Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#16 Bericht door prajak » dinsdag 26 november 2013, 15:37

Wel, Jim, "alleen een beetje jammer dat je het pas signaleert als je er zelf last van krijgt..", heb jij je in NL al eens verplaatst in een rolstoel of met een blindenstok en een lap voor jouw ogen ? Jij denkt er net zo min aan als ieder ander. Niemand wil er aan denken, of je zou verkeersdeskundige moeten zijn....

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#17 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 26 november 2013, 22:27

ron schreef:Als je iemand hebt,kan de trappenhulp uitkomst bieden.

Afbeelding

http://www.trappenhulp.nl/standard/
Een ervaren rolstoeler kan het ook wel zonder trappenhulp. Misschien een idee, dat mensen eens een dag gaan kijken in een revalidatiecentrum.

Praktisch gezien is Thailand voor een gehandicapte met rolstoel een drama. Het begint bij te hoge temperaturen om je met de hand te verplaatsen wat vervolgens aangevuld wordt met de hoge trottoirbanden, aangevuld met trappen, gebrekkige ruimte in winkels, korte zeer schuine hellingen, maar dan hebben we over wat er is. Minstens zo belangrijk is wat er niet is, namelijk geen of nauwelijks invalidentoiletten of parkeerplaatsen.
Een invalide in Thailand is echt op een ander aangewezen. Zonder hulp is fatsoenlijk de deur uitgaan onmogelijk.

Wat wel goed is, is het gebrek aan drempels in huizen.
- -

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#18 Bericht door Jim » woensdag 27 november 2013, 00:03

prajak schreef:Wel, Jim, "alleen een beetje jammer dat je het pas signaleert als je er zelf last van krijgt..", heb jij je in NL al eens verplaatst in een rolstoel of met een blindenstok en een lap voor jouw ogen ? Jij denkt er net zo min aan als ieder ander. Niemand wil er aan denken, of je zou verkeersdeskundige moeten zijn....
eigenlijk was dat het eerste wat me opviel bij m'n eerste vakantie in thailand.
al die oversteekbruggen in bangkok zijn niet echt op rolstoelen berekend en liften op de skytrain stations waren er ook al niet.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#19 Bericht door Jeanette » woensdag 27 november 2013, 09:30

Ook in Nederland lukt het niet altijd met die rolstoeltoegankelijkheid.

Afbeelding

Buiten de bebouwde kom is - en blijft - het prima geregeld maar overal in stad en dorp worden fietsen maar neer gepleurd en dat vergt op z'n best veel stuurmanskunst om van de hellingbanen gebruik te kunnen maken.
Het rijden met een scootmobiel is voor een groot percentage van de doelgroep te moeilijk - b.v. remmen is gas loslaten en om de stoep op te gaan moet je haaks aan komen rijden.
Ze vallen nog wel eens om als iemand te snel het met 1 wiel eerst probeert.

De ambtelijke molen stond lang stil als de indicatie eenmaal is gekregen maar pas hoorde ik dat alle scootmobielers een vragenlijst moesten in vullen hier in Leiderdorp en dat leverde veel ongebruikte exemplaren op die terug konden.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#20 Bericht door ron » woensdag 27 november 2013, 09:38

Een grasmaaier kan ook handig zijn...........

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#21 Bericht door prajak » woensdag 27 november 2013, 10:22

Vroeger hadden we daar honden voor zoals men nu nog heeft in ijzige gebieden. Of rendieren zoals meneer HoHoHo.

Een grote hond kan gemakkelijk een mens trekken. Om niet te spreken van een paard, Ed het sprekende paard bijvoorbeeld. Maar ja, dan komen de dierenclubs zeuren dat een hond in een mandje moet liggen en een paard thuis hoort onder de kont van snieklaas....... :giggle:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#22 Bericht door stevenl » woensdag 27 november 2013, 10:37

prajak schreef:Vroeger hadden we daar honden voor zoals men nu nog heeft in ijzige gebieden. Of rendieren zoals meneer HoHoHo.

Een grote hond kan gemakkelijk een mens trekken. Om niet te spreken van een paard, Ed het sprekende paard bijvoorbeeld. Maar ja, dan komen de dierenclubs zeuren dat een hond in een mandje moet liggen en een paard thuis hoort onder de kont van snieklaas....... :giggle:
Alleen als hij wit is.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#23 Bericht door prajak » woensdag 27 november 2013, 10:40

"...Alleen als hij wit is...."

