Koffie cultuur

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Koffie cultuur

#31 Bericht door brake034 » dinsdag 02 augustus 2016, 16:14

Inmiddels is Lanna Dutch met Yoddoi overeen gekomen dat we wat meer gaan samenwerken, goede organische koffie en een werkelijk "sustainable" toekomst voor de koffieboeren en het land wat ze bewerken.
Voor meer info: http://www.yoddoimountaincoffee.com/
Marcel

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2874
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Koffie cultuur

#32 Bericht door wpdl » vrijdag 30 december 2022, 02:23

Thailand moedigt de koffieteelt aan om aan de groeiende vraag in Azië te voldoen

Palm- en rubberboeren in Krabi worden aangemoedigd om koffie te verbouwen, aangezien de vraag in Azië sneller stijgt dan in andere delen van de wereld.
Tijdens een bezoek aan een gemeenschapskoffiebedrijf in Khlong Thom Nua in Krabi zei plaatsvervangend minister van Handel Sinit Lertkrai dinsdag.

"Krabi's koffie krijgt internationale aandacht dankzij de certificering als GI-product."
Een geografische aanduiding identificeert een product als afkomstig uit een bepaald land, een bepaalde regio of plaats waar de kwaliteit, reputatie of andere kenmerken verband houden met de geografische oorsprong.
De koffieconsumptie in Azië is de afgelopen vijf jaar met 1,5% gestegen, waarmee het de Europese stijging van 0,5% en de stijging van 1,2% in de VS overtrof.
De grootste koffieconsument in Azië is momenteel Japan. Het land heeft een goed ontwikkelde koffiecultuur en tal van cafés en restaurants serveren koffie. China is de op één na grootste consument, maar de consumptie groeit zeer snel.
Thailand produceerde van oudsher voornamelijk Robusta voor industrieel gebruik, maar is een opwindende hotspot geworden voor speciale Arabica en verfijnde Robusta-koffiesoorten. Thailand exporteert heel weinig koffie, dus het grootste deel van de consumptie vindt plaats in het land.

The Thaiger by Jon Whitman

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Koffie cultuur

#33 Bericht door driver » vrijdag 30 december 2022, 07:24

Vandaar dat er nu in Thailand steeds meer Koffie shops bijkomen war ik zag op tv en las her en der. Laat mij nu gedacht hebben dat het toch ergens anders over ging :mrgreen:.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1424
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Koffie cultuur

#34 Bericht door Joep » vrijdag 30 december 2022, 08:40

Die schieten ook als paddo's uit de grond Driver.
Gewoon open en bloot het beestje bij dr naam noemen en het welbekende blad groot op de raam.
Bij ons in de buurt al zeker 5 die ik hen gezien en dan nog alle loze kraampjes.
Kwam er in NL niet en zal er hier ook niet komen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Koffie cultuur

#35 Bericht door driver » vrijdag 30 december 2022, 09:36

Joep schreef: vrijdag 30 december 2022, 08:40 Die schieten ook als paddo's uit de grond Driver.
Gewoon open en bloot het beestje bij dr naam noemen en het welbekende blad groot op de raam.
Bij ons in de buurt al zeker 5 die ik hen gezien en dan nog alle loze kraampjes.
Kwam er in NL niet en zal er hier ook niet komen.
Zag het op tv. Ik kwam er nooit en ga er ook niet naartoe.
Was geintje van me mijn reactie in dit koffie ☕ topic. Dus weer terug naar de koffie zeg maar voordat we te ver afwijken?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11582
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Koffie cultuur

#36 Bericht door jumbo » zaterdag 31 december 2022, 02:34

Hua Hin is een paradijs voor de rokers. Ik zie geweldig veel shops, bars etc het groene goed aanbieden
Geef mijn portie maar aan fukkie...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”