Chiang Mai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tom VO
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 04 november 2013, 13:29

Chiang Mai

#1 Bericht door Tom VO » dinsdag 05 november 2013, 11:22

Beste allemaal.

Ik ga vanaf komende januari 4 maanden wonen en werken in Chiang Mai, in een hostel. Dit doe ik voor mijn studie Toerisme in Breda, als soort van stage. Hopelijk ga ik zoveel mogelijk reizen begeleiden, maar natuurlijk ook het nodige administratieve werk doen.

Nu ben ik voor mijn afstuderen ook nog op zoek naar een afstudeer onderzoek. Hiervoor ben ik op zoek naar bedrijven (liefst Nederlands maar is niet verplicht) bij wie ik een onderzoek zou kunnen doen. Je kan hierbij denken aan een klanten tevredenheid onderzoek, onderzoek naar online boeking gedrag, storten op een nieuwe markt of wat dan ook.

Daarom ook mijn vraag aan jullie, kennen jullie misschien mensen die wonen en werken in Chiang Mai die zoiets zouden kunnen gebruiken. Misschien is er wel een freelance schrijver die iets onderzocht wilt hebben, of een beginnend pension? Ik weet dat dit misschien meer een reisforum is, maar nooit geschoten is altijd mis toch? Misschien vind ik wel iemand en kunnen wij elkaar helpen.

Mvg,
Tom VO

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Chiang Mai

#2 Bericht door prajak » dinsdag 05 november 2013, 15:38

"...Ik weet dat dit misschien meer een reisforum is..."

Nee hoor ! Reisvragen staan er in, veel zelfs, maar ook vragen over .... en ... en ook over visa en werkvergunningen. En dat laatste genoemd : denk je daaraan ? Of heeft het hostel dat voor je geregeld ?

De andere vragen kan ik niet beantwoorden; Chiang-Mai is een eind van mijn hut hoor......

Succes.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Chiang Mai

#3 Bericht door printen44 » dinsdag 05 november 2013, 15:40

Je kunt de nummers in deze site bellen. Ik ken de uitbater persoonlijk en je zal een diversiteit aan activiteiten vinden.

http://www.thailandtreks.nl/

Tom VO
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 04 november 2013, 13:29

Re: Chiang Mai

#4 Bericht door Tom VO » dinsdag 05 november 2013, 16:48

prajak schreef:"...Ik weet dat dit misschien meer een reisforum is..."

Nee hoor ! Reisvragen staan er in, veel zelfs, maar ook vragen over .... en ... en ook over visa en werkvergunningen. En dat laatste genoemd : denk je daaraan ? Of heeft het hostel dat voor je geregeld ?

De andere vragen kan ik niet beantwoorden; Chiang-Mai is een eind van mijn hut hoor......

Succes.
Misschien een goed punt inderdaad. Visum heb ik nog niet geregeld omdat ik dan eerst mn ticket moet hebben, die heb ik bijna. Ik ga alleen geen geld verdienen. Het is werken in ruil voor kost en inwoning. Heb ik dan alsnog een werkvergunning nodig? Bedankt in ieder geval!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Chiang Mai

#5 Bericht door prajak » dinsdag 05 november 2013, 16:52

Oei ! Ik denk van wel, werk is immers werk.

Misschien weet forumlid Joepattaya raad over deze visumvraag.

Of zoek eens op het forum, het woord 'stage' is al een paar keer gevallen hier.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Chiang Mai

#6 Bericht door Jos Flachs » woensdag 06 november 2013, 02:08

Tom VO schreef:Misschien een goed punt inderdaad. Visum heb ik nog niet geregeld omdat ik dan eerst mn ticket moet hebben, die heb ik bijna. Ik ga alleen geen geld verdienen. Het is werken in ruil voor kost en inwoning. Heb ik dan alsnog een werkvergunning nodig? Bedankt in ieder geval!
Jazeker, want voor ELKE vorm van werk heb je een werkvergunning nodig. Al ga je op vrijwillige basis volkomen gratis en belangeloos panda's bevruchten. Je MOET een werkvergunning hebben.

Ik zou eerst gaan kijken of je ergens stage kunt gaan lopen, en dan pas aan een ticket denken. Tenzij je die ticket zonder kosten kunt teruggeven.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Chiang Mai

#7 Bericht door ron » woensdag 06 november 2013, 02:22

Jos Flachs schreef:
Tom VO schreef:Misschien een goed punt inderdaad. Visum heb ik nog niet geregeld omdat ik dan eerst mn ticket moet hebben, die heb ik bijna. Ik ga alleen geen geld verdienen. Het is werken in ruil voor kost en inwoning. Heb ik dan alsnog een werkvergunning nodig? Bedankt in ieder geval!
Jazeker, want voor ELKE vorm van werk heb je een werkvergunning nodig. Al ga je op vrijwillige basis volkomen gratis en belangeloos panda's bevruchten. Je MOET een werkvergunning hebben.

Ik zou eerst gaan kijken of je ergens stage kunt gaan lopen, en dan pas aan een ticket denken. Tenzij je die ticket zonder kosten kunt teruggeven.
Wat een klus.....pffffffffff :cheesy:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Tom VO
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 04 november 2013, 13:29

Re: Chiang Mai

#8 Bericht door Tom VO » woensdag 06 november 2013, 17:07

Jos Flachs schreef:
Tom VO schreef:Misschien een goed punt inderdaad. Visum heb ik nog niet geregeld omdat ik dan eerst mn ticket moet hebben, die heb ik bijna. Ik ga alleen geen geld verdienen. Het is werken in ruil voor kost en inwoning. Heb ik dan alsnog een werkvergunning nodig? Bedankt in ieder geval!
Jazeker, want voor ELKE vorm van werk heb je een werkvergunning nodig. Al ga je op vrijwillige basis volkomen gratis en belangeloos panda's bevruchten. Je MOET een werkvergunning hebben.

Ik zou eerst gaan kijken of je ergens stage kunt gaan lopen, en dan pas aan een ticket denken. Tenzij je die ticket zonder kosten kunt teruggeven.
Bedankt voor je tip! Gelukkig heb ik dat allemaal al wel geregeld :). Ik was niet van plan om blind op een vliegtuig te stappen. Maar een werkvisum dus. Laat ik maar eens gaan onderzoeken hoe ik die kan krijgen :). Bedankt allemaal!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Chiang Mai

#9 Bericht door prajak » woensdag 06 november 2013, 17:10

Dat kun jij niet krijgen. Dat moet jouw werk-/stagegever voor jou aanvragen.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Chiang Mai

#10 Bericht door Jos Flachs » donderdag 07 november 2013, 01:27

De procedure is in grote lijnen:

1- Je krijgt te horen van je toekomstige baas dat hij je accepteert, en de werkvergunning zal aanvragen.
2- jij vraagt een non-imm B visum aan op de ambassade.
3- Jouw baas faxt de nodige gegevens naar de ambassade ter ondersteuning.
4- Bij aankomst in Thailand gaan jullie naar het labor department en vragen de werkvergunning aan.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”