Je discrimineert ! Een zwarte snieklaas heeft net zoveel recht om op een paard te zitten. Of bedoel je een schimmel ? Dan discrimineer je de andersgekleurde paarden.

Dit kan echt niet hoor, StevenL ! :giggle: Dit moet ik gaan melden..... :giggle2:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#24 Bericht door ron » woensdag 27 november 2013, 10:51

Begint het weer over die snieklaas en peter..... :crazy:

Afbeelding

=

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#25 Bericht door Jeanette » woensdag 27 november 2013, 12:20

http://www.verenigingfpg.nl/hndzit_zadelphelps.php

En zo komen we weer bij de gehandicapten uit. :mrgreen:

:D

P.S. Ron, hoe krijg jij die plaatje gekopieërd als er bij de eigenschappen staat 'niet beschikbaar'?

:?:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#26 Bericht door ron » woensdag 27 november 2013, 12:30

Ron, hoe krijg jij die plaatje gekopieërd als er bij de eigenschappen staat 'niet beschikbaar'?

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Zie het niet staan Jeanette

Afbeelding

Afbeelding.... :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#27 Bericht door Jeanette » woensdag 27 november 2013, 13:27

Ja die bedoel ik, dit is zo'n zadel met pitten erin die vacuüm is gemaakt.

Bij alle google plaatjes zie ik nu bij eigenschappen 'niet beschikbaar', ook bij de jouwe.

Ik ga m'n haar maar weer eens verven. (te blont)

:giggle3:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#28 Bericht door prajak » donderdag 28 november 2013, 06:50

(5)

Vandaag de stap gezet naar de Kasikorn. Je hebt de foto gezien....en aan de linkerkant zit naast de trap een betonnen rand. Rechts zit die ook maar langzaam oplopend. Daar moet ik maar eens gebruik van maken.

Beng hielp me de eerste tree op en dat is vermoeiend want hij is 55 kg en ik 105. Kai is in Bangkok anders had ze meegeholpen.

En dan op de betonnen rand met mijn kont, en voetje voor voetje een stukje hoger. Ik glij als het ware naar boven. Maar daar zit ik zo laag aan de grond dat ik niet op kan staan, ben de jongste niet meer, dus op de borst draaien en me aan het hekwerk optrekken.

Verder met de walker en tenslotte de laatste drempel genomen met hulp van Beng. Binnen mijn boekje laten bijwerken en een bedrag gezet op de ‘immigration’ rekening, mijn tweede boekje daar.

En dan weer naar buiten. Dat gaat gemakkelijker: ik glij vanzelf naar beneden. Moet een koddig gezicht zijn en omdat ik volgende week weer deze ‘tocht’ ga maken zal ik iemand vragen een filmpje te maken voor youtube.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#29 Bericht door stevenl » donderdag 28 november 2013, 07:01

prajak schreef:(5)

Vandaag de stap gezet naar de Kasikorn. Je hebt de foto gezien....en aan de linkerkant zit naast de trap een betonnen rand. Rechts zit die ook maar langzaam oplopend. Daar moet ik maar eens gebruik van maken.

Beng hielp me de eerste tree op en dat is vermoeiend want hij is 55 kg en ik 105. Kai is in Bangkok anders had ze meegeholpen.

En dan op de betonnen rand met mijn kont, en voetje voor voetje een stukje hoger. Ik glij als het ware naar boven. Maar daar zit ik zo laag aan de grond dat ik niet op kan staan, ben de jongste niet meer, dus op de borst draaien en me aan het hekwerk optrekken.

Verder met de walker en tenslotte de laatste drempel genomen met hulp van Beng. Binnen mijn boekje laten bijwerken en een bedrag gezet op de ‘immigration’ rekening, mijn tweede boekje daar.

En dan weer naar buiten. Dat gaat gemakkelijker: ik glij vanzelf naar beneden. Moet een koddig gezicht zijn en omdat ik volgende week weer deze ‘tocht’ ga maken zal ik iemand vragen een filmpje te maken voor youtube.
Goede oefening voor je. Maar je had natuurlijk ook Beng kunnen vragen de transactie voor je uit te voeren en zelf lekker beneden kunnen wachten.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Welkom valide klant ! Zeer vereerd !

#30 Bericht door Hua Thale » donderdag 28 november 2013, 08:21

De Tesco Lotus doet er wel aan 'glijbanen' en invalide parkeer plaatsen.
Hoewel ik toch wel de indruk heb dat het meer bedoelt is om je volle boodschappenkar veilig naast je auto te krijgen. :giggle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”