Emigreren voor de liefde - Grenzeloos Verliefd

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Emigreren voor de liefde - Grenzeloos Verliefd

#16 Bericht door prajak » woensdag 27 november 2013, 15:00

"...Prajak, jij bent toch een blonde stoot van 35 die binnenkort grenze(n)loos verliefd wil gaan trouwen?..."

Ja ! Net nog een nieuw negligeetje gekocht en een tijgervelletje. :giggle:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Emigreren voor de liefde - Grenzeloos Verliefd

#17 Bericht door Ben » woensdag 27 november 2013, 15:37

Jim schreef:
Grenzeloos Verliefd schreef: We volgen alleen Nederlandse meiden, omdat ons publiek zich daar het beste mee kan identificeren. We zoeken vooral Nederlandse vrouwen tussen de 20 en 40 jaar oud.
zit akang niet in die leeftijdsgroep?
volgens mij is ze al een tijdje engaged to be married.

een romantische bruiloft op het tropische eiland koh chang moet toch wel hoge kijkcijfers scoren..
Ik ken nog er nog wel een maar aanmelden moet ze zelf maar doen .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Emigreren voor de liefde - Grenzeloos Verliefd

#18 Bericht door prajak » woensdag 27 november 2013, 15:55

Het is duidelijk dat men zich aan de andere zijde niet goed heeft georiënteerd op de groep die deel uitmaakt van dit forum. Een vraag 'ins Blaue' dan maar in de hoop een voltreffer te vangen.

"Meiden" vind ik overigens weinig respectvol. Onder 'meid' wordt ook dienstbode verstaan. Jonge vrouw, jonge dame, mejuffrouw, deerne kan ook nog, maar 'meid' zit tegen het ordinaire en respectloze aan.

In de uitzending van DWDD van vandaag (in NL dus gisteren) werd het onvermogen van journalisten om te communiceren al aangekaart. Ik heb in bedekte termen het woord 'meiden' hier al aan de kaak gesteld maar de eerste poster trekt er zich niets van aan. En dat tekent het niveau.

Dus snel vergeten dit onderwerp. Ik kan dit in Thailand (gelukkig) toch niet op de buis krijgen. Ik amuseer me wel met traditionele bruiloften hier in mijn 'dorp achteraf'.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Emigreren voor de liefde - Grenzeloos Verliefd

#19 Bericht door RuudThai » woensdag 27 november 2013, 16:19

Je loopt wat achter Prajak. Het woord 'meid' is geëvolueerd en opgewaardeerd van inderdaad het straatmeid/dienstmeidniveau tot een soort van geuzennaam voor moderne hippe jonge vrouwen.
Ze noemen zichzelf ook zo en er zijn tientallen samenstellingen van woorden waar 'meid' in voorkomt. Zo heb je meidenforums, meidenmagazine, meidenspelletjes, meidenclubs, meiden.startpagina.nl, kortom, het heeft totaal geen negatieve betekenis meer,
Wel bijblijven met het Nederlands taalgebruik hoor, al woon je er niet meer! :geek: :mrgreen:

Grenzeloos Verliefd
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 25 november 2013, 14:09

Re: Emigreren voor de liefde - Grenzeloos Verliefd

#20 Bericht door Grenzeloos Verliefd » woensdag 27 november 2013, 19:21

Dat klopt, RuudThai. We gebruiken bewust het woord 'meiden', omdat daarmee de vrouwen geassocieerd worden die we graag als kandidaten zien: jonge vrouwen, reislustig etc. We denken dat dit woord de vrouwen die we zoeken ook meer aanspreekt dan het wat formele 'jongedame'.

