Antislangen- of fabelplant ?

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Antislangen- of fabelplant ?

#31 Bericht door RuudThai » vrijdag 11 oktober 2013, 11:26

Dank je wel voor deze "vriendelijke" opmerking.
Tja, we kunnen het niet allemaal zo perfect hebben als jij het klaarblijkelijk wel hebt. :crazy:

En je hoeft ook niet te twijfelen dat het een spitting cobra was: de foto die ik had gestuurd naar iemand die in Nederland slangen als hobby heeft herkende deze onmiddellijk als een variant van de Indochina Spitting Cobra. Zwaar giftig, spuit meters ver z'n gif weg en had in ons geval de moederpoes licht geraakt in een oog. Gelukkig had ze er niets aan overgehouden.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Antislangen- of fabelplant ?

#32 Bericht door sunbird » vrijdag 11 oktober 2013, 12:13

Daar komt nog bij dat ik jaren in Indonesië heb gewoond, meer slangen, maar men laat ze ook met rust.
In Australie vele jaren gewerkt en gewoond, en ook vele slangen waarvan vele ook zeer giftig zijn,
Daar kun je ook een flinke boete :thumbsup: verwachten als je onnodig een slang dood.
Laten de mensen ( ook de farang) eerst een denken wat te doen als er in de buurt een slang zit , dan uberhaupt de botte bijl methode .
Zijn ze nu zo dom dat men denkt dat je geen slang meer krijgt als je er een de kop af hakt ?

katten maken meer problemen oa met vogels dan slangen dus dan maar het hakmes erin ? schei toch uit met onzin uitkramen en probeer de natuur te begrijpen
(Instinct is wat anders dan denkvermogen)
Katten en honden bijten ook kinderen, zelfde recept? :(

Het zogenaamde intelligente zoogdier vernietigd de natuur, ga maar vast eens denken aan je kleinkinderen , vele goede posters kunnen dat, maar er zijn erbij die hanteren hun keyboard om maar wat uit te kramen. Doe er verstandig aan en ga achter de geraniums zitten ;)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Antislangen- of fabelplant ?

#33 Bericht door RuudThai » vrijdag 11 oktober 2013, 13:27

Met het soort opmerkingen dat je vandaag ventileert zul je bepaald geen vrienden maken sunbird, sterker nog, je verliest er vrienden mee.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Antislangen- of fabelplant ?

#34 Bericht door prajak » vrijdag 11 oktober 2013, 15:24

Gezellig Ruudthai, je nodigt iemand bij je thuis uit en hij kraakt jouw spullen in het openbaar af :mrgreen: . Ik zal die meneer maar niet bij mij uitnodigen en zijn uitnodiging aan mij vanwege zijn onvriendelijkheden maar onbeantwoord laten.

Kijk, een geintje met een lachebekje er bij kan altijd maar doelbewust mensen kapot schrijven is ongepast.

Hij gaat op de negeerlijst. Wat een gedoe zeg ! :mrgreen:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Antislangen- of fabelplant ?

#35 Bericht door brake034 » vrijdag 11 oktober 2013, 16:59

En aan het eind van zo een discussie kijk je om je heen en denk je "wat wilde ik nu eigenlijk"?
Wilde ik iedereen overtuigen van mijn gelijk? Wilde ik gehoord worden? Moest iedereen het met mij eens zijn?

In een cyber omgeving zoals dit forum lijkt het alsof mensen elkaar dingen zeggen die ze in een face to face gesprek nooit zouden zeggen, laat staan in een groepsgesprek.

Vraag je af:
Wat wil ik met deze discussie, waar moet mijn antwoord toe leiden?
Zou ik dit zo, in een echt gesprek, 1 op 1 of in een groep ook zo zeggen?
En dan pas op de zend knop drukken.

Ik leer nog steeds, er zitten nog steeds kogeltjes in mijn voet, maar ik doe mijn best :P
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Antislangen- of fabelplant ?

#36 Bericht door prajak » vrijdag 11 oktober 2013, 17:27

Brake034, ik begrijp wat je wilt zeggen maar moet je je dan maar alles laten zeggen voor de lieve vrede ? Of de leiding lastig vallen en om de haverklap (hier is dat dan de rijstklap...) op de rode knop drukken ?

