dat het vogelaars waren die in deze omgeving rond reden momenteel en dat er in deze hoek momenteel diverse aparte soorten zaten begreep ik eruit.
De man reedt later de weg in maar kwam een minuut of 10 later weer terug en vondt het ook wat te laat om door te rijden en de weg was niet zo goed zei hij.
Dat klonk mij als de bekende muziek in de oren en we zijn dus van plan hier morgen 17 January weer naartoe te gaan...

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#116 Bericht door Farang Baa » zaterdag 14 februari 2015, 01:02

Mooie foto's driver!

Ik hoop in juni per auto een dag of zeven het noorden te verkennen (Chiang Mai, Chiang Rai, Gouden Driehoek, Pai, Mae Hong Son, ???) en vervolgens helemaal naar het zuiden te rijden. Ik voel dan weliswaar niet de wind langs mijn lichaam, maar heb dezelfde vrijheid als op de motor. Helaas kan en mag ik geen motor besturen. En durf ik het niet. :giggle:

Ik ben gek op bergachtige omgevingen en vond (Zuid-)Yala daarom de mooiste provincie die ik tot nu toe bezocht heb. Zo te zien kan ik in het uiterste noorden/noordwesten mijn hart ophalen en mijn sd-kaartje volschieten met plaatjes. [$)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#117 Bericht door driver » zaterdag 14 februari 2015, 08:42

Casper schreef:Geweldige trip Driver! Leuk om te lezen.

Ik wilde dat een aantel jaren geleden ook gaan doen maar toen kwam ik mijn vriendin tegen en heb ik de plannen omgegooid. Nou ja plannen, ik ben niet zo van de plannen en de schema's, het plan was: motor huren in Noord-Thailand en maar zien waar het schip strandt.

Als surrogaat zijn we nog wel met zijn tweetjes bepakt en bezakt op een scooter van Chiang Mai naar Pai gereden toen. Dat was best een avontuur, vooral helling op, en op zo'n 125 cctje kan je nog best lol hebben. Maar dat was mijn mening, voor mijn vriendin was dat niet voor herhaling vatbaar. Dus wacht ik maar op een kans als de jouwe in de toekomst.
Zie deze reactie nu pas eigenlijk :oops:
Ik ben ook niet echt een vooraf planner en zeker niet met motor uitstapjes.
Zowel in Europa als deze trip in Thailand bekijk ik meestal een ongeveer route en kijk het dan per dag aan waar ik/we heen gaan.
Per scooter van Chiang Mai -Pai is wel te doen maar er zitten idd wat stukken tussen waar je even wat minder snel omhoog gaat.
Die weg ken ik wel die hebben Suk en ik een keer met de auto gereden waarna we vlak voor Pai linksaf gingen waar we weer wat later met de auto vast kwamen te zitten daar heb ik al een keer wat over geschreven in een ander draadje dacht ik.
Draadjes terug vinden ben ik niet zo handig in deze moest ik ook even goed naar zoeken ;)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#118 Bericht door driver » zaterdag 14 februari 2015, 08:49

Farang Baa schreef:Mooie foto's driver!

Ik hoop in juni per auto een dag of zeven het noorden te verkennen (Chiang Mai, Chiang Rai, Gouden Driehoek, Pai, Mae Hong Son, ???) en vervolgens helemaal naar het zuiden te rijden. Ik voel dan weliswaar niet de wind langs mijn lichaam, maar heb dezelfde vrijheid als op de motor. Helaas kan en mag ik geen motor besturen. En durf ik het niet. :giggle:

Ik ben gek op bergachtige omgevingen en vond (Zuid-)Yala daarom de mooiste provincie die ik tot nu toe bezocht heb. Zo te zien kan ik in het uiterste noorden/noordwesten mijn hart ophalen en mijn sd-kaartje volschieten met plaatjes. [$)
Ook thanks...heb wel meer fotoos maar vindt het allemaal wat omslachtig voordat ik ze hier kan plaatsen.
Eeerst uitzoeken op de computer, Dan naar photobucket om ze up te loaden en dan weer 1 voor 1 hier in een bericht plaatsen.

Nadeel hiervan is ook dat als photobucket storing heeft of bijvoorbeeld vol is en er moeten fotoos gedeleted worden de kans er is dat fotoos hier ook niet meer te zien zijn.


