Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#31 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 28 november 2013, 08:32

Hua Thale schreef:De Tesco Lotus doet er wel aan 'glijbanen' en invalide parkeer plaatsen.
Hoewel ik toch wel de indruk heb dat het meer bedoelt is om je volle boodschappenkar veilig naast je auto te krijgen. :giggle:
De glijbanen in Thailand zijn vaak ongeschikt voor rolstoelers, tenminste zelfstandige rolstoelers. Hellingen zijn lang en steil en relatief glad. Kortom het kost je wat moeite om met de hand omhoog te komen. Een gemotoriseerde rolstoeler zou het wel kunnen, maar wil je met een gemotoriseerde rolstoel in Thailand zijn? Trottoirbanden zijn dan een onoverkomelijk drempel, letterlijk.....
- -

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#32 Bericht door Hua Thale » donderdag 28 november 2013, 09:11

Er zijn natuurlijk in beide landen veel technische problemen op te noemen.
In Thailand loopt dat natuurlijk giga achter ten opzichte van Nederland straten zijn er in het geheel niet op aangepast middenstand zal denk ik weinig verschil mee zijn.
Als je hier daadwerkelijk de rest van je leven aan een rolstoel toe ben zal je niet ontkomen aan een grote dosis vertrouwen in je medemens.
Partner zal veel dingen zelfstandig moeten doen eventueel met of zelfs met code van bijvoorbeeld een bank of eenmalige machtiging.
Inhuren van hulp zal je ook niet echt aan ontkomen tenslotte wil je partner ook wel eens even op de bank zitten.
Gelukkig voor prajak staat die volgend jaar weer aan de zijkant van het voetbalveld. :clap:

P.s zijn er nog meer voorbeelden waarvan mensen denken Dat zou wel eens voor een invalide kunnen zijn. :Whistle:

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#33 Bericht door v@go » donderdag 28 november 2013, 09:36

Nee hoor dat wordt geen invaliditeit. Maar zoals ik in een voorgaande topic al vermeldde, gaat het gewoon zeer lang duren.

[http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... 8&t=822682 in dit geval ben ik ervaringsdeskundige :giggle2:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#34 Bericht door Hua Thale » donderdag 28 november 2013, 10:00

Heb op mijn 26 ooit eens een meervoudige fractuur aan de enkel gehad en hier in Thailand paar jaar terug werfelfractuur dus ja weet er alles van wat schroeven rolstoelen krukken operaties en kortstondige invaliditeit betreft. ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#35 Bericht door prajak » donderdag 28 november 2013, 10:05

StevenL, er was een pootje van me nodig. Ja, ik had Beng naar binnen kunnen sturen en dan was men misschien naar buiten gelopen om me een dingetje te laten tekenen...... maar je hebt ook nog een beetje trots, toch ? Wordt minder naar gelang de mobiliteit afneemt, je levert van alles wat in, maar 430.000 baht verplaatsen wilde ik toch wel zelf doen....

V@go, wat hoop ik dat je ongelijk hebt.....! Maar zes maanden, ja, dat voel ik al aankomen. Eerst die wond maar eens dicht, net dat laatste stukkie wil maar niet doch de verpleegster was vandaag weer tevreden bij het zien van een droog sneetje.

( O jee, hier komt commentaar op en ik weet al van wie..... :clap: )
Laatst gewijzigd door prajak op donderdag 28 november 2013, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#36 Bericht door RuudThai » donderdag 28 november 2013, 10:07

"maar 430.000 baht verplaatsen wilde ik toch wel zelf doen"
Nog makkelijker: gewoon thuis via je pc, internetbankieren heet dat.... :cheesy:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#37 Bericht door prajak » donderdag 28 november 2013, 10:13

Binnen Thailand doe ik dat nog niet.

De Kasikorn stelt zulke idiote voorwaarden om mijn tweede rekening in internetbankieren op te nemen (kopie paspoort opsturen naar hun hoofdkantoor nota bene !) dat ik daar voorlopig vanaf blijf. Ik heb al een inschrijving, wat is het voor moeite daar rekening 2 aan toe te voegen ? Nou, of de wereld vergaat ! Nee, de lokale bank waar de rekeningen lopen mag dat niet doen.....

Laat maar hoor.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#38 Bericht door jomel17 » donderdag 28 november 2013, 13:03

Quote; net dat laatste stukkie wil maar niet doch de verpleegster was vandaag weer tevreden bij het zien van een droog sneetje.
Rare verpleegster.... :giggle:
หลงรัก

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#39 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 29 november 2013, 01:32

Ik mis nog steeds mijn uitzicht op de verse kadetjes.
Van de militaire school destijds op Suan Night Plaza. :crazy:

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#40 Bericht door Wereldvreemd » zaterdag 30 november 2013, 23:58

Jos Flachs schreef:Ik mis nog steeds mijn uitzicht op de verse kadetjes.
Van de militaire school destijds op Suan Night Plaza. :crazy:
Jaaa, dat is het voordeel van zitten in een rolstoel. Niemand valt op dat je het perfecte uitzicht op kadetjes hebt.
- -

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#41 Bericht door pong » zondag 01 december 2013, 10:18

maar zijn aL die trappetjes in N Khai er niet vanwege de geduchte Mekong met zijn overstromingen?
Praat me niet over die verkooplui: altijd dat van ''zo arm. so sielig''-ik geloof er geen barst meer van. Tirannen van de stoep en meteen een opstand als iemand ze wil verplaatsen naar wat minder obstructie gevende locaties.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#42 Bericht door prajak » zondag 01 december 2013, 17:07

Nee, Pong, de rivier overstroomt niet meer in Nongkhai stad. Er is een giga muur gebouwd en die heet promenade. Nu overstroomt het aan de overkant.....

Maar als de Mehkong hoog staat kan de stadslossing niet lossen op de rivier, de lossing loopt laag, en dan wordt de lossing geleegd door een aantal dieselpompen die dag en nacht, ook als ze naast jouw hut staan, lopen. Maar die krijgen de overvloed van regen niet weg en dan loopt Prajak Road onder water en daarom hebben bedrijven hoge drempels gebouwd.

Maar ook in Udon zie ik hoge stoepen. Dat is vanwege de moesson.

===
Ik zie met plezier dat de malarone is weggehaald. En een pb terzake van ... open ik niet.
===

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”