Ik wil ook met plezier toelichten waarom deze oproep op dit forum te vinden is. Er werd al aangegeven dat er wellicht iemand op dit forum in onze doelgroep zou kunnen vallen. Dat zou heel fijn zijn!
Daarnaast hoeft het bericht niet beperkt te blijven tot dit forum. Berichten kunnen zich op vele manieren verspreiden, zowel in het gewone leven als op Internet. Op Facebook worden bijvoorbeeld berichten gedeeld en op Twitter geretweet. In dit geval is het wellicht mogelijk dat een Nederlander in Thailand kennissen heeft wiens zoon verliefd is op een Nederlandse en dat iemand op dit forum dat weet. Nederlanders in Thailand horen mogelijk meer van Nederlanders die naar Thailand komen, dan wij in Nederland. Dit bericht kan dus enerzijds voor de daadwerkelijke doelgroep op dit forum zijn, maar ook voor de mensen die misschien contact hebben met die doelgroep, de Nederlanders in Thailand.

Als er verder nog vragen of opmerkingen zijn, hoor ik het graag.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Emigreren voor de liefde - Grenzeloos Verliefd

#21 Bericht door prajak » donderdag 28 november 2013, 01:37

Het is me duidelijk, je kunt nu in Nederland ook hoog opgeleide vrouwen waaronder academici tot 40 jaar gerust met 'meid' aanspreken. "Meid, waar is de Solostraat ?" OK, dat is dan zo.

Maar waar komt de toegenomen vraag naar dental implants dan wél vandaan ? :giggle:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Emigreren voor de liefde - Grenzeloos Verliefd

#22 Bericht door ron » donderdag 28 november 2013, 01:53

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Emigreren voor de liefde - Grenzeloos Verliefd

#23 Bericht door BKK_Bert » donderdag 28 november 2013, 05:52

Youtube filmpjes: Patricia "meid van de doelgroep" en Jack in Thailand.

http://www.youtube.com/watch?v=OoEj5R68ZGI

http://www.youtube.com/watch?v=3DHm3XUIYQU

http://www.youtube.com/watch?v=UbZZZoZujQ4

Hoe het verder afloopt.... ???
Home is not where you live, but where they accept you.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Emigreren voor de liefde - Grenzeloos Verliefd

#24 Bericht door Pieter » donderdag 28 november 2013, 06:16

prajak schreef:Het is me duidelijk, je kunt nu in Nederland ook hoog opgeleide vrouwen waaronder academici tot 40 jaar gerust met 'meid' aanspreken. "Meid, waar is de Solostraat ?" OK, dat is dan zo.

Maar waar komt de toegenomen vraag naar dental implants dan wél vandaan ? :giggle:
Dat komt omdat je zo niet aan een willekeurige Marrokaanse kickbokser de weg kan vragen


Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Emigreren voor de liefde - Grenzeloos Verliefd

#25 Bericht door prajak » donderdag 28 november 2013, 06:38

"...Hoe het verder afloopt.... ???..."

Het woord cultuurverschil viel al maar dat lezen we ook heel vaak op dit forum. Tja, als je de taal niet spreekt als je wordt uitgenodigd bij opa....maar aan die makke lijden ook veel farangmannen.

Ik hoop voor haar dat ze het redt. En anders is het een levensles.

Pieter, ik had het over een vraag aan een vrouw. Als je de vraag wel goed gelezen hebt schrijf dan kickboksster (al bestaat de vrouwelijke variant niet in de Dikke van Dale...maar wel bij Google).

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Emigreren voor de liefde - Grenzeloos Verliefd

#26 Bericht door Pieter » donderdag 28 november 2013, 07:16

prajak schreef:".

Pieter, ik had het over een vraag aan een vrouw. Als je de vraag wel goed gelezen hebt schrijf dan kickboksster (al bestaat de vrouwelijke variant niet in de Dikke van Dale...maar wel bij Google).
Hoe zou een kickbokster heten in het arabisch ????
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Emigreren voor de liefde - Grenzeloos Verliefd

#27 Bericht door serpay » donderdag 28 november 2013, 07:29

iman of mohamed
Alfisti rebeli

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Emigreren voor de liefde - Grenzeloos Verliefd

#28 Bericht door prajak » donderdag 28 november 2013, 09:59

ملاكم...

maar dat is bokser (NL) boxer (Eng) boxeur (Fr)
Kickbokser wordt gewoon kickbokser denk ik.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”