Wat betreft jouw toekomstige uitstapje per auto : Bovenin is het zeker mooi CR is leuk en de rest wat jij aangeeft ook maar Gouden Driehoek gebied waren wij snel doorheen omdat we weinig zagen wat ons interessant leek qua rijden maar misschien hebben we dat wat foutief ingeschat .
Ik kijk op de kaart en zoek wegen op die mij leuk lijken om te rijden en tempels of andere beziens waardigheden boeien mij niet echt zeker niet als ik met de motor op pad ga zoals deze trip dan draait het alleen maar om het rijden.
Simon denkt er hetzelfde over dus lekker makkelijk.

gr Driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#119 Bericht door driver » zaterdag 14 februari 2015, 09:36

16 January

Nadat we weer wat opgefrist zijn besluiten we om lopend Fang in te gaan en aangezien we vlak bij het centrum zijn is dat wel te doen.
We lopen het hotel uit en zien na 50 meter een barretje dus we nemen eerst maar een fles Leo en een Chang.
De mensen daar zijn vriendelijk en na een half uur gaan we weer verder en belanden zowaar op een markt en dat betekent dus altijd ...eten.
Nu is driver een wat lastige eter zelfs in Thailand en we besluiten om eerst maar eens door te lopen om daarna te bepalen wat we gaan kanen.
Van lopen wordt je moe en krijg je dorst en dus besluiten we om eerst maar wat te pauzeren met weer een Chang en voor Siempie zowaar ook Chang .
Maar ja....Als je dan eenmaal zit en wat rond loopt te loeren naar alles wat voorbij komt dan is zo,n 660 ml fles ook rap leeg en duszzz...2 nieuwe genomen incl wat eten en dat werdt dus chips. ;)
Chippies erbij en nog een zak en nog een zak en weer een Chang en het werdt best gezellig eigenlijk ook al deden we net niks.

De uurtjes vlogen voorbij en eten ?...pfff....k,zit al aardig vol van die chips en het bier dus ik pak nog wel wat worstje onderweg en klaar.
Siempie dacht hetzelfde en zo gezegt zo gedaan en langzaam aan weer richting ons hotel gegaan.
Onderweg nog zeker een half uur met/bij een vrouw gepraat die echt mooie mandjes maakte van riet oid en we wilden dat mandje kopen maar ze hield voet bij stuk en verkocht het niet.
Ze was wel gezellig en heel vriendelijk dus al met al weer wat leuk tijdverdrijf.
Doorgelopen en zie...daar is het barretje weer en alhoewel ik al aardig vol zit en niet goed tegen drank kan gaan we toch nog ffe wat drinken.
Dat ffe wordt heel ffe en voor mij teveel dus ik stop met bier en neem een cola .
Uiteindelijk belanden we vlgs mij rond 1.00 in de nacht in ons hotel en plof ik op mijn bed neer en tracht te gaan slapen wat zowaar ook nog aardig lukte tot ...een uur of 5 in de morgen ...

wordt vervolgt :oops:

Ik vindt het een leuk hotel , Gewoon simpel en geen echt toeristen geval :
Afbeelding

We zijn aan het lopen :

Afbeelding


Nep Harly :

Afbeelding

Dit vindt ik leuke winkeltjes :

Afbeelding

Niks te beleven, Simpel plekje maar toch gezellig zo ! :

Afbeelding

Dit blijf ik ook leuk vinden :

Afbeelding

Na de Chang en de chips werdt dit ons avond eten :

Afbeelding

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#120 Bericht door driver » zaterdag 14 februari 2015, 09:49

17 January :

Pffff...na een korte nachtrust van mijn kant wordt ik dus beroerd wakker.
Chang katertje dus eerst maar douchen om een uurtje of 5 in de morgen dan weer mijn bed in.
Ik blijf beroerd en zeg tegen Siempie dat ik nog ffe blijf liggen want motorrijden wordt nu net niks .

Siempie vindt het best en gaat dan wat lopen en u raadt het al : Ik blijf zo,n beetje de hele dag plat liggen omdat ik zo stom was teveel olifanten op te drinken.

De dag gaat tergend langzaam voorbij en Siempie heeft tussendoor de was gedaan ergens inclusief wat spullen van mij.
Rond 17.00 uur ben ik weer wat fit denk ik en gaan we met de motoren weg om wat te eten en we belanden uiteindelijk in een klein winkel centrum waar ik wat gezond voer en cola bestel.
Maar ook dat bevalt me niet echt en ik eet een paar muize hapjes.
Daarna een zak chips gekocht en zie : drivertje begint zich weer wat beter te voelen .

s,avonds neem ik nog wat lauwe cola en Siempie gaat naar het barretje en vermaakt zich daar wel .
Ik ga later ook nog even daar kijken en neem wijselijk een cola en spreek met Siempie af dat ik vanaf nu mede door migraine gezeur en het warme weer niet meer dan 2 Chang per avond neem.

De nacht komt en we slapen weer prima in dit hotel en hopelijk brengt 18 January ons weer dat gene waar we voor op pad zijn namelijk : lekker motorrijden.

Waar ik nu wel van baal is dat er 1 dag naar de bekende kalote is omdat ik teveel dronk en aangezien het voor Siempie zijn eerste motor uitje is en hij ook niet teveel dagen heeft is dit natuurlijk echt een verloren dag en ik besluit dan ook om dit ruimschoots goed te maken voor hem zodat hij later echt kan zeggen : Wij hebben echt gaaf gereden en moe dat ik soms was !!!

gr driver...wordt vervolgt

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”