Actie is min reactie. Ik meen dat ooit ene Johan C dat zei maar het kan zomaar Einstein zijn geweest......

Nee, het was Newton. Gelijk had ie !

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Antislangen- of fabelplant ?

#37 Bericht door brake034 » vrijdag 11 oktober 2013, 17:32

Nee, dat probeerde ik niet te zeggen, ik druk me misschien verkeerd leeg. :idea:

Als we in cyberspace in discussie gaan, wat is het ultieme doel? Waarom doen we dit?
Wat worden we er wijzer van??

In de discussie over het gele boekje stak ik heel veel op en zo leren we van elkaar.
Maar in de meeste draadjes is dat niet zo en dat is jammer.
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Antislangen- of fabelplant ?

#38 Bericht door prajak » vrijdag 11 oktober 2013, 17:35

Er is altijd een begin en een eind. En ik vind dat een eind hier nu het verstandigst is, om mee te beginnen.

Zoals gezegd, ik ga pitten.

Kai is knoei verkouden en wil niet in het grote bed naast me want ze denkt dat ze me aansteekt. Dus ligt ze in de aircokamer naast junior maar weigert op de bedbank te liggen. Eigenwijs ! Ze ligt op een dun ding op de grond met twee dekens die ze er af schopt. En morgen maar klagen dat haar strot zeer doet en dat gaat al drie dagen zo.

Ik vind het best. Heb een 2 bij 2 m bed voor mezelf. Kan ik lekker dwarsliggen. Ik lig nooit dwars maar in bed wil ik dat wel eens doen. Ramen wijd open, ventilator aan, frisse lucht van de nacht, en om 06 uur gezond weer op.

T'rusten mensen !
Laatst gewijzigd door prajak op vrijdag 11 oktober 2013, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Antislangen- of fabelplant ?

#39 Bericht door RuudThai » vrijdag 11 oktober 2013, 17:38

Nog aardig filosofisch bezig zo laat op de avond, brake034! (goh, effe je naam kwijt maar dit is de officiële weg). Of zit je nog in NL?
"Vraag je af:
Wat wil ik met deze discussie, waar moet mijn antwoord toe leiden?
Zou ik dit zo, in een echt gesprek, 1 op 1 of in een groep ook zo zeggen?
En dan pas op de zend knop drukken."
Dat vroeg ik me nou ook af toen ik zomaar werd aangevallen op mijn vogelonderkomen terwijl we het over slangen hadden waarvan er één in onze keuken was binnengedrongen met de kennelijke bedoeling de ééndagskittens op te vreten.
En dan schijn je volgens die meneer de slang met een slangenvangapparaat te moeten gaan vangen terwijl het beest zwaar agressief achter de wasmachine was gekropen. Waarschijnlijk hadden we die wasmachine moeten laten staan en gewoon gaan slapen (het was al donker) en moeten hopen dat de slang uit huis zou vertrekken, al wuivend met zijn staart. :mrgreen:

Maar dat deden we niet bij een ngu haw, want de diverse familieleden die inderhaast kwamen toelopen herkenden hem als zodanig. En het zijn echt geen mensen die elke slang de kop afhakken want ze kennen gewoon de giftige en de niet-giftige. Ik heb vaak die lange hele dunne slangetjes in de tuin gehad, nou, die worden opgepakt en over de muur gezet. Of de katten gingen er mee spelen, net als met een muis.
Aangezien er niemand was die het aandurfde om deze cobra te pakken werd hij uit zijn schuilplaats gejaagd en kreeg hij in het midden van de keuken een tuinschep in z'n nek hetgeen het einde van de cobra betekende.

En dan kun je nog zo'n natuur- en dierenliefhebber zijn, deze slang was een gevaar voor de omgeving en dan ligt de prioriteit bij de veiligheid voor de mensen, zeker de kinderen die overal in het dorp rondlopen en spelen op plekken waar de slang zich mogelijk ophoudt.

Het is jammer dat sunbird dit maar niet wil inzien en zelfs zover gaat dat hij liever slangen te vriend houdt dan mensen.
Maar misschien zat hem vandaag iets dwars, hij maakte meer vreemde opmerkingen, ook tegen anderen. Tja, misschien ruzie met z'n vrouw? Of moe van de vakantie?
In ieder geval had hij zijn antwoord wel even kunnen overwegen voordat hij op de zendknop drukte.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Antislangen- of fabelplant ?

#40 Bericht door brake034 » vrijdag 11 oktober 2013, 17:44

Ruud, niet in de verdediging schieten.....
Ik kom zo terug, even eten :lol:
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Antislangen- of fabelplant ?

#41 Bericht door driver » vrijdag 11 oktober 2013, 17:49

Hua Thale schreef:@driver

Als ik in het verleden aan het wandelen was in het park en er kwam heel soms een schorpioen slang of schildpad de weg oversteken hielt je even in of je zetten de schildpad even aan de kant in het gras.
Natuurlijk.
Als ik op ons privé terrein in contact kom met beesten die ik er liever niet op heb probeer ik zonder geweld het beest te verwijderen.
Natuurlijk.
Als het beest een direct gevaar voor mij oplevert ben ik ook kort van stof.
Angst en onwetendheid lijd vaak tot een reactie waar men niet echt over nadenkt.
Dat is dus iets wat je hier vaak ziet maar niet altijd.
Hi Hua.

Net thuis dus lees nu pas.
Wat jij nu schrijft zo denk ik ook wel.
Ik ben zeker geen dierenvriend maar ook geen hater .
Probeer de beesten die ik tegenkom ook met rust te laten of te ontlopen en zal ze niet direct doden ook niet in huis of in de tuin.
Ik praat nu over Thailand uiteraard als ik daar ben .
Ben er niet vaak en woon er niet dus de expats hebben er vaker mee te maken en als die kinderen hebben oid denken ze er wslijk wat anders over en dat begrijp ik wel.

Ik lees weer wat opmerkingen heen en weer tussen wat mensen en vindt dat weer wat jammer want waarom maken die zich nu weer druk om een ander ?
Laat lekker gaan, negeer bepaalde uitlatingen en leef lekker je eigen leven morgen ben je misschien pleite hier en ga je ri boedha ofzo dus laat een ander zijn/haar menig geven en maak je er niet zo druk om denk ik dan maar.
Ik zit hier nu 3 ,5 jaar denk ik en heb nog nooit echt trammelant gehad met iemand vlgs mij en ben zeker geen meeprater en zeg ook wel wat ik vindt of denk zo nu en dan ongeacht tegen wie dus waarom kunnen anderen dat dan niet ?

Het leven is vaak al moeilijk genoeg daar weet ik alles van dus hou het hier leuk met / onder elkaar denk ik dan maar.

gr driver

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Antislangen- of fabelplant ?

#42 Bericht door brake034 » vrijdag 11 oktober 2013, 18:00

@ Driver: Amen!

@ Ruud, Marcel was het, geen punt. Ik probeerde naar een hoger niveau te steken en niet blijven hangen op wat iemand in de discussie gezegd heeft maar eerder: Waar moet deze discussie naar toe gaan? Wat voegt het mij toe? Wat wil ik ermee?
Wil best wat specifieker zijn maar niet in een publieke discussie.
Marcel

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Antislangen- of fabelplant ?

#43 Bericht door RuudThai » vrijdag 11 oktober 2013, 18:00

brake034 schreef:Ruud, niet in de verdediging schieten.....
Ik kom zo terug, even eten :lol:
Ik schiet nergens in of op maar ik ga nu wel naar mijn eigen slangenkuiltje....(gaap) :giggle:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Antislangen- of fabelplant ?

#44 Bericht door brake034 » vrijdag 11 oktober 2013, 18:03

O ja, ik ben nog in NL.
Marcel

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Antislangen- of fabelplant ?

#45 Bericht door sunbird » zaterdag 12 oktober 2013, 05:39

Terug naar het begin van dit Topic en de Cobra's , ofte wel "snake Eaters" want dat is hun hoofdmaal zelfs hun eigen soortgenoten..
Naast het Anti Venom wordt er in deze regio (wetenschappelijk bewezen)
ook Wan paya ngoo vermengt met citroensap gebruikt na een beet van een cobra ( ook voor andere gifslangen) je voelt je weer een stuk beter na 30 min.
( ik zal met mijn volgende bezoek aan King Cobra village om nadere informatie vragen )

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”